Aegean's Airbus Α320 Family

  • Thread starter GP707
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Σούπερ αξιόπιστη είναι αλλά περιμένω να ανέβει στον Ριζοσπάστη για να δώσω λίνκ ;)
 
Με μέσο όρο ηλικίας στον στόλο τα 7 χρόνια, και με επικείμενες παραλαβές σύντομα (που θα μειώσουν τον μέσο όρο), λογικά ο στόλος αυτός έχει ακόμα 10 χρονάκια ζωής.
Αυτό δεν σημαίνει ότι η κουβέντα για ανανέωση στόλου θα γίνει σε 10 χρόνια. Προγραμματισμός πρέπει να γίνεται, αλλά μου φαίνεται κάπως νωρίς.
 
Αν τελικά ισχύουν όσα γράφονται τις τελευταίες ώρες για τη συγκεκριμένη παραγγελία-μαμούθ, τότε πιθανότατα δεν θα έχουμε μόνο ανανέωση του στόλου ( αρκετά νέου ήδη), αλλά επέκταση του με προσθήκη νέων τύπων: είτε 787 είτε το πιθανότερο με το Α350. Αυτό προκύπτει από την τεράστια αύξηση των προορισμών εξωτερικού , την οπoία επιθυμεί η Α3 εντός της προσεχούς δεκαετίας. Μάλλον κρίνουν μετά την ιδιαίτερα θετική φετινή πορεία οτι προσεγγίζει η εποχή της επέκτασης της εταιρείας σε προορισμούς πέραν της Ευρώπης, με Νέα Υόρκη τον πιθανότερο πρώτο προορισμό ( λογικά). Εύχομαι για το καλό της εταιρείας, των ταξιδιωτών και της εθνικής οικονομίας να ευοδωθούν οι φιλοδοξοι σχεδιασμοί της Aegean.
 
Ο σύνδεσμος για τη δημοσίευση:

http://www.protothema.gr/greece/article ... i-kinisi-/

Αν εξαιρέσουμε το 'νέο' για σκέψεις μεγάλης αγοράς, τα λοιπά μας είναι λίγο-πολύ γνωστά. Κάπου γίνονται 'απλοποιήσεις': το 'προέβη στην εξαγορά πέντε νέων αεροσκαφών κατά την διάρκεια του έτους' δεν ισχύει ακριβώς, προέβη στη σύμβαση ενοικίασης πέντε ΑΦ, προφανώς όχι νέων.
 
Αν και είναι λύγο παρακινδυνευμένο να μιλάμε για Α350 από τώρα, είναι λογικό όμως μια εταιρεία να έχει στρατηγικό προγραμματισμό (συνήθως 5ετίας). Όταν στην γειτονιά σου έχεις μια ΤΚ με τεράστια άλματα και παγκόσμιες διασυνδέσεις, Όταν μια Air Serbia ανακοινώνει δια στόματος Διευθύνοντος Sinisa Mali ότι από το 2015 ξεκινά το Βελιγράδι-Σικάγο και σύντομα έπονται Νέα Υόρκη και Τορόντο, εσύ τι θα κάνεις;
Θα παραμείνεις μια περιφερειακή εταιρεία με Α320/21 μεταφέροντας τουρίστες γύρο γύρο εκλιπαρώντας για κάποιο καλό κόμιστρο;
Δεν αναφέρομαι σε εθνικιστικούς λόγους και εξυπηρέτηση ομογενών, αλλά σαν εταιρεία θα πρέπει να αποφασίσεις για το προϊόν που λανσάρεις. όταν διεθνώς είναι αδιαμφισβήτητο ότι στα μακρινών αποστάσεων δρομολόγια και στις μετεπιβιβάσεις είναι το κέρδος και ο πολύς τζίρος, φυσικό είναι να ελπίζεις ότι θα πρέπει να επεκταθείς προς αυτή την κατεύθυνση.
Δεν είναι υγειές να κατευθύνεσαι μόνο στο τουριστικό προϊόν που ανά πάσα στιγμή μπορούν να σου δημιουργήσουν προβλήματα και να μείνεις με άδεια αεροσκάφη. Η RJ βασίζεται μόνο στους τουρίστες για να γεμίσει τα 10 α/φ μακρινών αποστάσεων; Η ΜS αν βασιζόταν στους τουρίστες για Αίγυπτο θα είχε τεράστια οικονομικά προβλήματα με τα προβλήματα που έχει. Άντε τώρα να γεμίσεις 23 α/φ μακρινών αποστάσεων με τουρίστες και ομογενείς. Και φαντασθείτε αυτές είναι και κρατικές εταιρείες, πόσο δύσκολα και επικίνδυνα είναι για μια ιδιωτική εταιρεία να βασίζεται στο τουριστικό προϊόν μιας χώρας.
Υπάρχει και το άλλο σενάριο για αυτούς που τρώγονται με την LH. Ποιος με διαβεβαιώνει ότι LH δεν κρύβεται πίσω από όλα αυτά. Αφού τα χάλασε με την ΤΚ και της κλέβουν τους επιβάτες, γιατί να μην δημιουργήσει μια άλλη μικρή δική της και με την σειρά της να κλέβει πελάτες από την ΤΚ;
 
Αγαπητέ AirZena,
Συμφωνώ απόλυτα, δεν είναι υγειές να κατευθύνεσαι σε ένα μόνο προϊόν.

Από την άλλη, χρειάζεται ταυτότητα - brand. Όμως εδώ είναι τα δύσκολα. Τα χαρακτηριστικά που απαιτούνται για να πετύχεις σε ένα κομμάτι της αγοράς (το τουριστικό, τους ταξιδιώτες ευκαιρίας, κλπ) δεν είναι όλα κοινά με αυτά που απαιτούνται για πετύχεις σε ένα άλλο κομμάτι (business travellers - και δεν εννοώ αυτούς που ταξιδεύουν business class, αλλά αυτούς που ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους). Πιστεύω ότι το δεύτερο είναι πολύ πιο σημαντικό για κερδοφορία μιας αεροπορικής εταιρείας.
Είναι σαφές ότι μπορεί και τα δύο χαρακτηριστικά να αναπτυχθούν από την ίδια εταιρεία, με κίνδυνο όμως μιας ασαφούς ταυτότητας - brand.
 
Αυτό με τα μακρινά δρομολόγια που έχουν περισσότερο κέρδος, πού στηρίζεται; Εγώ για το αντίθετο γνωρίζω.
 
Ρώτα την AirFrance/KLM: ο κερδοφόρος τομέας τους είναι longrange, στα shortrange, they are losing their pants. Προσπαθούν με Hop! & Transavia να διατηρήσουν στη ζωή τα κοντινά. Η Lufthansa προσπαθεί να ξεχάσει οτιδήποτε από το κοντινό δεν μπορεί να συσχτιστεί με connecting traffic στη FRA/MUC, και φορτώνει όλα τα υπόλοιπα κοντινά στη GermanWings κλπ.

Ρώτα την Air India: 59 από τα 57 longrange δρομολόγιά τους είχαν χασούρα.
Ρώτα την Norwegian: έχασε τα παντελόνια της στην πρώτη της προσπάθεια για longrange.

Τα παραπάνω παραδείγματα τα αναφέρω για να δείξω ότι ούτε το ένα ισχύει ούτε το άλλο.

Σε κάθε αγορά ισχύει ένας και μόνο κανόνας: αυτός της προσφοράς και της ζήτησης. Και αυτός καθορίζει το τι μπορείς να 'χρεώσεις' τον πελάτη (RΑSM, revenue per available seat mile).
Από την άλλη μεριά, το κέρδος έχει να κάνει με το πόσο σου κοστίζει αυτό (CRM, cost per seat mile) που προσφέρεις και πόσο καλά το διαχειρίζεσαι (yield management).

Τώρα, το μόνο που ξεχωρίζει τα longrange από τα shortrange είναι ότι στα πρώτα 'ακούγεσαι' πιο πολύ, ενώ στα δεύτερα μπορείς να είσαι πιο 'αθόρυβος'. Τα λάθη μεγεθύνονται σε ένα δρομολόγιο 'κύρους' - το ίδιο και οι επιτυχίες. Γι' αυτό θέλει και μεγαλύτερη προσοχή.
 
Και το ρεπορτάζζζζ
Ο αντιπρόεδρος της Aegean κ. Ευτύχης Βασιλάκης, σε εκδήλωση με αφορμή την συμπλήρωση ενός έτους από την απόκτηση της Olympic Air, σημείωσε ότι στόχος της διοίκησης είναι ως το 2023 η εταιρεία να αυξήσει τον αριθμό των αεροσκαφών της στα 70, καλύπτοντας 350 προορισμούς, μεταφέροντας σε ετήσια βάση περίπου 14- 15 εκατομμύρια επιβάτες, αντί περίπου 10 εκατομμυρίων φέτος.

Μέσα στην επόμενη διετία η εταιρεία σχεδιάζει να απευθύνει πρόσκληση στις δύο μεγάλες κατασκευάστριες αεροσκαφών, Airbus και Boeing, για την απόκτηση περίπου 50 έως 60 νέων αεροσκαφών, με στόχο την ανανέωση και την αύξηση του στόλου της.

Ο αντιπρόεδρος της Aegean απέφυγε να αποκαλύψει αν στην μελλοντική παραγγελία θα περιλαμβάνονται και μεγαλύτερα αεροσκάφη με τα οποία η εταιρεία θα μπορούσε να επεκτείνει το δίκτυό της σε προορισμούς μεγάλων αποστάσεων. Πάντως στα άμεσα σχέδια της βρίσκονται η περαιτέρω επέκταση στην αγορά της Σκανδιναβίας καλύπτοντας το Ελσίνκι και το Όσλο, ενώ εξετάζεται η επέκταση και σε άλλους προορισμούς της Μέσης Ανατολής.
 
Από το πρόγραμμα φαίνεται τελικά ότι και τα 2 Α319 θα παραμείνουν στο στόλο και το καλοκαίρι του 2015. Το ένα στη KLX κυρίως και το άλλο στην Αθήνα (φέτος το ένα Α319 ήταν μόνιμα στη Θεσσαλονίκη) σε δρομολόγια όπως ATH-OTP & ATH-IEV.
 
Top