Δικαιώματα επιβατών

Καλησπέρα!
Θα ήθελα τη βοήθεια σας για το παρακάτω γεγονός:
Η αδερφή μου, που διαμένει μόνιμα στη Γαλλία, έκλεισε εισιτήριο μετ' επιστροφής με την ALITALIA. Για έκτακτους σοβαρούς οικογενειακούς λόγους έπρεπε να έρθει πιο νωρίς στην Ελλάδα. Το να αλλάξει το εισιτήριο ήταν πολύ ακριβότερο από το να πάρει ένα ακόμα oneway με την ΑEGEAN. Έτσι και έγινε. Στο γυρισμό ενώ πάει κανονικά να φύγει με την ΑLITALIA, δεδομένου ότι τα λεφτά έχουν κρατηθεί κανονικά, της λένε ότι το εισιτήριο ακυρώθηκε αυτόματα γιατί δεν χρησιμοποίησε το εισιτήριο του ερχομού στην Ελλάδα. Έχουν τέτοιο δικαίωμα από τη στιγμή που τα λεφτά του εισιτηρίου (πήγαινε-έλα) έχουν πληρωθεί κανονικά; Μπορούμε να κάνουμε κάτι;
Ευχαριστώ πολύ!
 
Από όσα γνωρίζω, ναι η εταιρεία έχει το δικαίωμα να ακυρώσει την επιστροφή αν δεν έχει χρησιμοποιήσει ο επιβάτης την πρώτη πτήση. Λογικά η σχετική επισήμανση υπάρχει στα ψιλά γράμματα.

Η λογική πίσω από την συγκεκριμένη πράξη (κατά την άποψή μου, ας με διορθώσει κάποιος που γνωρίζει καλύτερα) είναι ότι ορισμένοι ναύλοι ισχύουν μόνο αν γίνει κράτηση αλέ-ρετούρ. Ορισμένες εταιρείες πωλούν το αλέ-ρετούρ φτηνότερα από το one-way. Οπότε κάποιος θα μπορούσε να κάνει κράτηση εισιτηρίου r/t επειδή είναι πιο οικονομικό το εισιτήριο και να κάνει χρήση μόνο του ενός σκέλους. Με ότι αρνητικό αυτό συνεπάγεται για την εταιρεία.

Φυσικά αυτό δεν ισχύει σε όλες τις εταιρείες. Για παράδειγμα η ryanair δεν ακυρώνει την επιστροφή σε περίπτωση no show στο πρώτο δρομολόγιο.
 
Δυστυχώς δε μπορείτε να κάνετε τίποτα. Από τη στιγμή που δεν παρουσιάστηκε στο αεροδρόμιο για να πετάξει, την ημέρα που είχε κρατηθεί η θέση της, η κράτηση έγινε NO-SHOW και η αεροπορική εταιρεία ακύρωσε και τα υπόλοιπα σκέλη του δρομολογίου, θεωρώντας ότι αφού ο επιβάτης δεν έφυγε, τότε δε θα γυρίσει. Αυτό γίνεται, επειδή στους όρους του εισιτηρίου που αγοράσατε, υπάρχει ένας όρος που λέει, ότι τα «κουπόνια» του κάθε εισιτηρίου πρέπει να χρησιμοποιούνται με την ίδια σειρά με την οποία έχουν και οι πτήσεις της κράτησης (full and sequential use of flight coupons). Αυτό το εφαρμόζουν οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες με Round Trip ναύλους και όχι μόνο η Alitalia.

Εάν αγοράσατε το εισιτήριο ηλεκτρονικά, θα πρέπει να έχετε ενημερωθεί για τους όρους του ναύλου και να κάνατε κλικ στο αντίστοιχο κουτάκι.

Η παράγραφος του ναύλου, που λέει αυτούς τους όρους, είναι η εξής (τα κεφαλαία οφείλονται στο σύστημα ναύλων):

FULL AND SEQUENTIAL USE OF FLIGHT COUPONS
//THE TICKET OR ELECTRONIC TICKET IS NOT
VALID IF THE FIRST COUPON HAS NOT BEEN USED AND
WILL NOT BE HONOURED IF ALL THE COUPONS ARE
NOT USED IN THE SEQUENCE PROVIDED IN THE TICKET
OR ELECTRONIC TICKET///
OTHER CONDITIONS
FULL AND SEQUENTIAL USE OF FLIGHT COUPONS
THIS FARE IS ONLY VALID WHEN FLIGHT COUPONS ARE US
ED IN THE SAME ORDER AS SHOWN ON THE TICKET.IF ANY
OF THE COUPONS IS NOT USED IN THE SAME ORDER AS S
HOWN ON THE TICKET A FARE READUSTMENT WILL BE APPL
IED AND THE FARE WILL BE RECALCULATED BASED ON THE
NEW JOURNEY. A REISSUING FEE APPLIES.
--------------------------------------------------
ONLY AIRPORT TICKET OFFICES ARE ALLOWED TO PROCESS
THE FARE RECALCULATION AND THE REISSUE.


Επίσης:

PE.PENALTIES

CHANGES

CHANGES NOT PERMITTED IN CASE OF NO-SHOW.
NOTE -
IN THE EVENT OF NO SHOW - WHEN CHANGES ARE
REQUESTED AFTER DEPARTURE OF THE ORIGINALLY
SCHEDULED FLIGHT - CHANGES ARE NOT PERMITTED
AND THE CANCELLATION RULES SHALL APPLY.

H χρησιμοποίηση του σκέλους της επιστροφής σημαίνει μετατροπή (change) του εισιτηρίου σε ONEWAY. Αφού όμως έγινε No-Show, τότε οι αλλαγές δεν επιτρέπονται. Το μόνο που θα μπορούσατε να κάνετε, είναι να ζητήσετε να σας επιστραφούν οι φόροι και τα τέλη αεροδρομίου, όχι όμως ο επίναυλος καυσίμου.
 
Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις!
Μια ακόμα ερώτηση αν δεν κουράζω. Μπορώ να διεκδικήσω τους φορους και τα τέλη και για το πήγαινε και για το έλα; Υποχρεούνται να μου τους επιστρέψουν ή ίσως υπάρχει πάλι κάποιο παραθυρακι;
 
Ναι, ο κάτοχος της κάρτας, θα πρέπει να απευθυνθεί στο σημείο έκδοσης του εισιτηρίου και να ζητήσει επιστροφή φόρων, Ενδέχεται να υπάρχει ένα service fee, που παρακρατείται σε αυτές τις περιπτώσεις.
 
Καθυστέρηση 24+ ωρών σε υπερατλαντική πτήση

The facts

Πτήση (επιστροφής) IB6856 από EZE σε TXL, μέσω MAD
Ημερομηνία: 29.03.03.2016
Ύστερα από 2,5 ώρες μέσα στο αεροπλάνο και 2 φορές που το αεροπλάνο έκανε taxi αλλά γύρισε πίσω λόγω τεχνικού προβλήματος μας έβγαλαν.
Μου έδωσαν διαμονή στο Buenos Aires και φαγητό για 24 ώρες.
Μου έκλεισαν επιστροφή την επόμενη ημέρα με DLH.
Έφτασα στο TXL με καθυστέρηση 28 και βάλε ωρών (αντί για 11:55 στις 30.03 έφτασα στις 15:55 στις 31.03).

Έστειλα επιστολή (όχι κάποιο μοντέλο παραπόνων αλλά την έγραψα μόνος μου στο Word) όπου ζήτησα αποζημίωση και μου απάντησαν ότι δεν δικαιούμαι αποζημίωση επειδή ήταν τεχνικό πρόβλημα και όχι δικό τους φταίξιμο.

Επισυνάπτω τα boarding passes και την απάντησή τους.





Οι ερωτήσεις μου

1. Δικαιούμαι αποζημίωση;
2. Πώς θα την διεκδικήσω από εδώ και πέρα δεδομένου ότι αρνήθηκαν ήδη μια φορά.
3. Τα μίλια της πτήσης IB6856 και της ανταπόκρισης (που δεν τις έκανα) δεν μου πιστώθηκαν. Αυτό σημαίνει ότι τα χάνω; Μήπως μπορώ κάπως να διεκδικήσω τα μίλια από την πτήση της DLH;
 

Attachments

  • Iberia_bp1.png
    Iberia_bp1.png
    151,1 KB · Προβολές: 1.457
  • Iberia_bp2.png
    Iberia_bp2.png
    94,4 KB · Προβολές: 1.457
  • Iberia_answer.JPG
    Iberia_answer.JPG
    179,1 KB · Προβολές: 1.457
Καλό κουράγιο, διότι πρέπει να κυνηγήσεις τα δικαιώματά σου.

1. Ναι, δικαιούσαι αποζημίωση. Ένα τεχνικό πρόβλημα δεν είναι μια έκτακτη περίσταση (βλ. Απόφαση C-257/14 και Απόφαση C-549/07).
2. Στέλνεις εκ νέου επιστολή στην εταιρία και τους παραπέμπεις στις παραπάνω αποφάσεις (τις οποίες και σίγουρα γνωρίζουν αλλά αγνοούν). Επίσεις τους ενημερώνεις ότι σε περίπτωση άρνησης θα κινηθείς νομικά κατά της εταιρίας. Επίσης μπορείς να δώσεις το όλο θέμα στην π.χ. flightright. Αυτοί θα αναλάβουν την επικοινωνία με την εταιρία όμως σε περίπτωση επιτυχίας θα κρατήσουν το 25% της αποζημίωσης που θα λάβεις.
3. Κάποιος άλλος πρέπει να απαντήσει εδώ.
 
Κατά τη γνώμη μου
1. Γενικά, τεχνικά προβλήματα θεωρούνται υπευθυνότητα της εταιρίας (όχι exceptional circumstances), δηλαδή δικαιούσαι την αποζημίωση.
2. Αυτό είναι το πρόβλημα… Αν η Iberia δεν πληρώνει από μόνη της μένει δικηγόρος ή αγωγή στο δικαστήριο (που στην περίπτωση της Γερμανίας μάλλον δεν είναι τόσο δύσκολο / χρονοβόρο όπως θα ήτανε στην Ελλάδα…). Ίσως αξίζει την προσπάθεια να γράψεις άλλη μια φορά θέτοντας σαφή ημερομηνία πληρωμής.
Εναλλακτικά μένουν διάφορες εταιρίες όπως flightright, euclaim κλπ. που αντί κάποιας προμήθειας στην περίπτωση επιτυχίας (κάποιο ποσοστό της αποζημίωσης) αναλαμβάνουν την διεκδίκηση. Προσωπικά δεν έχω όμως εμπειρία με τέτοιες εταιρίες.
3. Όσον αφορά τα μίλια: δεν ξέρω πώς το κάνει η Iberia, αλλά στο M&M της LH σε τέτοιες περιπτώσεις μπορείς να ζητήσεις Original Routing Credit, δηλ. θα πάρεις τα μίλια του αρχικού σου εισιτηρίου.
Εάν επιπλέον μπορείς να ζητάς και τα μίλια της πτήσης της LH (που ανήκει και σε άλλη συμμαχία) δεν το γνωρίζω. Θα μπορούσες να κάνεις κάποια προσπάθεια με retrocredit στο Star Alliance πρόγραμμα που είσαι.
Λογικό θα ήτανε βέβαια να πάρεις τα μίλια είτε για την αρχική σου πτήση είτε για την πτήση της LH, κι όχι για τις δύο….
 
Εγώ χρησιμοποίησα σε παρόμοια περίπτωση κατά της CONDOR την εταιρεία flightright και τη συστήνω ανεπιφύλακτα. Κάνεις αίτηση από το σάιτ τους και αναλαμβάνουν όλοι τα πάντα (εξώδικα κλπ).
Είχα αρχικά στείλει ο ίδιος επιστολή αλλά μου έκαναν τους τρελούς ότι δεν ευθύνονται κτό.
Με την παρέμβαση της flightright έστειλαν αμέσως τα χρήματα (μείον την προμήθεια της εταιρείας 25%).
Σε βγάζει από τρεξίματα κλπ
 
Σας ευχαριστώ. :great:
Χάθηκα γιατί είχα θέμα με τον υπολογιστή και βαριέμαι να γράφω μακριά posts από το κινητό.

Θα τους ξαναγράψω λοιπόν, αυτή τη φορά αναφέροντας τις συγκεκριμένες αποφάσεις που μου δώσατε. Αν και πάλι αρνηθούν, θα πάω μέσω κάποιου από αυτά τα εξειδικευμένα site που θα μου φάει το 25% της αποζημίωσης.
Δε θέλω να τους το χαρίσω γιατί έχασα μια μέρα από τη δουλειά, την οποία η εταιρία μου τη χρέωσε σαν άδεια.

Τώρα όσον αφορά το θέμα με τα μίλια:
1. Από τη φωτογραφία του boarding pass της Lufthansa (που μου έκλεισε η Iberia), νομίζετε ότι με τον αριθμό ETKT που δείχνει μπορώ να βρω τα στοιχεία που χρειάζομαι για retrospective mileage claim;
2. Αν είναι να κάνω το Original Routing Credit που αναφέρει η Ulrike, πως το κάνω; Μόνο στέλνοντας επιστολή;

Το boarding pass:
 

Attachments

  • DLH_bp.jpg
    DLH_bp.jpg
    135,2 KB · Προβολές: 1.191
Top