Άγονες Γραμμές

  • Thread starter OA701
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Δεν γνωριζω τη περιπτωση Mankur, εγώ εννοώ ότι αν θες να επενδύσεις μπορείς με διάφορους τρόπους αρκεί να έχεις δυνατούς νομικούς...
 
:arrow: Εφόσον υπάρχει τουλάχιστον 1 εταιρεία, που επιθυμεί να εκτελέσει κάποια γραμμή (με τους όρους και προϋποθέσεις της πρόσκλησης) τότε δε γίνεται διαγωνισμός για αυτές τις γραμμές και η εταιρεία (ή οι εταιρείες που εκδήλωσαν ενδιαφέρον) τις πετούν κανονικά και παίρνουν και "έξτρα" δωράκι καθώς αναφέρεται πως: "Για κάθε πτήση πέραν των ανωτέρω υποχρεώσεων δημόσιας υπηρεσίας δεν καθορίζεται μέγιστη τιμή ναύλου κατά τη μέση και υψηλή περίοδο."
Αν δεν κάνω λάθος, είχαμε ζήσει αυτές τις συγκινήσεις, την πρώτη χρονιά λειτουργίας του νέου αεροδρομίου Πάρου, τότε που η Αιγαίου χορηγούσε την κατασκευή και αποπεράτωση του αεροσταθμού.
 
Ένα ας πούμε update μιας και έχει δημοσιευθεί εδώ και μια μέρα ;)
Με το καλό και εις ανώτερα.

 
  • Like
Reactions: SGM
Για να λέμε και αλήθειες, έπεσε κάπως το αρχικό budget από τα 18 μύρια στα περίπου 14 μύρια, που βέβαια είναι κάπως ακριβότερο από τα προηγούμενα έτη, κυρίως επειδή αυξήθηκε το budget για κάποιες από τις γραμμές, π.χ. η LRS και το RHO-KZS πήγαν στο 1 μύριο από τα 900Κ, ενώ τα "καταραμένα" JSH-PVK, JSH-AXD σχεδόν διπλασιάστηκαν από τα 416Κ στα 770Κ (ενώ η συχνότητά τους που κάποτε ήταν 3/weekly το θέρος τώρα είναι 2/weekly ολοχρονικά). Το τρενάκι RHO-AOK-KSJ-JSH πήγε από τα 924Κ στα 1350Κ ενώ το τρενάκι RHO-KGS-JKL-LRS-JTY πήγε απο τα 800Κ στα 1300Κ (και να δεχτώ πως στο πρώτο μπήκε η Σητεία, στο δεύτερο τρενάκι τι έγινε; Πόσο επιχειρησιακό κόστος υπάρχει πια;). Κατακόρυφη αύξηση και στο SKG-KLX που εκεί που εκτελείτο με μηδενικό τίμημα τώρα με την προσθήκη των ΚΙΤ εκτοξεύθηκε στα 700Κ.

Αν οι υπολογισμοί μου είναι σωστοί (μεσοσταθμικά με βάση τις συχνότητες όλου του χρόνου και τα επιδοτούμενα ποσά), τη μεγαλύτερη "επιχορήγηση" ανά θέση παίρνει το τρενάκι RHO-KGS-JKL-LRS-JTY μιας και η κάθε (επιδοτούμενη με βάση το minimum) θέση χρηματοδοτείται με 191 ευρώ (150% αύξηση από τον πρηγούμενο διαγωνισμό). Ακολουθεί το τρενάκι αιγαίου (RHO-SMI-JKH-MJT-LXS) με 177 ευρώ ανά θέση (24% αύξηση) και τα "καταραμένα" JSH-PVK, JSH-AXD με 134 ευρώ ανά θέση (138% αύξηση).
 
Αν δεν κάνω λάθος, την προηγούμενη περίοδο ήταν 9 τα δρομολόγια χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα σωστά;
Η νέα προσθήκη χωρίς αντιστάθμισμα είναι το Θεσσαλονίκη-Σάμος;
 
Και ιδού η προκήρυξη από την ΑΠΑ και εδώ το άρθρο στην εφημερίδα της ΕΕ

Κάποια highlights:

:arrow: Εφόσον υπάρχει τουλάχιστον 1 εταιρεία, που επιθυμεί να εκτελέσει κάποια γραμμή (με τους όρους και προϋποθέσεις της πρόσκλησης) τότε δε γίνεται διαγωνισμός για αυτές τις γραμμές και η εταιρεία (ή οι εταιρείες που εκδήλωσαν ενδιαφέρον) τις πετούν κανονικά και παίρνουν και "έξτρα" δωράκι καθώς αναφέρεται πως: "Για κάθε πτήση πέραν των ανωτέρω υποχρεώσεων δημόσιας υπηρεσίας δεν καθορίζεται μέγιστη τιμή ναύλου κατά τη μέση και υψηλή περίοδο." Το οποίο είναι σαν να το έγραψαν τα εμπορικά τμήματα των αεροπορικών, διότι οι ελάχιστες υποχρεώσεις στο ATH-PAS (και σε όλες σχεδόν τις γραμμές) είναι π.χ. 6 πτήσεις τη βδομάδα το καλοκαίρι, που σημαίνει πως εκτός αυτών των 6 πτήσεων η εταιρεία μπορεί να ζητήσει έως και 200 ευρώ. Ενδεχομένως να ήταν πιο δίκαιο, να υπάρχει τιμή πλαφόν για τους κατοίκους.

:arrow: Οι ελάχιστες συχνότητες είναι 3/εβδομάδα τη χαμηλή περίοδο, 4/εβομάδα τη μέση (Απρίλιος-Μάιος/Οκτώβριος) και 6/εβδομάδα την υψηλή (Ιούνιος-Σεπτέμβριος) για όλες τις γραμμές με εξαίρεση το ATH-KZI/KSO με 3 συνχότητες/βδομάδα όλο το χρόνο, SKG-SKU, AXD-JSH, JSH-PVK, (2/βδομάδα) και τα SKG-CFU, CFU-PVK-EFL-ZTH, RHO-AOK-KSJ-JSH, RHO-KGS-JKL-LRS-JTY (2/βδομάδα τη χαμηλή και μέση και 3/βδομάδα την υψηλή περίοδο).

:arrow: Κάτι που αλλάζει σε σχέση με προηγούμενους διαγωνισμούς είναι πως υπάρχουν και 3 ομάδες δρομολογίων με ανάθεση στον ίδιο αερομεταφορέα :

SKG-CFU και CFU-PVK-EFL-ZTH (με έμφαση στο ότι θα εκτελούνται σε συνέχεια)
LXS-MJT-JKH-SMI-RHO, RHO-KGS-JKL-LRS-JTY
RHO-AOK-KSJ-JSH και RHO-KZS

Αυτό δεν είμαι σίγουρος αν το ζήτησαν οι εταιρείες ή εξυπηρετεί άλλους σκοπούς (any hints?). Το γκρουπάρισμα του Ιονίου, εξυπηρετεί ότι δημιουργείται σύνδεση SKG-EFL, και SKG-ZTH (που φαντάζομαι οι εταιρείες μπορούν να πουλήσουν ως μη-άγονο).
Το δεύτερο γκρουπάρισμα δε ξέρω τι εξυπηρετεί (να πάει κάποιος από τη LXS στην JTY με 8 στάσεις ίσως;)
Το τρίτο γκρουπάρισμα έχει αρκετό ενδιαφέρον, γιατί σημαίνει πως η GQ επί του παρόντος με το στόλο που έχει δε μπορεί να χτυπήσει το RHO-AOK-KSJ-JSH (μιας και ATR δεν κατεβαίνει προς το παρόν KZS) και πως αντίστοιχα η ΟΑ με το single DH1 αν θέλει το KZS θα πρέπει να κάνει και το τρενάκι για Σητεία.

:arrow: Στα κριτήρια επιλογής μεταξύ ισοδύναμων προσφορών, είναι η μέση τιμή των προτεινόμενων ναύλων, συχνότητα δρομολογίων/αριθμός θέσεων, σύνδεση με γραμμές εξωτερικού (αν δείτε τη Sky Express να βάζει και τη συνεργασία με την Καροτέν, τώρα ξέρετε γιατί) καθώς και ο "πρότερος έντιμος βίος" σε προηγούμενη ανάθεση.

:arrow: Οι τρεις γραμμές με το μεγαλύτερο προϋπολογισμό είναι τα τρενάκια: RHO-AOK-KSJ-JSH (στα 1,35 μύρια ετήσια), RHO-KGS-JKL-LRS-JTY (στα 1,3 μύρια ετήσια) και RHO-SMI-JKH-MJT-LXS (στα 1,2 μύρια ετήσια). Οι τρεις γραμμές με το μικρότερο προϋπολογισμό είναι τα ATH-PAS, ATH-ZTH, SKG-JKH (12 χιλιάρικα ετήσια), που φαντάζομαι θα πέσουν στην κατηγορία, "θέλω-να-πετάω-με-μηδενικό-τίμημα-γιατί-το-καλοκαίρι-θα-τα-πουλάω-200-ευρώ".

:arrow: Καθορίζονται μέγιστοι ναύλοι για τη χαμηλή, μέση και υψηλή περίοδο που αγγίζουν τα 99 ευρώ (για την υψηλή περίοδο) για το ATH-AOK ή το ATH-JKL. Νομίζω τώρα το ATH-AOK έχει μέγιστη τιμή 101. Τώρα γιατί η LRS έχει 88 (όσα και η PAS, JNX) ενώ η JKL έχει 99 μη με ρωτάτε, είναι παραπέρα.

Ενδιαφέρον θα έχει αν θα δούμε κανένα νέο παίχτη (στο παρελθόν είχε ενδιαφερθεί η αθάνατη Carpatair), αλλά φαντάζομαι ο όρος για διασύνδεση με ξένες εταιρείες καθώς και πως ένα μέλος πληρώματος να μιλάει ελληνικά, θα πετάξει έξω πολύ κόσμο. Κατά πάσα πιθανότητα, θα δούμε μοιρασιά μεταξύ ΟΑ/GQ (πάνε οι εποχές που έβγαινε ο κυρ-αντρέας να καταγγείλει το κράτος) και θα δούμε ποιος θα πάρει τα κουκούτσια. Είστε έτοιμοι;

Οι συχνοτητες ειναι φιξ και ως προς τις μεγιστες; Αν υπαρχει ζητηση στο SKG-CFU μπορουν να τις αυξησουν; (θα ειναι τρελο αν δεν μπορουν ενω υπαρχει ζητηση)
 
Νομίζω ότι αναφέρεται σαφώς ότι η προσφορά αφορά την ελάχιστη συχνότητα πτήσεων (9.1) άλλωστε στο 7.4.b βαθμολογείται ευνοϊκά η μεγαλύτερη από την ελάχιστη συχνότητα. Βέβαια στα μικρά αεροδρόμια την θερινή περίοδο υπάρχουν και περιορισμοί στον αριθμό των εξυπηρετούμενων αεροσκαφών λόγω εξυπηρέτησης των charters εξωτερικού με τις ίδιες πύλες, ιμάντες αποσκευών, aprons, κλίμακες, οπότε ο ανάδοχος δεν εχει απεριόριστη ελευθερία για μεγαλύτερες συχνότητες.
 
Παράταση πήρε ο διαγωνισμός για τις άγονες γραμμές, καθώς η GQ κατέθεσε ένσταση για τις 6 γραμμές που η ΑΠΑ ήθελε να δώσει σαν πακέτα (το είχαμε αναφέρει εδώ) και θα ξανα-δημοπρατηθούν. Για τις υπόλοιπες 12 η προθεσμία είναι 4/11.
 
Καλησπέρα. Έχουμε κάτι το νεώτερο σχετικά με την εξέλιξη του διαγωνισμού; Αναρωτιέμαι πότε θα αρχίσουν να φορτώνουν οι δύο αεροπορικές τις πτήσεις για το 2023; Σκέφτομαι να επισκεφτώ το LRS από Αθήνα κάποιον από τους καλοκαιρινούς μήνες του 2023. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.
 
Σιγή ιχθύος :stupid:
Έχει λήξει 1 μήνα η προθεσμία και τίποτα ακόμα.
Πέρα απο τις εκλογές, εμένα μου μυρίζει ξεκατίνιασμα :mrgreen:
 
Top