Καλοκαίρι 2022 - Disruptions στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια

Έχω λίγο δυσκολίες να καταλάβω, τους συμφέρει πραγματικά να χάνουν το 20% των πτήσεων που είναι μερικά εκατομμύρια σε φόρους, χαμένους πελάτες που θα καταναλώναν, πέρα από τις τυχούσες αποζημιώσεις, παρά να δώσουν 800Ε παραπάνω στο προσωπικό τον μήνα (που πχ για 2000 άτομα, αυτό είναι 1.5Μ); Είναι κάποιου είδους ολλανδέζικης τσιγκουνιάς;

Μια ιστορία από τα παλιά, όταν δούλευα για την Airbus, είχαμε προσέξει ένα κύμα φυγής (η εταιρεία τότε δεν είχε σάλιο). Ο υπεύθυνος VP, τότε μάς είπε το εξής σπουδαίο: ''δώστε ότι ζητάνε''. Τα οποία και δεν ήταν ποτέ παράλογα σε αυτή την βιομηχανία, δεν είναι software για να βρει ο άλλος 3 φορές καλύτερα στο διμήνο... Και έτσι και έληξε το πρόβλημα.
 
Κι αν δεν έχεις να δώσεις τι κάνεις; Ή ξέρουμε ότι έχουν και δε δίνουν;
 
Θα περάσω απο το Σίπχολ την επόμενη Τρίτη - Τετάρτη. Overnight layover με διαφορετικά εισιτήρια. Προβλέπεται ενδιαφέρουσα εμπειρία.
 
Μιλάμε για ένα από τα μεγαλύτερα αεροδρόμια παγκοσμίως, με τζίρο στα 1.5 δις προ κόβιντ (μαζί με τα άλλα του γκρουπ)...Πώς είναι δυνατόν να μην έχουν; Ακόμα και αν δεν έχουν, ας δανειστούν, θα πάει πχ το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Ολλανδίας στην ING και θα τους πουν όχι; Τα 10-20 εκατομμύρια είναι φραγκοδίφραγκα για αυτά τα μεγέθη, το Άμστερνταμ είναι έδρα από τεράστιες πολυεθνικές, πέρα από τον κομβικό του χαρακτήρα. Για μένα η μόνη -λογική- εξήγηση είναι ότι ακόμα και με αυξημένους μισθούς δεν υπάρχουν διαθέσιμα χέρια, λόγω ανταγωνισμού.

 
Το έγραψα και προηγούμενα, το Σκίπολ παρόλο το χάος που ξεκίνησε την άνοιξη είχε κέρδη 65 μύρια στο εξάμηνο. Ζεστό κασέρι!

Αλλά ας μην είμαστε αφελείς. Προφανώς δε θα βάλουν το χέρι στην τσέπη και προβλέπω μετακύλιση του κόστους στους επιβάτες (ή άντε να ζητήσουν από το κράτος να "βοηθήσει" - το κράτος που by the way θέλει να αυξήσει το φόρο αναχωρούντων επιβατών κατά 30 ευρώ) αρκεί να το δεχτούν και οι αεροπορικές εταιρείες που για άλλη μια φορά βρίσκονται σε απόγνωση (ή ίσως και γιαυτό να το δεχτούν αφού πρέπει να υποφέρουν από τις ακυρώσεις, καθυστερήσεις και τα συνακόλουθα reaccomodations των επιβατών). Ήδη η KLM αναγκάστηκε να ακυρώσει το Σάββατο 34 πτήσεις και ανάλογος αριθμός την Κυριακή και σήμερα Δευτέρα. Κάπου γράφτηκε για για άδειες αναχωρήσεις (αφού το Σκίπολ ζήτησε να μειώσει τον αριθμό αναχωρούντων επιβατών) και κανονικές επιστροφές αλλά στο FR24 με μια γρήγορη ματιά είδα και τα δύο σκέλη ακυρωμένα.

Με τούτα και με κείνα πάντως κατάφεραν να "καταστρέψουν" ένα αεροδρόμιο κόσμημα που χαιρόσουν να πετάς. Το reputation damage στο Schiphol (και στην KLM ακόμα περισσότερο), ένα αεροδρόμιο που δεδομένου του μεγέθους του είχε τα μικρότερα MCΤ (minimum connecting times στην Ευρώπη) χωρίς περιττά transfer και security checks (βλέπε LHR, CDG) είναι αρκετά μεγάλο και σε αυτή τη φάση δε φαίνεται φως στο βάθος του τούνελ, ακόμα και αν ο νέος CEO πιάσει δουλειά σήμερα και αποφασίσει να δώσει λύση.
 
AMS σήμερα, χώρος αναχωρήσεων 1:
-Σύσταση και σήμανση για είσοδο μόνο 4 ώρες πριν την αναχώρηση αλλά κανένας σχετικός έλεγχος
-Είσοδος στην ουρά ελέγχου στις 0815 με ενημέρωση για 25-30 λεπτά αναμονή. Μέχρι να περάσω η ενημέρωση είχε αλλάξει σε 35-40.
-Ανοιχτά τα 8 απο τα 17 σημεία ελέγχου
-Όντως πέρασα σε περίπου 25 λεπτά αλλά η ουρά πίσω μεγάλωνε. Δεν έβγαλα τίποτα απο την τσάντα, ούτε υπολογιστή ούτε ένα ποτό που είχα σφραγισμένο transfer. Πλέον αφήνουν και νερά, κυρίως λόγω ανακύκλωσης αν κατάλαβα απο την σήμανση
-Έλεγχος επιβατών που εφτασαν απο Αθηνα απο την αστυνομία στην άφιξη.
-Πολύ αργή εξυπηρέτηση αεροσκάφους (30 λεπτά μετά την προσγείωση ακόμα άδειαζε αποσκευές) με συνέπεια την δική μας καθυστέρηση στην αναχώρηση, και με δεύτερη συνέπεια το να φτάσει νωρίτερα στην Αθήνα η KLM που ήταν προγραμματισμένη να φύγει 20 λεπτά μετά απο μας.
-Μάσκες πουθενά και κανείς. 1 στους 100, και άν.
-95% των καταστημάτων πλέον ανοιχτά.
Γενικά ελάχιστα πλέον θυμίζουν το τί προηγήθηκε.
 
Last edited:
Ούτε στο Ελσίνκι χθες ζήτησαν να βγουν λάπτοπ/τάμπλετ, ενώ ένα μπουκαλάκι νερό το είδαν και μου είπαν ότι περνάει κανονικά.

Στον έλεγχο χειραποσκευών στο HEL έχουν πια αξονικούς τομογράφους και στην έξοδό τους κάποιες πάνε απευθείας στον επιβάτη και κάποιες αλλάζουν πορεία και πάνε στον έλεγχο από άνθρωπο που βλέπει στη δεύτερη οθόνη.

Οι επιβάτες περνούν από κλασικά metal detectors και όχι από εκείνα (που έχω δει σε LHR, BER, MUC και αλλού) στα οποία στέκεσαι με ανοιχτά χέρια κ.λπ.

Όλη η διαδικασία ήταν γρήγορη χωρίς πολύ κόσμο. Μάσκες ελάχιστες.
 
Top