3o αεροδρόμιο στη Ρόδο?!?

  • Thread starter OA701
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Δεν νομίζω ότι υπάρχει πρόβλημα με την κατά μήκος κλίση του διαδρόμου , όπως καί με τις εκατέρωθεν επεκτάσεις, θα είναι λίγο αυξημένα τα χωματουργικά.
Οσο γιά την ΤΙΡΒΗ είναι περίεργο φαινόμενο καί μόνο με παρατηρήσεις επί τόπου καί μετρήσεις βγαίνουν ασφαλή συμπεράσματα.

Το εγχειρίδιο βελτίωσης της ασφάλειας του Αεροδρομίου eeeke.gr/index_files/runway_oper_manual_stavlas_lgrp.pdf
 
costasim":3mtay3gt said:
Δεν νομίζω ότι υπάρχει πρόβλημα με την κατά μήκος κλίση του διαδρόμου , όπως καί με τις εκατέρωθεν επεκτάσεις, θα είναι λίγο αυξημένα τα χωματουργικά.
ΠΟΛΥ αυξημένα θα είναι τα χωματουργικά.
Τέλος πάντων αφού δεν πείθεσαι ότι το α/δ είναι ακατάλληλο για επέκταση και οριακό για λειτουργία όπως είναι, σου προτείνω να έρθει στη Ρόδο να ανεβούμε μαζί στο Σταυρό απ όπου και πάρθηκαν οι φωτό που παρέθεσα πριν. Εκεί θα πειστείς ότι το α/δ είναι σε κάκη θέση και ότι η επέκταση του είναι αν όχι αδύνατη εντελώς ασύμφορη.
 
Ο 8/26 δύσκολα επεκτείνεται στα 3.2-3.5 χλμ ενώ αν χαράξουμε και μια ευθεία θα δούμε ότι η όχληση θα είναι μεγάλη στα γύρω χωριά όπως και στην άκρως τουριστική περιοχή της παραλίας των Κοσκινού...

Συζητώντας δεξιά κι αριστερά μου ειπώθηκε ότι το α/δ Μαριτσών δεν το ήθελαν καθόλου οι πιλότοι, ειδικά οι τσαρτεράδες, καθώς το θεωρούσαν επικίνδυνο...
 
Το εγχειριδιο αυτο ειναι για την περιοχη ελιγμων, δηλαδη για την ασφαλεια χοντρικα μιλωντας των κινουμενων α/φ στο διαδρομο και τροχοδρομους. Για τους στροβιλισμούς, οντως ο λόφος ειναι η αιτία, οταν εχει νοτιοανατολικούς και νοτιάδες γενικά. Τα Μαριτσά δεν είχαν απ' ότι ξέρω τέτοια φαινόμενα, αλλα ήταν αναγκαία η μεταφορά του α/δ οπότε άποψη μου ειναι ότι ξεχνάμε τα Μαριτσά για commercial flights. (εκτος αν καποια στιγμη επαναστρωθεί ο διάδρομος και μπει φωτισμός -τωρα δεν εχει τιποτα γι αυτο απαγορεύονται οι πτησεις μετα τη δύση, εκτος απο επιχειρησιακες του στρατου αν ζητηθει- οπότε θα μπορούσε να χρησιμοποιείται το χειμώνα τις περιπου 10 ας πούμε μερες που δυσκολεύονται πολυ τα αεροπλάνα ή ακυρωνουν λογω ανεμου, σαν εναλλακτικό α/δ). το παρακάτω είναι απόσπασμα απο το εγχειρίδιο αεροναυτικών π΄ληροφοριών, αναλογα γραφει και το jeppesen.

2.22.1.3 Pilots landing or taking off at RODOS/ DIAGORAS Airport should exercise extreme caution when South or South-East
(S-SE) winds of more than 15 Kts prevail, as moderate or severe turbulence and wind shear may be encountered on the final approach
and/or initial climb out areas (mainly of RWY 07). More specifically the following phenomena affecting seriously the flight safety are
observed:
– The wind direction and speed at a given time vary along the runway (horizontal wind shear).
– The wind direction and speed, at a given point of the runway, are continuously changing (turbulent wind shear).
– Severe turbulence on the final approach, take-off and initial climb out areas.
– When the South or South-East wind speed increases over 15 Kts, landing and/or take-off not recommended, since a severe
horizontal and turbulent wind shear may prevail at some intermediate point on final approach and/or take-off and initial climb out
areas.
– Because unexpected changes in wind direction and speed can be hazardous to aircraft operations at low altitude on approach to
and departing from RODOS/ DIAGORAS Airport, pilots are urged to volunteer reports of wind shear to DIAGORAS TWR or RODOS
APP, as soon as possible, so that the pilots of following aircraft can be warned. It is suggested that pilots experiencing a wind shear
in flight should report it in the following format:
a) A simple warning of the presence of wind shear, even if no further information can be given.
b) The altitude or altitude band, where the wind shear was encountered.
c) Details of the effects of the wind shear on the aircraft, i.e. airspeed gain or loss, vertical speed tendency, etc
 
solro":3ocuzac0 said:
costasim":3ocuzac0 said:
Δεν νομίζω ότι υπάρχει πρόβλημα με την κατά μήκος κλίση του διαδρόμου , όπως καί με τις εκατέρωθεν επεκτάσεις, θα είναι λίγο αυξημένα τα χωματουργικά.
ΠΟΛΥ αυξημένα θα είναι τα χωματουργικά.
Τέλος πάντων αφού δεν πείθεσαι ότι το α/δ είναι ακατάλληλο για επέκταση και οριακό για λειτουργία όπως είναι, σου προτείνω να έρθει στη Ρόδο να ανεβούμε μαζί στο Σταυρό απ όπου και πάρθηκαν οι φωτό που παρέθεσα πριν. Εκεί θα πειστείς ότι το α/δ είναι σε κάκη θέση και ότι η επέκταση του είναι αν όχι αδύνατη εντελώς ασύμφορη.
Δεν είναι θέμα αν πείθομαι προσωπικά, ούτε ακόμη καί με απλή επισκεψη επί τόπου μπορεί κάποιος να αποφασίσει.
Απλώς κάποιες σκέψεις εκφράζουμε εδώ, ανάλογα με τις γνώσεις καί την πληροφόριση που έχει ο καθένας.
Από εκεί καί πέρα υπάρχει η μεθοδολογία στην επιστήμη γιά την επιλογή της κατάλληλης θέσης ενός Αεροδρομίου.
Τώρα προφανώς κάποιοι , όπως συνήθως συμβαίνει στη χώρα μας, ποιό "αρμόδιοι" από εμάς, άφησαν τα πράγματα να φθάσουν εδώ.
Μπορεί να λένε κιόλας: έλα μωρε...λίγο καθυστέρηση παραπάνω, καί τί έγινε! ...άλλωστε στη Ρόδο οι περισσότεροι πάνε γιά διακοπές...
(εν τω μεταξύ έχουν καλύψει καί κάποια θέματα ασφάλειας με οδηγίες...).
 
Kαι επισήμως πλέον τίθεται θέμα νέου α/δ απ' τον πρόεδρο της ένωσης ξενοδόχων, προσωπικά διαφωνώ και θεωρώ σπατάλη χρόνου και χρήματος καθώς
1. τα 2 α/δ θα είναι μη βιώσιμα εμπορικά
2. η νότια Ρόδος δεν χρειάζεται κι άλλες οχλούσες δραστηριότητες, ούτε καν νέα ξενοδοχεία που αυτή τη στιγμή σηκώνονται 2-3 μεγαθήρια ετησίως
3. το υπάρχον α/δ με σωστή διαχείριση μας βγάζει 20-30 χρόνια
4. έναρξη διαδικασιών για μελλοντικό νέο α/δ που θα αντικαταστήσει το υπάρχον σε 20-30 χρόνια με βασικό την επιλογή τοποθεσίας -ιδανικά στις παρυφές του βορείου τριγώνου του νησιού και κοντά (20-30χλμ) στην πόλη, εναλλακτικά νοτιότερα του υπάρχοντος- ώστε να δεσμευτεί γη από τώρα
5. αντί α/δ στη ν. Ρόδο να χρηματοδοτηθεί γενναία η διαπλάτυνση του κύριου οδικού άξονα που οδηγεί εκεί με προδιαγραφές κλειστού αυτοκινητόδρομου (όρια ταχ. 100-110 χλμ.) ώστε να μειωθεί αισθητά ο χρόνος πρόσβασης
6. αξιοποίηση του διαδρόμου της Καλάθου ως μικρό airfield με έμφαση στη γενική αεροπορία, τον αεραθλητισμό και τα business jets σε συνεργασία με ξενοδοχεία, δήμο κ Τ.Ο
7. μερική επαναλειτουργία των Μαριτσών και χρήση τους ως α/δ αποσυμφόρησης
 
Καλησπέρα και καλή πρωτομαγιά,

Ενδιαφέρον το τελευταίο σχόλιο. Το λέω.... :oops: Έστω και καθυστερημένα, .
Απλά να ρωτήσω:
η ταυτόχρονη χρήση των δύο αεροδρομίων, Διαγόρας (Παραδείσι) και Μαριτσών, δεν είναι λίγο επικίνδυνη;

Εννοώ από άποψη εναέριας κυκλοφορίας, προσγειώσεων, απογειώσεων κλπ. Θα απαιτεί δηλαδή καλό συντονισμό κινήσεων αεροσκαφών. Είναι εύκολο αυτό;
Σχετικός πολύ δεν είμαι ναι :rolleyes: , αλλά έχω την απορία :?:
 
Ούτε εγώ είμαι τόσο σχετικός αλλά υποθετώ ότι εύκολα βρίσκεται λύση με τα κατάλληλα μέσα και προσωπικό.

Το μυστικό, που κανείς δεν μας λέει, είναι αν στην ιδιωτικοποίηση του Διαγόρα περιλαμβάνεται όρος για μη χρήση των Μαριτσών. Αν ναι, τότε υπάρχει ο κίνδυνος να την κάτσουμε. Θα έπρεπε ήδη οι τοπικοί φορείς, αντί να ασχολούνται με α/δ στη ν. Ρόδο πρός τέρψιν των μεγαλοξενοδόχων της περιοχής, να έχουν ήδη κινήσει διαδικασίες να περάσουν τα Μαριτσά σε δήμο/περιφέρεια μιάς που τόσα χρόνια κανείς δεν ενδιαφέρθηκε...
 
Top