Aer Lingus

  • Thread starter OA277
  • Ημερομηνία δημιουργίας

OA277

Business-Class-Member
Εγγραφή
08/05/2003
Μηνύματα
460
Likes
25
Περιοχή
Athens/London U.K.
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
EGLL
Wednesday, August 25 07:37:47

(BizWorld)

Aer Lingus is thinking of leaving the eight-member international airline Oneworld alliance, according to a report this morning.

It is likely to announce the move as early as the next meeting of the alliance in three months time, the Irish Times says this morning, in an apparent leak.
The Irish flag carrier has been reinventing itself as a low fares carrier.


The paper says that the state-owned airline feels its new strategy of targeting the budget market so lucratively mined by Ryanair is not compatible with the full service model offered by Oneworld's other members.

It says that Aer Lingus chief executive Willie Walsh explained the airline's position to the rest of the alliance at a meeting four months ago.

Oneworld is scheduled to meet again in November, and according to sources cited in this morning's report, Aer Lingus is likely to signal its intention to pull out of the group at that time.

Membership of Oneworld would require Aer Lingus to maintain full service on all its routes. But the Irish flag carrier intends to eliminate business class seats from all flights to the UK and Europe by next April, but maintain them on transatlantic routes.

According to the report, other Oneworld members, who are not as exposed as Aer Lingus to low fares competitors such as Ryanair, want to maintain a more traditional approach to air travel.

Oneworld's other members are: American Airways, LanChile, Qantas, Cathay Pacific, Iberia, Finnair and British Airways.

Membership allows the airlines to sell passengers flights on the other seven, thus offering a larger variety of routes.

Still at Aer Lingus, SIPTU shop stewards at the airline will meet later today to consider the company's plan to cut 1,300 jobs.

The meeting will assess the terms of the redundancy plan presented by the company to achieve the cuts.


OA277
 
AKOMA DIARREEI SAN FHMH OTI H AIR LINGUS THELEI NA FYGEI APO THN ONEWORLD.
ETSI ANAFEREI TO CH-AVIATION.CH.
 
Στάση εργασίας στην AerLingus και δεν αποκλείεται και απεργίες, Ο Λόγος το ασφαλιστικό τους ταμείο, μάλλον φαγώθηκαν 700 εκατ. Εμπρός στον δρόμο που άνοιξε το ΝΑΤ. Δεν είμαστε οι μόνοι με ειδικότητα τις κλεψιές.

Φυσικά τι θα κάνει η Ryanair; Απεργοσπαστικό αγώνα. ..Χα…Χα… να την χαίρονται ….

http://gr.news.yahoo.com/στάση-εργασίας-στην-aer-lingus-211006911.html
 
1,9 εκατ. $ θέλει να δώσει η IAG μητρική εταιρεία της ΒΑ για να αποκτήσει την Aer Lingus.
Θα σκυλιάσουν οι μέτοχοι της Ryanair που μαζί με την Ιρλανδική κυβέρνηση κατέχουν το 55% των μετοχών της εταιρείας.
Είναι η 3 απόπειρα της IAG που προσπαθεί να αποκτήσει την εταιρεία και όλο ανεβάζει το τίμημα.
Εάν τα καταφέρουν αυτή την φορά η Aer Lingus θα επανέλθει στην Oneworld από όπου έφυγε το 2007 όταν άρχισαν τα προβλήματα με την Ryanair.
Εάν επιτύχει η εξαγορά, υπάρχουν σχέδια για αναβάθμιση του προϊόντος της εταιρείας με επιστροφή της business class στα Α330 με τα καθίσματα να είναι παρόμοια όπως της JetBlue ή της Qantas
 
Έτοιμη για πώληση καθώς η ιρλανδική κυβέρνηση και το δσ της αεροπορικής έδωσαν το ΟΚ για να προχωρήσει η IAG αφού βέβαια τα βρήκαν στις εξασφαλίσεις. Πλέον μένει η FR, η οποία με το ανάλογο τίμημα υποθέτω θα πουλήσει.
Late Tuesday IAG announced it had agreed “the terms of a recommended cash offer” with both the Irish government and Aer Lingus by signing a transaction agreement which “contains certain assurances” for the future of Aer Lingus.
...
Just a few hours earlier, Ryanair said it was waiting on a formal approach from IAG, adding that it would consider any deal on its merits. The offer document will be send to shareholders within 28 days. To succeed, the offer must be backed by at least 90% of Aer Lingus’ shareholders, which means that Ryanair’s buy-in will be pivotal. It will also require competition clearance from the European Commission.
...
IAG plans to develop Dublin as a transatlantic hub and Aer Lingus will re-join the oneworld alliance under its new ownership.

“Aer Lingus would add a fourth competitive, cost effective airline to IAG, enabling us to develop our network using Dublin as a hub between the UK, continental Europe and North America, generating additional financial value for our shareholders,” Walsh said.
:arrow: http://atwonline.com/finance-data/iag-wins-irish-government-backing-aer-lingus-offer

Έχω την αίσθηση ότι η IAG έχει αρχίσει και ταιριάζει περισσότερο στους γλάρους...
 
Ας ελπίζουμε όμως ότι θα διατηρηθεί το ιστορικό brand Aer Lingus, όπως έγινε με αυτά των British Airways και Iberia, και όχι να απορροφηθεί από την ΒΑ όπως έγινε με την bmi.
 
Θα διατηρηθεί. Για τους ίδιους λόγους που έχει διατηρηθεί το brand των Austrian, Swiss, Brussels, κλπ.
 
Με χθεσινή δήλωση του στο χρηματιστήριο του Λονδίνου ο Walsh καλωσόρισε και επισήμως την Aer Lingus στην IAG
IAG chief executive Willie Walsh said: "We'd like to welcome Aer Lingus into IAG.

“It will remain an iconic Irish brand with its base and management team in Ireland but will now grow as part of a strong, profitable airline group.

"This means new routes and more jobs benefitting customers, employees and the Irish economy and tourism".
:arrow: http://www.travelweekly.co.uk/Articles/2015/08/18/56320/ba+parent+iag+concludes+aer+lingus+deal.html
 
Έχω πολύ μεγάλη περιέργεια για το πώς θα κάνουν το interlining. Εδώ ολόκληρη ΟΑ/Α3 με ενιαίο inventory και τα έχουν κάνει θάλασσα μεταξύ τους.
 
Top