Αεροδιακομιδές με c130 και ΕΚΑΒ

oal506a

Νέο μέλος (Tourist)
Εγγραφή
30/06/2013
Μηνύματα
7
Reaction score
0
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
oal
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
lgtl
Καλή σας μέρα
είμαι πλήρωμα ασθενοφόρου στο ΕΚΑΒ Κρήτης και θα ήθελα να σας παραθέσω ενα πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε κατα την παραλαβή και παράδοση περιστατικών στα c130
όταν καλούμαστε να παραδώσουμε η να παραλάβουμε περιστατικά απο τα αεροσκάφη της ΠΑ οι χειριστές δεν σβήνουν τους κινητήρες με αποτέλεσμα να πρέπει να προσεγγίζουμε την πίσω πόρτα με τους κινητήρες αναμμένους.
η κατάσταση εκει πίσω απο τους κινητήρες είναι αποπνικτική με όποια συνέπεια για τους ασθενείς και εμάς .....
κατά τις συνεχόμενες εκκλήσεις μας να σβήσουν τους κινητήρες το πλήρωμα του αεροσκάφους μας ενημερώνει συνεχώς οτι αν σβήσουν δεν ειναι σίγουρο οτι θα καταφέρουν να εκκινήσουν ξανά .η ΥΠΑ σε ερώτηση που κάναμε μας ενημέρωσε οτι κανονικά οφείλει να σβήσει ,αλλα επειδή ειναι στρατιωτικό αεροσκάφος δεν έχουν αρμοδιότητα (η απάντηση ηταν τηλεφωνικός )
θα ήθελα να ρωτήσω αν υπάρχει κάποιος κανονισμός που να υποχρεώνει το αεροσκάφος να σβήσει πριν προσεγγίσει το προσωπικό εδάφους .

απ οτι ξέρω στα πολιτικά αεροσκάφη αυτο δεν συμβαίνει ....
ευχαριστώ
ευχαριστώ
 

asterixx25

Business-Class-Member
Εγγραφή
17/10/2008
Μηνύματα
327
Reaction score
0
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGMG
Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και στο αεροδρόμιο της Ρόδου!
Οι χειριστές λόγω της μικρής παραμονής στην πίστα, ζητάνε απο τον πύργο να παραμείνουν με αναμμένες τις μηχανές. Ο πύργος αφού συμβουλευτεί τον αερολιμενικό έλεγχο, άλλες φορές τους το επιτρέπει, άλλες να παραμείνουν με 2 κινητήρες και άλλες καθόλου. Η προσωπική μου αντίληψη είναι οτι βρίσκεται στην δικαιοδοσία του κάθε αερολιμενικού υπαλλήλου που θα βρίσκεται βάρδια εκείνη τη στιγμή.
Πάντως στις περισσότερες των περιπτώσεων, δεν σβήνουν τους κινητήρες.
 

oal506a

Νέο μέλος (Tourist)
Εγγραφή
30/06/2013
Μηνύματα
7
Reaction score
0
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
oal
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
lgtl
το θέμα είναι για ποίο λόγο να αναπνέουμε εμείς και οι ασθενείς αυτό το καυσαέριο , αν δεν μπορεί να βάλει μπροστά ας βρουν άλλο τρόπο να κάνουν αεροδιακομιδές (αν και ποτέ δεν κατάλαβα γιατί σαν χώρα χρησιμοποιούμε c130 που ειναι τόσο κοστοβόρα και οχι κατι μικρότερο όπως κάνουν οι ιδιωτικές εταιρείες )
το ερώτημα ειναι τι μπορούμε να κάνουμε για να σβήνουν .υπάρχει κάποια νομοθεσία η κανονισμός που μπορούμε να επικαλεστούμε ;;;;;η υπα πάντως μας δήλωσε αναρμόδια
 

koulis

Business-Class-Member
Εγγραφή
20/07/2011
Μηνύματα
266
Reaction score
21
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
aaa
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGMG
φιλε oal506a για το καλο του ασθενους σε συμβουλευω να μην το ψαχνεις πολυ το θεμα. Αν σβησουν οι κινητηρες υπαρχει μεγαλο προβλημα να μη ξαναπαρουν μπροστα. καλυτερα λιγο καυσαεριο παρα ενας νεκρος ασθενης επειδη το αεροπλανο που τον παρελαβε χαλασε πριν επιστρεψει
 

oal506a

Νέο μέλος (Tourist)
Εγγραφή
30/06/2013
Μηνύματα
7
Reaction score
0
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
oal
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
lgtl
φίλε μου λυπάμαι αλλά δεν έχουμε σκοπό να πάθουμε καρκίνο αναπνέοντας αυτο το πράμα το οποίο δεν ειναι καθόλου λίγο....
και αν ειναι χαλασμένα τ αεροπλάνα η δεν μπορούνε ν ανταποκριθούν νομίζω οτι το καλύτερο ειναι να βρουν άλλη λύση και οχι αυτή ....
 

koulis

Business-Class-Member
Εγγραφή
20/07/2011
Μηνύματα
266
Reaction score
21
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
aaa
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGMG
υπαρχουν ενα εκατομυριο λογοι για να πεθανει καποιος.. οχι επειδη παντως μια φορα το μηνα, εστω μια φορα την βδομαδα αναπνεει καυσαερια αεροπλανου για 3 λεπτα...
 

oal506a

Νέο μέλος (Tourist)
Εγγραφή
30/06/2013
Μηνύματα
7
Reaction score
0
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
oal
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
lgtl
νομίζω οτι χάσαμε το νόημα του θέματος
το ερώτημα είναι αν υπάρχει κανονισμός σχετικός για την ασφάλεια μας
και
ΔΕΝ ειναι μόνο 3 λεπτά είναι πολύ παραπάνω και δεν είναι ασφαλές ούτε για εμάς ούτε για τους ασθενείς ....
 

flying Doc

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
22/04/2007
Μηνύματα
1.771
Reaction score
181
Τοποθεσία
Θεσσαλονίκη
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
EBBR
oal506a":1s38e9s8 είπε:
το ερώτημα είναι αν υπάρχει κανονισμός σχετικός για την ασφάλεια μας

Δεν υπάρχει. Από τη στιγμή που τίθεται θέμα επανεκκίνησης του κινητήρα και κατ' επέκταση κίνδυνος για το πλήρωμα και τους επιβάτες/ασθενείς του αεροσκάφους, ο κυβερνητης που είναι ο μόνος υπεύθυνος για το αεροσκάφος και τους επιβαίνοντες κάνει ΑΚΡΙΒΩΣ όσα γραφονται στο manual κι εχει μάθει και στην εκπαίδευση....

Roger and out.
 

Orfeas

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
18/06/2009
Μηνύματα
89
Reaction score
14
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
OAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Πρώτα απ' όλα παραδέχομαι οτί είμαι εντελώς άσχετος σε τεχνικά θέματα.
Αλλά μου γεννιέται η απορία, πώς είναι δυνατόν σε αεροπλάνο, και ιδιαίτερα σε στρατιωτικό που η λογική λέει οτί έχουν μεγαλύτερες αντοχές, να θεωρείται αβέβαιη η εκκίνηση του κινητήρα μετά το κλείσιμό του; Και πώς αυτό το θέμα δεν παρουσιάζεται και στο αρχικό σκέλος;
 

oal506a

Νέο μέλος (Tourist)
Εγγραφή
30/06/2013
Μηνύματα
7
Reaction score
0
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
oal
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
lgtl
απ ότι κατάλαβα ο χειριστής κάνει το καλύτερο και ασφαλέστερο για το πλήρωμα και το αεροσκάφος του
οπότε και εμείς θα πρέπει κάνουμε το καλύτερο για την ασφάλεια μας και του ασθενή μας(όπωες έχουμε μάθει στην εκπαίδευση μας :D :D :!: ).... δηλαδή να μην προσεγγίζουμε αν δεν υπάρχει ασφάλεια..δηλαδή αν δεν σβήσει.... κανείς δεν μπορεί να μας υποχρεώσει να το κάνουμε αφού δεν υπάρχει σχετικός κανονισμός.....και ο καθ ένας ας αναλάβει τις ευθύνες του
ευχαριστώ για την ενημέρωση.
 

seven4seven

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
27/04/2004
Μηνύματα
5.174
Reaction score
502
Τοποθεσία
Airside
Δικτυακός τόπος
alexfilippopoulos.blogspot.gr
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
KLM
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
VHHH
Μήπως απλα το κάνει για λόγους εξοικονόμησης χρόνου; Για φαντασου κάθε φορα να βάζει έναν-έναν και τους τεσσερις κινητήρες του C-130 πριν την αναχώρηση. Αυτα τα -τουλάχιστον- 5 λεπτά δεν είναι καλο να εξοικονομηθούν όταν μιλάμε για μια επείγουσα αεροδιακομιδη;
Επίσης, δεν λέει πουθενά ότι δεν είναι ασφαλές να προσεγγίσεις ένα ελικοφορο που έχει τους κινητήρες σε ground idle και να επιβιβαστεις/φορτώσεις κάτι σε αυτο. Έχει μεν ένα αυξημένο ρίσκο σαν operation, αλλα παρατυπο δεν είναι σε καμμια περίπτωση.

ΥΓ: Η δικαιολογία ότι "δεν τους σβήνει μήπως και δεν του ξαναπάρουν μπρος" είναι τουλάχιστον ηλίθια, και αποκλείεται να την έχει πει άνθρωπος της ΠΑ, πόσο μάλλον χειριστής.

ΥΓ2: Αγαπητε OAL506, δεν νομίζω ότι επιχειρησιακά σου πέφτει λόγος για το πως θα λειτουργησει ο άλλος το αεροπλάνο του. Είναι σαν να έρθει ο χειριστής του
C-130 και να σου πει πως θέλει αυτός να δουλεύεις εσύ το ασθενοφόρο σου. Οι λόγοι που επικαλεισαι δεκτοί, αλλα ετσι είναι η φύση της δουλειάς, απλα το δέχεσαι, και παίρνεις ΕΣΥ οσσο καλύτερα μετρα προσωπικης προστασιας μπορείς. Η ταπεινή μου
γνώμη.
 

oal506a

Νέο μέλος (Tourist)
Εγγραφή
30/06/2013
Μηνύματα
7
Reaction score
0
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
oal
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
lgtl
seven4 seven αυτή δικαιολογία μας δίνεται συνεχώς απο το πλήρωμα τους αεροσκάφους και μάλιστα πολλές φορές μέσο του πύργου και του follow me που μας συνοδεύει(προσωπικά το εχω ακούσει απο το scaner μου) . αλλά γενικά νομίζω οτι έχεις απόλυτο δίκιο στην τοποθέτηση σου βέβαια και δεν μου πέφτει λόγος για το τι θα κάνει ο πιλότος με το αεροσκάφος του ,αλλά κοιτάμε και εμείς την δικιά μας ασφάλεια ,και πίστεψε με ειναι πολύ άσχημα εχει πίσω ,να σου πω μονο οτι συνάδελφος με άσθμα έπαθε έντονη δύσπνοια μια μέρα και αναγκάστηκε να πάει νοσοκομείο και πολλά άλλα ... το λιγότερο ειναι οτι πρέπει να αλλάξουμε ρούχα μετά γιατι βρωμάμε όλο το 8ωρο και να αφήσουμε για καμια ώρα τ ασθενοφόρο ανοικτό να ξεβρομίσει
μακάρι να υπήρχε κάποιο μέσο αυτοπροστασίας όπως λες θα έλυνε νομίζω το πρόβλημα αλλά δε νομίζω να υπάρχει ,εμείς τουλάχιστον δεν έχουμε κάτι

ΥΓ idle mode δεν βάζουν πάντα ..
 

sierra_sotiropoulos

Business-Class-Member
Εγγραφή
12/04/2005
Μηνύματα
250
Reaction score
70
Αποκλείεται να μην έχει τους κινητήρες σε idle!

Όσο για το "εάν σβήσουν μπορεί να μην ξαναπάρουν" δεν πιστεύω ότι έχει καμία σχέση με την αξιοπιστία των κινητήρων.
Eικάζω (καθώς δεν έχω γνώση των συγκεκριμένων κινητήρων) ότι μπορεί να είναι κάποιο operating limitation που έχουν από τον κατασκευαστή τους.
Μετά το σβήσιμο της τουρμπίνας αναπτύσσονται εξαιρετικά υψηλές θερμοκρασίες στον πυρήνα της. Για τον λόγο αυτό, πολλές φορές οι χειριστές μετά το σβήσιμο κατεβαίνουν και γυρίζουν τις προπέλες με το χέρι προκειμένου να απεγκλωβίσουν τα καυτά καυσαέρια από το εσωτερικό τους.

Ενδεχομένως λοιπόν, να υπάρχει κάποιος περιορισμός ο οποίος να λέει πως εάν δεν παρέλθει ένα χρονικό διάστημα ώστε να ψυχθεί ο κινητήρας, να μην επιτρέπεται η επανεκκίνησή του ώστε να αποφευχθεί η πιθανότητα ενός hot start με καταστροφικές συνέπειες.

Επαναλαμβάνω πως δεν έχω γνώση του συγκεκριμένου κινητήρα, όμως αυτή η εξήγηση μου ακούγεται λογική βάσει των τεχνικών μου γνώσεων.
 

koulis

Business-Class-Member
Εγγραφή
20/07/2011
Μηνύματα
266
Reaction score
21
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
aaa
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGMG
εχει να κανει με την κοπωση του κινητηρα. καθε φορα που σβηνει και ξαναναβει η θερμοκρασια πεφτει και ξανανεβαινει, η πιεσεις πεφτουν και ξανανεβαινουν, τα μεταλλα καταπονουνται απο τις αυξομιωσεις των φορτιων. Επειδη εχω ταξιδεψει απειρες φορες με C-130 οποτε ακουω να σβηνει τους κινητηρες κανω το σταυρο μου να ξαναπαρουν μπροστα γιατι εχω ξεμεινει ουκ ολιγες φορες σε ακυρα μερη.
 

AirNewZealand

V.I.P.-Class-Member
Εγγραφή
09/04/2007
Μηνύματα
1.182
Reaction score
165
Τοποθεσία
Αθήνα
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
ANZ
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Το Ίδρυμα Σταύρου Νιάρχου ανακοίνωσε δωρεά €200 εκατομ. για υποδομές στον χώρο της υγείας. Μέρος της δωρεάς αποτελεί και η προμήθεια "πτητικού στόλου" για αεροδιακομιδές

:arrow: iefimerida
 
Μπλουζα