Αεροπλάνο πετά με φυτικά έλαια!!

Aristoteles

Economy-Class-Member
Εγγραφή
31/10/2007
Μηνύματα
135
Likes
0
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Website
www.haf.gr
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGTS
YAHOO
aviatortel@yahoo.gr
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η δοκιμαστική πτήση επιβατικού αεροπλάνου το οποίο χρησιμοποίησε και καύσιμο από φυτικά έλαια. Η εταιρεία Αir Νew Ζealand ανακοίνωσε ότι η αίσια έκβαση αυτού του πειράματος ανοίγει νέους ορίζοντες στην πολιτική αεροπορία, δεδομένου ότι ταυτόχρονα μειώνονται οι εκπομπές καυσαερίων αλλά και το κόστος των πτήσεων. Χρησιμοποιήθηκε ένα Βoeing 747-400 το οποίο είχε ανεφοδιασθεί με ένα μείγμα αποστάγματος του δηλητηριώδους φυτού
jatropha και στάνταρντ αεροπορικού καυσίμου Α1.

Και αν δεν με πιστεύετε ορίστε: http://www.tovima.gr:80/default.asp?pid ... tid=248833

Πολύ καινοτόμο πείραμα και το ευχάριστο είναι ότι μειώνονται οι ρύποι στον αέρα.
Εσείς πώς το κρίνετε;
 
αυτό το είχα δει πριν από λίγο καιρό στο σκαι όπου ο εκφωνητής αναφέρθηκε σε ένα 'δικινητήριο μπόινγκ 747 τζάμπο'. πραγματικά ενδιαφέρον πείραμα, τώρα και με τη κρίση.
 
B747-284B":1m4pyrqi said:
αυτό το είχα δει πριν από λίγο καιρό στο σκαι όπου ο εκφωνητής αναφέρθηκε σε ένα 'δικινητήριο μπόινγκ 747 τζάμπο'. πραγματικά ενδιαφέρον πείραμα, τώρα και με τη κρίση.

Ενημερωμένο τον βρίσκω τον δημοσιογράφο! :D
 
Παρόμοιες δοκιμές έχουν κάνει και άλλες αεροπορικές εταιρίες με πρωτοπόρο (αν θυμάμαι καλά) την Virgin Atlantic η οποία είχε πειραματιστεί με παρόμοιο βιοκαύσιμο καθώς και η Qatar Airways η οποία δοκίμασε υδρογόνο, τεχνολογία που εφαρμόζεται στην αυτοκινητοβιομηχανία!
Γεγονός είναι πως πρέπει να βρεθεί (και θα βρεθεί) εναλλακτικό καύσιμο για τα αεροσκάφη.
 
Σκοπός βέβαια από αυτήν την ανακάλυψη και εν συνεχεία καθιέρωση σε όλα τα αεροσκάφη αυτού του νέου καυσίμου είναι και η μείωση όχι μόνο των ρύπων αλλά και των τιμών σε σχέση με την κυροζίνη. Αλλά αν γίνει κάτι τέτοιο οι τιμές θα είναι χαμηλώτερες στον επίναυλο ή θα χρυσοπληρώνουμε ένα ταξίδι;
 
Οι ρύποι είναι το τελευταίο πράγμα που τους ενδιαφέρει. Απλά με το βαρέλι στα 200 το καλοκαίρι και την τωρινή κρίση, έχουν αρχίσει να ψάχνονται για φθηνότερο καύσιμο.
 
al.porto":1o7og58g said:
Οι ρύποι είναι το τελευταίο πράγμα που τους ενδιαφέρει.
Αντιθέτως. Δεν πρόκειται για τους συνήθεις ρύπους (μονοξείδιο άνθρακα, αιθάλη κλπ) αλλά για το διοξείδιο του άνθρακα. Αυτό διαφέρει γιατί είναι κανονικό προϊόν της καύσης καί δεν είναι τοξικό. Επειδή όμως η παρουσία του στην ατμόσφαιρα σε τόσο μεγάλες ποσότητες συνεισφέρει στο φαινόμενο του θερμοκηπίου, ήδη στη βιομηχανία η παραγωγή διοξειδίου του άνθρακα από ορυκτά καύσιμα οδηγεί σε οικονομική επιβάρυνση (βλέπε Πρωτόκολλο Κυότο). Δεν επιβαρύνεται όμως το παραγόμενο διοξείδιο του άνθρακα από καύση βιομάζας και φυτικών ελαίων, γιατί αυτό ξαναχρησιμοποιείται από τα φυτά μέσω της φωτοσύνθεσης που μαθαίναμε στο σχολείο για να αναπτύξουν την επόμενη σοδειά.

Επειδή λοιπόν υπάρχει προοπτική να επιβαρυνθούν με τέλη διοξειδίου του άνθρακα και οι μεταφορές, πειραματίζονται με φυτικά υποκατάστατα πετρελαιοειδών, ώστε να αποφύγουν τα τέλη. Τέτοια καύσμα είναι η αιθυλική αλκοόλη (οινόπνευμα) αντί για βενζίνη και φυτικά έλαια και παράγωγά τους (έλαιο κράμβης, βιοντήζελ) ως υποκατάστατα της κηροζίνης και του πετρελαίου diesel.
 
Επειδή είναι μια προοπτική ακόμα, για αυτό είπα πως η μείωση των ρύπων είναι το τελευταίο πράγμα που τους ενδιαφέρει (ίσως έπρεπε να το διευκρυνήσω για να μη φαίνεται ειρωνικό το σχόλιο). Απλά, το σκεπτικό είναι να βρεθεί ένας τρόπος μείωσης ενός από τα πιο σημαντικά κόστη (που είναι το καύσιμο) και οι ρύποι είναι, προς το παρόν, δευτερεύων όφελος.
 
Όχι, δεν έχεις δίκιο. τα φυτικά καύσιμα (βιοκαύσιμα) προς το παρόν είναι ακριβότερα από τα ορυκτά. Οι χρήστες βιοκαυσίμων δεν έχουν οικονομικό όφελος προς το παρόν. Θα το αποκτήστουν αν και όταν αρχίσουν να χρεώνονται "δικαιώματα εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα" στις αεροπορικές μεταφορές, σαν κίνητρο για χρήση βιοκαυσίμων.
 
Top