kleopatra":1igy7yab said:Δε μπορώ ούτε να το διανοηθώ, την πιθανότητα να '' ξέχασαν '' να εκτείνουν τα φλαπς ή να μην έκαναν το pre-flight check τους πριν την απογείωση..
Δυστυχήματα στά οποία οι πιλότοι ξέχασαν να κάνουν κάποιες ενέργειες ή δέν έκαναν σωστά το preflight check τους έχουν γίνει αρκετές φορές,γι'αυτό άλλωστε οι διερευνητές αεροπορικών συμβάντων πάντα εξετάζουν καί αυτήν την πιθανότητα.
Τό οτι υπάρχουν συστήματα προειδοποίησης που υπενθυμίζουν στους πιλότους ότι κάτι ξέχασαν,δέν τους απαλλάσσει από την ευθύνη νά κάνουν προσεχτικά τους ελέγχους τους,γιατί καί αυτά τά συστήματα μπορεί να μήν λειτουργήσουν (όπως φαίνεται να συνέβη στο συγκεκριμένο δυστύχημα).
Οσον αφορά τήν απουσία clearway γύρω από τον διάδρομο,μπορεί μέν να μήν ήταν η αιτία τού δυστυχήματος,συνέβαλε όμως στό να είναι το συμβάν μή επιβιώσιμο (non-survivable).Αν το αεροπλάνο δέν είχε πέσει μέσα σ'αυτόν τον "γκρεμό" αλλά είχε απλώς συρθεί πάνω στό έδαφος,κάποιοι από τους επιβαίνοντες σίγουρα θά είχαν σωθεί.
ΥΓ.Σέ ένα δυστύχημα,οι πιλότοι είχαν ξεχάσει να ενεργοποιήσουν το pitot heat,τό σύστημα δηλαδή που θερμαίνει μιά είσοδο παροχής αέρα γιά την μέτρηση τής ταχύτητας.Βούλωσε λοιπόν η είσοδος αυτή από τον πάγο (που μπορεί να συναντήση ένα αεροπλάνο σέ μεγάλο ύψος) κι'έτσι το όργανο έδειχνε μεγαλύτερη ταχύτητα από αυτή που είχε το αεροπλάνο.Αντί όμως οι πιλότοι να σκεφτούν μήπως είχαν ξεχάσει το pitot heat κλειστό,ερμήνευσαν την μεγάλη ταχύτητα ώς αποτέλεσμα τού ότι το αεροπλάνο ήταν ελαφρύ (δέν είχε επιβάτες επειδή πήγαινε άδειο,σέ positioning flight).Γιά να ελαττώσουν λοιπόν την ταχύτητά τους,ύψωσαν το ρύγχος (nose-up) μέ αποτέλεσμα η ήδη χαμηλή (στην πραγματικότητα) ταχύτητα να μειωθή κι'άλλο,οπότε το αεροπλάνο έπαθε απώλεια στήριξης και έπεσε....