Δεν θέλω να δημιουργούνται παραννοήσεις.
Το προκαταρκτικό πόρισμα από τους Ισπανούς διερευνητές έχει ήδη βγεί. Δεν μιλάμε πιά για "φήμες" και κουτσομπολιά.
Οι πιλότοι:
α) δεν κατέβασαν τα φλάπς για απογείωση
β) Δεν έκαναν ή δεν έκαναν σωστά το τσέκλιστ πρό-απογείωσης (που θα τους θύμιζε τα φλάπς που είχαν ξεχάσει).
γ) Δεν λειτούργησε η προειδοποιητική δικλείδα ασφαλείας για απογείωση χωρίς φλάπς.
Το αεροπλάνο στολάρισε αμέσως μετά την απογείωση.
Και προσθέτω εγώ (πράγμα που μπορεί να δούμε στις δευτερεύουσες αιτείες του τελικού πορίσματος) ότι το ατύχημα θα μπορούσε να είχε κάποιους επιζώντες (έστω και λίγους), αν το αεροπλάνο δεν έπεφτε στο γκρεμό που υπήρχε εντός της περιμέτρου του αεροδρομίου.
Δεν υποννοώ ότι ο γκρεμός φταίει για το ατύχημα.
Παρεπιπτόντως, και δύο φωτό του σημείου του ατυχήματος (αν΄μεσα στους δύο διαδρόμους), που τράβηξα σήμερα. ΤΟ αεροπλάνο είχε απογειωθεί από τον διάδρομο του πάνω μέρους της φωτό, με φορά από αριστερά πρός τα δεξιά.
[album]15299[/album]
[album]15298[/album]
Η περιοχή με το πιό σκούρο χρώμα, είναι το σημείο της μεγάλης πυρκαγιάς.
Εδώ όλο το αεροδρόμιο :
[album]15300[/album]
Τέλος, να θυμήσω ότι (δυστυχώς), πρίν από 20 χρόνια είχε γίνει ακριβώς το ίδιο δυστήχημα με το ίδιο τύπο αεροσκάφους, της NWA στο Ντιτρόιτ των ΗΠΑ. Το πλήρωμα ξέχασε τα φλάπς και δεν έκανε σωστά το τσεκλίστ. Η προειδοποιητική δικλείδα ΠΑΛΙ δεν είχε δουλέψει. Οι φήμες λέγανε τότε ότι το πλήρωμα είχε τραβήξει την ασφάλεια του συστήματος στην προηγούμενη προσγείωση για να αποφύγουν την ενοχλητική κόρνα και ξέχασαν να την ξανασυνδέσουν, με αποτέλεσμα το σύστημα να ήταν εκτός ρεύματος.
Το να συμβαίνει ένα ατύχημα είναι πολύ κακό. Το να συμβαίνει για δεύτερη φορά για τους ίδιους λόγους είναι τρείς φορές χειρότερο.