Άγονες Γραμμές

  • Thread starter OA701
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Στο Θεσσαλονίκη - Κέρκυρα δεν συζητούσαμε ότι η FR έχει βάλει πτήσεις παρά το PSO; Τι έγιναν αυτές οι ψυχούλες;

Καλές οι καβάτζες για τις αεροπορικές αλλά όταν υπάρχει τρόπος να βγάλουν παραπάνω χρήματα το λες και λίγο τροχοπέδη.

Με λίγα λόγια πεταμένες πτήσεις από εδώ και από εκεί δεν έχουν κανένα νόημα.
Ας επιχορηγούσαν την διασυνδεσιμότητα μέσω Αθηνών.
Αλεξανδρούπολη - Σητεία μια στο τόσο να την κανείς τι; Να πετάς 5 επιβάτες ανα πτήση; Δίνεις ένα «προνόμιο» που δεν θέλει σχεδόν κανένας και πρέπει να το πληρώσουν σχεδόν όλοι. Λογικό ακούγετε :stupid:
Post automatically merged:

Εγώ θεωρώ ότι καλώς υπάρχει το σκέλος από την Αθήνα.
Απλά θα έπρεπε να σταματάει ή Κοζάνη ή Καστοριά.
Στο αεροδρόμιο που θα ήταν βολικότερο και για τις 2 πόλεις!
Ναι, ok αλλά γιατί;
Εξυπηρετεί πραγματικά ή είναι να είχαμε να λέγαμε; Άντε τώρα να βρεις τους πέντε νοματαίους που έχουν πετάξει να μάθεις :stupid:
Το αεροδρόμιο της καρδιά τους είναι μάλλον η Θεσσαλονίκη, οπότε ένα καλό ΚΤΕΛ, Flixbus, whatever. ;)
 
Last edited:
Το αεροδρόμιο της καρδιά τους είναι μάλλον η Θεσσαλονίκη, οπότε ένα καλό ΚΤΕΛ, Flixbus, whatever. ;)
Κανονικά high speed rail, αλλά εδώ δεν έχουμε ούτε τρένο αντίστοιχο της δεκαετίας του '80, που έστω και αυτό καλό θα ήταν...
 
Δεν υπάρχει πια άγονη Θεσσαλονίκη-Κέρκυρα. Την κάνει η Ράιαν δύο φορές την εβδομάδα μόνο το καλοκαίρι. Το δρομολόγιο κόπηκε κατά τον χειμώνα 2022-2023. Το εκτελούσε η Sky Express.
 
Μου κανει εντυπωση που υπαρχει ακομα το Κοζανη Καστορια μου δινει το google maps 57 λεπτα διαδρομη με το αυτοκίνητο και 49 λεπτα απο την Κοζανη στο αεροδρομιο Καστοριας

Νομίζω τα μισά δρομολόγια προκαλούν εντύπωση, αν οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ (βλέπε όλοι οι Έλληνες) μπορούν να φανταστούν γιατί υπάρχουν δρομολόγια με μ.ο 5-10 επιβάτες (που σημαίνει ότι αν βγάλεις τα καλοκαίρια/τριήμερα/εορτές, τις μισές φορές μάλλον πηγαινοέρχοντα άδεια).

Η Κοζάνη είναι 5 ώρες με το αμάξι από την Αθήνα με χαλαρή οδήγηση μέσω του νέου Ε65. Το ΚΤΕΛ άντε να κάνει 30λ παραπάνω λόγω ταχύτητας. Δεν υπάρχει κανένας λόγος για επιδοτούμενη πτήση (και αθέμιτο ανταγωνισμό) σε μια πόλη που είναι στην ηπειρωτική Ελλάδα και έχει όλες τις υπηρεσίες διαθέσιμες, αυτοκινητόδρομο 1.5 ώρα απόσταση από αστικό κέντρο 1.5 εκατομμυρίου κατοίκων, όπως το ίδιο ισχύει πχ για την Καλαμάτα ή την Κέρκυρα που είναι τουριστικοί και άκρως ακμάζοντες προορισμοί. Επίσης κάτι κουλές συνδέσεις απευθείας με Θεσσαλονίκη λες και αν κάποιος πετάξει μέσω Αθηνών όπως κάνουν όλοι οι υπόλοιποι, θα του πιαστεί η μέση και θέλει απευθείας το Σκύρος-Θεσσαλονίκη. Τα άγονα είναι για να εξυπηρετούν κατοίκους νησιών που είναι σχετικά απομονωμένα, βλέπε Καστελόριζο, Νίσυρο ή που υπάρχουν εθνικά ή διοικητικά συμφέροντα οπότε βάζω και το τραινάκι των Δωδεκανήσων. Με τα υπόλοιπα πιστεύουμε ότι κοροιδεύουμε την ΕΕ, αυτή είναι η άποψη μου.
 
Συμφωνώ με τον προλαλήσαντα.
Και κάποιοι προορισμοί όπως Καστοριά, Κοζάνη, Καλαμάτα δεν πρέπει να είναι στα επιδοτούμενα για να μπορέσουν να εξυπηρετήσουν καλύτερα αυτούς που έχουν ανάγκη πχ. Καστελλόριζο κλπ.
Μια χαρά δουλεύουν οι αεροπορικές και χωρίς αυτά. Αυτό φάνηκε και από την περιφρόνηση ορισμένων δρομολογίων για τα οποία δεν υπέβαλε κανένας αίτηση.
Επίσης δεν είναι ανάγκη να επιδοτούν και Αθήνα και Θεσσαλονίκη και γενικά ότι μπορεί να πετάξει μέσω Αθήνας, να πετάξει μέσω Αθήνας.
 
Απλά οι άγονες γραμμές ορίστηκαν πριν πολλά χρόνια που τα δεδομένα (κυρίως σχετικά με το οδικό δίκτυο) ήταν πολύ διαφορετικά.
Τώρα μια πιθανή περικοπή έχει πολιτικό κόστος.
Σε κάποιες περιπτώσεις το αυτόματο χέρι της αγοράς/ανταγωνισμού ρύθμισε μόνο του την κατάσταση. Σε άλλες πάλι όχι.
Κατά την γνώμη προς όφελος της νησιωτικότητας και της συνοχής των περιφερειών τα τρενάκια Αιγαίου και Ιονίου αξίζει να διατηρηθούν όπως και οι πτήσεις από Αθήνα προς κάποια μικρά, μη τουριστικά νησιά.
Τα υπόλοιπα χρειάζονται αν όχι πλήρη διακοπή, τουλάχιστον ριζική αναδιάρθρωση.
 
Νομίζω τα μισά δρομολόγια προκαλούν εντύπωση, αν οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ (βλέπε όλοι οι Έλληνες) μπορούν να φανταστούν γιατί υπάρχουν δρομολόγια με μ.ο 5-10 επιβάτες (που σημαίνει ότι αν βγάλεις τα καλοκαίρια/τριήμερα/εορτές, τις μισές φορές μάλλον πηγαινοέρχοντα άδεια).

Η Κοζάνη είναι 5 ώρες με το αμάξι από την Αθήνα με χαλαρή οδήγηση μέσω του νέου Ε65. Το ΚΤΕΛ άντε να κάνει 30λ παραπάνω λόγω ταχύτητας. Δεν υπάρχει κανένας λόγος για επιδοτούμενη πτήση (και αθέμιτο ανταγωνισμό) σε μια πόλη που είναι στην ηπειρωτική Ελλάδα και έχει όλες τις υπηρεσίες διαθέσιμες, αυτοκινητόδρομο 1.5 ώρα απόσταση από αστικό κέντρο 1.5 εκατομμυρίου κατοίκων, όπως το ίδιο ισχύει πχ για την Καλαμάτα ή την Κέρκυρα που είναι τουριστικοί και άκρως ακμάζοντες προορισμοί. Επίσης κάτι κουλές συνδέσεις απευθείας με Θεσσαλονίκη λες και αν κάποιος πετάξει μέσω Αθηνών όπως κάνουν όλοι οι υπόλοιποι, θα του πιαστεί η μέση και θέλει απευθείας το Σκύρος-Θεσσαλονίκη. Τα άγονα είναι για να εξυπηρετούν κατοίκους νησιών που είναι σχετικά απομονωμένα, βλέπε Καστελόριζο, Νίσυρο ή που υπάρχουν εθνικά ή διοικητικά συμφέροντα οπότε βάζω και το τραινάκι των Δωδεκανήσων. Με τα υπόλοιπα πιστεύουμε ότι κοροιδεύουμε την ΕΕ, αυτή είναι η άποψη μου.
Tα αγονα εξυπηρετουν και κοσμο μη μονιμο που εργαζεται και πηγαινοερχεται (στρατιωτικους,καθηγητες κτλ ) σε περιοχες με χαλια συνδεσεις που οταν πας μεσω Αθηνων, εκτος οτι κανεις πανω-κατω για να καταληξεις πανω, οι τιμες οπως παντα ειναι εξωφρενικα υψηλες..Δεν ειναι Αθηνα-Ηρακλειο ναχει 10 πτησεις τη μερα με Α320. Οι θεσεις ειναι ελαχιστες ειδικα το χειμωνα και οι επιδοτησεις βοηθανε, εώς ενα βαθμο, να μην πληρωσεις μια περιουσια για να ταξιδεψεις. θετοντας πλαφον. Ιdem για KLX..Oσο για CFU μπορει η FR να πεταει το καλοκαιρι αλλα τους υπόλοιπους 6 μηνες δεν υπαρχει πια τιποτα, ενω επι 30 χρονια υπηρχε ATR. Θεσ/νικη-Ηγουμενιτσα-Κερκυρα θες τουλαχιστον 6+ ωρες αν εχεις δικο σου αμαξι..Αν πας με ΚΤΕΛ..
 
Το Θεσσαλονίκη-Σκύρος θα ήταν λίγο άκυρο να γίνεται μέσω Αθηνών, υπάρχει πολύς κόσμος στις ΕΔ με καταγωγή απο βόρεια που το χρησιμοποιεί.
Το οτι χρειάζονται επανασχεδιασμό όμως, ισχύει.
Το Καλαμάτα - Αθήνα ή το Κοζάνη - Αθήνα θα μπορούσε να στεκόταν μόνο με την λογική του "feeder flight" όπως τουλάχιστον υπάρχει στις ΗΠΑ, αλλά αυτές οι τόσο κοντινές πτήσεις εκεί είναι και ανα 2 ώρες, και όχι 2 την εβδομάδα, ίσα να λέμε οτι γίνονται.
Το Σητεία-Αλεξανδρούπολη θα στεκόταν πιο καλά σαν Ηράκλειο-Αλεξανδρούπολη.
Το τραινάκι της Λήμνου θα μπορούσε να φτάνει σε Αλεξανδρούπολη ή Καβάλα ωστε να μην είναι "τυφλό", ομοίως και της Κάσου να φτάνει στην Σητεία.
Ομοίως των Ιονίων ως την Καλαμάτα.
Γενικά με κάποιες τροποποιήσεις μπορεί το δίκτυο να ενισχυθεί και να γίνει πιο λειτουργικό.

Αλλά για να βλέπουμε και την μεγάλη εικόνα: άσχετα με το αν υπάρχουν οι αυτοκινητόδρομοι και πόσο γρήγορα μπορώ πλέον να πάω απο την Αθήνα στην Καστοριά, αν, - και τονίζω το αν - δεν είναι πολύ απαραίτητο να έχω δικό μου όχημα εκεί ή αν επισκέπτομαι φίλους συγγενείς κλπ, με τις σημερινές τιμές σε διόδια/ακτοπλοϊκά και καύσιμα το αεροπλάνο για Καστοριά ή για Κάσο είναι μια πραγματικά πολύ τίμια και ανταγωνιστική επιλογή.
 
Για μερικά ιστορικά στοιχεία, καθώς τα τρενάκια έχουν αλλάξει αρκετές φορές και οι αεροπορικές επίσης έχουν δοκιμάσει διάφορες φόρμουλες στα πλαίσια της ελαχιστοποίησης της χασούρας (από positioning flights κτλ).

:arrow: Το τρενάκι RHO-AOK-KSJ πλέον συνεχίζει για JSH. Ήταν δίκαιο, έγινε πράξη. Δε θα μάθουμε ποτέ ενδεχομένως γιατί κόπηκε η επέκταση.

:arrow: Τον καιρό της παλιάς Ολυμπιακής, της ορθόδοξης, τα τρενάκια του Αιγαίου και Ιονίου εκτελούνταν με α/φος based στη SKG, που φαντάζομαι γέμιζε περισσότερο τις πτήσεις (ειδικά στο Ιόνιο). Αν δε με απατά η μνήμη μου, η Πέμπτη ήταν η μέρα που μπορούσες να κάνεις όλο το δρομολόγιο ως RHO-SMI-JKH-MJT-LXS-SKG-CFU-EFL-PVK-ZTH.

:arrow: Η μακαρίτισα η Athens Airways εκτελούσε το τρενάκι του Αιγαίου (RHO-SMI-JKH-MJT-LXS) κάποιες μέρες από AXD. Ταυτόχρονα εξυπηρετούσε και το AXD-JSH (και έπειτα το JSH-PVK) ενώ πρέπει να είχε και κάποιες εξτρά απευθείας πτήσεις AXD-RHO. Είχε επενδύσει πολύ στη Βόρεια Ελλάδα (με βάση τα κατάστιχά μου, εκτελούσε και AXD-MJT-HER καθώς και το MJT-KVA). Ξέρουμε όλοι που κατέληξαν και πως.

:arrow: Το τρενάκι του Ιονίου (CFU-PVK-EFL-ZTH) σε κάποιο διαγωνισμό (2012-2016 θαρρώ) έφτανε μέχρι KIT (κάποιος σκέφτηκε να συνδέσει τα Ιόνια νησιά, παρότι τα KIT δεν έχουν διοικητική σχέση όπως τα άλλα...). Η παλιά ορθόδοξη GQ με τα J41 (based @ HER) εκτελούσε το δρομολόγιο τότε με διάφορα ευφάνταστα rotations για να φέρει το αεροσκάφος στο άλλο πέλαγος (αρχικά εκτελούσε HER-KIT ώστε να ξεκινήσει το δρομολόγιο από εκεί και αργότερα επέκτεινε το JSH-PVK στην CFU ώστε μετά να εκτελέσει το δρομολόγιο από CFU-PVK-EFL-ZTH-KIT - υπήρχαν και μέρες που διανυκτέρευε το J41 στα ΚΙΤ!).
 
Last edited:
Tα αγονα εξυπηρετουν και κοσμο μη μονιμο που εργαζεται και πηγαινοερχεται (στρατιωτικους,καθηγητες κτλ ) σε περιοχες με χαλια συνδεσεις που οταν πας μεσω Αθηνων, εκτος οτι κανεις πανω-κατω για να καταληξεις πανω, οι τιμες οπως παντα ειναι εξωφρενικα υψηλες..Δεν ειναι Αθηνα-Ηρακλειο ναχει 10 πτησεις τη μερα με Α320. Οι θεσεις ειναι ελαχιστες ειδικα το χειμωνα και οι επιδοτησεις βοηθανε, εώς ενα βαθμο, να μην πληρωσεις μια περιουσια για να ταξιδεψεις. θετοντας πλαφον. Ιdem για KLX..Oσο για CFU μπορει η FR να πεταει το καλοκαιρι αλλα τους υπόλοιπους 6 μηνες δεν υπαρχει πια τιποτα, ενω επι 30 χρονια υπηρχε ATR. Θεσ/νικη-Ηγουμενιτσα-Κερκυρα θες τουλαχιστον 6+ ωρες αν εχεις δικο σου αμαξι..Αν πας με ΚΤΕΛ..

To αν εξυπηρετούν μη μόνιμο κόσμο το βλέπουμε από τις πληρότητες που ακόμα και αυτές οι ελάχιστες θέσεις δεν γεμίζουν ούτε στο μισό ποτέ. Εξυπηρετούν πολύ λίγο κόσμο αυτό λένε τα δεδομένα. Το πάνω-κάτω δεν το καταλαβαίνω, το μαξ πτήσης στην Ελλάδα είναι 45 λεπτά.

Αν οι καθηγητές πρέπει να έχουν κάποια επιδότηση επειδή πάνε στην άκρη του πουθενά το καταλαβαίνω ή διευκόλυνση άδειας (αν πχ υπάρχει μια πτήση κάθε 2 μέρες), το να πετάει μια εταιρεία άδεια δεν αντιλαμβάνομαι. Το ανέκδοτο είναι ότι διάβασα ότι πχ στη Σκιάθο ζητάν 2500Ε νοίκι στους ιατρούς, και εμείς (ή η ΕΕ) επιδοτούμε μια ιδιωτική εταιρεία να πετάει άδεια αντί να δούμε πώς οι εργαζόμενοι μπορούν να βγάλουν 2 φράγκα παραπάνω.

Όσο για τον στρατό, έχει δικά του αεροσκάφη και δικές του κάρτες επιβίβασης. Ως φαντάρος πριν 20 χρόνια μπορούσα να πάρω το c130 με πολύ μικρό κόστος αφού υπήρχε κίνηση κάθε εβδομάδα ή κάρτες επιβίβασης με ιδιωτικές εταιρείες. Δίνει ο στρατός 100Ε, πληρώνεις εσύ άλλα 70 και είσαι στο σπίτι σου. Το αν ξοδέψεις μια περιουσία δεν το καταλαβαίνω, γιατί να επιδοτείσαι αν πας από την Σητεία στην Αλεξανδρούπολη και όχι αν πας από το Ηρακλειο-Αθήνα-Αλεξανδρούπολη; KLX γιατί χρειάζεται επιδότηση ενώ υπάρχει ΚΤΕΛ κάθε μέρα για Θεσσαλονίκη με 50-60Ε και απέχει η πόλη 2.5 ώρες από την Αθήνα;
 
Last edited:
Top