anagastiki prosgiosi sto MUC Fokker 70 AUA

  • Thread starter Anonymous
  • Ημερομηνία δημιουργίας
A

Anonymous

Guest
ena Fokker 70 tis AUA me 32 epibates ekane simera to proi mia anagastiki prosgiosi se ena horafi liga hiliometra prin to aerodromio tou monahou. thimata den ipirksan eutihos, mon psolotraumatismi. O logos tis anangastikis prosgioseis: blabi tou enos kynitira. Merikes alles plirofories lene oti to aeroplano den mporese na bgalei tous trohous kai progiotihke me tin kilia.

Periergo: apoti ksero mporoun aeroplana na petane me enan kynitira, gia na doume ti tha bgalei to porisma
 
Εγώ ήξερα ότι τα ελικοφόρα μπορούν να πετάξουν με τον ένα έλικα και ότι τα αεριωθούμενα δε μπορούν έστω και με 1 κινητήρα
 
h foto tou aeroplanou:
austrian.jpg
 
jerry":3v7f5jef said:
Εγώ ήξερα ότι τα ελικοφόρα μπορούν να πετάξουν με τον ένα έλικα και ότι τα αεριωθούμενα δε μπορούν έστω και με 1 κινητήρα
Αυτή την άποψη την έχω ακούσει κι εγώ και δεν την καταλαβαίνω. Γιατί να μπορούν τα ελικοφόρα και να μην μπορούν τα αεριωθούμενα; Αν π.χ. συμβεί κράτηση κινητήρα στην απογείωση σε ένα jet, αυτό δεν μπορεί να συνεχίσει, ενώ ένα ελικοφόρο μπορεί;;; Όλα τα δικινητήρια αεροπλάνα μπορούν και πρέπει άλλωστε να μπορούν να πετάξουν με ένα κινητήρα σε λειτουργία! Δεν έχει σημασία ο τρόπος που λειτουργούν οι κινητήρες τους ή το σύστημα πρόωσης που χρησιμοποιείται. Στη μία περίπτωση το αεροσκάφος κινείται μπροστά με τη χρήση μίας έλικας και στην άλλη περίπτωση με την εκτόξευση συμπιεσμένου αέρα (και άλλων αερίων καύσης) με δύναμη προς τα πίσω. Αλλά αυτό που έχει σημασία είναι το αεροσκάφος να μπορεί να έχει αρκετή πρόωση ώστε να διατηρεί κάποια ορισμένη ταχύτητα (μεγαλύτερη της ταχύτητας απώλειας στήριξης) με τον ένα κινητήρα σε λειτουργία ακόμη και στη δύσκολη φάση της απογείωσης. Αυτό δεν εξαρτάται από τον τρόπο λειτουργίας του κινητήρα όμως.
 
Kavovika, av eva skafos Jet, exei kpatnsn kivntnpa kata tn diapkeia tns apogeiwsns, opou xreiazetai megistn wsn, dev exei sxedov kammia pi8avotnta va tn glutwsei. Kata ta alla, ola sxedov ta dikivntnpia skafn, mporouv vapeta3ouce me 1 kivntnpa (malista uparxei kai eva opio apo minimum 3,5 wpes av dev kavw la8os, opou to skafos prepei va tn 'bgalei me eva kivntnpa! - Gia sugkpisn, to veo B773 ER katafepe pavw apo 24 wpes!!! alliws dev eprokeito va parei dinpeirwtikn adeia ptnsns...) Twpa to ti isxuei gia paliotepa skafn dev to 3epw..
 
makedonas":2ialbezi said:
Kavovika, av eva skafos Jet, exei kpatnsn kivntnpa kata tn diapkeia tns apogeiwsns, opou xreiazetai megistn wsn, dev exei sxedov kammia pi8avotnta va tn glutwsei.
ΛΑΘΟΣ!!!!! Πρέπει να μπορεί να γλιτώσει, γιατί δεν είναι και τόόόόσο απίθανο να συμβεί κράτηση ή άλλο πρόβλημα στον κινητήρα κατά την απογείωση. Π.χ. αν συμβεί bird strike, αν σπάσει κάποιο πτερύγιο (blade) από τα πολλά που υπάρχουν στον "ανεμιστήρα" (fan), αν πιάσει φωτιά κ.λ.π. ο κινητήρας τίθεται εκτός λειτουργίας από το ίδιο το πλήρωμα. Έτσι κι αλλιώς, κατά την απογείωση οι κινητήρες συνήθως λειτουργούν με πολύ υψηλά στοιχεία, αλλά δεν αποδίδουν τη μέγιστη ώση, αφενός γιατί δε χρειάζεται, αφετέρου για λόγους οικονομίας. Βρίσκονται κοντά στο όριο μέγιστης λειτουργίας, αλλά δε λειτουργούν στο μέγιστο. Υπάρχει, λοιπόν, δυνατότητα να αυξηθούν ελαφρώς τα στοιχεία του ενός κινητήρα σε περίπτωση απώλειας του άλλου και, επιπλέον, ο έλεγχος του αεροσκάφους επιτυγχάνεται και με τη χρήση των επιφανειών ελέγχου του αεροσκάφους (π.χ. εφαρμόζεται αντίθετο rudder αμέσως μόλις διαπιστωθεί παρέκκλιση λόγω απώλειας του κινητήρα και μειώνεται ο βαθμός ανόδου).

Τα υπόλοιπα που λες, Μακεδόνα, για τη δυνατότητα του 777 να πετάει με τον ένα κινητήρα έχουν να κάνουν με την πιστοποίηση ETOPS που πρέπει να παίρνουν όλα τα δικινητήρια αεροσκάφη (και οι αντίστοιχες εταιρίες που τα χρησιμοποιούν), ώστε να πετούν με σχετική ασφάλεια κάποιες ώρες πάνω από περιοχές όπου δεν υπάρχει η δυνατότητα αναγκαστικής προσγείωσης (π.χ. δυνατότητα ETOPS 180 σημαίνει ότι μπορεί η συγκεκριμένη εταιρία να πετάει το συγκεκριμένο αεροσκάφος σε διαδρομές όπου το κοντινότερο αεροδρόμιο για diversion απέχει το μέγιστο 180 λεπτά πτήσης). Η πιστοποίηση αυτή δίνεται μόνο όταν υπάρχει λόγος, γιατί περιλαμβάνει επιπλέον εκπαίδευση σε τεχνικούς, πιλότους κ.λ.π., άρα επιπλέον κόστος. Για παράδειγμα, σε ένα αεροπλάνο με ETOPS δε γίνεται ποτέ αντικατάσταση/επισκευή και των δύο κινητήρων συγχρόνως. Για τον κάθε κινητήρα οι απαιτούμενες εργασίες γίνονται σε άλλη χρονική στιγμή, για να αποφευχθεί η πιθανότητα λάθους που θα επηρεάσει και τους δύο κινητήρες (η ΟΑ το κάνει αυτό έτσι κι αλλιώς στα δικινητήρια αεροπλάνα της). Η δυνατότητα, όμως, απογείωσης με έναν κινητήρα από τους δύο υπάρχει σε όλα τα δικινητήρια αεροσκάφη.

Φυσικά, όταν σε ένα αεροδρόμιο επικρατούν εξαιρετικά δυσμενείς καιρικές συνθήκες (ας πούμε δυνατοί πλάγιοι άνεμοι, καθοδικά ρεύματα, κακή ορατότητα ή ό,τι άλλο), τα πράγματα γίνονται εξαιρετικά πιο δύσκολα για ένα πλήρωμα που έχει να αντιμετωπίσει και κράτηση κινητήρα. Αλλά αυτό είναι στο χέρι τους να το εκτιμήσουν (ανάλογα και με τις οδηγίες που έχουν από την κάθε εταιρία) πριν αποφασίσουν να απογειωθούν.
 
ena aeroplano asheto ama ehei 2-3-4 elikes/tourbines prepi na mporei na petai ama hasi tin dynami enos elika/tourbina. etsi to leei i nomothesia.

posa aeroplana tha eihan pesei stin thessaliniki (me tou glarous) ama den tha eitan etsi ???

o logos pou epese to Fokker 70 tis AUA fenete na einai oti to aeroplano stamatatisan kai i dyo tourbines na douleuoun. Gia auto to aeroplano den prolabe na petaksi mehri monaho. Auto toulahiston diabasa se merikes germanikes selides. Oso gia tous trohous i misi lene oti tous eihan bgalei,
i alli misi lena oti eitan akoma mesa.

(sorry ama ta grafo ligo perierga, alla simera eimai ligo ektos eautou)
 
alex, me basn ta uparxovta stoixeia, oi kivntnpes eixave tautoxpovn ptwsn 30%..

Se oti afopa tous tpoxous, o pilotos tous eixe bgalei, alla eide oti eixe polu megaln avtistasn tou aepa (luftwiderstand) kai tous 3avatpabn3e.. Otav apgotepa n8ele va tous 3avabgalei, ntave polu xamnla, kai o pivaios akoumpnse movos tou kai telika espase, kai ta kupia skeln dev eixav avtidpasei akoma kai dev eixav bgei.. toulaxistov auto gpafei n BILD snmepa, alla n BILD leei kai polles favtasies...
 
Το μόνο πράγμα που θα μπορούσαν να κάνουν οι τροχοί στην περίπτωση αυτή, θα ήταν να αποροφήσουν ένα μικρό τμήμα από την ενέργεια της πρόσκρουσης, πιθανότατα σπάζοντας κατά την προσγείωση στο χωράφι. Κι αυτό, αν ήταν κάτω και ασφαλισμένοι. Οπότε, το αεροπλάνο με την "κοιλιά" θα σερνόταν έτσι κι αλλιώς.
 
Sta tileoptika reportaz fanike ka8ara troxos spasmenos (oxi o brostinos) mesa sta xwrafia.
 
Top