Ανορθόδοξα fares (;)

Hunting a Shadow

Business-Class-Member
Εγγραφή
30/01/2006
Μηνύματα
450
Likes
0
Περιοχή
Αθήνα
Website
www.mourikis-development.gr
Σας παραθέτω κάτι που διάβασα στο φόρουμ του Lonely Planet και έχει το ενδιαφέρον του σχετικά με την τιμολόγηση εισητηρίων της Aegean Airlines:

In about 10 days we are taking a flight from Santorini to Athens on Aegean. I purchased 2 tickets a month ago for E70 each plus tax from Agean's website. Now, on their website the ticket is priced at E27 plus tax. So a month ago I paid more then double. I find it surprising that in this case it is more expensive to book in advance when it should be the other way around. I sent Aegean an email telling them that they should give me tickets at todays price and refund the difference but they are not responding inspite of several reminders. The expensive ticket is economy K class and the cheaper price I see now is in economy T class. Any suggestions how I can change to the cheaper ticket. It seems Aegean does not respond to emails.

Και η ενδιαφέρουσα απάντηση:

About two months ago I bought return Thessaloniki-Frankfurt tickets. A few days later I checked their website out of curiosity and saw that the same tickets, for the same dates/flights were cheaper, I was surprised because they advertise that the earlier you buy your tickets the less you pay, so I called them. The answer I got was a rational one, still, an annoying (for me) one. What happens is that every flight has a certain number of tickets for every price category. If the category of the cheapest-cheapest tickets is sold out, then you are shown the ticket prices for the closest category. But, BUT, the lowest category may show to be sold out, while it isn't. When someone calls and books, BOOKS, not BUYS, a ticket from the cheapest category, then the ticket stays reserved for a number of days. If the person who made the booking decides not to make use of it, then the ticket is made available again, THIS is why one day you may find a ticket for... say... 70 euros, and a few days later you can find it for less, because this ticket was never sold in the first place, only BOOKED. I find it a reasonable explanation, but still, annoying, because, as I told them on the phone, this way they are 'rewarding' someone who may not be serious about buying the ticket, and punishing the one who logs in DETERMINED to buy the ticket right then and there. As for not being able to get a refund for the 'expensive' ticket and proceed with buying a new one for less money, the problem is that some categories have non refunable tickets, something which is clearly mentioned while you are about to make the final click and buy the tickets online. I find it unfair, but this is how it is... Nothing you can do about it now, unfortunately...

Γνωρίζει κάποιος αν αυτό ευσταθεί; (aakunz;)
 
Φυσικά κι ευσταθεί, αφού η διαθεσιμότητα θέσεων σε μια πτήση αλλάζει διαρκώς. Από προσωπική εμπειρία έχω παρατηρήσει ότι μερικές φορές όταν πλησιάζει η ημερομηνία της πτήσης γίνεται κάποιο ξεκαθάρισμα κι απελευθερώνονται θέσεις χαμηλών ναύλων. Αν, για παράδειγμα, αγορασθεί μια θέση σε ελκυστικό ναύλο κι αργότερα ακυρωθεί, η εταιρία φυσικά και θα την επαναδιαθέσει. Το ίδιο θα συμβεί αν γίνει μια κράτηση και τελικά δεν αγορασθεί το εισιτήριο. Στο κάτω κάτω όταν μπαίνει κανείς σε λίστα αναμονής τι κάνει; Απλά περιμένει μήπως γίνει διαθέσιμη κάποια θέση στον επιθυμητό ναύλο.
 
Προσωπικα το έχω αντιμετωπίσει και εγώ με την ΟΑ. Κοιτούσα καθημερινά για εισιτήριο LGW-SKG-LGW και η τιμή ήταν 204 ευρώ. Κάποια στιγμή το εισιτήριο ανέβηκε στα 265 ευρώ. Τρομοκρατήθηκα προς το παρών αλλα την επόμενη μέρα κατέβηκε πάλι στα 204!

Μου το έχουν αναφέρει και απο το πρακτορείο ότι μπορεί σε μερικές πτήσεις τα φθηνά εισιτήρια να κλειστούν πολυ γρήγορα και κάνω κράτηση ένα ακριβότερο ναύλο. Κάποιες μέρες πριν την πτήση ακυρώνοντε όλες οι κρατήσεις που δεν έχουν αγοραστεί. Τότε μπαίνει ο πράκτορας ξανά στο σύστημα, μου ακυρώνει το ακριβό ναύλο και μου κάνει κράτηση στο φθηνότερο. Αυτά πάντα με την ΟΑ. Πιστεύω κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με Α3.
 
Σχεδον σε ολες της εταιριες αυτο γινεται, πιστευω ενα μηνα πριν εαν μπωρει καποιος να κλειση ειναι καλα και "ασφαλεις".
 
α3 εισητηρια

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΑ ΕΙΣΗΤΗΡΙΑ ,ΟΙ ΝΑΥΛΟΙ ΠΑΙΖΟΥΝ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΙ ΠΟΥΛΑ Ο ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΗΣ
 
Ένα λεπτό βρε παιδιά για να καταλάβω: ας πούμε ότι μιλάμε για ένα route σε εποχή υψηλής κίνησης, έστω Αθήνα-Νέα Υόρκη-Αθήνα τα Χριστούγεννα. Έστω ότι η βάση της τιμής για την ΟΑ είναι 700€ (δε ξέρω πόση είναι, βάζω μια τιμή για να γίνει η κουβέντα). Έστω λοιπόν ότι το έχο κλείσει 10 μήνες πριν εγώ. Μία εβδομάδα πριν φύγω και ενώ η τιμή έχει πιάσει κανα 2χίλιαρο, αναβάλω την πτήση γιατί αρρώστησε το χρυσόψαρό μου. Ακυρώνω το εισιτήριο (ή μεταθέτω την ημερομηνία, δεν έχει σημασία). Αυτό σημαίνει πως στο σύστημα της ΟΑ από κει που τα εισιτήρια είναι στα 2 χιλιάρικα θα πέρσουν στα 700 € μέχρι να κλείσει το εισιτήριο ο υπερτυχερός, και μετά πάλι πιάνει ταβάνι; Μου μοιάζει απίθανο! Δε το αποκλείω γιατί δε ξέρω βέβαια, αλλά... :?
 
ανορθοδοξοι ναυλοι

αναλογα τον ναυλο γιατι μπορει να υποκεινται σε ορισμενους περιορισμους. Να πω και κατι αλλο πολλες φορες πολλα πρακτορεια πουλανε φθηνους ναυλους λιγες μερες πριν τετοιων περιοδων
 
Δεν γνωρίζω αν ευσταθεί το παράδειγμα του Hunting a Shadow, αλλά ορισμένες εταιρίες βγάζουν "οικονομικές" θέσεις στην αγορά αν έχουν φτάσει μια υπεραρκετή πληρότητα στην συγκεκριμένη πτήση, ώστε να δώσουν και τις τελευταίες θέσεις.
 
Hunting a Shadow":dgj5w3l5 said:
Αυτό σημαίνει πως στο σύστημα της ΟΑ από κει που τα εισιτήρια είναι στα 2 χιλιάρικα θα πέρσουν στα 700 € μέχρι να κλείσει το εισιτήριο ο υπερτυχερός, και μετά πάλι πιάνει ταβάνι; Μου μοιάζει απίθανο! Δε το αποκλείω γιατί δε ξέρω βέβαια, αλλά... :?

Ανάλογα με τη χρονική στιγμή και το ναύλο, μία θέση που κλείστηκε "χαμηλά" μπορεί να επαναδιατεθεί σε πολύ υψηλότερο ναύλο απ' ότι πριν. Για παράδειγμα, μπορεί ένας ναύλος της ΟΑ με διακριτικό Χ να διατεθεί με διακριτικό Υ ή Μ που είναι πέντε φορές παραπάνω απ' ότι ένας ναύλος Χ. Αυτο συμβαίνει κυρίως όταν η πτήση είναι εντελώς γεμάτη και είμαστε πολύ λίγες μέρες πρό της αναχωρήσεως. Το πώς θα διατεθεί μία θέση που κατέστη διαθέσιμη, εναπόκειται στο yield policy της εκάστοτε αεροπορικής εταιρίας.

Στην περίπτωση της Α3 που "ξετρύπωσε" ο HAS, έχουμε να κάνουμε με μία ιδιάζουσα περίπτωση: οι ναύλοι U, V, T είναι fully restricted και στο σύστημα πωλούνται με διαφορετικό τρόπο απ' ότι οι ναύλοι Κ, Μ, Υ και C. Όταν μία θέση σε fully restricted ναύλο ακυρώνεται, αυτή καθίσταται και πάλι διαθέσιμη σε fully restricted ακόμα και λίγες μέρες πριν από την πτήση. Έτσι έχουμε το φαινόμενο να έχουμε μία γεμάτη πτήση και ξαφνικά να απελευθερώνεται μία θέση η οποία να ανήκει στις χαμηλότερες κατηγορίες ναύλου και να ξαναδιατίθεται στον ίδιο χαμηλό ναύλο.

Επίσης, πολλές εταιρίες μπλοκάρουν την πώληση των αεροπορικών εισιτηρίων των χαμηλότερων ναύλων όσο πλησιάζουμε προς την αναχώρηση. Αυτό συνήθως το κάνει η Λουφτχάνσα στο ναύλο W. Οι θέσεις που αντιστοιχούν σε αυτό το ναύλο, σταματούν να πωλούνται 7 ημέρες πριν από την πτήση και "αναβαθμίζονται" σε Q ή V που είναι ακριβότερες κατηγορίες. Η Α3 το κάνει στο ναύλο Χ εσωτερικού, ο οποίος παύει να πωλείται 5 ημέρες πριν μία πτήση.

Κάτι ακόμα, πολλές φορές συμβαίνει το εξής: η αεροπορική εταιρία βλέπει τη μεγάλη ζήτηση και αναπροσαρμόζει το δρομολόγιο βάζοντας μεγαλύτερο αεροσκάφος. Στο παράδειγμα της ΟΑ, το φαινόμενο παρατηρείται στα δρομολόγια του Λονδίνου και των Παρισίων, όπου απο 734, ξαφνικά βρισκόμαστε να πετάμε με ΑΒ6 ή 343. Σε αυτήν την περίπτωση οι διαθέσιμες θέσεις αυξάνονται και ξανα-ανοίγουν τα χαμηλότερα booking classes. Eγώ πετάω στις 12 Απριλίου για Λάρνακα. Εκεί που οι Κυπριακές πετούσαν με 320 και έδινε πολύ υψηλούς ναύλους, ξαφνικά έβαλαν το 332 και μπόρεσα και βρήκα το χαμηλότερο διαθέσιμο ναύλο. Τώρα περιμένω μήπως και τύχει κάτι ανάλογο και στην επιστροφή μου...

Όσοι καταφέρατε και διαβάσατε τα παραπάνω και πιστέυετε ότι παίζει κάποιου είδους "απάτη"εκ μέρους των εταιριών, θα ήθελα να σας πω ότι αυτή η πολιτική διασφαλίζεται με κάποια resolutions της ΙΑΤΑ και είναι νομιμη αφού ο κάθε ναύλος ισχύει μόνο κατά τη στιγμή που είναι διαθέσιμος.
 
tha sinfoniso apolita me ton prografisanta...

pantos ena apo ta pia ekseligmena -mechri prin apo liga chronia eidika- sistimata kratiseon echei i easy pou analoga me to supply and demand kai tis times diatheseis ton ipolipon same route competitors diamorfonei tin timi
 
Top