ATH-HEL-STO-HEL-TLL-HEL-ATH : "The Baltic Sea Trip"

  • Thread starter jerry
  • Ημερομηνία δημιουργίας

jerry

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
04/01/2003
Μηνύματα
4.302
Likes
1.225
Website
www.air-born.gr
Για πολλούς η πρωτεύουσσα της χώρας των χιλίων λιμνών, το Ελσίνκι, είναι ένας μύθος. Το ίδιο ισχύει και για τους aviation enthusiasts μόνο που εμάς δίπλα στις λοιπές πληροφορίες στο μυαλό μας, υπάρχει και η καταχώρηση "έδρα της Finnair, εταιρεία-απωθημένο".

Στην περιήγησή μας θα μάθετε πολλά για το Ελσίνκι, το αεροδρόμιό του, την πόλη, τους ανθρώπους, τη Finnair αλλά θα επεκταθούμε και στη Βαλτική θάλασσα, σε αεροδρόμια που γειτνιάζουν με το HEL.

Stay tuned, enjoy and comment!

Η μετάβαση από ATH στο HEL σίγουρα δεν είναι εύκολη, πόσο μάλλον οικονομικά προσιτή, υπόθεση. Παρόλα αυτά η MALEV, εκμεταλευόμενη την 7η ελευθερία αλλά και τη δίψα των aviation-enthusiasts, συνέδεε όλη τη θερινή σεζόν τις δύο πρωτεύουσσες με 3 πτήσεις εβδομαδιαίως. Δεν είναι τυχαίο ότι επιλέξαμε τις 2 τελευταίες ;)

ATH-HEL 23SEP05 MA921 0430-0815 EQP:B737-700 REG:HA-LOA
TAKE-OFF : 0440, LANDING : 0805

Για όσους απορούν για το πως μια ούγγρικη εταιρεία συνδέει τη Φινλανδία με την Ελλάδα το concept έχει ως εξής. Η πτήση από BUD φτάνει στο HEL στις 22.10 και στις 22.55 αναχωρεί για Αθήνα. Φτάνει στις 02.40 και στις 04.30 το αεροπλάνο αναχωρεί ξανά. Προσγειώνεται στο HEL στις 08.15 και αναχωρεί για τη βάση του, στη Βουδαπέστη στις 09.00. Βάρβαρες ώρες οι βραδινές/γαλατάδικες, και ακόμα πιο βάρβαρες για τα πληρώματα όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια του report. Έπειτα από τρία crash-test της ΜΑ στα έταιρα πρωινά δρομολόγιά της από την αθηναική πρωτεύουσσα (βλέπε τα δίδυμα ATH-BUD/DUB), ξέραμε ότι το check-in έπρεπε να γίνει νωρίς... το πρωί ώστε να έχουμε θέση μπροστά στα καθίσματα business (σειρές 1-6 μιας και η διακεκριμένη θέση σταματά στη 2). Έτσι λοιπόν το ραντεβού για το check-in ήταν στις 02.30 στο super-ultra-mega-hub El.Venizelos. Οι επιβάτες captainjumbo,dtrach και ο υποφαινόμενος, ήταν εκεί στην ώρα τους. Ήδη είχαν αρχίσει να σχηματίζονται ουρές στα check-in για Δουβλίνο αλλά και για Βουδαπέστη και Μπρατισλάβα (SkyEurope). Κινητικότητα δηλαδή παρά την προχωρημένη ώρα. Το check-in για την πτήση μας άνοιξε λίγο πιο αργά με την υπάλληλο να προχωράει την ουρά αργά και βασανιστικά, έως ώτου ήρθε η σειρά μας γύρω στις 03.10. Ζητάμε τη θέση μας μπροστά ενώ μας είπε να μην ανησυχούμε για τις θέσεις μιας και το αεροπλάνο θα αναχωρούσε με 32 επιβάτες! Οι θέσεις που μας έδωσε ήταν 5D,5E,5F, έμελλε όμως να αλλάξουν. Γρήγορα στο Γρηγόρη για ένα γρήγορο προ-πρωινό μιας και όπως καταλαβαίνετε έπρεπε να κρατηθούμε ξύπνιοι. Το αεροσκάφος είχε προσγειωθεί από τις 02.50 και μας περίμενε στο Β01 έχοντας την πύλη του ανοιχτή από τις 0405 περίπου. Στο gate μας φτάσαμε από τους τελευταίους επιβάτες και λίγο αργότερα ξεκίνησε η επιβίβαση στο ALOHA aircraft με υποδοχή από τις χαρωπά ντυμένες και εμφανώς κουρασμένες αεροσυνοδούς. Τελικά καθήσαμε στις θέσεις 3F,4D,4F, και βολευτήκαμε στα άνετα καθίσματα με τον αέρα ενός επιχειρηματία. Ο σκοταδισμός εξακολουθούσε να επικρατεί και το πλήρωμα (ένα κράμα πολλών διαφορετικών τύπων συνοδών) ξεκίνησε το μοίρασμα του πρωινού. Οποία έκπληξη! Ομελέτα με πατάτα, ψωμάκι, μάφιν. Κάτι μου θυμίζει (ATH-BUD,ATH-DUB). :shock: Και τώρα θα σας μιλήσω για το πλήρωμα. Αποτελείτο από την ηγουμένη, μεγαλούτσικη σε ηλικία, έναν άντρα ο οποίος μοίρασε τον καφέ και έπειτα είχε ξαπλώσε ΜΕ μαξιλαράκι στην τελευταία σειρά και κοιμόταν, από μία νέα σχετικά αλλά ανέκφραστη και από μία επίσης μεγάλη σε ηλικία, η οποία είχε μαζί και τις 2 κόρες της, και τις οποίες έβαλε στο cockpit κάποια στιγμή της πτήσης... Όχι ότι καλύτερο για να μοιραστείς συναισθήματα και εμπειρίες. :oops: Λίγο φαί, λίγο ύπνος και το σκοτάδι μου, είχε γίνει η πτήση μέχρι να ξημερώσει.Μα τότε ήταν οι μαγικές στιγμές της πτήσης με τον κατακόκκινο ήλιο να ξεπροβάλλει από παντού και να λούζει την ατμόσφαιρα και τη καμπίνα. Και τότε πέρασε και ένα ιπτάμενο αντικείμενο που έσκισε την πύρινη σφαίρα και χάθηκε λίγο μετά. Ο ήλιος συνέχισε να βγαίνει μέχρι που να γίνεται και ενοχλητικός. Η βόλτα στην τουαλέτα απαραίτητη (και για φυσικές ανάγκες αλλά και για τις ανάγκες καταγραφής της καμπίνας Πολλοί επιβάτες είχαν σηκώσει τα ενδιάμεσα χωρίσματα των θέσεων και είχαν ξαπλώσει (επίσημα) και στα 3 καθίσματα. (Θα μου πείτε εδώ κοιμόταν το πλήρωμα, οι επιβάτες δε θα κοιμόντουσαν). Πρέπει να υπήρξε μία τουλάχιστον στιγμή που στο αεροπλάνο να ήταν ξύπνιος μόνο ο κυβερνήτης (στην πιο αισιόδοξη περίπτωση). Αισίως είχαμε φτάσει στα 40000 πόδια, ύψος μάλλον απαραίτητο για τη διάσχιση του "κάθετου" άξονα ATH-HEL. Τo IFE (χωρίς ακουστικά) δε βοηθούσε στο να περάσει η ώρα, μόνο ο χάρτης βοηθούσε την κατάσταση, μα τα άσπρα σύννεφα είχαν θρονιαστεί κάτω από το 737 και δεν έλεγαν να βοηθήσουν στο να φανούν τα εδάφη της ανατολικής Ευρώπης. Ο χάρτης δε, λες και συμμετείχε σε μία συνομωσία και μας έδειχνε όλες τις πόλεις-στόχους ενός aviation-enthusiast (Από Βαγδάτη μέχρι Κινσάσα). Κάπως έτσι η ώρα περνούσε και αισίως είχαμε φτάσει στις 8 παρά, οπότε μοιραία ξεκίνησε η κάθοδος προς το Vantaa. Μια κουβέντα είναι αυτή γιατί άντε να κατέβεις από τα 40000 πόδια. Αυτό σκέφτηκαν και το πλήρωμα το οποίο κατά την κάθοδο μας μοίρασε αλμυρά μπισκοτάκια και αναψυκτικά, έτσι για το καλωσόρισμα. Τα σύννεφα μας συνόδευαν μέχρι πολύ χαμηλά και λίγο μετά τις 0800, καθώς αγγίζαμε τον 15 ένας άλλος μύθος της Φινλανδίαςέκανε την εμφάνισή του, έστω και σε αυτή τη μορφή, αναδεικνυόμενος σε προμαχώνα αυτού που λέμε Finnair Castle (ε, Vantaa Airport ήθελα να πω)! Taxi και αποβίβαση από το gate 29, στο ξύλινο παρκέ του αεροδρομίου, αποχαιρετώντας το σπίτι που μας φιλοξένησε τις τελευταίες 3,5 ώρες.

_________________________________________________________________________
:arrow: Για περισσότερες πληροφορίες για το inflight service της Malev θα σας μιλήσει με τα καλύτερα λόγια ο κύριος dtrach
:arrow: Για περισσότερες πληροφορίες για την αλληλεπίδραση με το πλήρωμα θα σας μιλήσει ο κύριος captainjumbo, στους οποίους και δίνω την πάσα για τη συνέχεια.
 
...Ναι, ναι, γειά σας αγαπητοί φορουμίστες. Ευχαριστώ τον επιβάτη jerry για την υπέροχη εισαγωγή του...
Το interaction λοιπόν με το πλήρωμα ήταν ... ανύπαρκτο... :D :D , οπότε λέω να προχωρήσω στο επόμενο θέμα... :cool:
Τί να σας πω...από τα πιο αδιάφορα πληρώματα έβερ...Μα δεν μπορώ να το περιγράψω. Δεν μου έκανε κέφι ούτε να τους μιλήσω... :oops: Δεν ήθελα ούτε κουβέρτα να ζητήσω... :!: Βέβαια όταν κάποια στιγμή είπα να σπάσω λίγο αυτή την ...αδιαφορία...είπα να κάνω κάτι δραστικό... . Περνάω την κουρτίνα (ναι βάλανε και τέτοιο... :twisted: ) και ζητάω από την ηγουμένη που δεν βλεπόταν με τίποτα.... :mad: ...να πάω στο cockpit... :D Έτσι στην ψύχρα. Και τότε με κοιτάει απορημένη (πω πω, πόνος για τα μάτια ήταν σας λέω... :( ) και αρχίζει το ποίημα για την 9/11 . Καλά της λέω, ας πάψ μετά...ΟΚ μου λέει και την αφήνω να συνεχίσει να ζει στην αδιαφορία της...
Βέβαια λίγο αργότερα μία άλλη συνοδός, (αυτή μπροστά στην ηγουμένη ήταν τουλάχιστον Μις Ουγγαρία :rolleyes: ) πήρε τις κοράκλες της (αυτές δεν ήταν αδιάφορες ;) ) και τις πήγε ντουγρού στο πιλοτήριο... Α ρε, Ελλάδα είπα μέσα μου...Πού είσαι και συ με τα βισματικά σου jump seat... :D :D :D ...Έμειναν εκεί μέχρι τέλους. Ο δε συνοδός (ούτε free για HEL να είχε) κοιμόταν σε κατάσταση νιρβάνα...πρέπει να τον σκέπασαν δε σε κάποια φάση έτσι που είχε ξεραθεί..(όχι δεν ροχάλιζε, αλλά και ο θόρυβος δεν επέτρεψε επιτόπια αυτοψία...).
Πάμε τώρα και σε πιο ενδιαφέροντα θέματα επί της πτήσης.
:arrow: FL 400 ακατέβατα...και υπέροχα
:arrow: Θέα μοναδική...Από τα ωραιότερα ξημερώματα των πτητικών μου χρόνων (με τεράστια εξαίρεση εκείνο το ξημέρωμα πανω από την Μαλαισία το ΄95... :( )
:arrow: Στιγμές που μένουν στην μνήμη (ανθρώπινη και digital):
- To passingbyfly που μας τρέλλανε (τους ξύπνιους φυσικά :twisted: ) και σχεδόν μας τράκαρε... :D ...
- Την σημαία της Λαοκρατικής Δημοκρατίας των Αιθέρων...
- Tην πορτοκαλόχρωμη νιρβάνα του Βούδα, στο πορτοκαλόχρωμο σκάφος... ναι ναι, το σκάφος είχε επιβάτες... μην σοκάρεστε...
- Την παρουσία των επιχειρηματιών που πήγαιναν για σολωμό στη Βαλτική...
- Το σκάφος που ταξίδευε σχεδόν χωρίς επιβάτες...Ας είναι καλά το airmap...
- Τα σύννεφα που δεν μας άφηναν να ερευνήσουμε γεωγραφικά μέχρι τα 800ft...
- Τον rwy 22R που μας συνάντησε αμέσως μετά τα σύννεφα...
- Το Μ11 που επίτέλους μας τίμησε με την παρουσία του..ΥΕΣ ΥΕΣ ΥΕΣ...(photo by τρεμάμενο χέρι συγκίνησης jerry) :D
- Τα πρώτα καλούδια που συναντήσαμε στο διάβα για το gate 28 A B C

Στο τέλος φυσικά, αναγκάστηκα να θυμίσω στην αυτής εξοχότητα της Αδιαφορία Πονάν-Μάτια Επιβάτου Χόστες, ότι έπρεπε να δω το πιλοτήριο και τους κυβερνήτες. Με μία χαραμάδα λάμψης ανάμεσα στα αραιά δόντια της μου είπε ..αμέσως...(τουλάχιστον ήταν ψιλοϋπάκουη...)..
Το πλήρωμα θαλάμου διακυβέρνησης στα σχετικά άυπνά του και η παραμονή μικρή, αλλά ενδιαφέρουσα...

Με την έξοδο, τσάρκα στο γυαλισμένο παρκέ (λέω τα ωραία τώρα, πλην πλακώσει και ο dtrach και αρχίσει ο βομβαρδισμός αυτού του... εκπληκτικού hub) :D και είπαμε να χαζέψουμε για λίγο την ...πολύβοη ramp... Α Β

Ε με αυτά και με τ' άλλα, πήραμε τον δρόμο για το κάτω πάτωμα, βρήκαμε κόσμο να δίνει πληροφορίες, πήραμε και πληροφορίες, κλέψαμε λίγο και το λεωφορείο που μας συνεχάρη γι αυτό (κατά λάθος φυσικά το κλέψιμο :? ) και βουρρρρρ για την πολύβοη πόλη που εκείνη την ώρα έσφιζε από ζωή.... :idea:

Με την έξοδό μας από το bus, ανακαλύπτουμε ότι πετάγαμε με ένα AVRO... :D Καλό σημάδι είπαμε μέχρι να έρθει και ένα άλλο σημάδι από ψηλά, που έμελε και αυτό να το βρούμε σε μία άλλη... χώρα...δίπλα μας πια... :D

Έτσι λοιπόν δίνω τον λόγο στον αξιολογητή πτήσης κον Dtrach, ο οποίος με τα γλαφυρότερα, όπως συνήθως λόγια του (εύχομαι πάνω από 50 λέξεις :idea: ), θα σας μεταφέρει στον κόσμο της MALEV...

ENJOY and stay tuned cause the trip is still young... :D
;)
 
Λοιπον...το σοκ εισόδου στο ALOHA ήταν τεράστιο :D ......σαν να βρισκόταν σε άλλη εποχή ξεχασμένο..Τόσο κακόγουστο όσο και οι στολες του πληρώματος της ΜΑ .Τουλάχιστον γελοιες!To πληρωμα ήταν με το ένα πόδι στον τάφο....Τα παιδιά ξέχασαν να αναφέρουν τον πιλότο-ταβερνιάρη :D .Το φαγητό ήταν χειριστο!!! Και δεν έδιναν ΑΛΑΤΙ!! :D Τελειως αδιάφορη πτηση απο μια αδιαφορη εταιρία που δεν θα με ξαναδει ποτε ως πελάτη :D :D

Το μονο που άξιζε ηταν η μια κορη της αεροσυνοδου.Αλλά άξιζε ;)
 
jerry":7t6ih698 said:
Πρέπει να υπήρξε μία τουλάχιστον στιγμή που στο αεροπλάνο να ήταν ξύπνιος μόνο ο κυβερνήτης (στην πιο αισιόδοξη περίπτωση).
Μην παίρνεις κι όρκο! Εγώ μόλις είχα γνωρίσει τον δικό μου κυβερνήτη της Aloha, θυμάσαι τι μου είχε πει; Ότι σε λίγο θα πήγαινε για ύπνο... Κι εγώ ο αθώος πίστεψα ότι έκανε χιούμορ... :D

dtrach":7t6ih698 said:
το σοκ εισόδου στο ALOHA ήταν τεράστιο ......σαν να βρισκόταν σε άλλη εποχή ξεχασμένο..Τόσο κακόγουστο όσο και οι στολες του πληρώματος της ΜΑ .
Ε, τώρα υπερβάλεις! Εντάξει, η καμπίνα δεν έχει ταμπελίτσα "interior design by Nicola Trussardi" όπως είχα δει σε υπεραιωνόβιο MD-80 της ΑΖ (εκεί να δείτε τι θα πει Απλυτάλια). Αλλά δεν ήταν και κακό το "interior design" της Malev. Για το φαγητό συμφωνώ. Κακό, σε βαθμό να γίνεται άχρηστο.

Υ.Γ. Πολύ μου άρεσε η φωτο με τη σημαία και όλες οι πορτοκαλόχρωμες συνθέσεις σας! Εγώ καθόμουν από την άλλη πλευρά. Τώρα πια έχουμε καλύψει κάθε πτήση και κάθε...θέση της Malev από το Hub!
 
Το αλάτι...ΝΑΙ ΝΑΙ το αλάτι...δεν πιστεύω ότι το ξέχασα....Παιδιά, μιλάμε έπρεπε να είχες πάρει την αλατιέρα από το σπίτι... :evil:
Ο dtrach δεν την πάλευε με τίποτα...όμως...Σε σημείο που να του φτα΄΄ινε πράματα εντελώς παρανοικά..."Seat pitch" ..Έλεος mr...και που να ήσουν στο 319 της LH... :twisted:
..και που νά ρθει η ώρα για κριτική του HEL...
 
Έπειτα από ολοήμερη περιήγηση στο HEL, η επόμενη μέρα (Σάββατο 24/9) δε μπορούσε παρά να περιλαμβάνει μια μικρή βόλτα στο βαλτικό βασίλειο... Έπειτα από συνεχείς προσπάθειες εύρεσης φτηνών και προσιτών δρομολογίων, επιλέχτηκε η πρόταση της Στοκχόλμης με την SAS. Έτσι, το Σάββατο πρωί πήραμε τα μπογαλάκια μας, μπήκαμε στο μωρό μας και φτάσαμε στο Vantaa. Το αεροδρόμιο δεν είχε πάρα πολύ κόσμο (η αλήθεια είναι ότι ποτέ δεν είχε πολύ κόσμο).

HEL-STO SK703 DEP:1105-ARR:1100 EQP:MD81/REG:LNRON
TAKEOFF:1111, LANDING:1051

Το εισιτήριο με τη SAS ήταν ηλεκτρονικό και έτσι χωρίς αποσκευές θελήσαμε να δοκιμάσουμε το self-service check-in της SAS. Ενώ το μηχάνημα μας βρήκε, το ticketing ήταν αδύνατο (για κάποιο λόγο) και τελικά καταλήξαμε στο check-in δίπλα όπου όμως και πάλι η υπάλληλος μας είπε ότι υπάρχει ένα πρόβλημα και μας έστειλε απέναντι στα εκδοτήρια. Εκεί ζήσαμε στιγμές παράνοιας με τη σιτεμένη υπάλληλο να έχει μπερδέψει τα πατρώνυμα με τα κανονικά ονόματα και να απορεί γιατί τα ονόματα είναι διαφορετικά στην κράτηση και στα διαβατήρια. Η δικαιολογία για το μπάχαλο και το whole-system-fail ήταν πως «δεν είχαν εκδοθεί» τα εισιτήρια! Τελικά μας τσέκαρε αυτή και μας έδωσε κάρτες επιβίβασης και για τα δύο σκέλη (διότι ναι, είχαμε και επιστροφή από τη STO).
Οι θέσεις μας για αυτή την πτήση ήταν 14Α,15Α,16Α. Tο νταβαντούρι του τσεκ-ιν κράτησε αρκετή ώρα και το προγραμματισμένο MD11 από τη Νέα Υόρκη θα έπρεπε να έχει ήδη προσγειωθεί, έλα όμως που σαν μια σατανική σύμπτωση το καθυστέρησε και το έφερε μπροστά μας, οπότε εφόσον είχε φύγει αυτό το απωθημένο ήμασταν έτοιμοι για το ταξίδι! Το αεροσκάφος προσγειώθηκε γύρω στις 1020 και με ταχύτητα φόρμουλας ήρθε στο gate του. Αποβιβάστηκαν γύρω στους 60 επιβάτες, άνθρωποι απλοί που ταξίδευαν χωρίς χειραποσκευές με ένα απλό κουστούμι, άνθρωποι που είχαν έρθει απλά για μία βόλτα, σε μια περιοχή που οι πτήσεις 45 λεπτών κοστίζουν ανάλογα... Το gate άνοιξε λίγο αργότερα, με τους επιβάτες να περιμένουν ανυπόμονα την επιβίβαση. Η πτήση ήταν στην πιο βολική ώρα για αυτούς που δεν θέλουν να είναι πρωί στη Στοκχόλμη (προηγούνται μία της SAS και μία της Blue1 στις 0655 και 0755) παρόλα αυτά η πληρότητα δεν ήταν τρομερή. Η έκπληξη στην επιβίβαση ήταν μεγάλη μιας και η επιβιβάστρια τσεκάροντας τον κ.κ. dtrach τον ρώτησε αν θέλει να καθήσει μαζί με τους φίλους του (ξέρετε ποιους), παρόλα αυτά δεν πήρε ικανοποιητική απάντηση και μετά ήρθε και η σειρά μου να με ξαναρωτήσει και της είπα ότι τους βλέπω όλη μέρα δε τους μπορώ και στο αεροπλάνο, για να ολοκληρωθεί η ανάκρισή της με τον προνοητικό captainjumbo ο οποίος με το που της δίνει το boarding pass της ξεκαθάρισε ότι θέλει να καθίσει μόνος του. Λες και κινητοποιήθηκε το αεροδρόμιο για να εντοπίσει που καθόμαστε και γιατί θέλουμε να καθήσουμε έτσι. Το ombordstigning έγινε με τη μέθοδο αμολάω-το-κοπάδι-που-έχω-τσεκάρει ενώ η είσοδος στο MD81 ήταν κάτι παραπάνω από ονειρική μιας και προσωπικά ήταν μεγάλο απωθημένο (και αυτό ναι!) να πετάξω με ένα MD80. Έτσι, ανοίξαμε τα μυαλά μας, και ο Holmfrid ,μας άνοιξε την πόρτα του για να μας φιλοξενήσει για την επόμενη ώρα. Το πρώτο σοκ ήταν πως το αεροπλάνο βρισκόταν σε μία καταπληκτική κατάσταση, παρόλη την ηλικία του και τίποτε δεν πρόδιδε τα χρόνια του... Αργότερα θα μάθουμε περισσότερα για τα αεροπλάνα της SAS, έτσι για να σας κρατάω σε αγωνία. Σε μια χώρα που όλα κυλούν ρολόι, δε μπορούσαμε παρά να έχουμε έγκαιρο pushback και τροχοδρόμηση για απογείωση από τον 22R, ξεκολλώντας στις 11.11 από τη φινλανδική γη, υποσχόμενοι βέβαια πως θα επιστρέψουμε ξανά σε μερικές ώρες... Δε θα σας μιλήσω για τη διαδρομή...Ένα όνειρο...Παραθέτω δύο χαρακτηριστικές φωτογραφίες 1,2και αφήνω τη φαντασία σας...και τους δύο συνταξιδιώτες να συμπληρώσουν... Θα σας μιλήσω όμως για το inflight service της SAS. Όπως έχουμε προειπεί σε άλλο topic η SAS δε μοιράζει ούτε νερό δωρεάν στην οικονομική. Παρόλα αυτά έσκασαν μύτη οι αεροσυνοδοί με το trolley πουλώντας την πραμάτεια τους σε τιμές διαφορετικές του καταλόγου αλλά φθηνότερες (καφές αντί 2, στο 1 ευρώ). Κάπως έτσι, και με ευχάριστες σκέψεις κύλησε το ταξίδι και περνώντας από το σουηδικό αρχιπέλαγος, προσγειωθήκαμεστον 01L της Arlanda. Taxi και αποβίβαση. Και εκεί άρχισε το interaction με το πλήρωμα, με έναν captain, ο οποίος μας υποδέχτηκε στο βασίλειό του και δε μας άφηνε να φύγουμε, μιλώντας μας για χίλια δυο πράγματα, ενώ το πλήρωμα της πτήσης αλλά και το συνεργείο καθαρισμού περίμεναν υπομονετικά να τελειώσουμε την ανταλλαγή εμπειριών και απόψεων. Ένα MD81 για πάρτη μας...

Κάπου εδώ θα σας αφήσω για αυτό το σκέλος
:arrow: Ο κ. captainjumbo θα εμπλουτίσει το report με τα δικά του συναισθήματα και για τις επαφές μας με το πλήρωμα
:arrow: O κ. dtrach θα διανθίσει το report με τις εμπειρίες του από το ταξίδι και τη STO που τόσο πολύ ονειρευόταν...

Stay tuned, more to come!
 
Συγγνωμη που κόβω τη ροη της εξαιρετικής αυτης αναφοράς, απλά ήθελα να επιβεβαιώσω τα περί καλής καταστασης των MD της SAS. Ετυχε να παω με MD κ να γυρίσω με 737-600 κ πραγματικα δεν καταλάβαινες ποιο είναι πιο καιρουργιο απο τα δυο. Σε αντιθεση φυσικα με το ΜD της ΑΖ που παραδειχνουν τα χρονια τους και οταν μπαινεις στα Α319 που εχει, η διαφορα είναι τεραστια!

Περιμενω τη συνεχεια αυτου του πολυ ωραιου report :great:

Σπυρος
 
Ευχαριστούμε επιβάτη jerry για την εισαγωγή σε ένα ακόμη σκέλος του σκέλους... :D

Λοιπόν, αν και πτώματα από την προηγούμενη ημέρα, είχαμε προνοήσει να μετακινηθούμε σε σωστή ώρα και με σωστά εργαλεία...

Το "μωρό της Blue1" μας άφησε στο ιντερνάτιοναλ τέρμιναλ και εισαχθήκαμε στην φινλανδική promotional τέχνη επί ξύλου. Τί άλλο να έβαζαν οι άνθρωποι...συλλογές της ΝΟΚΙΑ που έψαχνε και ο dtrach... ;)
Ένα γρήγορο βλέφαρο στο board, μας κάνει να αναρωτηθούμε γιατί δεν αναγράφονται όλα τα μέλη της Star alliance που κάποια ώρα εκέινη την μέρα θα πήγαιναν...FRA. Σχεδόν κατάληψη του πίνακα... :rolleyes:
Εμείς είχαμε χρόνο για να παιδευτούμε και να παιδέψουμε. :D

Ο δρόμος λοιπόν μας οδηγεί στο self check in μηχάνημα της SAS για το verification test του πειράματός μου...
Όλες οι διαδικασίες είχαν γίνει ηλεκτρονικά για να τεσταριστεί το σύστημα και για να βγούν πολλά και σημαντικά συμπεράσματα.
Πρώτη έκπληξη το "closed for use" μηχάνημα της εταιρίας. Καλή αρχή σκέφτηκα...Και που θα τράβαγε να δείτε...
Επόμενη στάση το self checkin χωριό που έχει η SAS απέναντι από τα desks της που είχαν και μία ουρίστα μικρή, αλλά κουραστική (4 άτομα) :D .Βάζω την κάρτα στο πρώτο...δεν την αναγνωρίζει...Η οθόνη με ενημερώνει ότι δεν υπάρχει κράτηση σε αυτή την κάρτα... :rolleyes: Καλά λέμε, δεν θα έχει ξυπνήσει ακόμα...Προχωράμε στο διπλανό...βάζω κάρτα...βλέπει κάρτα...(η φώτο που ο jerry με ζητωκραυγές απαθανάτισε). Έλα μου ντε όμως που δεν έβλεπε σύστημα να προχωρήσει. Εκεί στην 5-6η επανάληψη, η checkinίστρια από το ντέσκ, νευριασμένη και με ειρωνικό υφάκι μας την λέει: "Μα καλά δεν βλέπετε ότι δεν λειτουργεί γιατί θα υπάρχει κάποιο πρόβλημα...Ελάτε εδώ"... :evil: Έλα καλή μου της λέω, για δες τί έχει γίνει και δεν φτουράει η δουλειά...και πιες κάνα ξυδάκι να συνέλθεις...(αυτά σε άπταιστα ελληνικά και εμφανώς αρπαγμένος..κάτι που έγινε αντιληπτόν... :evil: ). Το βλέπει από δω, από κει...ζητάει διαβατήρια, κάρτες, $&%&$# δεν ηξέρω γω τι άλλο...γυρνάει και λέει με ύφος γατούλας που έκανε ένα λαθάκι ακιναυτή ως άνθρωπος...: Η κράτησή σας δεν προχωράει στο σύστημα...Πηγαίνετε στο office desk να βγάλετε άκρη και άν έχετε μόνο χειραποσκευές να κάνετε εκέι check in. Εγώ έχω αρχίσει να τα χώνω στους και καλά high tech σκανδιναυούς και τοιαύτα...
Φτάνουμε στο ντέσκ...μας υποδέχεται μια κρυόassη που μόνο μαστίγιο δεν έβγαλε όταν μας είδε να ταράσσουμε την σκανδιναυική της γαλήνη... :evil: Παίρνει κι αυτή όλα τα έγγραφά μας και εκεί αρχίζει το γέλιο της αρκούδας, της πολικής αρκούδας όμως... :evil: Τί ονόματα δεν έβρισκε, τί παρατηρήσεις της κάναμε του στύλ ("δεν γνωρίζετε να διαβάζετε αγγλικά?"...το ευχαριστήθηκα όμως), τί ειρωνικά χαμόγελα εισέπραξε...και στο τέλος ποιό ήταν λέτε το πρόβλημα...ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΑΠΟΔΕΧΤΕΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΗΝ ΚΡΑΤΗΣΗ.......ΠΟΥ ΕΙΧΑ ΚΑΝΕΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΚΑΙ ΠΟΥ ΜΕ ΕΜΑΙL ΜΟΥ ΕΙΧΑΝ ΚΑΝΕΙ CONFIRM... :evil: :evil: :evil: Ε ρε...εκεί πια δεν αντέξαμε και ξεκαρδιστήκαμε όλοι...Αυτή εμβρόντητη μας είπε να περιμένουμε να εκδόσει τα εισητήρια... Βάζει ξανά τα στοιχεία...πάει να εκτυπώσει..τίποτα...δεν είχε χαρτί... :rolleyes: Που να το βρει άλλωστε εκεί πάνω... :rolleyes: <Μετά από κάν δεκάλεπτο μας λέει ότι όλα είναι πια καλά και μας γεμίζει με assόχαρτα και μας λέει να πάμε να κάνουμε check in. Mα καλή μου δεν έχουμε αποσκευές είπαμε...Καλά εντάξει μας απαντά με ένα βλέμμα σχεδόν αηδίας... :evil: Και εκεί συμφωνήσαμε να της κάνουμε την ζωή αβίωτη...Αφού βγάζει τις boarding, της ζητάμε παράθυρα σε όλες τις πτήσεις και σε διαφορετικές σειρές και σε διαφορετικά τμήματα και να τσεκάρει αν υπάρχουν και και και...μέχρι που είχε λαλήσει. Και αφού μας τα βγάζει και πάει να μας ευχηθεί καλή πτήση...της λέω: Μπορείτε να τσεκάρετε εάν έχει καταχωρηθεί η κάρτα μιλιών μου (miles and more)... :twisted: :twisted: :twisted: Αφού το έκανε και αυτό πήραμε των καρτών και των οματιών μας και φύγαμε... :D
Στο "hub" μας περίμεναν ωραία πράματα A- AΠΩΘΗΜΕNOOOOOOO. Μαστιγώσαμε ακόμη μία υπάλληλο που μας πέρασε για τρομοκράτες και ήθελε να μας βάλει να κάτσουμε μαζί..."έλα στα συγκαλά σου καλή μου"... μπήκαμε στον Viking Ηolmfrid, έπαθα προσωπικά ένα σοκ από την κατάσταση ενός τόσο παλιού Μ81, χαζέψαμε ωραίο taxi, και ήρθε και η ώρα του climb rate που τόσο ανέμενα από την...κράτηση.. :D Ήταν από endyposiastic μέχρι idonic :D
Εγώ εκείνη την ώρα προτίμησα να κάνω μία κίνηση που επίσης περίμενα πολύ καιρό. Απλά να γυρίσω πίσω και να βλέπω τους από...κάτω... :idea:
Η διαδρομή υπέροχα λουσμένη στους 23C της ημέρας εκείνης, με έναν υπέροχο καφέ και σοκολατάκια (ναι ο διπλανός μου μου χάρισε το δικό του...hoe swee(d) of him... :D ) και υπέροχα νησίδια μέχρι τις πρώτες ακτές της Σουηδίας. Επιτέλους ξαναντίκρυσα το σουηδικό τοπίο μετά από 18 χρόνια. Ωραία επιστροφή. Προσγείωση με ελαφρές αναπηδήσεις, θέα υποδοχής του ΑRΝ, ταχι στο gate 7. Αδειάζει το σκάφος και πάω μπροστά στην ηγουμένη να της θυμίσψ ότι είχα ζητήσει μία επίσκεψη στο cockpit. Με ευγένια ρώτησε τον Κ1 και μου επέτρεψε να μπω ακολουθούμενος από τον επιβάτη jerry...Ο έταιρος επιβάτης λάκισε προς την φισούνα... :D
Ο captain Malbeq ένα άγγελος, μας καλωσόρισε, υπέγραψε το log book, του είπαμε την μικρή μας ιστορία, και κει που λέγαμε ότι θα μας διώξει γρήγορα, μας πιάνει κουβέντα για το σπότινγκ και τί ωραία θα ήταν μία τέτοια υπέροχη μέρα να τον ακολουθούσαμε στην Lulea που ήταν ο επόμενος προορισμός του και που οι σουηδικές αεροπορικές αρχές της εκεί βάσης θα ξετρελαίνονταν και μπορεί να μας έκαναν ότι έκαναν και σε κάτι γιαπωνέζους σπότερ πριν λίγο καιρό, όταν πήγαν εκεί να δούν τα τελευταία Vixen και όχι μόνο τα είδαν, αλλά με το που τους το είπαν το πέταξαν κόλας για να το βγάλουν και φωτογραφίες... :shock: :shock: :shock: Εκεί είναι η αλήθεια μας έστειλε λίγο αδιάβαστους... :cool: :D
Είπαμε πολλά για τα αεροπλάνα της SAS και την υπέροχη κατάσταση που τα βρήκαμε. Μας εξομολογήθηκε ο captain ότι η εταιρία κάνει φοβερή συντήρηση και τα κρατά σε άψογη εσωτερική και εγωτερική κατάσταση, έτσι ώστε να τα μεταπωλεί σε πολύ καλή τιμή... :idea: Εκεί του πρότεινα να δει το site της SAS που είναι αφιερωμένο στον στόλο της εταιρίας με φοβερές λεπτομέριες και έδειξε να μην το ξέρει...Είπε ότι θα το τσεκάρει σίγουρα. Χαιρετούμε έτσι με βαριά καρδιά και βγαίνοντας λέμε στην ηγουμένη ότι 8α θέλαμε να βγάλουμε την καμπίνα, αλλά εάν πρέπει να φύγουν..εντάξει. Και πάνω που πάμε να την κάνουμε, νά σου ο κάπτεν που βγαίνει και μας πιάνει κουβέντα για τον καιρό...Βλέπει που πάμε να βγούμε και μας λέει: "Μα καλά, δεν θα βγάλετε την καμπίνα?"... :shock: Δεν ακούμε καλά σκεφτήκαμε...Και με το που εμείς το σκεφτήκαμε αυτό, το ακούει η ηγουμένη που παίρνει τα πράματά της και βγαίνει έξω...Σουρεαλιστικές ώρες... Βγάζουμε εμείς την καμπίνα (jerry posted) και χαιρετάμε εγκάρδια τους κυβερνήτες και βγαίνουμε από τον Ηolmfrid όπου βλέπουμε το σύνολο του πληρώματος και των πισταδόρων να είναι παρατεταγμένοι για να μας υποδεχτούν στην έξοδο...Μα τω Θεω..τω Αγνώστω...τω Σποτέρω... Τους χαιρετούμε και μας πιάνουν και κουβεντούλα. "Θα μείνετε καιρό στην Σουηδία".."Τί θα κάνετε το βράδυ?"..."Ωραίο καιρό σας κάνει..είστε πολύ τυχεροί"..."Ευχόμαστε να περάσετε καλά...ΓΙΑΤΙ ΕΜΕΙΣ ΣΚΟΠΕΥΟΥΜΕ ΝΑ ΠΕΡΑΣΟΥΜΕ ΚΑΛΑ..." Αυτό το τελευταίο το ακούσαμε πράγματι και μάλον φάνηκε σαν πρόσκληση ;) :D Ε κάποια στιγμή βγήκαμε όλοι μαζί απ την φυσούνα και πήραμε τον δρόμο για το ξενοδοχείο...ε...συγνώμη για την πόλη ήθελα να πω... :D
Είχαμε αργήσει τόσο πολύ δε, που με το που περάσαμε την φισούνα, άρχισε το tow του LN-RON για κάποιο άλλο gate ή για συντήρηση... :D
Ο χρόνος μας λίγος στην STO και είπαμε ας κινηθούμε με άνεση και ταχύτητα, οπότε τα σκάσαμε στο Arlanda express και φτάσαμε να χαζεύουμε αυτά στην πόλη... :D
Σίγουρα ο επιβάτης dtrach θα έχει και άλλες υπέροχες ιστορίες από την αγαπημένη του SAS και την Στοκχόλμη... ;) Εάν χειαστεί βοήθεια δε, θα χαρούμε να τον βοηθήσουμε... ;) :D

Stay tuned for more scandic life... :D
 
Πολύ ωραίο ταξίδι παιδιά, εύγε!

Όταν βλέπω τα MD-11 της Finnair με πιάνει τρέλλα :p

Δυστυχώς πρέπει να περιμένω μέχρι το Γενάρη ακόμη. Τα έχω κανονίσει έτσι, ώστε να επιστρέψω από τη Σουηδία στη Γερμανία μέσω Ελσίνκι.
Μάλιστα, εάν πάνε όλα καλά, η πτήση HEL-TXL θα γίνει με ΕRJ-170 :D

Ο καφές και το σοκολατάκι ήταν δωρεάν; Ρωτάω, επειδή στις πτήσεις για Γερμανία δεν παίρνεις απολύτως τίποτα πια δωρεάν...

Όσον αφορά την εμφάνιση των αεροσκαφών της SAS, θα συμφωνήσω μαζί σας :cool:
Είναι άψογη! Ειδικά τα MD-80 της είναι τα αγαπημένα μου αεροπλάνα. Εξίσου βέβαια και το MD-90.

Στο Ελσίνκι είναι εύκολο να βγάλει κανείς φωτογραφίες από το εσωτερικό του Terminal ή πρέπει να προσέξει κανείς τίποτα το ιδιαίτερο;

Ανυπομονώ για τη συνέχεια
 
Εμένα να δεις τί τρέλλα μ' έπιανε τόσο καιρό που δεν μου καθόταν με τίποτα.... :twisted: :D
Αν και τις μέρες που ήμασταν εκεί έπρεπε να είχε έρθει το 170, τελικά δεν το είδαμε... :(
Ο καφές και τα σοκολατάκια φυσικά και δεν ήταν δωρεάν. Κόστιζε €2, αλλά δεν είχαν ρέστα και τα πούλαγαν €1... :!: Πολιτισμός...απλά πράματα...
Αφού κάνεις check in, παντού υπάρχουν τζαμαρίες για να καλύψεις μεγάλο μέρος της κίνησης. Κανείς δεν μας ενόχλησε, ακόμα και όταν σπριντάραμε στους διαδρόμους για να προλάβουμε τα αεροπλάνα που για κάποιο λόγο σε αυτό το αεροδρόμιο κάνουν ταχι σαν τρελλά... :cool:
Ένας φακός στα -400 είναι πολύ καλός και για τον μακρυνό 22R που είδατε την Cargolux.
 
Top