ATR72 Runway Overrun FCO

NFEEFE

V.I.P.-Class-Member
Εγγραφή
09/12/2008
Μηνύματα
1.343
Likes
92
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
OAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAT
Αντιγραφω απο το Sport24.gr
Το αεροπλάνο της Alitalia (τύπου ATR 72) απογειώθηκε στις 19:15 από την Πίζα και έφτασε στη Ρώμη στις 20:15. Κατά την προσγείωση βγήκε 300 μέτρα από τον διάδρομο.

Στην πτήση βρίσκονταν 56 άτομα και τέσσερα μέλη του πληρώματος. Τα πρώτα στοιχεία κάνουν λόγο για 6 τραυματίες. Σε κρίσιμη κατάσταση είναι ένας επιβάτης και ένας αεροσυνοδός.
http://www.sport24.gr/football/Italy/glitwse_apo_thauma_o_gkentsogloy.2112781.html

To αεροσκαφος ειναι το YR-ATS της Carpatair - το οποιο εκτελει πτησεις για λογαριασμο της Alitalia.

Περισσοτερες φωτο:
http://www.corriere.it/cronache/fot..._d82356c6-6d86-11e2-8cda-116f437864e3.shtml#9
 
Re: AZ Runway Overrun FCO

Είναι περίεργο να βγεί ATR από τέτοιο διάδρομο και να μάλιστα να συρθεί 300 μέτρα.Τολμώ λοιπόν να συμπεράνω ότι πρέπει αρχικά να υποχώρησε το ένα σκέλος όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες και έτσι να δικαιολογείται η έξοδος από το διάδρομο.Η ζημιά φαινομενικά είναι μικρή και το αεροσκάφος πρέπει να είναι επισκευάσιμο παρά το τσαλάκωμα από κάτω,όμως στις δύο περιπτώσεις πού ATR τής Ολυμπιακής έκαναν αναγκαστικές προσγειώσεις,το SX-BIE στις 12/9/1999 και το SX-BIH στις 19/4/2005,παρά τη μηδαμινή φθορά πίσω από το ρύγχος,έμειναν για μήνες "εκτός" και όπως θυμάμαι στην περίπτωση τού SX-BIE,είχε ακουστεί η πληροφορία από το OCC,ότι οι "ATRάδες" είχαν προβληματιστεί γιατί τα ηλεκτρονικά τού αεροπλάνου "τα είχαν παίξει"... άλλωστε το avionics bay εκεί δεν βρίσκεται; (Το αεροπλάνο έμεινε πάνω από δύο μήνες στο υπόστεγο τής αεροπλοϊας και τελικά επανήλθε στο πρόγραμμα πτήσεων).Αλλά και το ΒΙΗ έμεινε για μήνες "εκτός",τόσο πού δεν ξέραμε τί να υποθέσουμε.Τελικά επανήλθε και εκείνο.
Το καλοκαίρι τού 1980 το 727 SX-CBA,αυτό πού είναι στο Ελληνικό,βγήκε εκτός διαδρόμου στην Κέρκυρα, επειδή υποχώρησε το δεξί σκέλος τού συστήματος προσγείωσης.Έχω τρείς φωτογραφίες από εφημερίδες πού θα ανεβάσω προσεχώς στην "Εγκατάλειψη".
 
Έχει τσεκάρει κανείς τον άνεμο που είχε όταν προσγειώθηκε η συγκεκριμένη πτήση? Το ATR θεωρείται πολύ στιβαρό αεροσκάφος ειδικά στο main landing gear, δεν θυμάμαι περιστατικό με κατάρευση κυρίου σκέλους...
 
Στο α/φος επέβαινε και ο πρώην ποδοσφαιριστής της ΑΕΚ Σάββας Γκέντζογλου
 
george 150":3sf9twfw said:
Έχει τσεκάρει κανείς τον άνεμο που είχε όταν προσγειώθηκε η συγκεκριμένη πτήση? Το ATR θεωρείται πολύ στιβαρό αεροσκάφος ειδικά στο main landing gear, δεν θυμάμαι περιστατικό με κατάρευση κυρίου σκέλους...

Όλες οι πληροφορίες σε αυτό το link http://avherald.com/h?article=45d25cc2&opt=0.

Metars:
LIRF 022150Z 24025KT 9999 BKN040 11/03 Q0992 NOSIG
LIRF 022120Z 24024KT 9999 BKN040 11/03 Q0992 NOSIG
LIRF 022050Z 25025KT 9999 FEW022 BKN040 11/03 Q0992 NOSIG
LIRF 022020Z 25022G32KT 9999 SCT022 BKN040 11/03 Q0992 NOSIG
LIRF 021950Z 25023KT 9999 SCT023 SCT040 11/03 Q0992 NOSIG
LIRF 021920Z 25028G41KT 9999 SCT023 SCT040 11/04 Q0992 WS RWY 16L NOSIG

LIRF 021850Z 24024KT 9999 FEW023 SCT040 11/04 Q0992 WS RWY 16L NOSIG
LIRF 021820Z 24030KT 9999 FEW023 SCT040 11/04 Q0991 WS RWY 16L NOSIG
LIRF 021750Z 24027KT 9999 SCT023 SCT040 11/05 Q0991 NOSIG
LIRF 021720Z 24025KT 9999 SCT023 SCT040 11/06 Q0991 NOSIG
LIRF 021650Z 25023KT 9999 SCT023 SCT040 11/06 Q0991 BECMG 24018G30KT
LIRF 021620Z 25020KT 9999 FEW023 SCT045 12/08 Q0991 BECMG 24018G30KT

Όπως γίνεται αντιληπτό μιλάμε για προσγείωση ιδιαίτερων απαιτήσεων. Προσγείωση στον RWY 16 με τον καιρό από 250 μοίρες μιλάμε για καθαρά cross άνεμο πολύ ισχυρής έντασης με ριπές 41kt (δηλαδή γεμάτα 8 Bf) συν την σημείωση στο metar για windshear.

To αν τα σκέλη κατέρρευσαν κατά την επαφή με τον διάδρομο ή αφού βγήκε εκτός αυτού θα φανεί όταν βγει το πόρισμα και όταν αναλυθούν όλα τα στοιχεία από την επιτροπή διερεύνησης της ENAV (Ιταλική ΥΠΑ) που σε εμάς αυτή τη στιγμή δεν είναι διαθέσιμα.
 
imaginas":284qg5la said:
Στο α/φος επέβαινε και ο πρώην ποδοσφαιριστής της ΑΕΚ Σάββας Γκέντζογλου

Ο οποίος μάλιστα δήλωσε: "Θα κάνω μήνυση στον πιλότο" :wall:
 
Να πάρει φόρα, μόνο... :mrgreen:

Αλλά τι περιμένεις από ποδοσφαιριστή, να μπορεί να σκεφτεί ?
 
Τα logo της Alitalia γιατί τα καλύψανε σε μια από τις φωτογραφίες;;
 
flying Doc":2df3gz9e said:
Αλλά τι περιμένεις από ποδοσφαιριστή, να μπορεί να σκεφτεί ?

Να ήταν οι μόνοι που δε σκέφτονται,καλά θα ήταν!

giorgosk":2df3gz9e said:
Τα logo της Alitalia γιατί τα καλύψανε σε μια από τις φωτογραφίες;;

Μόλις είδα και στην τηλεόραση οτι το livery έχει καλυφθεί! Πώς γίνεται η κάλυψη αυτή σε τέτοιες περιπτώσεις;
Το αεροσκάφος το βράδυ είχε πλήρες livery και το πρωί ήταν ολόκληρο λευκό.
 
Top