Ατύχημα MD-11 Fedex στο Narita

Mernion, είναι καθαρά αεροδυναμικό το θέμα. Δεν μπορώ να δικαιολογήσω αλλιώς τόσο απότομη κλίση. Ο ριναίος έσπασε και φαίνεται καθαρά ότι ακούμπησε το κάτω μέρος του δεξιού κινητήρα στο διάδρομο. Επίσης φαίνεται στο δεύτερο touchdown ότι υπάρχει μιά ελαφριά αριστερή κλίση, πράγμα που σημαίνει ότι και ο αριστερός κινητήρας βρήκε και μάλιστα περισσότερο. Μπορεί το φτερό να έπαθε δομική ζημιά σε κάποιο σημείο. Τρία-τέσσερα μέτρα φτερό από την άκρη να έχασε και αρκεί για να τουμπάρει έτσι απότομα. Μπορεί επίσης να σπάσανε τα φλάπς τα οποία σε landing configuration και σε τέτοιες προσγειώσεις, κάλιστα μπορούν να βρούν κάτω.
 
Gonso, το ζητούμενο είναι να μάθουμε, γενικά μιλάω, γιατί το α/φος δεν κατάφερε να μείνει στο έδαφος την πρώτη φορά που το κεντρικό σύστημα των τροχών έκανε touch.

Με landing speed 160+ KIAS, είναι λογικό από την στιγμή που δεν κάνει μια νορμάλ προσγείωση με το κεντρικό σύστημα - και ακολούθως το ρινιαίο - να ακουμπούν σωστά, να ανέβει ξανά στον αέρα για αυτά τα λίγα δευτερόλεπτα και μετά το παιχνίδι είναι χαμένο, αν ο πιλότος έχει ενεργοποιήσει και τα reverses.
 
Εμένα γιατί μου θυμίζει το ατύχημα της mandarin στο Χονγκ Κονγκ,πάλι με md-11,με άσχημες καιρικές συνθήκες και ισχυρούς ανέμους?
 
Εντύπωση μου κάνει το πόσο γρήγορα έγινε έκρηξη (με το που κτύπησε την δεύτερη φορά) .
Προφανώς η (ελεύθερη) πτώση από ύψος περί τα 50 πόδια έκανε τα σκέλη να υποχωρήσουν τρυπώντας τις δεξαμενές και δημιουργώντας σπρέι το οποίο ανεφλέγη μόλις βγήκαν σπινθήρες από το φτερό που ακούμπησε στο έδαφος. (φαίνεται ένα άσπρο συννεφάκι λίγο πριν αρχίσει το roll....)
 
Πραγματικά απίστευτο!!! Δε θυμάμαι ειλικρινά, όσο ζω, να έχουν γίνει τόσα πολλά μαζεμένα αεροπορικά ατυχήματα,σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα(τον τελευταίο χρόνο δηλαδή)..Κρίμα...
 
Σοκαριστικά τα πλάνα :cry:
Πάντως από το video φαίνεται πως όλα πήγαιναν καλά μέχρι το σημείο που το αεροσκάφος άρχισε να ανυψώνει τη μύτη του.
Στη συνέχεια, μετά τη δεύτερη επαφή, φαίνεται να προκαλείται τεράστια ζημιά (αν όχι αποκόλληση) στο ουραίο πτέρωμα και κατά συνέπεια
στον κινητήρα που βρίσκεται εκεί. Αποτέλεσμα είναι να αλλάζει όλη η αεροδυναμική συμπεριφορά του αεροσκάφους (αλλά και το κέντρο βάρους)
που έχει ως κατάληξη το αεροσκάφος τελικά να αναποδογυρίσει.
Τραγικό δυστύχημα, το δεύτερο μέσα σε λίγες ημέρες, με σύγχρονο αεροσκάφος, γνωστής εταιρίας, που για άλλη μια φορά τα πρώτα συμπεράσματα
τοποθετούν τον ανθρώπινο παράγοντα πολύ ψηλά στην ιεραρχία των λαθών που το προκάλεσαν.
Και εδώ έρχομαι να πω πως είναι πολύ ενδιαφέρον το θέμα ( Υ.Γ, ρητορικό ερώτημα) που βάζει ο payneful_tales στη συζήτησή μας...
Αξίζει να το σκεφτούμε.

Και τέλος μία δική μου σκέψη.
Μήπως οι άνθρωποι (χειριστές) εφησυχάζουν πλέον σε επικίνδυνο βαθμό γνωρίζοντας πως η εργασία τους έχει αυτοματοποιηθεί πολύ και
πως οι αυτοματισμοί είναι και πάρα πολύ αξιόπιστοι;;.....
 
kleopatra":1fw3jb16 said:
Πραγματικά απίστευτο!!! Δε θυμάμαι ειλικρινά, όσο ζω, να έχουν γίνει τόσα πολλά μαζεμένα αεροπορικά ατυχήματα,σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα(τον τελευταίο χρόνο δηλαδή)..Κρίμα...

Γιατι δυστυχως το αεροπλανο δεν ειναι ουτε κτελ,ουτε καϊκι και πρεπει να συντηρειται με συγκεκριμενο τροπο...Η "οικονομικη κριση" εχει κανει τις εταιριες(δε μιλαω για το συγκεκριμενο δυστυχημα)να κοβουν απο δω,να κοβουν απο εκει,και να κοβουν φυσικα και απο την ασφαλεια...Απλα σκεφτειτε τα αεροπλανα της Spanair πως εφυγαν αρων αρων με προβλημα προκειμενου να πραγματιποιηθουν οι πτησεις και δεν εμειναν για επισκευη...Απλα θυμηθειτε τοσα και τοσα αεροπλανα που ειχαν "μηχανικες αστοχιες".Μιλοντας με εναν πιλοτο μου ειπε το εξης:Για να πεσει ενα αεροπλανο πρεπει να γινουν πολλα λαθη...Απο το μηχανικο εως τον πιλοτο.Εαν ο πρωτος καταλαβει ενα λαθος,και το πει στον αρχιμηχανικο,εκεινος δωσει την αδεια να πεταξει το αεροπλανο,συνηθως κατω απο πιεσεις απο τους πιο πανω(εγκληματικο καθως αν πεσει το αεροπλανο και ειναι τεχνικο το θεμα,οι πιο πανω τη βγαζουν καθαρη,εκεινος ομως οχι)λογο του κοστους ακυρωσης πτησης,ακολουθως το μαθει ο πιλοτος και αποφασσισει να πεταξει,εχουμε ετοιμο ενα σκηνικο ατυχηματος που κανενας δε ξερει που μπορει να οδηγησει...
 
Τί σχέση έχουν όλα αυτά τα περι συντήρησης στο συγκεκριμένο ατύχημα ; ξέρεις κάτι περί μηχανικής βλάβης ή αστοχίας, που δεν ξέρουμε οι υπόλοιποι ;
Πάντως, καλό θα ήταν να μην αναπαράγουμε "απόψεις", έτσι, ελαφρά τη καρδία, χωρίς αποδείξεις, ή έστω στοιχεία, που να τίς στηρίζουν. Που στηρίζεις αυτά τα περί αεροπλάνων που πέφτουν από μηχανικές βλάβες λόγω κακής συντήρησης για οικονομία, αρχιμηχανικών που πιέζουν και μετά την γλυτώνουν και πιλότων που φεύγουν στο έτσι ; τουλάχιστον όταν μιλάμε για σοβαρές εταιρείες του δυτικού και του ανεπτυγμένου κόσμου ; Σε καμία από τίς επίσημες καταγραφές, δεν υπάρχει κανένα απολύτως στοιχείο που να δείχνει ότι αυξήθηκε η συμμετοχή των μηχανικών βλαβών στους δείκτες ατυχημάτων, οι οποίες βλάβες μάλιστα, να οφείλονται σε συνειδητές οικονομικές περικοπές των εταιρειών.
 
Για να μη παρεξηγηθουμε,απλα απανταω στο συγκεκριμενο κομματι που εκανα παραθεση.Δε καταλαβαινω γιατι φανηκε τοσο περιεργο αυτο που εγραψα...Οσο για το που τα στηριζω,απλα στις συζητησεις που κανω με ανθρωπους που πετανε,και οχι μονο μιας εταιριας.Τα στατιστικα θα τα εχουμε καλες αρχες 2010 για το 2009,οποτε δε μπορω να σου το στηριξω σε εγγραφα στοιχεια.Αν βεβαια θες να το στηριξω καπου,δες σελιδα 70,τευχος 24 την εισαγωγικη παραγραφο του αρθρου του RBF,οπου θα δεις την κατακορυφη ανοδο των ατυχηματων.Εκτος αν για ολα,οι πιλοτοι ξαφνικα με το που μπηκε το 09 εγιναν ασχετοι και κανουν ολο λαθη.

Που στηρίζεις αυτά τα περί αεροπλάνων που πέφτουν από μηχανικές βλάβες λόγω κακής συντήρησης για οικονομία, αρχιμηχανικών που πιέζουν και μετά την γλυτώνουν και πιλότων που φεύγουν στο έτσι ; τουλάχιστον όταν μιλάμε για σοβαρές εταιρείες του δυτικού και του ανεπτυγμένου κόσμου ;
Στο "ατυχημα" του αεροπλανου της Spanair φυσικα.Το αεροπλανο ΕΙΧΕ προβλημα και το αφησαν να πεταξει γιατι ενδεχομενη ακυρωση θα πιεζε πολυ την ηδη στα προθυρα χρεωκοπιας εταιρια.Και τα αποτελεσματα ειναι γνωστα.

Σε καμία από τίς επίσημες καταγραφές, δεν υπάρχει κανένα απολύτως στοιχείο που να δείχνει ότι αυξήθηκε η συμμετοχή των μηχανικών βλαβών στους δείκτες ατυχημάτων, οι οποίες βλάβες μάλιστα, να οφείλονται σε συνειδητές οικονομικές περικοπές των εταιρειών.

Εκτος απ'το οτι ειναι ακομα νωρις για να εχουμε στοιχεια σε χαρτι,κανενας δε θα σου πει οτι "καναμε περικοπες στην ασφαλεια σου".Ακομα και εταιριες με σαπια αεροπλανα,σου πετανε σιγουρα απο ενα σλογκαν τυπου "H ασφαλεια σου προηγειται" κλπ κλπ.

ΥΓ:Πιστευω οτι θα επρεπε να ανοιχτει ενα νεο τοπικ με αυτο το θεμα,γιατι σιγουρα θα ειχε ψωμι η συζητηση,μη χαλαμε και το θεμα με το off topic πλεον...! :great:
 
NFEEFE":29tzal0t said:
…….Δε καταλαβαινω γιατι φανηκε τοσο περιεργο αυτο που εγραψα……..
Γιατί δεν έχει καμία σχέση με αυτό που συμβαίνει.
NFEEFE":29tzal0t said:
…….Οσο για το που τα στηριζω,απλα στις συζητησεις που κανω με ανθρωπους που πετανε,και οχι μονο μιας εταιριας.Τα στατιστικα θα τα εχουμε καλες αρχες 2010 για το 2009,οποτε δε μπορω να σου το στηριξω σε εγγραφα στοιχεια.Αν βεβαια θες να το στηριξω καπου,δες σελιδα 70,τευχος 24 την εισαγωγικη παραγραφο του αρθρου του RBF,οπου θα δεις την κατακορυφη ανοδο των ατυχηματων……..
Δεν γνωρίζω τι είναι αυτά συζητάς και τι διάβασες, αλλά αυτά που γράφεις εδώ, δεν έχουν καμία σχέση με υπάρχοντα στοιχεία. Ο δείκτης ατυχημάτων πέφτει συνεχώς από το 1990 έως 2008, ήταν 0.01391 το 2007 και περίπου 0.01370 το 2008 και δεν αναμένεται καμία σημαντική αλλαγή για το 2009. Για να μην σπαταλάω χώρο και χρόνο γράφοντας πράγματα γνωστά, διάβασε εδώ τα δημοσιευμένα από τον ICAO.
NFEEFE":29tzal0t said:
…...Εκτος αν για ολα,οι πιλοτοι ξαφνικα με το που μπηκε το 09 εγιναν ασχετοι και κανουν ολο λαθη..
Ιστορικά, το χειριστικό λάθος είναι η αιτία, σε πάνω από το 90% των ατυχημάτων, δεν υπάρχει κανένα στοιχείο ότι το 2009 έχει αλλάξει κάτι.
NFEEFE":29tzal0t said:
……Στο "ατυχημα" του αεροπλανου της Spanair φυσικα.Το αεροπλανο ΕΙΧΕ προβλημα και το αφησαν να πεταξει γιατι ενδεχομενη ακυρωση θα πιεζε πολυ την ηδη στα προθυρα χρεωκοπιας εταιρια.Και τα αποτελεσματα ειναι γνωστα. ..
Το ατύχημα της Spanair, με τα έως τώρα γνωστά, οφείλεται στο ότι οι χειριστές προσπάθησαν να απογειωθούν χωρίς την κατάλληλη διαμόρφωση (flaps,slats). Τό ότι λόγω κάποιας άσχετης (επιτρεπόμενης) μηχανικής βλάβης, δεν λειτούργησε η ηχητική προειδοποίηση για αυτήν την παράλειψη των χειριστών, μπορεί να θεωρηθεί ότι συνέβαλε στο ατύχημα σε κάποιο μικρό βαθμό, αλλά με τίποτα δεν αποτελεί την κύρια η την βασική αιτία του ατυχήματος.
 
Top