Coronavirus και Aegean - Εξελίξεις και επιπτώσεις

Re: Δρομολόγια Aegean

Συνεχίζοντας το off-topic, μην ξεχνάτε ότι υπάρχουν και εξαιρέσεις. Προσωπικά έφυγα για Βιετνάμ προ 20+ ημερών (όταν ακόμα η Ιταλία είχε οριακά τριψήφιο αριθμό περιστατικών και το Βιετναμ 0), και την ημέρα πριν την πτήση επιστροφής μας, μας ενημέρωσαν ότι κάποιος στο ξενοδοχείο είχε τον ιό, οπότε μας έβαλαν σε καραντίνα σε νοσοκομείο για 2 εβδομάδες ακόμα και μόλις προχτές γυρίσαμε γιατί δεν μπορούσαμε να βγούμε νωρίτερα.
Πριν 3+ εβδομάδες αφού είχαμε πληρώσει 2000+ σε αεροπορικά, ξενοδοχεία κλπ το ζυγίσαμε και είπαμε πως τα κρούσματα είναι πολύ λίγα (η Κίνα έπεφτε, και ακόμα στην Ευρώπη ήταν ελάχιστα) και είπαμε να πάμε. Χάλια προγραμματισμός indeed, αλλά που να φανταστούμε τι θα γίνει εν τω μεταξύ.

Α, για να προλάβω το "γυρίσατε για να κολλήσετε τους άλλους", το τεστ μας έβγαλε αρνητικούς.
Επίσης αν δεν μεσολαβούσε το Ελληνικό προξενείο στο Βιετνάμ, ακόμα εκεί θα είμασταν. Ενώ Γάλλοι, Ρώσοι και Άγγλοι που ήταν δίπλα μας στην καραντίνα έπαιρναν το ωραιότατο "ας μην ερχόσασταν" απο τα προξενεία τους.
 
Re: Δρομολόγια Aegean

Έγινε update στο πρόγραμμα με ακόμα μεγαλύτερες περικοπές.

Στο εξωτερικό παραμένουν μόνο τα:
:arrow: LHR 1xDaily (παραμένει η 602/3)
:arrow: CDG 1xDaily (παραμένει η 610/1)
:arrow: BRU έως 6xWeekly
:arrow: MUC μειώνεται σταδιακά στα 3xWeekly
:arrow: FRA μειώνεται με τις μέρες στα 4xWeekly
:arrow: DUS & TXL με 2xWeekly
:arrow: Από SKG τo MUC πέφτει στα 3xWeekly και τα FRA και DUS στα 2xWeekly.

:arrow: Στο εσωτερικό με daily A320 τα SKG,HER,CHQ,RHO,CFU,AXD & JTR. Daily παραμένει και η JMK αλλά με DH4.
Επιπλέον:
:arrow: JSH,LRS,SKU,LXS 4xWeekly με ATR42
:arrow: 4xWeekly αλλά με DH4 τα IOA,KVA,SMI,JKH & AOK, ενώ KGS & MJT με A320.
:arrow: Mε 2xWeekly και ATR42 τα JNX,MLO,KIT,JKI, ενώ η JSI με 3xWeekly.
:arrow: Με DH4 και η PAS (5xWeekly) και τα EFL & ZTH (3xWeekly και τα 2).
:arrow: Από SKG μένουν τα HER (3), RHO (2) με A320 και τα MJT (2), JKH (2), SMI (2), KLX (3-4), & LXS-JKI (3-4).
 
Re: Δρομολόγια Aegean

MerNion":74ce6qle said:
Τελικά η πτήση είναι ATH-BOM-DWC-ATH. Προφανώς πτήση επαναπατρισμού από Ινδία και Η.Α.Ε.

Ξέρει κανείς τελικά τίποτα παραπάνω γι' αυτή την πτήση; Δεν αναφέρεται πουθενά οτι επαναπατρίστηκαν άτομα από εκεί (Βομβάη και Ντουμπάι). Διαβάζω μόνο για Ιταλία, Ισπανία, Πολωνία, Ουκρανία, Γερμανία, Γεωργία, Τσεχία, Μαρόκο, Ιράκ και Βόρεια Μακεδονία...
 
Re: Δρομολόγια Aegean

A3970":3ileboab said:
Έγινε update στο πρόγραμμα με ακόμα μεγαλύτερες περικοπές.

Στο εξωτερικό παραμένουν μόνο τα:
:arrow: LHR 1xDaily (παραμένει η 602/3)
:arrow: CDG 1xDaily (παραμένει η 610/1)
:arrow: BRU έως 6xWeekly
:arrow: MUC μειώνεται σταδιακά στα 3xWeekly
:arrow: FRA μειώνεται με τις μέρες στα 4xWeekly
:arrow: DUS & TXL με 2xWeekly
:arrow: Από SKG τo MUC πέφτει στα 3xWeekly και τα FRA και DUS στα 2xWeekly.

:arrow: Στο εσωτερικό με daily A320 τα SKG,HER,CHQ,RHO,CFU,AXD & JTR. Daily παραμένει και η JMK αλλά με DH4.
Επιπλέον:
:arrow: JSH,LRS,SKU,LXS 4xWeekly με ATR42
:arrow: 4xWeekly αλλά με DH4 τα IOA,KVA,SMI,JKH & AOK, ενώ KGS & MJT με A320.
:arrow: Mε 2xWeekly και ATR42 τα JNX,MLO,KIT,JKI, ενώ η JSI με 3xWeekly.
:arrow: Με DH4 και η PAS (5xWeekly) και τα EFL & ZTH (3xWeekly και τα 2).
:arrow: Από SKG μένουν τα HER (3), RHO (2) με A320 και τα MJT (2), JKH (2), SMI (2), KLX (3-4), & LXS-JKI (3-4).

Για ποια περίοδο ισχυουν αυτα;
 
Re: Δρομολόγια Aegean

Σταδιακά απο αυτό το Σαββατοκύριακο έως και τέλη Απριλίου.

Φαντάζομαι βέβαια πως ανάλογα με τις εξελίξεις θα αλλάζουν αντιστοίχως.
 
Re: Τιμολογιακή πολιτική της Aegean

Η ευρωπαϊκή νομοθεσία, επειδή πολλοί την επικαλούνται, ΔΕΝ υποχρεώνει τις αεροπορικές να αποζημιώσουν τους επιβάτες όταν οι πτήσεις ματαιώνονται για λόγους πολιτικής αστάθειας ή κινδύνων για την ασφάλεια των επιβατών.
Γενικότερα για λόγους που δεν άπτονται της ευθύνης των αεροπορικών.



https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 32004R0261

Δεν το λέω ως εξυπνάδα ή ως αντίλογο. Αλλά ως δεδομένο και καλό είναι όταν επικαλούμαστε κάτι, να το έχουμε διαβάσει. Είναι εκατοντάδες τα σχόλια και στο Facebook που περισπούδαστα επικαλούνται την EC261/2004, απόφαση που όμως ΔΕΝ δικαιώνει τους επιβάτες σε αυτήν την περίπτωση.

Εννοείται πως κανένας δεν είναι ηθικό να «χάσει» τα λεφτά του σε αυτήν την κρίση.
Όμως άλλο το να δείξει κοινωνικό πρόσωπο μια εταιρία στο βαθμό που μπορεί, και άλλο να κουνάμε το δάχτυλο και να μιλάμε για απατεώνες και αισχροκέρδεια, επικαλούμενοι μάλιστα νομοθεσία που δεν έχουμε διαβάσει.

Στην αντιπέρα όχθη, ζητάμε από μια εταιρία που ο κύκλος εργασιών της σχεδόν μηδενίζεται, να επιστρέψει σε μετρητά πολλά εκατομμύρια ευρώ, ταυτόχρονα να πληρώνει τα πάγια έξοδά της και τους μισθούς των περί τις 3000 υπαλλήλων της.

Θεωρώ ότι το voucher είναι υπέρ του δέοντος τίμια κίνηση. Ίσως να ήθελε λίγο πιο ελαστικούς όρους, ειδικά ως προς τις ημερομηνίες.

Ας κάνουμε λίγη υπομονή. Όσο δεν ευθύνονται οι επιβάτες για τις ματαιώσεις των πτήσεων, άλλο τόσο δεν ευθύνεται η Aegean και οι εργαζόμενοί της. Ίσως αν η κατάσταση σταθεροποιηθεί, να μπορέσει να δώσει και επιπλέον παροχές.

Προς το παρόν κάνεις δε γνωρίζει το μέγεθος της ζημιάς που θα υποστεί, και ως ποτέ θα πρέπει να ακυρώνει πτήσεις.
 

Attachments

  • DA14FFEB-9C4E-40EE-935D-BB481CB92145.jpeg
    DA14FFEB-9C4E-40EE-935D-BB481CB92145.jpeg
    159,5 KB · Προβολές: 1.121
Re: Τιμολογιακή πολιτική της Aegean

Μα κανείς δεν μιλάει για αποζημίωση, δηλ. αυτά τα επιπλέον 250 - 600 Ευρώ, αλλά για την επιστροφή χρημάτων. Και την επιστροφή τη δικαιούσαι, ανεξάρτητα από τον λόγο της ακύρωσης.

Εάν πραμγατικά εμμένεις στην επιστροφή ή δέχεσαι και εναλλακτικές προσφορές όπως τα vouchers είναι άλλο θέμα. Και πρέπει να το δει ο καθένας ανάλογα με τη δική του περίπτωση και τις δικές του δυνατότητες.
 
Re: Τιμολογιακή πολιτική της Aegean

Μπείτε στον κόπο να το διαβάσετε.

Υπό τους περιορισμούς της παραγράφου 12 που παρέθεσα στο screenshot, και η οποία πράγματι αναφέρεται στις αποζημιώσεις, ο κανονισμός συνεχίζεται στην παράγραφο 13 ως εξής:

(13) Οι επιβάτες των ματαιούμενων πτήσεων θα πρέπει να είναι σε θέση είτε να τους επιστρέφεται το αντίτιμο του εισιτηρίου τους είτε να μεταφέρονται με άλλη πτήση υπό ικανοποιητικές συνθήκες και θα πρέπει να δέχονται κατάλληλη φροντίδα κατά την αναμονή τους για επόμενη πτήση.

Κι έρχεται η παράγραφος 14 (επίσης στο screenshot), να μας διευκρινήσει πότε ΔΕΝ έχουν υποχρέωση για τα ανωτέρω οι αεροπορικές εταιρίες:

(14) Όπως και δυνάμει της σύμβασης του Μόντρεαλ, οι υποχρεώσεις των πραγματικών αερομεταφορέων θα πρέπει να περιορίζονται ή και να μην ισχύουν όταν ένα συμβάν έχει προκληθεί από έκτακτες περιστάσεις οι οποίες δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν ακόμη και αν είχαν ληφθεί όλα τα εύλογα μέτρα. Τέτοιες περιστάσεις μπορούν ειδικότερα να προκύψουν σε περιπτώσεις πολιτικής αστάθειας, καιρικών συνθηκών που δεν επιτρέπουν την πραγματοποίηση της συγκεκριμένης πτήσης, κινδύνων για την ασφάλεια των επιβατών, απροσδόκητων ελλείψεων στην ασφάλεια της πτήσης και απεργιών που επηρεάζουν τη λειτουργία του πραγματικού αερομεταφορέα.

Η παράγραφος 14 αναφέρεται ρητά στο σύνολο των υποχρεώσεων των αεροπορικών και όχι στις αποζημιώσεις. Άρα δεν υπάρχει ούτε η υποχρέωση επιστροφής χρημάτων ή φροντίδας ή προσφοράς εναλλακτικής πτήσης. Κι αυτό διότι οι αεροπορικές ΔΕ φέρουν την ευθύνη της ματαίωσης υπό αυτές τις συνθήκες.
 
Re: Τιμολογιακή πολιτική της Aegean

Αυτές είναι μόνο οι αιτιολογικές σκέψεις, όχι το διατακτικό του κανονισμού. Και όπως εγώ το καταλαβαίνω, υποχρεώσεις εκεί εννοεί την εκπλήρωση των συμβατικών υποχρεώσεων (κι όχι την επιστροφή των χρημάτων εάν αντικειμενικά δεν μπορεί να τις εκπληρώσει). Εννοείται ότι δεν μπορείς να ζητάς αλλαγή στην επόμενη πτήση, σε μια στιγμή που είναι αντικειμενικά αδύνατο να γίνουν πτήσεις και κανείς δεν ξέρει πότε θα υπάρξουν ξανά. Λίγο πολύ έτσι το βλέπει και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις – μη δεσμευτικές - interpretative guidelines που δημοσίευσε την τελευταία εβδομάδα. Όπου μάλιστα αναφέρεται ρητά το δικαιώμα επιστροφής χρημάτων.

Δεν είμαι νομικός, αλλά δεν βλέπω ότι περιορίζεται κάπου το δικαίωμα της επιστροφής χρημάτων.
Αλλά όπως έγραψαν κι άλλοι: όποιος μπορεί να δεχτεί τα vouchers ή τις δυνατότητες αλλαγής, καλό να το κάνει.
 
Re: Τιμολογιακή πολιτική της Aegean

Νομίζω πως η κομισιόν το διευκρινίζει στις οδηγίες που εξέδωσε. Δείτε την παράγραφο 2.2:

It appears that various carriers are offering vouchers to passengers, who do not want to (or are not authorised to) travel any more as a result of the outbreak of Covid-19. Passengers can use these vouchers for another trip with the same carrier within a
timeframe established by the carrier.

This situation has to be distinguished from the situation where the carrier cancels the journey and offers only a voucher instead of the choice between reimbursement and rerouting. If the carrier proposes a voucher, this offer cannot affect the passenger’s right to opt for reimbursement instead.

Και συνεχίζεται στην παράγραφο 3.2:

In the case of a flight cancellation by the airlines (no matter what the cause is), Article 5 obliges the operating air carrier to offer the passengers the choice among:
a) reimbursement (refund);
b) re-routing at the earliest opportunity, or
c) re-routing at a later date at the passenger's convenience.
 
Top