Δικαιώματα επιβατών

Ναι. Στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι απλά leased αεροσκάφος (φανταστείτε να ίσχυε και στην ανάποδη περίπτωση, δηλαδή κάθε φορά που κάποια εταιρεία έκανε lease αεροσκάφος να λέει: "α δε δικαιούυστε αποζημίωση, το αεροπλάνο δεν ήταν δικό μας σε αυτή την πτήση".

Απλά και πάλι, νομίζω πως από τη στιγμή που το δρομολόγιο ήταν BEG-JFK (ήτοι πτήση από εκτός ΕΕ σε εκτός ΕΕ), δεν εφαρμόζεται ο ΕΚ261. Το ότι κάνεις στάση είτε στην ΕΕ είτε στο Βλαδιβοστόκ δεν επηρεάζει.

Το ενιαίο δρομολόγιο μετράει και γιαυτό π.χ. σε περιπτώσεις που κάποιος πετάει ATH-JFK-Fargo και η καθυστέρηση αφορά στο σκέλος JFK-Fargo, η εταιρεία είναι υπόχρεη βάσει του 261 επειδή το δρομολόγιο είναι από ΕΕ σε εκτός ΕΕ (ανεξαρτήτως που είναι η ενδιάμεση στάση).
 
Last edited by a moderator:
Καλησπέρα,

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας.

Έκανα σχετικό αίτημα προς την SAS μέσα από το web sites τους. Θα λάβω απάντηση σε 2-4 εβδομάδες.

Θα ενημερώσω εδώ γιατί τι απάντηση θα λάβω.
 
Καλημέρα σε όλους!

φίλος ταξίδευε τον Αύγουστο από Μιλάνο στο Παρίσι CDG με easyjet

στις 13/8 η πτήση του ακυρώθηκε, του αλλάζω την πτήση για 2 μέρες μετά πάλι με easyjet
στις 15/8 η πτήση ακυρώθηκε και πάλι, του αλλάζω την πτήση άλλες 2 μέρες μετά με airfrance οπότε και πέταξε

προσπαθώ να βρω το λόγο της ακύρωσης. Η easyjet ισχυρίζεται ο λόγος είναι air traffic control restrictions (στη Γαλλία υποθέτω)
θυμάμαι όμως εκείνες τις μέρες είχε απεργία και το προσωπικό της easyjet και είχαν ακυρωθεί εκατοντάδες πτήσεις της οπότε και ο φίλος δικαιούται αποζημίωση αν αυτός είναι ο λόγος της ακύρωσης.

πού μπορεί να δει κάποιος αν στο Παρίσι υπήρχαν γενικώς ακυρωμένες πτήσεις ή ήταν μόνο της easjet; (μήπως κάποιος με συνδρομή σε Flightaware/FlightStatr/FlightRadar;
 
Καλησπέρα,

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας.

Έκανα σχετικό αίτημα προς την SAS μέσα από το web sites τους. Θα λάβω απάντηση σε 2-4 εβδομάδες.

Θα ενημερώσω εδώ γιατί τι απάντηση θα λάβω.
Καλησπέρα,

Σε συνέχεια του παραπάνω έλαβα την παρακάτω απάντηση:
"With reference to point 7 of the preambles to EU Regulation 261/2004, the obligations arising from the regulation rest with the air carrier that performs or intends to perform the flight, either with its own aircraft or with aircraft it leases with or without crew or also on any other basis.

The right to compensation rests with you as a passenger and not as a consumer.

According to the regulation, it is the airline that intended to operate the canceled or delayed flight that is also the airline that is obliged to issue any compensation. I must therefore refer you to Air Serbia airlines with your claim for compensation in this case."

Έκανα αίτημα για ΕΘ261 compensation στην AirSerbia και αναμένω.
 
Καλημέρα σε όλους!

φίλος ταξίδευε τον Αύγουστο από Μιλάνο στο Παρίσι CDG με easyjet

στις 13/8 η πτήση του ακυρώθηκε, του αλλάζω την πτήση για 2 μέρες μετά πάλι με easyjet
στις 15/8 η πτήση ακυρώθηκε και πάλι, του αλλάζω την πτήση άλλες 2 μέρες μετά με airfrance οπότε και πέταξε

προσπαθώ να βρω το λόγο της ακύρωσης. Η easyjet ισχυρίζεται ο λόγος είναι air traffic control restrictions (στη Γαλλία υποθέτω)
θυμάμαι όμως εκείνες τις μέρες είχε απεργία και το προσωπικό της easyjet και είχαν ακυρωθεί εκατοντάδες πτήσεις της οπότε και ο φίλος δικαιούται αποζημίωση αν αυτός είναι ο λόγος της ακύρωσης.

πού μπορεί να δει κάποιος αν στο Παρίσι υπήρχαν γενικώς ακυρωμένες πτήσεις ή ήταν μόνο της easjet; (μήπως κάποιος με συνδρομή σε Flightaware/FlightStatr/FlightRadar;
Η μόνη απεργία που παραλίγο να κάνει φέτος η easyjet ήταν το προσωπικό καμπίνας στην Πορτογαλία ή οποία τελικά δεν έγινε.

Δεν έγινε καμία απεργία προσωπικού ούτε σε Ιταλία ούτε σε Γαλλία. Αντίθετα οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφοριας της Γαλλίας ήταν το μισό καλοκαίρι σε απεργία. Κάτι για το οποίο δε φταίει η εταιρεία.
 
Η αγαπημένη Α3 έχει ακυρώσει μια WAW μου για τον Δεκέμβριο, το είδα τυχαία απο manage my booking και με εναλλακτική για refund ή πτήση την επόμενη ημέρα, η εταίρα LOT πετάει την ακυρωμένη ημέρα, μπορώ να απαιτήσω αυτήν την πτήση ? σημείωση, ακόμα δεν έχω επίσημη ενημέρωση, στο app φαίνεται κανονικά η πτήση. Πότε θα αποκτήσω δικαιώματα ? πόσες ημέρες πριν την πτήση. Διάβασα κάπου ότι μπορώ να αγοράσω εγώ εισιτήρια και να ζητήσω να πληρωθώ την διαφορά, ισχύει κάτι τέτοιο ? και αν ναι πως και πόσες ημέρες πριν την πτήση πρέπει να το κάνω. Ευχαριστώ.
 
Δεν υποχρεούται να σε βάλει στην LOT από την στιγμή που η ακύρωση είναι με περιθώριο άνω των 2 εβδομάδων και σου προσφέρει επιστροφή χρημάτων. Όσο και αν ακούγεται άδικο, καθώς μπορεί να στο πουν 15 μέρες πριν (2 εβδομάδες +1 μέρα) και εκεί οι εναλλακτικές σου να είναι προφανώς πιο ακριβές.

Αν δεν λάβεις επίσημα την ακύρωση μέχρι και 14 μέρες πριν την πτήση, υπάρχει τότε έναρξη της υποχρέωσης της να να σε πάει στον προορισμό σου με τον γρηγορότερο τρόπο (που εδώ είναι η LOT ή η SKY οποιαδήποτε άλλη πετάει προς οποιοδήποτε άλλο αεροδρόμιο της Βαρσοβίας - αν έχει εισιτήριο διαθέσιμο βέβαια και αν η Α3 δεν αρχίζει να το παίζει δύσκολη). Στη θέση σου δεν θα περίμενα μέχρι τελευταία στιγμή, καθώς είναι κάποιο ρίσκο να περιμένεις την επίσημη ακύρωση. Το ιδανικό για την Aegean είναι να κρατάει τα χρήματα σου (και άλλων πολλών χιλιάδων επιβατών) όσο το περισσότερο δυνατό και να ακυρώνει την τελευταία στιγμή πριν την έναρξη της υποχρέωσης της. Δεν λέω ότι το κάνει ή ότι θα το κάνει καθώς δεν γνωρίζω, λέω πώς θα σκεπτόμουν εγώ: αν είτε η μια ημέρα καθυστέρησης, είτε η LOT δεν σου δημιουργεί μεγάλο θέμα, είναι μάλλον καλύτερο να έχεις ξεκάθαρο το πώς θα φτάσεις στον προορισμό σου.
 
Δεν υποχρεούται να σε βάλει στην LOT από την στιγμή που η ακύρωση είναι με περιθώριο άνω των 2 εβδομάδων και σου προσφέρει επιστροφή χρημάτων.
ειναι υποχρεωμενη ασχετα με τις 15 μερες
διαβασε προσεκτικα το EU261.
ΕΠΙΠΛΕΟΝ αποζημιωση δεν σου οφειλει.
να σου κλεισει με αλλη εταιρια, οφειλει



If your flight is cancelled you have the right to choose between reimbursement, re-routing or return.

You are also entitled to assistance at the airport.

If you were informed of the cancellation less than 14 days prior to the scheduled departure date, you have a right to compensation
 
.... και όπως με συμβούλευσε ο/η ariadgr (μάλλον η Αριάδνη) και την επίκληση μου στον 261 μου δόθηκε άλλη πτήση μέσω Μονάχου ! :laola:


Υ.Γ Μην βαράτε όμως, κουραστικός :rolleyes:... η πτήσεις αυτές μετράνε κανονικά σαν μίλια και σαν πτήση της Α3, η πτήση ATH MUC είναι με Α3 και η επόμενη LΗ, για το στάτους ? ή είναι τύπου award και ΛΥΠΑΜΑΙ ΕΧΑΣΑ μίλια και 1 σκέλος ! :thx::thx::thx:
 
Last edited:
Ισχύει αυτό που λέει ο ariadgr αλλιώς οι εταιρείες θα μπορούσανε να βάζουν πτήσεις και να τις ξηλώνουν όποτε θέλουν χωρίς καμία υποχρέωση, είτε 15 είτε 205 μέρες πριν.

Τώρα προφανώς πολλές αεροπορικές πιέζουν απλά για επιστροφή χρημάτων. Σε κάποιες περιπτώσεις αν είναι πολύ μακρινή η αναχώρηση ίσως και να συμφέρει (εφόσον έχεις φτηνότερη π.χ. εναλλακτική). Αυτό που γίνεται συνήθως είναι να καθυστερούν το rerouting λέγοντας πως δε μπορούμε να σας κάνουμε rebooking ακόμα γιατί έχουμε Ερμή ανάδρομο (και άρες μάρες κουκουνάρες), με σκοπό φυσικά να σε πιέσουν για να πάρεις απλά επιστροφή χρημάτων. Με το να μην κάνουν τίποτα, βρίσκονται στο gray zone του κανονισμού αφού νομίζω πουθενά δεν αναγράφει πότε πρέπει να γίνει το rebooking/rerouting, αρκεί να γίνει.

Σε κάθε περίπτωση εφόσον αποφασίσει να προχωρήσει σε επιστροφή χρημάτων χωρίς τη συγκατάθεση του επιβάτη, μπορεί ο επιβάτης να αγοράσει νέο εισιτήριο και η αεροπορική είναι υποχρεωμένη να καταβάλει τη διαφορά, εφόσον είναι παρόμοιες συνθήκες μεταφορές (π.χ. μην πάνε και κλείσετε τη La Premiere της Air France...)
 
Top