Δρομολόγια Aegean

  • Thread starter mrk
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Σωστά. Και εδώ να θυμήσουμε, ότι εάν το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί μεταξύ της αρχικά προγραμματισμένης αναχώρησης και της ημέρας κατά την οποία ενημερωθήκατε, είναι μεγαλύτερο των 2 εβδομάδων, ο αερομεταφορέας δεν έχει καμία άλλη υποχρέωση απέναντί σας, πέρα από την πλήρη επιστροφή της αξίας του εισιτηρίου και των ancillaries. Οτιδήποτε πέρα από αυτό μπορεί να γίνει στα πλαίσια της πολιτικής καλής θέλησης (rebooking χωρίς χρέωση, μεταφορά με πτήση άλλης εταιρείας κλπ.)
 
Ενδιαφέρουσες πληροφορίες.Μια ακόμη ερώτηση στο ίδιο, ο φορέας ο οποίος θεσπίζει αυτούς τους κανονισμούς;Η ΙΑΤΑ;
 
Όσον αφορά το δικαίωμα για εναλλακτική μεταφορά (δηλ. δωρεάν rebooking σε άλλες πτήσεις) υπάρχουν κι άλλες απόψεις, τουλάχιστον για πτήσεις για τις οποίες ισχύει ο κανονισμός της ΕΕ. Δηλαδή ότι και σε πτήσεις που ακυρώνονται περισσότερο από 2 εβδομάδες πριν από την πτήση δικαιούσαι την εναλλακτική μεταφορά, όχι όμως τη αποζημίωση των 250 / 400 / 600 Ευρώ.

Στη πράξη, σχεδόν όλλες οι εταιρίες (τουλάχιστον με τις οποίες εγώ έχω εμπειρία) αλλάζουν δωρεάν σε δικές τους πτήσεις, LH και εντός LH Group (π.χ. LH σε OS κανονικά δεν είναι πρόβλημα).

Εκεί που γίνεται πιο δύσκολο είναι περιπτώσεις όταν η ίδια η εταιρία δεν έχει καθόλου εναλλακτικές. Π.χ. Α3 από απευθείας πτήση από Θεσσαλονίκη σε πτήση μέσω ATH δεν είναι θέμα, εάν όμως δεν έχει ούτε καν μέσω ΑTH ή όχι στην ημερομηνία που έχεις κλείσει ή μόνο με Codeshare (A3 op. by LH) γενικά αρχίζουν τα προβλήματα.

Εκεί εξαρτάται κάπως από την εταιρία, το εισιτήριο που έχεις (με full flex business γίνονται περισσότερα απ΄ότι με light economy), εάν έχεις κάποια κάρτα τακτικών επιβατών, δηλ, σε θεωρούν ως καλό πελάτη κλπ.

Βέβαια, τα LCC γενικά αρνούνται κάθε rebooking σε άλλη εταιρία. Αν κι εκεί υπάρχουν περιπτώσεις επιβατών που όταν η εταιρία τους αρνήθηκε την εναλλακτική μεταφορά, έκλεισαν εισιτήριο μόνοι τους με άλλη εταιρία και μέσω δικηγόρου και αγωγής στα δικαστήρια πήραν πίσω τα λεφτά. Που δείχνει ότι σύμφωνα με τον κανονισμό της ΕΕ μάλλον υπάρχει αυτή η υποχρέωση (αν και δεν είναι πολύ σαφώς, και δεν γνωρίζω εάν υπάρχει σχετική απόφαση του ΔΕΚ). Και αφορά κυρίως αγωγές σε χώρες όπως στη Γερμανία, όπου είναι σχετικά εύκολο και γρήρολο να κάνεις αγωγή. Σε χώρες όπως στην Ελλάδα μάλλον αρκετά πιο δύσκολο....

Δεν είμαι όμως δικηγόρος εγώ ούτε έχω σχετική εμπειρία με αγωγές και LCC (τα αποφεύγω), απλά γράφω ότι διάβαζα και άκουσα αλλού.
 
Last edited:
Να αναφέρω προς τιμή της Aegean.
Είχα 2 διαφορετικές κρατήσεις τελευταία βραδυνή SKG-ATH και πρωινή ΑΤΗ-IST. Η βραδυνή δεν έγινε, μας μετέφεραν σε ξενοδοχείο, φύγαμε με την πρωινή της επόμενης μέρας, εγώ έχω έχασα προφανώς την πτήση προς Κωνσταντινούπολη. Αυτοί θέλανε να με βάλουν στην μεσημεριανή πτήση την δική τους, εγώ τους έλεγα ότι η πρώτη διαθέσιμη είναι της Turkish. Τελικά έκλεισα με τη Turkish, μετά έκανα αίτημα στην Aegean και μου πλήρωσε την διαφορά του δικού της εισιτηρίου με αυτό που πλήρωσα εγώ στην Turkish.
 
Και συνεχίζονται οι ακυρώσεις. SKG-BRU τώρα από μέσα Απριλίου, και με 2 αντί των 3 την εβδομάδα (μου ακύρωσαν την Πέμπτη ακόμα και στο Καθολικό Πάσχα – ήλπιζα ότι τουλάχιστον εκεί θα τη κρατήσουν).

Επίσης άλλες ακυρώσεις Ιανουάριο / Φεβρουάριο, ακόμα και σε δρομολόγια όπως SKG-FRA (A3 και LH, σε κάποιες μέρες δεν έχει πια καθόλου), και SKG-MUC (όπου κάποιες φόρες ακυρώθηκε η πρωινή, άλλες η βραδινή, χωρίς να βλέπω λογική).

Και στις περιπτώσεις που κράτησε τις πτήσεις η Α3, μου ακυρώνει η LH την ανταπόκριση. Φτάνουμε ξανά σε ένα σημείο όπου και ο κόσμος που θα ήθελε / θα έπρεπε να ταξιδέψει τελικά δεν το κάνει γιατί δεν έμειναν πια πτήσεις.
 
  • Like
Reactions: SGM
Ακύρωσαν και αρκετά δρομολόγια ATH-LIS μέσα σε καθολικό και ορθόδοξο Πάσχα.
 
Και SKG-DUS που ήταν καθημερινό, τουλάχιστον για Φεβρουάριο που κοίταξα δεν έχει όλες τις μέρες.
 
Τί μπορεί να έχει συμβεί;

...Η AEGEAN ενημερώνει ότι από 11/1/2022 έχει αναστείλει τις πτήσεις της προς το Διεθνές Αεροδρόμιο Rafic Hariri της Βηρυτού.

Η αναστολή έγινε μέχρι να ολοκληρωθεί έρευνα που διεξάγεται σχετικά με τα αίτια εξωγενούς ζημιάς, που διαπιστώθηκε από το προσωπικό εδάφους στην Βηρυτό στο εξωτερικό της ατράκτου του αεροσκάφους, που εκτέλεσε την πτήση της 10/1/2022...

https://www.google.com/amp/s/www.capital.gr/epixeiriseis/3608136/aegean-anakoinosi-sxetika-me-tis-ptiseis-pros-kai-apo-to-diethnes-aerodromio-tis-birutou%3famp=true
 
Το συμβάν αφορά το SX-DGY το οποίο επέστρεψε ως ferry flight μια μέρα αργότερα. Το ύψος πτήσης δεν υπερέβη ποτέ τα 10.000 πόδια, κάτι που μάλλον παραπέμπει σε μη συμπίεση καμπίνας.

Playback πτήσης εδώ: Live Flight Tracker - Real-Time Flight Tracker Map | Flightradar24

Να υποθέσω διάτρηση ατράκτου;
Η ανακοίνωση της εταιρίας παραπέμπει σε πρόβλημα ασφάλειας πτήσεων στον συγκεκριμένο προορισμό και όχι σε απλό / τυχαίο συμβάν....


Update: Είναι ανεπιβεβαίωτο αλλά φαίνεται ότι η ζημιά είναι διάτρηση του πίσω αριστερά παραθύρου στο πιλοτήριο.

 
Last edited:
Σύμφωνα με πηγές από τα Social Media η τρύπα/τρύπες που βρέθηκαν παραπέμπουν σε τρομοκρατική επίθεση (τρύπα από πυροβολισμό πχ) εξού και η αναβολή πτήσεων μέχρι νεοτέρας. Από την πλευρά της κυβέρνησης του Λιβάνου κάνουν λόγο για πρόσκρουση σε αντικείμενο πριν τη διάρκεια της προσγείωσης. Τώρα το τι αντικείμενο είναι αυτό που άνοιξε τρύπα στο αεροσκάφος ένας θεός ξέρει.
 
Top