Εγκαταλειψη των Boeing στο LGAT

  • Thread starter GP707
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Σε πλειστηριασμό τα 7 εγκαταλελειμμένα αεροσκάφη

Μάλλον λαμβάνει τέλος η ιστορία με τα επτά αεροσκάφη αφού εκδόθηκε δικαστική απόφαση για πλειστηριασμό και πώλησή τους. Από το άρθρο δεν προκύπτει με σαφήνεια ποιος θα πάρει τα χρήματα, αφού ναι μεν η ΛΑΜΔΑ είχε προσφύγει και πέτυχε να εκδοθεί η απόφαση, ιδιοκτήτης όμως φέρεται να είναι ο ΠΟΛΚΕΟΑ.

Το 2018 η τότε κυβέρνηση χαρακτήρισε τρία από τα επτά αεροσκάφη ως «κινητά νεότερα μνημεία» και η ΛΑΜΔΑ συμφώνησε να δημιουργηθεί ένα είδος μουσείου στην έκταση που πλέον της ανήκει. Δεν είναι σαφές αν ο πλειοδότης-αγοραστής θα έχει την ευχέρεια να διαλύσει κάποια από τα επτά, ούτε αν τα χιλιάδες αντικείμενα που (λέει ότι) έχει συγκεντρώσει ο ΠΟΛΚΕΟΑ θα βρουν κάπου κάποτε στέγη.

 
Last edited:
  • Like
Reactions: GEM
Το πρόβλημα είναι σαφές: τα αεροσκάφη έχουν σταθμεύσει στο πιο ακριβό οικόπεδο της Ελλάδας.

Εγώ έχω μια άλλη απορία: ποιος σκέφτηκε να παραμείνουν εκεί τα αεροσκάφη στις αρχές του 2000, ενώ ήταν ακόμα σε πτητική κατάσταση; Όλοι γνωρίζαμε ότι το αεροδρόμιο θα σταματούσε να λειτουργεί από την στιγμή που άνοιξαν τα Σπάτα. Γιατί δεν μεταφέρθηκαν τότε κάπου αλλού τα αεροσκάφη; ΟΚ το 747 θέλει χώρο αλλά τα υπόλοιπα σε οποιοδήποτε ηπειρωτικό αεροδρόμιο θα μπορούσαν να μεταφερθούν.
 
Όλοι την εποχή εκείνη ήλπιζαν ότι στο χώρο του παλιού αεροδρομίου του Ελληνικού θα δημιουργείτο ένα μουσείο αεροπορίας στον περίβολο του οποίου θα μπορούσαν να εκτίθενται και τα αεροσκάφη αυτά. Η ελπίδα βασιζόταν ότι στον χώρο αυτό υπήρχαν πολλά σημαντικά πράγματα που θα μπορούσαν να αποτελέσουν εκθέματα. Μερικά από αυτά ήταν το πρώτο υπόστεγο επιβατηγών αεροσκαφών, κατασκευασμένο το 1927 (αρχικά βρισκόταν στην Κέρκυρα από όπου μεταφέρθηκε στο Ελληνικό και ήταν το πρώτο υπόστεγο της παλιάς ΤΑΕ, το πρώτο σύστημα ILS/LOC για ενόργανη προσγείωση στην Ελλάδα, περιοχές στρωμένες με διάτρητες ατσάλινες πλάκες (τα περίφημα PSP) που ήταν το πρώτο δάπεδο για αεροδρόμια που χρησιμοποιήθηκε μετά το πατημένο χώμα, και πολλά άλλα!
Όμως για διάφορους λόγους το μουσείο τελικά δεν έγινε και η ανάδοχος εταιρεία για τα έργα του Ελληνικού δεν είχε καμία διάθεση να καθυστερήσει για οποιονδήποτε λόγο!
Έτσι τα πήρε το ποτάμι και πέρασαν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας!

Και επειδή πολύ στη φιλοσοφία το ρίξαμε, σας αφήνω γιατί έχω να βοσκήσω και τα πρόβατα!
 
Εγώ έχω μια άλλη απορία: ποιος σκέφτηκε να παραμείνουν εκεί τα αεροσκάφη στις αρχές του 2000, ενώ ήταν ακόμα σε πτητική κατάσταση; Όλοι γνωρίζαμε ότι το αεροδρόμιο θα σταματούσε να λειτουργεί από την στιγμή που άνοιξαν τα Σπάτα. Γιατί δεν μεταφέρθηκαν τότε κάπου αλλού τα αεροσκάφη; ΟΚ το 747 θέλει χώρο αλλά τα υπόλοιπα σε οποιοδήποτε ηπειρωτικό αεροδρόμιο θα μπορούσαν να μεταφερθούν.
Νομίζω ότι μόνο το 747 ήταν πλόιμο όταν έκλεισε το Ελληνικό (τα άλλα τρία της ΟΑ έφυγαν πετώντας από το Ελληνικό). Τα υπόλοιπα ήταν σχεδόν κουφάρια αρκετά χρόνια πριν. Θα έπρεπε να φύγουν οδικώς.

Διόρθωση: και το 737-200 ίσως ήταν πλόιμο.
 
Το πρόβλημα είναι σαφές: τα αεροσκάφη έχουν σταθμεύσει στο πιο ακριβό οικόπεδο της Ελλάδας.

Εγώ έχω μια άλλη απορία: ποιος σκέφτηκε να παραμείνουν εκεί τα αεροσκάφη στις αρχές του 2000, ενώ ήταν ακόμα σε πτητική κατάσταση; Όλοι γνωρίζαμε ότι το αεροδρόμιο θα σταματούσε να λειτουργεί από την στιγμή που άνοιξαν τα Σπάτα. Γιατί δεν μεταφέρθηκαν τότε κάπου αλλού τα αεροσκάφη; ΟΚ το 747 θέλει χώρο αλλά τα υπόλοιπα σε οποιοδήποτε ηπειρωτικό αεροδρόμιο θα μπορούσαν να μεταφερθούν.
Υπενθυμίζω ότι τα αεροπλάνα μεταφέρθηκαν εκεί το 2002 για να κοπούν όπως τα 3 Β727 που έγιναν σκραπ τον Γενάρη τού 2003. Απλά το ΠΟΛΚΕΟΑ τα αγόρασε την τελευταία στιγμή ευελπιστώντας ότι θα γινόταν ένα Μουσείο. Το κράτος δεν είχε αντίρρηση, μάλιστα παραχώρησε χώρο, το υπόστεγο ΚΕΑ αλλά ο επενδυτής έχει άλλη γνώμη.
 
Αν εγκαταλείψω το αυτοκίνητό μου στον δρόμο (πόσο μάλλον σε ξένο οικόπεδο) θα μου το πάρουν μετά από καιρό, όπως προβλέπει ο νόμος.

Το ΠΟΛΚΕΟΑ αγόρασε τα αεροσκάφη και τα έχει παρατημένα επί 20 χρόνια περιμένοντας από το κράτος να του φτιάξει μουσείο. Σε ξένο οικόπεδο, πάντα.

Ο ιδιοκτήτης του οικοπέδου το παραχωρεί σε επενδυτή, αλλά το ΠΟΛΚΕΟΑ ζητά κι απ αυτούς να του φτιάξουν το μουσείο επειδή κάποτε αγόρασε τα αεροσκάφη (γνωρίζουμε το ποσό?)

Ειλικρινής απορία: τα αεροσκάφη αυτά φορολογούνται ως ιδιοκτησία; Ακόμα και ως μη πλόιμα, δεν παύουν να αποτελούν περιουσιακά στοιχεία. Αν ναι, πόσο; Αν όχι, γιατί; Υπάρχει κάποιος που γνωρίζει κάτι;

Στον διαγωνισμό φαιδρότητας, βέβαια, το ΠΟΛΚΕΟΑ κερδίζει με γκολ απ τα αποδυτήρια, αφού πριν λίγες μέρες έβγαλε ανακοίνωση σχετικά με τη δίκη (που τελικά έχασε) με τίτλο: Ταπεινωτική ήττα της Ελληνικό Α.Ε. στο δικαστήριο :mrgreen:


Για να μην παρεξηγηθώ:
Δεν λέω να μη γίνει μουσείο ή ότι τα αεροσκάφη και τα αντικείμενα είναι άχρηστα. Λέω ότι το ΠΟΛΚΕΟΑ μπορεί να ιδρύσει και να στεγάσει μουσείο όπου επιθυμεί, εφόσον συμφωνούν οι διαχειριστές και ιδιοκτήτες της έκτασης, ή να αγοράσει οικόπεδο και να το στήσει όπως θέλει. Πρόκειται για ιδιωτικό σωματείο που ζητά (και καλά κάνει) την αρωγή του κράτους για τους σκοπούς του.

Αλλά θα πρέπει να γνωρίζει ότι δεν μπορεί να υποχρεώσει τους φορολογούμενους να τον στηρίξουν επειδή κάποτε ο Ωνάσης αυτό και κάποτε η Ολυμπιακή εκείνο. Κι εγώ πονάω που δεν υπάρχει μουσείο πολιτικής αεροπορίας, αλλά προτιμώ χίλιες φορές να το στηρίξω με το εισιτήριό μου παρά με τους φόρους μου.
 
Last edited:
Δεν υπάρχει λόγος προστριβής! Αν υπήρχε ένα σημαντικό μουσείο αεροπορίας τότε η ανάδοχος εταιρεία θεωρητικά δεν θα είχε αντίρρηση να συνεχίσει τη λειτουργία του αφού θα μπορούσε να αποτελέσει πόλο έλξης.
Όταν όμως περνούν 20 χρόνια χωρίς να γίνεται εφικτή η λειτουργία κανενός είδους μουσείου, ενώ τα παροπλισμένα αεροσκάφη μετά από τόσα χρόνια δεν θα ήταν εφικτό να αποτελέσουν σπουδαία εκθέματα (είσοδος επισκεπτών στο εσωτερικό τους κλπ).
Συνεπώς το θέμα είναι είναι καθαρά τυπικό! Μια επένδυση δισεκατομμυρίων πρέπει σύντομα να έχει έσοδα γιατί διαφορετικά ο επενδυτής θα πτωχεύσει!
 

Απορώ πως κάποιοι τάσσονται με την πλευρά που χαρακτηρίζει τα αεροπλάνα «σκουπίδια»…..
 
Last edited:
Αυτό που καταλαβαίνω εγώ είναι ότι έγινε ένας αχταρμάς χωρίς πλάνο. Διάβασα το δικαστικό άρθρο της ΕΦΣΥΝ -το στυλ του οποίου δεν θυμίζει και πολύ δικαστικό ρεπορτάζ αλλά οκ- και δεν μπορώ να φανταστώ πώς η Λάμδα έχει ευθύνη να αποδεχτεί κάτι που (δεν) έχει συμφωνήσει ένας τρίτος και δεν προβλέπεται στη σύμβαση παραχώρησης του Δημοσίου. Η δε ΠΟΛΚΕΟΑ, το 2011 βλέπω ότι έβγαλε ανακοίνωση περί μουσείου αλλά δεν υπήρξε ποτέ συμφωνία με το κράτος (αυτά τα ''ανταπόκριση'' είναι άλλα λόγια να αγαπιόμαστε). Και για να γυρίσω στον αχταρμά, είναι λίγο περίεργο να αγοράζεις 3 Boeing, παρκαρισμένα σε ένα αεροδρόμιο που κλείνει και να μην έχεις εγγυημένο πλάνο για το τι θα τα κάνεις. Αυτοκίνητο αγοράζεις και σκέπτεσαι το πάρκινγκ.

Βλέπω κάτι χοντρούς χορηγούς από κάτω. Αν θέλει το ίδρυμα Ωνάση να βάλει μερικά εκατομμύρια για να νοικιάσει τον χώρο από τον Λάτση, θα γινόταν. Αλλά χλωμό το βλέπω.


Είναι όντως κρίμα να χαθούν τα αεροσκάφη, φανταστείτε σε 100 χρόνια να μπορούν οι επόμενες γενιές να δουν τα 3 α/φη μαζί. Σαν να βλέπαμε εμείς διπλάνα του 1900.
 
Είναι λίγο περίεργο να αγοράζεις 3 Boeing, παρκαρισμένα σε ένα αεροδρόμιο που κλείνει και να μην έχεις εγγυημένο πλάνο για το τι θα τα κάνεις.
Εστιάζω σε αυτό. Απλά ήταν μία ευκαιρία που είχε χαθεί προ πολλού. Το μουσείο έπρεπε να είχε γίνει πριν από την Ολυμπιάδα και αυτά είναι αμαρτίες άλλων που έκαναν το παν για να μην γίνει ποτέ. Και από την Ολυμπιακή και από την ΥΠΑ. Το ΠΟΛΚΕΟΑ έδωσε στα αεροπλάνα μία παράταση ζωής για 18+ χρόνια,τα φωτογραφήσατε, τα επισκεφθήκατε, τα βιντεοσκοπήσατε, τα ειρωνευθήκατε (αυτά κάποιοι τα διάβαζαν) τα φχαριστηθήκατε γενικώς. Τώρα, αν θέλετε μουσείο, πράγμα που προσωπικά δεν με ενδιαφέρει, κάνετε κάτι στα Σπάτα όσο είναι καιρός, μια που εσείς κάνετε κουμάντο στο χώρο. Με πυρήνα το 737 που εσάς το χάρισε η Τεχνική Βάση τόσο γενναιόδωρα και μην πέφτετε στη νοοτροπία που επικρατούσε στο Ελληνικό.... (εδώ είναι επιχείρηση).
 
Last edited:
Top