Εορταστικό Αεροπορικό Κουίζ Airliners.GR 2012

  • Thread starter gonso
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Αφού ευχαριστήσω και εγώ την υποτροπή για τη χαρά (και την πίκρα) που μας έδωσε, μερικά σχόλια-παρατηρήσεις :

gonso":3bk302wo said:
ΣΩΣΤΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

ΕΡΩΤΗΣΗ 1α) British Airways, AirFrance 1b) LAN

Λάθος απαντήσεις ήταν η Airbus Executive (είχαμε εξαιρέσει στην ερώτηση τα executive) και η Αvianca/Taca, μιάς και μιλάγαμε για "πλήρες σετ" που θα προέκυπτε από παράδοση σε λίγο καιρό και όχι από merger σε λίγο καιρό.

Πιστεύω ότι η Avianca/Taca ως απάντηση στο πρώτο σκέλος της ερώτησης πρέπει να μετρήσει. Η συγχώνευση έχει ολοκληρωθεί από το καλοκαίρι του 2012 και στο site τους διαφημίζεται ο στόλος τους ως ένας εκ των τριών παγκοσμίως, που διαθέτει την πλήρη γκάμα της οικογένειας Α320 : http://www.aviancataca.com/Lang/en/fleet.html

spinal":3bk302wo said:
Ακόμα όμως πιστεύω ότι η Πάροςκαι η Νάξος δεν έχουν πύργο έστω και ιμιτασιόν.

seven4seven":3bk302wo said:
Η ερωτηση 17 ηταν ΚΑΜΜΕΝΗ. Τελος. Και η Ναξος, θα θεωρουσα οτι δεν εχει πυργο. Εχει μεν μια ψηλη μ@λακια αριστερα απο το κτιριο οπως κοιτας απ την πιστα, αλλα δεν εχει ουτε ενα παραθυρο. Η Ναξος δεν εχει πυργο.

Συμφωνώ απολύτως και επαυξάνω : Μήπως έχει πύργο η Αστυπάλαια ; τέλος πάντων...
Και του χρόνου με υγεία! :great:
 
gonso":2a3hg13x said:
ΕΡΩΤΗΣΗ 3) Fokker 70/100 ή 28

Οπως έγραψα και στη διευκρίνηση, και τα τρία τα θεωρούσαμε σωστά, λόγω της γωνίας. Η ερώτηση ήταν πανεύκολη. Το γελοίον του σχεδίου καταδεικνύουμε!
Είπες όμως και ότι είναι δύσκολο αλλά όχι αδύνατο να βρούμε ποιο ακριβώς είναι. Πώς γίνεται αυτό;;;



gonso":2a3hg13x said:
ΕΡΩΤΗΣΗ 15) Η πόλη είναι η Πρέβεζα.
Εγώ περίμενα να απάντήσουν πολλοί Χανιά αφού και εκεί εδρεύουν 707...Εγώ ήμουν ανάμεσα σε αυτές τις 2!
Επίσης και η φωτό μπέρδευε. Η απάντηση ήταν η Πρέβεζα και
gonso":2a3hg13x said:
ΕΡΩΤΗΣΗ 16) Οι εταιρείες είναι oi Smartwings, Yakutia, Cosmo και η "δικιά μας" Gainjet.
To είχα μυριστεί ότι θα είναι Ρώσσικες ή ανατολικές, γιατί τέτοια άσχετα μόνο αυτοί αυτοί τα κάνουν.
Επιτρέπεται μαύρο αεροπλάνο με winglets με τη σημαία της Ισπανίας;;;; :wall:

Όσο για τον ήρωα στην 22, πρόδιδε από την διατύπωση ότι δεν βγάλανε το αεροδρόμιο από τον ήρωα αλλά η ομοιότητα είναι θέμα τύχης.
Υπάρχει αεροδρόμιο με το ίδιο όνομα...
Βέβαια το κατάλαβα όταν απάντησα...

Η ερώτηση 15 ήταν μακράν η πιο ανώμαλη του quiz.
Μας παίξανε κόντρα μπέρδεμα. Ενώ φαινόταν η φωτογραφία της Πρέβεζας και είπα << σιγά μην ζητάνε Πρέβεζα και μας δείχνουν Πρέβεζα>> , η σωστή απάντηση ήταν τελικά η Πρέβεζα...Ντροπή σας.
"Ντροπή" επίσης για την ανθελληνικότητα του quiz στον Μεγαλέξανδρο και στην KTHY...Όταν τα βρήκα ξενέρωσα αφάνταστα...

edit.
Στην ερώτηση με τους πύργους. Ποιά είναι τα 40 αεροδρόμια που στεγάζουν πολιτικό αερολιμένα;Η wikipedia δίνει μόνο 39. Επίσης 39 εξυπηρετούνται από handling.
 
Υπάρχει κανένα δώρο για τον τελευταίο του ευκόλου (με όμικρον);
 
Καταρχήν ένα μεγάλο ευχαριστώ στους διοργανωτές και ένα μεγάλο μπράβο στους νικητές. Προφανώς και στάθηκα τυχερός στους πύργους ελέγχου. Θα μπορούσα να είχα ξυπνήσει από το άλλο πλευρό εκείνη την ημέρα και να έδινα ένα άλλο ορισμό για το τι εννοούσα εγώ πύργο ελέγχου/δωμάτιο/εσωτερική σκάλα/εξώστη που θα έχει κάποιον υπάλληλο ΥΠΑ ή όχι ή απλά ένα AFIS θα μπορούσα να ήμουνα και εγώ στο -12.50. Λόγω της αρνητικής βαθμολόγησης προτίμησα να αφήσω πιθανές σωστές απαντήσεις εκτός…και κάπως έτσι σώθηκα από το μείον.

Μέσα από το ταξίδι προς την Ιθάκη που μας χάρισαν οι δύο φίλοι, υπήρξαν στιγμές που η αναζήτηση των απαντήσεων με οδήγησε σε παράλληλα μονοπάτια οδηγώντας με στο να διαβάζω πληροφορίες και να παρατηρώ φωτογραφίες με ένα χαμόγελο αυτοϊκανοποίησης για το τι μάθαινα εκείνη τη στιγμή… Ξεχωρίζω δύο στιγμές ορόσημα τις οποίες θα ήθελα να μοιραστώ:

α) Έχοντας ήδη απαντήσει στο τεφτέρι μου την ερώτηση σχετικά με την καμπούρα του 747 σκεπτόμενος την «πρωτοποριακή» στα μάτια μου σχεδίαση του, έφτασε η στιγμή της ερώτησης σχετικά με την F1 και τις αεροπορικές εταιρίες. Κάπου εκεί πρωτοδιάβασα για κάποια British Air Ferries και το επόμενο βήμα μου αφού έχω ήδη καλύψει την απάντηση είναι να δω κάτι περισσότερο σχετικά με την εταιρία αεροσκάφη κτλ… Κάπου εκεί πρωτογνωρίζω τον σχεδιαστικό παππού του 747 και σκέπτομαι να αλλάξω την απάντηση που έχω ήδη δώσει γιατί υπάρχει η καμπούρα του 747: Η καμπούρα δημιουργήθηκε στο 747 γιατί κάποιοι άλλοι το έχουν ήδη κάνει!! … Πρόκειται για το Aviation Traders ATL-98 Carvair το οποίο προέρχεται από τροποποίηση του DC-4. Μπαμπάς του Carvair ο Freddie Laker ο οποίος δημιούργησε και την πρώτη low-cost εταιρία την Laker Airways.


β) Γνώριζα σχετικά με τα αλεξίπτωτα πέδησης όπως αυτό της ερώτησης, θυμόμουνα σχετικά με τα αλεξίπτωτα (Ballistic Recovery Systems) που έχουν την δυνατότητα να χρησιμοποιήσουνε κάποια Cessna ώστε να έχουν μια ομαλή προσεδάφιση μετά από βλάβη, κράτηση κινητήρα, δομική αστοχία κτλ. Πρώτη φορά είδα φωτογραφία και διάβασα σχετικά με την χρήση αλεξιπτώτου από το πρωτότυπο Concorde για να διαφύγει από κατάσταση stall. Φώτο εδώ και εδώ
 
solro":xl7mxp7x said:
Οπως έγραψα και στη διευκρίνηση, και τα τρία τα θεωρούσαμε σωστά, λόγω της γωνίας. Η ερώτηση ήταν πανεύκολη. Το γελοίον του σχεδίου καταδεικνύουμε!

Είπες όμως και ότι είναι δύσκολο αλλά όχι αδύνατο να βρούμε ποιο ακριβώς είναι. Πώς γίνεται ;

Το 28 με τα 70/100 έχουν μια διαφορα στo main gear. Το της φωτο είναι 28.
 
Τα δικά μου σχόλια:

Ερώτηση 3:
Περί wide-body:
-Οι φωτογραφίες που συνοδεύουν τις ερωτήσεις δεν είναι διακοσμητικές. Από τη μία υπήρχε το εσωτερικό ενός single aisle aircraft (βλ. narrow body) και από την άλλη ένα twin aisle aircraft (βλ. wide body) .
-Ο πιο απλός ορισμός του widebody αναφέρει: "A wide-body aircraft is a large airliner with two passenger aisles, also known as twin-aisle aircraft" (βλ. wikipedia)
-To 1929 όταν πέταξε το Dornier Do X δεν υπήρχε ο διαχωρισμός μεταξύ narrow και wide body aircraft, ούτε καν οι αντίστοιχες έννοιες.
-Η ερώτηση ήταν μέρος του εύκολου quiz και οι απαντήσεις δεν ήταν άλλες από τις προφανείς.

Ερώτηση 6:
Η πηγή που έδινε τα 16 αεροδρόμια κατευθείαν:
http://dlib.statistics.gr/Mag/GRESYE_02_1701_00032.pdf (σελ. 15)
(το μόνο που έλειπε ήταν η αντιστοίχιση των πόλεων με τους τότε αερολιμένες). Έχει ενδιαφέρον ότι συνολικά 4 από τους 16 αερολιμένες λειτουργούν σήμερα σε διαφορετική τοποθεσία (Καβάλα, Καλαμάτα, Αθήνα, Ρόδος) απ' ότι το 1962.

Ερώτηση 15:
Να επαναλάβω πως οι φωτογραφίες που συνοδεύουν τις ερωτήσεις δεν είναι διακοσμητικές. Άρα ναι, όσοι αναγνώρισαν την Πρέβεζα στη φωτογραφία έπρεπε να απαντήσουν Πρέβεζα :).

Ερώτηση 17:
Λοιπόν το σκεπτικό εδώ ήταν το εξής: όταν λέμε ένα αεροδρόμιο έχει πύργο, εννοούμε το να έχει ένα χώρο με δυνατότητες και ορατότητα πύργου. Οπότε έστω και και ένα δωμάτιο σε ένα υπερυψωμένο επίπεδο που προσφέρει κατάλληλη θέα έχει ρόλο πύργου και στην πράξη ο πύργος στεγάζεται εκεί! Οι πολιτικοί αερολιμένες είναι 40 μαζί με τα Μέγαρα (ΜΕΓΑΠ). Προφανώς η απάντηση βρισκόταν μόνο μεταξύ των 15 μη ελεγχόμενων (AFIS) ελληνικών αεροδρομίων. Απαντήσεις που περιελάμβαναν ελεγχόμενα αεροδρόμια (βλ. Χανιά, Αγχίαλος, Άραξος, Άκτιο) ήταν πέρα για πέρα λάθος, μιας και προφανώς αυτά τα αεροδρόμια διαθέτουν πύργο, άσχετα αν ο έλεγχος παρέχεται από την ΠΑ. Γι' αυτό το λόγο ακριβώς, η διατύπωση της ερώτησης ανέφερε "αεροδρόμια" μιας και ζητούσαμε αν υπάρχει πύργος στο σύνολο της έκτασης τους, και όχι μόνο στο πολιτικό κομμάτι. Εξάλλου από πλευράς Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας τα αεροδρόμια αντιμετωπίζονται ως ενιαία σύνολα, άσχετα αν περιλαμβάνουν πολιτικό και στρατιωτικό κομμάτι.

Τα αεροδρόμια λοιπόν που δεν διαθέτουν πύργο ή "πύργο" είναι μόνο το Καστελόριζο και η Καστοριά αφού είναι τα μοναδικά που τα κτίρια τους είναι ισόγεια, με ότι αυτό συνεπάγεται σε περιορισμένη ορατότητα προς το διάδρομο και τις περιοχές προσέγγισης. Η Νάξος και η Πάρος είναι κτίρια με όροφο, και ο "πύργος" στεγάζεται εκεί. Ειδικά στην Πάρο φαίνεται ξεκάθαρα η θέση του πίσω από ένα ευμεγέθες τζάμι στον όροφο του κτιρίου. Όσο αφορά στην Κάσο έχει κτιστεί πρόσφατα νέο κτίριο με όροφο και ο πύργος στεγάζεται σε ειδική προεξοχή εκεί. Στην Αστυπάλαια ο πύργος είναι πέρα για πέρα από προφανής μιας και ξεχωρίζει από όλο το υπόλοιπο κτίριο. Το ξέρω ήταν αρκετά καμμένη η ερώτηση! ;)

Ερώτηση 19:
Δόθηκε εγκαίρως επεξήγηση ότι τα ζητούμενα αεροδρόμια δεν βρίσκονται μόνο ανάμεσα στις συγκεκριμένες πόλεις και νησιά, αλλά τις/τα εξυπηρετούν κιόλας. Το μοναδικό ίσως πρόβλημα της διατύπωσης είναι η ασαφής έννοια της "πόλης". Εγώ προφανώς αναφερόμουν σε πρωτεύουσες νομών. Βέβαια νομοί δεν υπάρχουν πια. Το να έλεγα "έδρες περιφερειακών ενοτήτων" θα ήταν too much. Ίσως θα ήταν πιο ορθό να αναφέρω "μεγάλη πόλη".
Έτσι τελικά, το LGPZ, από τη μία, βρίσκεται μεταξύ Πρέβεζας (7 km, Περιφέρεια Ηπείρου), Λευκάδας (19,9 km, Περιφέρεια Ιονίων Νήσων) και εδαφικά ανήκει στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, και από την άλλη, το LGKV βρίσκεται μεταξύ Καβάλας (30.6 km), Ξάνθης (40.7 km) και Θάσου (11.6 km από το πορθμείο της Κεραμωτής) που ανήκουν και τα 3 στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης. Χρυσούπολη και Σουφλί που αναφέρθηκαν δεν είναι μεγάλες πόλεις ή πρωτεύουσες νομών.

Αυτά από εμένα... Καλό σας βράδυ και ευχαριστούμε και πάλι για τις συμμετοχές και τα σχόλια! ;)
 
Μάλλον τα είπα ανάποδα! Έχουν τη διάφορα όμως. :cool:
 
LEKPO1A":1dgar10o said:
Η πηγή που έδινε τα 16 αεροδρόμια κατευθείαν:
http://dlib.statistics.gr/Mag/GRESYE_02_1701_00032.pdf (σελ. 15)
Πω πω που ήταν αυτή η αγιασμένη πηγή κρυμμένη και χωλοσκάγαμε!
seven4seven":1dgar10o said:
Το της φωτο είναι 28.
LEKPO1A":1dgar10o said:
To της φώτο είναι 100!
Παρακαλώ πολύ να αφαιρεθεί ο τίτλος από τον (ντεμέκ και καλά) νικητή και να αποδοθεί εκεί όπου πραγματικά ανήκει...!! :twisted:
 
Top