Eπιλογή σχολής

Αυτή είναι η φυσική ροη των πραγμάτων. “Supply & Demand”. Η ραχοκοκαλιά κάθε επιχειρηματικού μοντέλου.

Κοιτάξτε να δείτε. Πάω λίγο πίσω τώρα, αλλά με το τέλος του δεύτερου παγκόσμιου πόλεμου, βρεθήκαν άνεργοι πολλοί χειριστές από τις ένοπλες δυνάμεις όλων των χωρών, και των σύμμαχων και του Άξονα. Οι περισσότεροι δεν έβρισκαν δουλεία στην πολιτική αεροπορία, ακόμα και τσάμπα να πετούσαν, παρά το γεγονός ότι είχαν περισσότερη εμπειρία από τους περισσότερους “πολιτικάριους”. Πολλοί δεν απορροφήθηκαν ποτέ, όποτε αυτό δημιούργησε ένα “Ripple Effect” γιατί όταν πλέον όλοι οι συνομήλικοι εργαζόμενοι χειριστές από το WWII πήραν σύνταξη, δεν υπήρχαν ούτε κατά προσέγγιση αρκετοί νέοι εκπαιδευμένοι να συμπληρώσουν το κενό, έτσι και δημιουργήθηκε ένα κλήμα παράδεισος για τον επαγγελματία χειριστή. Υψηλές αποδοχές με πολλά εξτρά, παροχή δωρεάν εκπαίδευσης και δωρεάν μεταφορά από και προς την πατρίδα σου, κτλ κτλ.

Αυτό η τάση (trend) έχει εξασθενίσει χρόνια τώρα, αλλά δημιουργείται μια νέα με την πρόσφατη οικονομική κρίση. Αυτή η απότομη πτώση σε ζήτηση από τις εταιρίες το ξαναπροκάλεσε. Είναι πολυάριθμοι πάλι οι άνεργοι χειριστές και λειτουργεί πάλι το επιχειρηματικό μοντέλο “Supply & Demand”. Γιατί να ξοδεύονται σε εκπαίδευση τύπου και υψηλές αποδοχές? Αφού κάπου εκεί έξω υπάρχουν αρκετοί χειριστές κατάλληλοι για αυτούς, άνεργοι.

Αυτό βεβαία δεν κάνει τίποτα άλλο από το να προσθέτει ενέργεια στο νέο “Ripple” που δημιουργείται, γιατί με τις τωρινές συνθήκες εκπαιδεύονται λιγοτεροι, οι σχολές που δεν βγαίνουν, ανεβάζουν τιμές να ισορροπήσουν την μείωση και πολλοί χειριστές δυστυχώς (και με στεναχωρεί αυτό) δεν θα έχουν άλλη επιλογή αλλά να εγκαταλείψουν την μάχη και να βρουν άλλο τρόπο να βγάλουν το ψωμί τους.

Με αυτόν τον ρυθμό, σε κάποια χρόνια από τώρα, ίσως και δεκαετίες, θα “γυρίσει πάλι ο τροχός” και επειδή η εξέλιξη είναι αυτό ακριβώς που λέει και η λέξη, πίσω δεν πάει, μόνο στάσιμη μένει, θα ξεμείνει ο χώρος από χειριστές και θα δημιουργηθεί ενα νέο "trend", ενα κλίμα πολύ ελπιδοφόρο για μελλοντικούς χειριστές. Αναγκαστικά θα πέσει πάλι το κόστος εκπαίδευσης και οι εταιρίες θα πρέπει να δημιουργήσουν ένα ανταγωνιστικό πακέτο πρόσληψης, να έλξουν κάποιους από τους ποσοστικά λιγους χειριστές. Μπορεί να μην μας προλάβει εμάς όσο είμαστε “ετοιμοπόλεμοι”, μπορεί και ναι, το μόνο σίγουρο είναι ότι θα γίνει, εκτός και αν έρθει ένας παγετώνας, η σκάσει κάνας μετεωρίτης και καλυφτεί η τροπόσφαιρα με στάχτη!


Αυτά.

Μιχάλης
 
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΑΕΡΟΛΕΣΧΕΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΜΕΤΑ ΤΟ PPL

Καλησπέρα και απο εμένα,είμαι νέος στο φόρουμ.

Θα ήθελα τα φώτα σας στο εξής.

Θα ξεκινήσω για το ppl και πολύ έμπειρος συνταξιούχος πλέον πιλότος γνωστός μου,μου πρότεινε να είμαι πολύ προσεχτικός για το ποια αερολέσχη θα διαλέξω καθώς οι περισσότερες μικρές λόγω μικρού στόλου δεν θα μπορούν σχεδόν ποτέ να μου νοικιάουν αεροπλάνο για παραπάνω απο μια ημέρα λόγω του ότι θα τα έχουν ανάκγη.
Θα ήθελα και την δική σας εμπειρία σε αυτό καθώς θεωρώ πολύ συμαντικό όταν με το καλό τελειώσω με το ppl να μπορώ να νοικιάσω σχετικά εύκολα και να φύγω για ταξίδι λιγοήμερο αναλόγως τα οικονομικά πάντα βέβαια.Είναι όντως έτσι?Στην ουσία με το που πέρνεις το πτυχίο απλά θα το νοικιάζεις για καμιά ώρα πτήση και πίσω?
Και αν κάποιος γνωρίζει ας μου προτείνει κάποια αερολέσχη που να περιέχει όλο το πακέτο,στολο,πολύ καλούς εκπαιδευτές κ.λ.π.Μέχρι τώρα μου έχουν προτείνει για καλύτερες την Δεκελείας στο Τατόι και την SUPERIOR AIR(σχολή εάν δεν κάνω λάθος) στα Μέγαρα.

Σας ευχαριστώ πολύ.
 
Re: ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΑΕΡΟΛΕΣΧΕΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΜΕΤΑ ΤΟ PPL

Αντε εγω σου βαζω οτι θα σου εμπιστευτει καποιος το αεροπλανο για να φυγεις ταξιδι μονος σου, με την παρεα σου κλπ, εκτος αυτου ακομα πιο δυσκολο να σου δωσουν αεροπλανο για να φυγεις πχ 5-6 μερες διακοπες και στο διαστημα αυτο να βαλεις 5-6 ωρες (σου βαζω οτι το πιο μακρινο μερος απο Αθηνα ειναι 3 ωρες max). Προσωπικα παντως δεν θα σου προτεινα Δεκελειας κλπ καθως ειναι καπως αυστηρα τα πραγματα. Για πιο "φιλικο" περιβαλλον θα σου προτεινα Αρκαδίας και ας εχει ενα αεροπλανο. Απο εμπειρια σου λεω οτι τα πραγματα ειναι πιο light
 
Re: ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΑΕΡΟΛΕΣΧΕΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΜΕΤΑ ΤΟ PPL

Aν δεν του αποδείξεις του γερο-Μπόζνου (Αερολέσχη Αρκαδίας, εμπειρία 30000 ώρες και κάτι ψιλά) οτι μπορείς να προσγειώσεις το SX-AJX με 30 knots κάθετο άνεμο και να κάνεις το ταξίδι Μέγαρα-Γιάννενα-Κέρκυρα-Τρίπολη-Μέγαρα με χάρτη, πυξίδα, ταχύμετρο και ρολόι (χωρίς VOR, GPS κλπ) δεν στο δίνει-και μάλιστα τώρα που έχει καινούργιο κινητήρα-ούτε για βόλτα μέχρι την Αίγινα. Πάντως πέρυσι ο Ν.Σ. με 80 ώρες εμπειρία το πήρε στην Ιταλία μια βδομάδα βόλτα.
 
Στην Αερολέσχη Μεσογείων που είμαι μέλος μπορείς να νοικιάσεις αεροπλάνο για ταξίδι, συνήθως με κάποια συνεννόηση για να κανονίσουν το πρόγραμμα των υπόλοιπων πτήσεων. Μπορεί π.χ. να σου ζητήσουν να μην φύγεις πρωί πρωί για να βάλουν μερικές πτήσεις πριν.
 
Ας το επιβεβαιώσουν οι γνώστες (μέλη) αλλά έχω την εντύπωση ότι έχοντας ppl (όπου και αν το έχεις "βγάλει") μπορείς να γίνεις μέλος σε όποια / όσες αερολέσχες θέλεις και να νοικιάζεις αεροσκάφη.

Προϋποθέτει φυσικά την εγγραφή/συνδρομή σου στην αερολέσχη, και υποθέτω κάποιο check-ride με εκπαιδευτή πρωτού σου δώσουν solo αεροσκάφος (ακόμα και cpl να είχες - υποθέτω πάντα...)

Οπότε -ως προς τη μετέπειτα διαθεσιμότητα/ενοικίαση α/φων- δεν έχει και μεγάλο ρόλο πιστεύω η σχολή που θα επιλέξεις.
 
Αυτό είναι σωστό. Απλά (θεωρητικά) στην αερολέσχη που έχεις βγάλει το PPL σε γνωρίζουν καλύτερα, αφού σε έχουν εκπαιδεύσει οι ίδιοι, και συνεπώς σε εμπιστεύονται (ή μήπως όχι;) περισσότερο.
Εκτός του check-ride, καμία αερολέσχη ή εταιρεία δεν θα σου νοικιάσει αεροπλάνο εάν δεν είσαι current. Αυτό συνήθως σημαίνει τουλάχιστον μια πτήση τις τελευταίες 30 ημέρες.
Επίσης μπορεί να υπάρχουν κι άλλοι περιορισμοί. Ένας κλασσικός είναι πως δεν σου επιτρέπουν να πετάξεις σε αεροδρόμιο το οποίο δεν έχεις επισκεφθεί προηγουμένως με εκπαιδευτή. Σε κάποια "δύσκολα" αεροδρόμια πχ Πάρος, πρέπει να έχεις κάνει τουλάχιστον 5 α/π με εκπαιδευτή, κλπ.

Κάθε σχολή ή εταιρεία έχει τον δικό της εσωτερικό κανονισμό ο οποίος και αναφέρει όλους του περιορισμούς.
 
Θα μου επιτρέψετε να απαντήσω αφού γνωρίζω τα απο μέσα της Αερολέσχης Δεκελείας αλλά και της Superior οτι στην Αερολέσχη έχουμε ενα C172 αποκλειστικά για χρήση απο πτυχιούχους και το οποίο δεν χρησιμοποιείται για εκπαίδευση αλλά και επίσης εδώ και 15 ημέρες είναι και πάλι πλόιμο και το Piper Saratoga με καινούριο κινητήρα. Στην Superior επίσης νοικιάζουμε αεροπλάνο και σε πτυχιούχους εκτός των μαθητών και μάλιστα μπορώ να πώ με πλήρη γνώση της αγοράς και στις καλύτερες τιμές. Εκτός αυτού επειδή ακούω διάφορα και σχηματίζονται γνώμες για πλάκα σε αυτή τη χώρα επιτρέψτε μου να πώ οτι η ''αυστηρότητα'' είναι σχετική έννοια και ποτέ δεν αρνήθηκε κανείς να δώσει αεροπλάνο σε κάποιον που αυτό που ζητάει ξέρουμε οτι μπορεί να το κάνει με ασφάλεια. Τώρα για το θέμα διαθεσιμότητα παρόλο που έχω απαντήσει θα επανέλθω και θα πώ οτι ναί δίνουμε αεροπλάνο , δίνουμε ελικόπτερο αλλά εάν κάποιος θέλει να πάει 10 μέρες διακοπές στην Μύκονο και το αεροπλάνο να κάθεται στην πίστα ενώ η δουλειά του είναι άλλη συγγνώμη παιδιά αλλά αυτός ο άνθρωπος πρέπει να αγοράσει ένα και όχι να νοικιάζει...Για περισσότερες πληροφορίες http://www.dekeleia-aeroclub.gr και http://www.superior-air.gr

Mε Εκτίμηση

Κωνσταντίνος Σοφιανός
 
Παραθέτω μια απάντηση στο αρχικό του alexanderkap παραπάνω που είχα αποθηκεύσει την ημέρα του post αντί υποβάλει και μετά συγχωνεύτηκε στο εδώ post και τα μπέρδεψα.



alexanderkap βασικά ξεκίνα από το να δεις ποιες σχολές έχουν άδεια εν ισχύ.

http://www.hcaa.gr/ -> Ασφάλεια -> Πτυχία Άδειες -> Σχολές

Ο ασφαλέστερος τρόπος είναι να πας να τους δεις από κοντά και να συζητήσετε.
Τιμές, αεροσκάφη, πρόγραμμα εκπαίδευσης κ.α.

Τώρα όταν με το καλό πάρεις το πτυχίο σου τίποτα δε σε εμποδίζει να αλλάξεις αερολέσχη / σχολή από την οποία θα ενοικιάζεις.

Ένα check out θα σου ζητήσουν και εφ' όσον τους πείσεις πως είσαι ασφαλής μπορείς να ενοικιάζεις από οποιονδήποτε αρκεί να έχουν διαθέσιμο αεροσκάφος.

Γενικά το πρόβλημα που περιγράφεις υπάρχει αν θέλεις να κρατήσεις το αεροσκάφος για ημέρες. Τα διαθέσιμα αεροσκάφη δεν είναι πολλά και αυτά που υπάρχουν περισσότερο πετούν για εκπαίδευση.

Τα σενάρια για μετά το PPL είναι δύο:

Α)
Άν πετάς περιστασιακά (1 φορά στους 3 μήνες) είσαι έρμαιο των ιδιοκτητών των αεροσκαφών για το πότε θέλουν / μπορούν να στο δώσουν για κάποιες ώρες ή άντε 1~2 ημέρες αλλά και αυτό όχι για να βάλεις 2 ώρες μέσα σε ένα Σ/Κ εκεί που για εκπαίδευση θα τους έβαζε το α/φος 10~15 ώρες σε ένα Σ/Κ. Καταλαβαίνεις τους λόγους, είναι θέμα καθαρά προσφοράς & ζήτησης και δεν το θεωρώ παράλο.
Κι' εγώ αν είχα μια επιχείρηση θα κοίταγα να μη μπαίνω μέσα χάνοντας ώρες πτήσης επειδή το α/φος απουσιάζει.
Εκεί τα μόνα σενάρια που βολεύουν για την "εκδρομή" σου Σ/Κ σου είναι να το μοιραστείς με άλλον για πολλαπλές διαδρομές. π.χ. πας εσύ κάπου με ένα άλλο άτομο, μεταφέρεις άλλο ένα πιλότο επιβάτη με τον/την φίλη του, σε αφήνουν συνεχίζουν για δική τους πτήση και κατόπιν έρχονται και σε παίρνουν πίσω την άλλη μέρα όπου πάλι πετάς εσύ την επιστροφή. Έτσι μπαίνουν περισσότερες ώρες σε λίγες ημέρες. Το σενάριο αυτό όμως θα δεις πως συνήθως κολλάει σε α) ωράρια αεροδρομίων. β) διαθέσιμο καύσιμο στον προορισμό γ) βάρος που μπορείς να κουβαλήσεις (4 άτομα με καύσιμο με ζέστη κλπ.) Εναλλακτικά κάποιες σχολές/αερολέσχες σου βάζουν ελάχιστο ωρών ανά ημέρα που θα σε χρεώσουν οπότε πετάξεις δεν πετάξεις τις ημέρες που θα το έχεις, πληρώνεις ... Είναι καθαρά θέμα ζήτησης που θα έχει το α/φος τις ημέρες που θα το χρειαστείς. Άν π.χ. το πάρεις κάποιες καθημερινές που μπορεί άλλος να μην το θέλει θα δεις πιο χαλαρά τα πράγματα. Ο γενικός κανόνας πάντως να ξέρεις πως είναι ότι στις "hot" περιόδους (αργίες κλπ.) όποτε θα το θέλεις εσύ θα το θέλουν και οι άλλοι αν θέλεις να το συνδυάσεις με διακοπές !

Β)
Αν θέλεις να πετάς ταξίδια πιο συχνά (π.χ. 1~3 φορές το μήνα) και να μην έχεις νταβά στο κεφάλι σου, αγοράζεις συνεταιρικά ένα αεροσκάφος με άλλους 1~2 φίλους πιλότους που να ταιριάζουν τα χνώτα σας. Πετάτε και έχετε έκαστος κυλιόμενη προτεραιότητα πρόσβασης ανά εβδομάδα ανάλογο του ποσοστού σας και μοιράζεστε αντίστοιχα τα έξοδα κτήσης & χρήσης. Εκεί το budget αγοράς ανάλογα το α/φος είναι από 50 εως 200,000 Euro για μεταχειρισμένα σε καλή κατάσταση. Έξοδα κτήσης 5 εως 10,000 euro το χρόνο και τεκμήριο (διαιρούμενο επί μέρους στον καθένα στο ποσοστό του) από 65,000 ~ 115,000 Euro (για άλογα κινητήρα 150-250hp αντίστοιχα).
Κόστος πτήσης 100 με 200 Εuro/ώρα ανάλογα τον τύπο και το καύσιμο.

Εγώ όταν είδα και έζησα το σενάριο Α) μπούχτησα και κατέληξα στο Β).
8 χρόνια τώρα με τρεις φίλους έχουμε βρει την υγειά μας με ένα αεροσκάφος που έχουμε συνεταιρικά.
Πετάμε 1~3 φορές το μήνα ο καθένας όποτε θέλουμε.

Το ψυχολογικό και μόνο μέρος της ιστορίας ότι έχεις το κλειδί στο χέρι και τη δυνατότητα όποτε θέλεις να ξεφύγεις ... είναι ένα άλλο φάρμακο για τα καθημερινά προβλήματα του καθενός που δεν αξιολογείται αντικειμενικά αλλά για μένα τουλάχιστον είναι ανεκτίμητο.
 
ΕΓΩ ΕΠΑΘΑ , ΕΛΠΙΖΩ ΑΛΛΟΙ ΟΧΙ...

Καλησπερα σε ολα τα παιδια του φορουμ...Καιρο ηθελα να γραψω την εμπειρια μου αλλα σημερα ειπα οτι θα το κανω μπας λεω και σωσω κανενα παιδι , η μπας και προλαβει καποιος να δει την κατασταση οπως εγω δεν προλαβα...Εχουμε και λεμε ¨
Οπως ολοι ετσι και εγω απο πιτσιρικας το ειχα ονειρο , μερακι να γινω πιλοτος . Η πολεμικη με απερριψε λογω μυωπιας αρα εμεινε η πολιτικη...Πηγα σε μια σχολη στην Αμερικη (νοτια -florida) , για ενα προγραμμα to pro pilot course που ηταν faa ppl - ffa ir - atpl theory - cpl jar kai hour building...τελικο κοστος 39.900$...TΕλειο ακουγεται ετσι? Εμ δεν ηταν ετσι ....Υπηρχαν πολλα κρυμμενα κοστη fuel tax , parking tax , airport tax κλπ ....το συνολικο κοστος αν εμενα θα ανεβαινε πανω απο 80.000 η καπου εκει γιατι δεν θελω να υπερβαλω...Παιδια οπου πατε pay as you go , καλυτερα ppl στην μια σχολη ir στην αλλη και αν πατε ψαχτε το ...ακομα καλυτερα καντε ppl εδω ατπλ εδω και τα υπολοιπα εξω αν το εχετε μερακι....Προσοχη μην δωσετε προκαταβολες που ζητανε {(15.000) ...
Απλα η εμπειρια και ο τροπος και η αντιληψη ηταν μοναδικα...αλλα το ζητουμενο δλδ CPL PILOT δεν εγινε...προσοχη λοιπον σε ολα τα παιδια ....οτι γυαλιζει δν ειναι χρυσος////
 
Top