Καλημερα σε ολους,
Γραφω εδω ωστε οι απαντησεις να βοηθησουν και οσους αλλους εχουν την ιδια φοβια με εμενα.
Το περασμενο Σαββατο πεταξα με Iberia για Μαδριτη. Πριν παω στο αεροδρομιο ημουν σε πολυ μεγαλη συναισθηματικη φορτιση λογω του φοβου μου. Φτανω αερδρομιο και ξεκιναμε με 30 λεπτα καθυστεριση. Γενικα οταν το αεροπλανο εχει μικρη καθυστεριση ειανι η καλυτερη μου διοτι η πτηση διαρκει λιγοτερο (πρεπει να πιασουν τα χρονοδιαγραμματα οι πιλοτοι). Το αεροπλανο ενα Α320. Κανωντας check in ζηταω θεση παραθυρο. Μου λενε μονο τελευταια σειρα. Λεω ΟΚ κανενα προβλημα. Κατα την απογειωση και λογω της καθυστερισης ο πιλοτος σηκωσε το αεροπλανο υπερβολιακα αποτομα. Τρομαξα αρκετα. Κατα την πτηση το ανεφερε και ζητησε συγνωμη για την αποτομη απωγειωση αλλα επρεπε να φυγουμε λογω κινησης στον αεροδιαδρομο.
Κατα την πτηση οι αναταραξεις ηταν ελαχιστες. Μπορω να πω οτι οι συμβουλες σας με βοηθησαν παρα πολυ. Σκεφτομουν οτι οι αναταραξεις ειναι κατι φυσιολογικο που δεν επιρεαζουν την πτητικη λειτουργια του αεροσκαφους. Το θεμα ειναι οτι μιση ωρα πριν απο την προσγειωση στην Μαδριτη και καθως περνουσαμε πανω απο Βαρκελωνη το αεροπλανο αρχισε να κουναει υπερβολικα. Φανταστειτε οτι σε καποια αναταραξη καθως το αεροπλανο εστριβε παραλιγο να χτυπησει το κεφαλι μου στο παραθυρο. Το δουλεψα και αυτο και λεω φυσικο ειναι. Διαδικασια προσγειωσης φυσαει, αναταραξεις αλλα ΟΚ.
Θελω να ρωτησω τα εξεις. Οταν καθεσαι στην ουρα κουναει περισσοτερο σωστα? Φανταζομαι οτι κατα την διαδικασια της προσγειωσης η ουρα παιζει μεγαλο ρολο και ισως αυτα τα αποτομα κουνηματα να ηταν απολυτα φυσιολογικα για διορθωση της πορειας?
Να πω οτι κατα την προσεδαφιση τρομαξα ποιο πολυ απο καθε αλλη φορα. Το αεροπλανο κουννουσε αρκετα και οταν φτασαμε πανω απο τον αεροδιαδρομο νομιζα οτι το αεροπλανο εχει προσγειωθει με την μια ροδα. Ο λογος ηταν οτι το αεροπλανο ειχε κατεβει κανονικα αλλα εγω δεν το καταλαβα. Ηταν η καλυτερη προσγειωση που εχω κανει (δεν καταλαβα οτι ακουμπησαν οι ροδες παρολο που φυσουσε αρκετα) με αποτελεσμα να μην καταλαβαινω σε τι φαση ειμαστε και ποτε θα ανοιζουν τα φλαπς και τα φρενα.
Συνοψιζοντας ρωταω λοιπον:
1) Οταν καθομαστε πισω κουναει περισσοτερο απο οτι στα φτερα?
2) Θελω να πω οτι μετα τις συμβουλες σας ενιωθα πολυ καλυτερα αλλα ειμαι πολυ μακρια απο το να απολαμβανω τις πτησεις. Απλα δεν υποφερω τοσο οσο υπεφερα πριν. Προσπαθω να κοιμηθω στο αεροπλανο ωστε να μην σκεφτομαι.
3) Υπαρχει καποιο DVD για την ασφαλεια πτησεων και γενικα να αυξησω τις γνωσεις μου γυρα απο μια πτηση? Δηλαδη τι γινεται πριν φυγει το αεροπλανο, τι γινεται κατα την δειαρκεια της πτησης και κατα την προσγειωση?
4) Τελος θα ηθελα να μου εξηγησει καποιος τι μας δειχνει το παρακατω σιτε:
http://www.turbulenceforecast.com/europe.php
To SFC-10K και το 10Κ - 50Κ μαλλον ειναι διαφορετικα υψομετρα?
Ευχαριστω και συγνωμη για το μεγαλο ποστ. Αλλα οι φοβιες ειναι μεγαλο κεφαλαιο για αυτον που τις εχει.
Φιλικα,
Νικος