Φοβίες...

nik_lazar":tktf98fl said:
...
Γνωριζετε εαν μπορω να πληρωσω καπου να παω να πεταξω εστω με ενα μικροτερο αεροκαφος ωστε να δω πως ειναι πραγματικα? Απο το να μου τα φανε οι ψυχιατροι ισως ειναι καλυτερα εαν δεν καταφερω να μπω σε ενα πιλοτηριο να παω σε μια αερολεσχη.
Κατα τα αλλα θα αρχισω να διαβαζω το φορουμ ωστε να μαθω. Η ημιμαθια ειναι χειροτερη απο την αμαθεια και θεωρω οτι ειμαι ημιμαθης σχετικα με την αεροπλοοια.

.... :D

Φιλικα,
Νικος

σε μια αερολέσχη με ένα καλό εκπαιδευτή κάνε μια πτήση εθισμού μια καλή ήρεμη μέρα, τον Νοέμβριοπ.χ. Θα σου αρέσει και σιγά σιγά ίσως προχωρήσεις και σε πιο "δύσκολες" πτητικές καταστάσεις. Δεν είναι το ίδιο βέβαια με την αίσθηση των μεγάλων τζετ αλλά από ότι βλέπω αφού ενδιαφέρεσαι και για το τεχνικό κομμάτι θα σε βοηθήσει πολύ..!

Κι εγώ έχω ένα παρόμοιο φόβο με τα πλοία. Τα φοβάμαι αρκετά σε αντίθεση με το ιστιοπλοικό που νιώθω πολύ σίγουρος. :?:

Επίσης εάν θες μπορείς να κάνεις ειδικά σεμινάρια - νομίζω ότι το έχουν αναφέρει και άλλοι. Στην LH π.χ.:
http://www.flugangst.de/en/prim00/00.php3

Καλές πτήσεις σου εύχομαι
 
Γειά σας παιδιά, το πρώτο μου πόστ στο πολύ αξιόλογο φορουμ αυτό.

Λεγομαι Γιάννης είμαι 42 ετών μεγάλωσα στην Γλυφάδα ακριβώς δίπλα στον 33 πρός Γκόλφ μεριά 50 μέτρα απο το "ναυπηγείο του Καρβούνη". Το γιατί δεν εγινα πιλότος είναι αλλο θέμα. Η αγάπη μου όμως για τα αεροπλάνα και γενικά για τις πτητικές μηχανές είναι αμέτρητη.

Θα τα πούμε αναλυτικά και θα σας μεταφέρω αρκετές απο τις εμπειρίες μου σε άλλα θέματα εδω.

Στο προκείμενο με το θέμα φόβου. Οφείλω να ομολογήσω ότι εχω πετάξει πάνω απο 250 φορές με αεροπλάνο, εχω κρατήσει και Log με τα αεροσκάφη που εχω ταξιδέψει.

Απο ηλικία 9 χρόνων είχα την χαρά και τύχη να πρωτοπετάξω, συνήθως την γραμμή Αθήνα (ΑΤΗ) - Λονδίνο (LHR). Είχα φόβους αρκετούς και μερικές φορές κατα την διάρκεια μιάς πτήσης πάντα ο νούς μου μπορεί να πάει στο κακό και στο τι μπορεί να συμβεί. Οχι δεν είναι ακριβώς φόβος που λέμε "fear of flying", ίσως γιατί γνωρίζω πολλά για την θεωρία και την πράξη της πτήσης, αλλά δεν παύω να εχω μια φοβία, ανάλογη με αυτή όταν ταξιδευω με πλοίο ή με πούλμαν ή τρένο ή με άλλο μέσο μαζικής μεταφοράς. Ισως ο φόβος ή εγνοια ή πιθανότητα να συμβεί κάτι κακό είναι μέρος της απαισιοδοξίας μας σαν χαρακτήρα και αυτή να ενισχύεται ή να μειώνεται απο το γεγονός οτι συνταξιδεύεις με 50-100-150-200 αλλους επιβάτες .

Ο Φόβος αυτός μερικές φορές είναι αστείος, ή μάλλον εξελίσεται σε καλαμπούρι, στο gate ας πούμε όταν είμαστε μαζεμμένοι χαζεύω φάτσες και ντυσίματα και αν δώ κανέναν παράξενο ή τον "βαπτίζω" "αεροπειρατή" ή τρελό με σακκάκι με εκρηκτικά, ή γενικά βλέπω το "the light side of it" και κάνω χιούμορ ή με τον ευατό μου ή με όποιον συνταξιδευω για το τι μπορεί να είναι ο κάθε συνταξιδώτης! Βέβαια οι συζητήσεις και τα πρό-πτήσεις καλαμπούρια μετά το lost ενισχύθηκαν ή μαλλον προστέθηκαν και άλλοι πιθανοί χαρακτήρες ανάμεσα στους συνταξιδιώτες μου...!!

Στο θέμα φόβου πτήσης, κατανοώ απόλυτα τους φίλους που είχαν την τόλμη και το θάρρος και εγραψαν για τις δικές τους φοβίες κλπ.

Νομίζω ότι όπως σωστά εχουν αναφέρει άλλοι συνφορουμίτες πρέπει να δείς το αεροπλάνο και απο την τεχνική του μεριά. Να καταλάβεις ίσως και ποιά είναι τα όρια ενός σύγχρονου αεροπλάνου, να δείς πόσο ανετα χειρίζονται ο Κ1 και ο Κ2 όλη την πτήση, πόσο εξοικιωμένοι είναι οι Κυβερνήτες τόσο με την πτήση γενικά όσο και με το αεροσκάφος και να σκεφτείς πάντα ότι το ποσοστό δυστυχήματος ανα ατομο σε σχέση με το σύνολο των επιβατών που διακινούνται αεροπορικώς καθημερινά είναι τόσο μικρό που στην ουσία και μόνο με την λογική και την στατιστική να το πάρεις οι πιθανότητες να ΣΟΥ συμβεί κάτι κακό είναι πραγματικά αμελητέες..! Με το αυτοκίνητο ή ακόμα και πεζός στον δρόμο ίσως εχεις μεγαλύτερες πιθανότητες να σου συμβεί κάτι σε σχέση με το αεροπλάνο.

Ακόμα αν εχεις την τύχη και εχεις όπως εγώ κανα φίλο πιλότο σε commercial airliner, καλό είναι να τον ακούσεις να σου πεί πώς νοιώθει ό ίδιος κατα την διάρκεια της πτήσης, οι περισσότεροι θα σου πούνε εχουν πολύ μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση μέσα στο cockpit παρά στο αυτοκίνητο τους! Και ετσι είναι.

Τώρα όπως είπαν ακόμα πολλά παιδιά, οι φοβίες μας είναι φοβίες και δεν ξεπερνιούνται ευκολα, αλλά εδώ η λογική και μόνο μπορεί να θέσει βάσεις σωστές για να μπορέσεις να χτίσεις πάνω σε αυτές και σιγά σιγά να μετριάσεις σε κάθε σου πτήση όλο και περισσότερο τις δικαιολογημένες φοβίες που σου εχουν γίνει φόβοι!

Καλή τύχη!
 
Ταξιδεύω με αεροπλάνο από 5 χρονών (32 τώρα). Τα τελευταία χρόνια έχω αναπτύξει φοβία χωρίς λόγο (το μοναδικό περιστατικό που είχα ήταν moderate-severe turbulence - μάλλον προς severe ήταν - νύχτα καταμεσής του Ατλαντικού Λονδίνο-ΝΥ με ΒΑ - η οθονούλα στο μπροστινό κάθισμα έγραφε 180 headwind νομίζω χμ/ώρα. Έκανε εμετό το "μισό α/φος", οι χειριστές ζητήσαν από το πλήρωμα να δεθεί επειγόντως και αυξομείωναν συνεχώς την ισχύ και το α/φος πήγαινε σαν σε σέικερ - κράτησε κάνα 15λεπτο. Πέρα από αυτό δεν ήταν ποτέ η καλύτερη μου να πετάω νύχτα και/ή με κακοκαιρία/κοντά σε καταιγίδα. Απεναντίας δωσ μου πτήση σε καινούργιο α/φος μέρα με καθαρό ουρανό και άπνοια και πάρε μου την ψυχή.

Προσφάτως η φοβία έχει υποχωρήσει κατά 70%. Έχουν βοηθήσει και τα παρακάτω.

1) Όπως προέγραψε ο φίλος ααs59 το πρόβλημα για τους περισσότερους ξεκινάει από την αίσθηση απώλειας του ελέγχου. Μια καλή συμβουλή....Κάνε την εξής σκέψη "Το γεγονος ότι κρατάει κάποιος άλλος τη ζωή μου στα χέρια του και ελέγχει το μέσο στο οποίο επιβαίνω δε σημαίνει σώνει και καλά ότι θα υπάρξει δυσάρεστη εξέλιξη....Δεν είναι υποχρεωτικό κάθε φορά που κάποιος άλλος (και όχι ΕΓΩ) ελέγχει μια κατάσταση ότι θα συμβεί κάτι καταστροφικό και ΕΓΩ θα πάθω κάτι κακό".

2) Το γεγονός ότι βρίσκεσαι σε ύψος 10 χιλιομέτρων δε σε καθιστά πιο ευάλωτο από το να πλέεις μεσοπέλαγα. Οι δυνάμεις που στηρίζουν ένα αεροπλάνο στον αέρα ισοδυναμούν περίπου με αυτές που κρατάν ένα πλοίο στην επιφάνεια της θάλασσας. Συνεπώς "και να το τραβάς δεν πέφτει". Ένα αεροπλάνο δεν μπορεί να πέσει έτσι αναίτια σπό τον ουρανό - οι δυνάμεις που το στηρίζουν να πετάει είναι τεράστιες. Φαντάσου ότι υποστηρίζεται από "κάτι" καθ όλη τη διάρκεια της πτήσης...δεν υπάρχει κενό από κάτω αλλά πολύ καλό στήριγμα.

3) Τα αεροπορικά ατυχήματα με νεκρούς σε top rated εταιρίες του πολιτισμένου δυτικού κόσμου είναι πλέον τόσο δυσεύρετα όσο τα ψυγεία που λειτουργούν με πάγο. Γενικά απέφευγε low cost εταιρίες και εσωτερικά δρομολόγια σε τριτοκοσμικές χώρες με τοπικές αερογραμμές. Έτσι διασφαλίζεις σε μεγάλο βαθμό Α) Ικανότητα πληρωμάτων (προσγείωση), Β) Τέλεια συντήρηση (απογείωση).

4) Δεν έχει συμβεί ποτέ ατύχημα λόγω αναταράξεων - κράτα ένα γεμάτο ποτήρι νερό στο αυτοκίνητο σε ελληνικό δρόμο με λακούβες και θα γίνεις μούσκεμα - κάνε το ίδιο στο αεροπλάνο, θα πρέπει να πέσεις σε δυνατές αναταράξεις για να χυθεί το περιεχόμενο. Οι εταιρίες γενικά απαγορεύουν στα πληρώματα να πετάνε μέσα σε καταιγίδες.

5) Η αεροπορική βιομηχανία έχει προχωρήσει ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ..οι περισσότερες πιθανές αιτίες ατυχημάτων έχουν προβλεφθεί (σε αυτό έχει συντελέσει η θυσία χιλιάδων συνανθρώπων μας στο βωμό του χρήματος).

6) Αν είναι γραφτό σου να πας από αεροπλάνο θα πας από αεροπλάνο.
 
AOA":3acc66si said:
Παρακάλεσε σε μια απο τις επόμενες πτήσεις σου με Ολυμπιακη ή Aegean που προτιμάς μια αεροσυνοδό να σε φέρει σε επαφή με το πιλοτήριο και ΠΑΡΑΚΑΛΕΣΕ τους πιλότους ( αν πέσεις σε καλό πλήρωμα,διότι κατα τους κανονισμούς απαγορεύεται ) να σε πάρουν μέσα στο πιλοτήριο και θα σου φύγουν οι φοβίες τουλάχιστον κατά 99%
Αυτό όντως πιανει. Επιασε και σε μένα, αλλα όχι απολυτα. Εχω μπει πανω απο 10 φορες και όμως παλι (όχι παντα, αλλα καποιες φορες) με λουζει ένας κρυος ιδρωτας.
Το θεμα είναι να ελεγξει κανεις τη ριζα του φόβου. Συνηθως είναι ζητήματα ελέγχου στη ζωή και βαθυτερα θεματα....
 
Καλημερα σε ολους,

Γραφω εδω ωστε οι απαντησεις να βοηθησουν και οσους αλλους εχουν την ιδια φοβια με εμενα.

Το περασμενο Σαββατο πεταξα με Iberia για Μαδριτη. Πριν παω στο αεροδρομιο ημουν σε πολυ μεγαλη συναισθηματικη φορτιση λογω του φοβου μου. Φτανω αερδρομιο και ξεκιναμε με 30 λεπτα καθυστεριση. Γενικα οταν το αεροπλανο εχει μικρη καθυστεριση ειανι η καλυτερη μου διοτι η πτηση διαρκει λιγοτερο (πρεπει να πιασουν τα χρονοδιαγραμματα οι πιλοτοι). Το αεροπλανο ενα Α320. Κανωντας check in ζηταω θεση παραθυρο. Μου λενε μονο τελευταια σειρα. Λεω ΟΚ κανενα προβλημα. Κατα την απογειωση και λογω της καθυστερισης ο πιλοτος σηκωσε το αεροπλανο υπερβολιακα αποτομα. Τρομαξα αρκετα. Κατα την πτηση το ανεφερε και ζητησε συγνωμη για την αποτομη απωγειωση αλλα επρεπε να φυγουμε λογω κινησης στον αεροδιαδρομο.

Κατα την πτηση οι αναταραξεις ηταν ελαχιστες. Μπορω να πω οτι οι συμβουλες σας με βοηθησαν παρα πολυ. Σκεφτομουν οτι οι αναταραξεις ειναι κατι φυσιολογικο που δεν επιρεαζουν την πτητικη λειτουργια του αεροσκαφους. Το θεμα ειναι οτι μιση ωρα πριν απο την προσγειωση στην Μαδριτη και καθως περνουσαμε πανω απο Βαρκελωνη το αεροπλανο αρχισε να κουναει υπερβολικα. Φανταστειτε οτι σε καποια αναταραξη καθως το αεροπλανο εστριβε παραλιγο να χτυπησει το κεφαλι μου στο παραθυρο. Το δουλεψα και αυτο και λεω φυσικο ειναι. Διαδικασια προσγειωσης φυσαει, αναταραξεις αλλα ΟΚ.

Θελω να ρωτησω τα εξεις. Οταν καθεσαι στην ουρα κουναει περισσοτερο σωστα? Φανταζομαι οτι κατα την διαδικασια της προσγειωσης η ουρα παιζει μεγαλο ρολο και ισως αυτα τα αποτομα κουνηματα να ηταν απολυτα φυσιολογικα για διορθωση της πορειας?

Να πω οτι κατα την προσεδαφιση τρομαξα ποιο πολυ απο καθε αλλη φορα. Το αεροπλανο κουννουσε αρκετα και οταν φτασαμε πανω απο τον αεροδιαδρομο νομιζα οτι το αεροπλανο εχει προσγειωθει με την μια ροδα. Ο λογος ηταν οτι το αεροπλανο ειχε κατεβει κανονικα αλλα εγω δεν το καταλαβα. Ηταν η καλυτερη προσγειωση που εχω κανει (δεν καταλαβα οτι ακουμπησαν οι ροδες παρολο που φυσουσε αρκετα) με αποτελεσμα να μην καταλαβαινω σε τι φαση ειμαστε και ποτε θα ανοιζουν τα φλαπς και τα φρενα.

Συνοψιζοντας ρωταω λοιπον:
1) Οταν καθομαστε πισω κουναει περισσοτερο απο οτι στα φτερα?
2) Θελω να πω οτι μετα τις συμβουλες σας ενιωθα πολυ καλυτερα αλλα ειμαι πολυ μακρια απο το να απολαμβανω τις πτησεις. Απλα δεν υποφερω τοσο οσο υπεφερα πριν. Προσπαθω να κοιμηθω στο αεροπλανο ωστε να μην σκεφτομαι.
3) Υπαρχει καποιο DVD για την ασφαλεια πτησεων και γενικα να αυξησω τις γνωσεις μου γυρα απο μια πτηση? Δηλαδη τι γινεται πριν φυγει το αεροπλανο, τι γινεται κατα την δειαρκεια της πτησης και κατα την προσγειωση?
4) Τελος θα ηθελα να μου εξηγησει καποιος τι μας δειχνει το παρακατω σιτε:
http://www.turbulenceforecast.com/europe.php

To SFC-10K και το 10Κ - 50Κ μαλλον ειναι διαφορετικα υψομετρα?

Ευχαριστω και συγνωμη για το μεγαλο ποστ. Αλλα οι φοβιες ειναι μεγαλο κεφαλαιο για αυτον που τις εχει.
Φιλικα,
Νικος
 
nik_lazar":13gzlwsy said:
3) Υπαρχει καποιο DVD για την ασφαλεια πτησεων και γενικα να αυξησω τις γνωσεις μου γυρα απο μια πτηση? Δηλαδη τι γινεται πριν φυγει το αεροπλανο, τι γινεται κατα την δειαρκεια της πτησης και κατα την προσγειωση?


http://www.amazon.com/UNITED-AIRLINES-B ... B0000C6A0D

"United's Director of Flight Operations Control, Captain Eldridge, gives you a very in-depth look at the operation of the Boeing 777 between two of the largest and busiest International airports in the world. In detail you will see how the pilots prepare the flight before and after boarding the aircraft and find out how the state of the art cockpit works. Witness the takeoffs, landings, many nice views from the cockpit and much more...."

Γενικά αυτή η σειρά είναι εκπληκτική. Έχει πολλά διαφορετικά Α/Φ.
 
Η λύση είναι μια φίλοι μου.
Ο καλύτερος τρόπος για να αντιμετωπίσει κανείς τους φόβους του είναι να μάθει ότι μπορεί γι'αυτους.
Δηλαδή τι είναι αεροπλάνο, τι κάνουν αυτά τα ρημάδια τα φτερά και το κρατάνε εκεί πάνω κτλ. κτλ.
Η επόμενη καλύτερη λύση είναι αφού έχετε μάθει πως πετάει το αεροπλάνο, πάτε σε μια αερολέσχη, κάντε μια πτήση εθισμού, ζητήστε να πάρετε το πηδάλιο και δείτε τι γίνεται σε κάθε κίνηση που κάνετε.
Αμέσως μετά ζητήστε από τον εκπαιδευτή να βάλει τον κινητήρα στο idle και δοκιμάστε να δείτε οτι και σχεδόν χωρίς δύναμη από τον κινητήρα το αεροπλάνο πετάει!!!
Τέλος χαρείτε αυτή την εμπειρία και αν σας μπει η ιδέα(μικρόβιο) να πάρετε μετά και το πτυχίο για τα μονοκινητηρια
εγώ δεν φταίω. Δεν σας είπα τίποτα.
Κάπως έτσι έκανα και εγώ 4 ώρες στον αέρα με μότο ανεμόπτερο με σβηστό κινητήρα και αντί να κατεβαίνουνε ανεβαίναμε συνέχεια.
 
Γεια χαρα και απο εμενα και συγχαρητηρια για το φορουμ.

Διαβασα ολο το τοπικ και διαπιστωσα οτι πανω κατω οτι τα συμπτωματα πανω κατω ειναι σε ολους τα ιδια.
Ασπριζουμε,μουδιαζουμε,ταχυπαλμιες,πανικος κτλ.
Βασικα θα θελα να προσθεσω πως ειναι απολυτα φυσιολογικο να νιωθουμε φοβο οταν κανουμε κατι εστω και τεχνητα το οποιο δεν ειναι στην φυση μας.
Δυστηχως η' ευτηχως η φυση δεν μας εδωσε φτερα αλλα ουτε και λεπια και δεν αισθανομαστε οικεια οταν ειμαστε στον αερα,αλλα και οταν ειμαστε κατω απο την θαλασσα.
Βεβαια το ιδιο φυσιολογικο ειναι να αισθανοματε και πολυ ομορφα και εκστασιακα οταν πεταμε γιατι ανεβαινει η αδρεναλινη μας απο την ταχυτητα αλλα και απο την δυνανατοτητα να ατενιζουμε τον κοσμο απο ψηλα.
Νομιζω πως αυτα ανηκουν και σε ενα "υπαρξιακο" κομματι μας που ολοι λιγο η' πολυ τα αισθανονται.

Απο εκει και περα οσο αναφορα την ασφαλεια των πτησεων υπαρχουν ατομα πολυ πιο ειδικα απο εμενα που τα εχουν αναλυσει απο οτι ειδα
σε αυτο το φορουμ και θα μπορουσαν να πουν περισσοτερα.
Αυτο που θελω να παραθεσω απο την μερια μου ειναι οτι ειναι νομιζω παρα πολυ σημαντικο το πληρωμα και ειδικα οι πιλοτοι να φροντιζουν ωστε να μην δημιουργουν πανικο στους επιβατες.
Μου εχει τυχει σε 2-3 πτησεις,η μια απο Swiss και οι αλλες απο Lufthansa οι πιλοτοι να μασαν τα λογια τους απο το μικροφωνο,οτι οι καιρικες συνθηκες ειναι δυσκολες,οτι θα καθυστερησουμε λογο καταιγιδας κτλ και να ειμαστε στην τσιτα χωρις να εχει ουτε ενα δειγμα turbulence ολη η πτηση.Την τελευταια φορα που γυριζα απο Φρανκφουρτη μαλιστα δεν εσβησε καθολου το λαμπακι να βγαλουμε της ζωνες μας και ειμασταν 2 ωρες+ δεμενοι με τις αεροσυνοδους να μας δινουν τα σαντουιτς γρηγορα-γρηγορα.Το περιεργο ειναι πως παλι δεν κουνησε ουτε για δειγμα αλλα ελεγα οπως ολοι διπλα μου αντε να ρημαδοφτασουμε.

Μου εχει τυχει ομως και 2 φορες μια με Lufthansa και μια με Ολυμπιακη που κουναγε παρα πολυ και στην πρωτη πτηση ο γερμανος πιλοτος σχεδον γελουσε απο το μικροφωνο και μας παρωτρυνε να δουμε την θεα απο της Αλπεις λεγωντας πως ειναι παρωδικες οι αναταραξεις,και σε μια αξεχαστη πτηση με Ολυμπιακη προς Μαντσεστερ οπου ο πιλοτος πριν απογειωθουμε μας ενημερωσε πως θα αργησουμε λογω δυνατων κοντρα ανεμων και οτι θα εχουμε καποιες αναταραξεις μερικες φορες εντονες αλλα να μην ανησυχουμε καθολου.Οντως η πτηση ηταν πολυ δυσκολη αλλα οι αεροσυνοδοι χαμογελαστοι και ο πιλοτος παντα στις εντονες αναταραξεις επαιρνε μικροφωνο γεματος αυτοπεποιθηση και μας ενημερωνε.Και ομως η πτηση αν και με αναταραξεις δεν με εκανε να φοβηθω καθολου.Ελπιζω να ταξιδευετε παντα με πληρωματα που σας εμπνεουν σιγουρια,παρα πολυ σημαντικο!!
 
Παιδιά δεν έχω ξαναπετάξει με αεροπλάνο και σκοπεύω σε λίγες μέρες να πάω Νέα Υόρκη.

Κατευθείαν στα βαθιά ε !!!

Το βλέπετε λίγο παλαβό ε κάποιος που δεν έχει ανέβει ποτέ σε αεροπλάνο να κάνει πτήση 11 ωρών. Αν αρχίζω να φοβάμαι με την ιδέα της πτήσης με αεροπλάνο το έχασα το παιχνίδι ε. Το μόνο που δεν θα πρέπει να κάνω είναι να φοβηθώ. Λέτε να πάρω θέση δίπλα σε παράθυρο; Αν το αεροπλάνο δεν θα είναι γεμάτο μπορώ να πάρω θέση στο μεσαίο διάδρομο και μετά αν θέλω να καθίσω δίπλα σε παράθυρο.

Και μια ερώτηση υπάρχει κάποιο φάρμακο που θα πρέπει να πάρουμε όταν σκοπεύουμε να κάνουμε μια μεγάλη πτήση ή γενικώς πτήση με αεροπλάνο.

Ευχαριστώ προκαταβολικά !!
 
Top