Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

GEM

Business-Class-Member
Εγγραφή
28/08/2006
Μηνύματα
301
Likes
79
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Bladerunner":2djrznv0 said:
Ακόμη και έξω απο την καμπίνα,δηλαδή στο ύψος πτήσης, το ποσοστό οξυγόνου στον ατμοσφαιρικό αέρα είναι επαρκές για την αναπνοή μας, όλο το πρόβλημα είναι η χαμηλή πίεση. Γιαυτό και η καμπίνα συμπιέζεται.. ;)

Το ΠΟΣΟΣΤΟ του οξυγόνου στον ατμοσφαιρικό αέρα είναι όντως σταθερό (κατ' όγκο), ανεξαρτήτως ύψους.
Γιατί όμως δεν μπορώ να αναπνεύσω στην κορυφή του Έβερεστ; Γιατί οι επιβάτες του HELIOS δεν μπορούσαν να αναπνεύσουν όταν η καμπίνα είχε την ίδια πίεση με έξω από το αεροπλάνο;
Δεν μου εξήγησες γιατί η χαμηλή πίεση αποτελεί πρόβλημα!

Τελος πάντων, να σου δώσω εγώ μία εξήγηση για την ανάγκη συμπίεσης στην καμπίνα και να μου πεις εσύ αν κάνω λάθος ή όχι;

Μήπως όσο ψηλότερα ανεβαίνουμε τόσο πέφτει η ατμοσφαιρική πίεση αλλά και η πυκνότητα του αέρα;

Μήπως αυτό σημαίνει ότι στον ίδιο όγκο ατμοσφαιρικού αέρα (της καμπίνας ή των πνευμόνων μας π.χ.) υπάρχει λιγότερη ποσότητα (μάζα) οξυγόνου όσο ανεβαίνουμε;

Άρα μήπως όταν γεμίζουν οι πνεύμονες μας (με συγκεκριμμένο όγκο αέρα) η ΜΑΖΑ του οξυγόνου είναι μικρότερη όσο ανεβαίνουμε ψηλότερα;

Μήπως αυτό δυσκολεύει την αναπνοή;

Τέλος, μήπως η λύση είναι να συμπιέσουμε τον αέρα, έτσι στον ίδιο όγκο (που χωράνε οι πνεύμονές μας ή η καμπίνα) να περιέχεται μεγαλύτερη μάζα (ποσότητα) οξυγόνου, έτσι ώστε να αναπνέουμε καλύτερα;

Θα ήθελα την γνώμη σου...
Πάντα φιλικά...
 

AGV

First-Class-Member
Εγγραφή
13/04/2011
Μηνύματα
570
Likes
152
Περιοχή
Ύπαιθρος

Bladerunner

Economy-Class-Member
Εγγραφή
21/01/2010
Μηνύματα
190
Likes
43
pulsar":cpfudlwi said:
Bladerunner":cpfudlwi said:
Σωστα. Μια διορθωση μονο αν επιτρεπεται, η πυκνοτητα του αερα και το ποσοστο του σε οξυγονο ειναι επαρκη ακομα και σε μεγαλα υψη, το προβλημα ειναι η πιεση! :great:

Σαν να λέμε δηλαδή πως πίεση και πυκνότητα είναι ανεξάρτητα μεγέθη. :mrgreen:

Έχεις δίκιο, έγραψα λανθασμένα για την πυκνότητα..εννοούσα το ποσοστό σε οξυγόνο.. :great:
 

Bladerunner

Economy-Class-Member
Εγγραφή
21/01/2010
Μηνύματα
190
Likes
43
GEM":25ux98i8 said:
Bladerunner":25ux98i8 said:
Ακόμη και έξω απο την καμπίνα,δηλαδή στο ύψος πτήσης, το ποσοστό οξυγόνου στον ατμοσφαιρικό αέρα είναι επαρκές για την αναπνοή μας, όλο το πρόβλημα είναι η χαμηλή πίεση. Γιαυτό και η καμπίνα συμπιέζεται.. ;)

Το ΠΟΣΟΣΤΟ του οξυγόνου στον ατμοσφαιρικό αέρα είναι όντως σταθερό (κατ' όγκο), ανεξαρτήτως ύψους.
Γιατί όμως δεν μπορώ να αναπνεύσω στην κορυφή του Έβερεστ; Γιατί οι επιβάτες του HELIOS δεν μπορούσαν να αναπνεύσουν όταν η καμπίνα είχε την ίδια πίεση με έξω από το αεροπλάνο;
Δεν μου εξήγησες γιατί η χαμηλή πίεση αποτελεί πρόβλημα!

Τελος πάντων, να σου δώσω εγώ μία εξήγηση για την ανάγκη συμπίεσης στην καμπίνα και να μου πεις εσύ αν κάνω λάθος ή όχι;

Μήπως όσο ψηλότερα ανεβαίνουμε τόσο πέφτει η ατμοσφαιρική πίεση αλλά και η πυκνότητα του αέρα;

Μήπως αυτό σημαίνει ότι στον ίδιο όγκο ατμοσφαιρικού αέρα (της καμπίνας ή των πνευμόνων μας π.χ.) υπάρχει λιγότερη ποσότητα (μάζα) οξυγόνου όσο ανεβαίνουμε;

Άρα μήπως όταν γεμίζουν οι πνεύμονες μας (με συγκεκριμμένο όγκο αέρα) η ΜΑΖΑ του οξυγόνου είναι μικρότερη όσο ανεβαίνουμε ψηλότερα;

Μήπως αυτό δυσκολεύει την αναπνοή;

Τέλος, μήπως η λύση είναι να συμπιέσουμε τον αέρα, έτσι στον ίδιο όγκο (που χωράνε οι πνεύμονές μας ή η καμπίνα) να περιέχεται μεγαλύτερη μάζα (ποσότητα) οξυγόνου, έτσι ώστε να αναπνέουμε καλύτερα;

Θα ήθελα την γνώμη σου...
Πάντα φιλικά...

Πιθανόν να μην καταλάβατε καλά, δεν έδωσα και πολύ καλή απάντηση! Αυτά που γράφεις ισχύουν, δίκιο έχει επίσης και ο pulsar.. Αυτό που συμβαίνει ουσιαστικά είναι πως όσο χαμηλότερη είναι η ατμοσφαιρική πίεση, τόσο τα μόρια όλων των στοιχείων που έχει ο ατμοσφαιρικός αέρας και κατ επέκταση και του οξυγόνου ''αραιώνουν'' για δεδομένο όγκο..όποτε και ο οργανισμός μας δεν μπορεί να λάβει αρκετό οξυγόνο ώστε να εφοδιάσει το αίμα κλπ κλπ...Γιαυτό συμπιέζεται η καμπίνα, η οποία όπως πολλοί γνωρίζεται δεν είναι σε sea level αλλά αρκετά ποιο ''ψηλά''..

Εξάλλου, η ατμόσφαιρα του πλανήτη εκτείνεται και ως τα 10.000 χιλιόμετρα!! Αλλα ακριβώς λόγο της μηδενικής, η σχεδόν μηδενικής πίεσης, είναι εξαιρετικά αραιή..γιαυτό και ο ISS ας πούμε υφίσταται aerodynamic drag και χάνει ύψος συνεχώς, γιαυτό γίνονται και corrections στη τροχιά του, η οποία είναι γύρω στα 400 χλμ ψηλά..

Οπότε με λίγα λόγια η πίεση φταίει γιατί δεν ''κραταει'' τα μόρια του οξυγόνου ''πυκνά'' όπως σωστά υπονόησε ο pulsar. :great:
 

axilleas7

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
26/11/2011
Μηνύματα
28
Likes
1
Καλησπερα στους φιλους! Μια ερωτηση...για ταξιδι σε Νεα Υορκυ με ποιες εταιριες αξιζει να κανεις την πτηση?Σε economy θεση αναφερομαι.
 

mikedlkece

Business-Class-Member
Εγγραφή
22/10/2007
Μηνύματα
277
Likes
5
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
QTR
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
KLGA
Σίγουρα με κάποια ευρωπαϊκή. Το σέρβις τους είναι ανώτερο από αυτο των αμερικανικών εταιρειών.
 

AGV

First-Class-Member
Εγγραφή
13/04/2011
Μηνύματα
570
Likes
152
Περιοχή
Ύπαιθρος
Παρόλα αυτά, κάποια άλλη εταιρεία (πχ αμερικάνικη) ενδέχεται να έχει απευθείας πτήση, που σημαίνει μικρότερη ταλαιπωρία.
 

axilleas7

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
26/11/2011
Μηνύματα
28
Likes
1
Απο τις ευρωπαικες ειναι καποιες που ξεχωριζουν?Για παραδειγμα στις 3 πρωτες ποιες υπερτερουν?
 

xaris

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
05/10/2007
Μηνύματα
81
Likes
0
Με Singapore από Φρανκφούρτη. (Το πρόβλημα είναι η ώρα αναχώρησης )
 

Stelionas

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
18/07/2015
Μηνύματα
31
Likes
0
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
OAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Η Turkish έχει φτηνές πτήσεις. (Γύρω στα 600 ευρώ)
 
Top