tasos-SMI":15vis18u said:
.................τα turboprop είναι ασφλέστερα απ'τα jet...και οτι είναι πιο σταθερά...Ισχύει κάτι τέτοιο ??? ........................................(Μου έχει δημιoυργηθεί η αίσθηση οτι τα turboprop είναι πιο σταθερά μιάς και πετούν με μικρότερες ταχύτητες άρα μπορούν να ελεγχθούν πιο εύκολα.................,απλά ίσως τα jet υστερούν σε περιπτώσεις bird-strike......................
Φίλε Τάσο, πρώτα απ'όλα, δεν καταλαβαίνω την έννοια του όρου "σταθερά". Τί πάει να πεί "σταθερά"? Όλα τα επιβατηγά αεροπλάνα, είναι φτιαγμένα να είναι σταθερά. Ασταθή (από θέμα σχεδιασμού), είναι μόνο τα μαχητικά. Τα επιβατηγά είναι σχεδιασμένα για "σταθερότητα" στο εύρος των ταχυτήτων που πετάνε. Με βάση αυτό, το καθε αεροπλάνο (τζέτ ή τουρμποπρόπ), είναι σταθερό στα "κυβικά" του το καθένα.
Ένα αεροπλάνο δεν ελέγχεται καλύτερα αν πετάει πιό αργά.Σε πολλές περιπτώσεις, ισχύει ακριβώς το αντίθετο. Απάντησε στην παρακάτω ερώτηση μόνος σου: Πότε είναι πιό εύκολο να πέσει ένα ποδήλατο, όταν πάει αργά ή όταν πάει γρήγορα? Κάτι παρόμοιο ισχύει και με τα αεροπλάνα.
Ανέκδοτο-πραγματικό. Πρίν πολλές δεκαετίες, ο νεαρός (τότε) Ίκαρος, πάει στο χωριό του για Πάσχα. Ένας από τους σοφότερους γέροντες του χωριού, τον συμβουλεύει στο καφενείο: "Παιδί μου, σου εύχομαι καλή σταδιοδρομία. Να είσαι πάντα προσεκτικός και μην ξεχνάς, να πετάς πάντα αργά και χαμηλά" !!!!! Δηλαδή, ότι χειρότερο.
Το bird strike, προφανώς, κάνει μεγαλύτερη ζημιά σε μεγάλες ταχύτητες. Μην ξεχνάς όμως ότι το τζέτ, περνάει το 90% της ζωής του σε ύψη που δεν υπάρχουν πουλιά. Το τουρμποπρόπ, περνάει το 60% της ζωής του σε τέτοια ύψη.