Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

Bladerunner":2djrznv0 said:
Ακόμη και έξω απο την καμπίνα,δηλαδή στο ύψος πτήσης, το ποσοστό οξυγόνου στον ατμοσφαιρικό αέρα είναι επαρκές για την αναπνοή μας, όλο το πρόβλημα είναι η χαμηλή πίεση. Γιαυτό και η καμπίνα συμπιέζεται.. ;)

Το ΠΟΣΟΣΤΟ του οξυγόνου στον ατμοσφαιρικό αέρα είναι όντως σταθερό (κατ' όγκο), ανεξαρτήτως ύψους.
Γιατί όμως δεν μπορώ να αναπνεύσω στην κορυφή του Έβερεστ; Γιατί οι επιβάτες του HELIOS δεν μπορούσαν να αναπνεύσουν όταν η καμπίνα είχε την ίδια πίεση με έξω από το αεροπλάνο;
Δεν μου εξήγησες γιατί η χαμηλή πίεση αποτελεί πρόβλημα!

Τελος πάντων, να σου δώσω εγώ μία εξήγηση για την ανάγκη συμπίεσης στην καμπίνα και να μου πεις εσύ αν κάνω λάθος ή όχι;

Μήπως όσο ψηλότερα ανεβαίνουμε τόσο πέφτει η ατμοσφαιρική πίεση αλλά και η πυκνότητα του αέρα;

Μήπως αυτό σημαίνει ότι στον ίδιο όγκο ατμοσφαιρικού αέρα (της καμπίνας ή των πνευμόνων μας π.χ.) υπάρχει λιγότερη ποσότητα (μάζα) οξυγόνου όσο ανεβαίνουμε;

Άρα μήπως όταν γεμίζουν οι πνεύμονες μας (με συγκεκριμμένο όγκο αέρα) η ΜΑΖΑ του οξυγόνου είναι μικρότερη όσο ανεβαίνουμε ψηλότερα;

Μήπως αυτό δυσκολεύει την αναπνοή;

Τέλος, μήπως η λύση είναι να συμπιέσουμε τον αέρα, έτσι στον ίδιο όγκο (που χωράνε οι πνεύμονές μας ή η καμπίνα) να περιέχεται μεγαλύτερη μάζα (ποσότητα) οξυγόνου, έτσι ώστε να αναπνέουμε καλύτερα;

Θα ήθελα την γνώμη σου...
Πάντα φιλικά...
 
pulsar":cpfudlwi said:
Bladerunner":cpfudlwi said:
Σωστα. Μια διορθωση μονο αν επιτρεπεται, η πυκνοτητα του αερα και το ποσοστο του σε οξυγονο ειναι επαρκη ακομα και σε μεγαλα υψη, το προβλημα ειναι η πιεση! :great:

Σαν να λέμε δηλαδή πως πίεση και πυκνότητα είναι ανεξάρτητα μεγέθη. :mrgreen:

Έχεις δίκιο, έγραψα λανθασμένα για την πυκνότητα..εννοούσα το ποσοστό σε οξυγόνο.. :great:
 
GEM":25ux98i8 said:
Bladerunner":25ux98i8 said:
Ακόμη και έξω απο την καμπίνα,δηλαδή στο ύψος πτήσης, το ποσοστό οξυγόνου στον ατμοσφαιρικό αέρα είναι επαρκές για την αναπνοή μας, όλο το πρόβλημα είναι η χαμηλή πίεση. Γιαυτό και η καμπίνα συμπιέζεται.. ;)

Το ΠΟΣΟΣΤΟ του οξυγόνου στον ατμοσφαιρικό αέρα είναι όντως σταθερό (κατ' όγκο), ανεξαρτήτως ύψους.
Γιατί όμως δεν μπορώ να αναπνεύσω στην κορυφή του Έβερεστ; Γιατί οι επιβάτες του HELIOS δεν μπορούσαν να αναπνεύσουν όταν η καμπίνα είχε την ίδια πίεση με έξω από το αεροπλάνο;
Δεν μου εξήγησες γιατί η χαμηλή πίεση αποτελεί πρόβλημα!

Τελος πάντων, να σου δώσω εγώ μία εξήγηση για την ανάγκη συμπίεσης στην καμπίνα και να μου πεις εσύ αν κάνω λάθος ή όχι;

Μήπως όσο ψηλότερα ανεβαίνουμε τόσο πέφτει η ατμοσφαιρική πίεση αλλά και η πυκνότητα του αέρα;

Μήπως αυτό σημαίνει ότι στον ίδιο όγκο ατμοσφαιρικού αέρα (της καμπίνας ή των πνευμόνων μας π.χ.) υπάρχει λιγότερη ποσότητα (μάζα) οξυγόνου όσο ανεβαίνουμε;

Άρα μήπως όταν γεμίζουν οι πνεύμονες μας (με συγκεκριμμένο όγκο αέρα) η ΜΑΖΑ του οξυγόνου είναι μικρότερη όσο ανεβαίνουμε ψηλότερα;

Μήπως αυτό δυσκολεύει την αναπνοή;

Τέλος, μήπως η λύση είναι να συμπιέσουμε τον αέρα, έτσι στον ίδιο όγκο (που χωράνε οι πνεύμονές μας ή η καμπίνα) να περιέχεται μεγαλύτερη μάζα (ποσότητα) οξυγόνου, έτσι ώστε να αναπνέουμε καλύτερα;

Θα ήθελα την γνώμη σου...
Πάντα φιλικά...

Πιθανόν να μην καταλάβατε καλά, δεν έδωσα και πολύ καλή απάντηση! Αυτά που γράφεις ισχύουν, δίκιο έχει επίσης και ο pulsar.. Αυτό που συμβαίνει ουσιαστικά είναι πως όσο χαμηλότερη είναι η ατμοσφαιρική πίεση, τόσο τα μόρια όλων των στοιχείων που έχει ο ατμοσφαιρικός αέρας και κατ επέκταση και του οξυγόνου ''αραιώνουν'' για δεδομένο όγκο..όποτε και ο οργανισμός μας δεν μπορεί να λάβει αρκετό οξυγόνο ώστε να εφοδιάσει το αίμα κλπ κλπ...Γιαυτό συμπιέζεται η καμπίνα, η οποία όπως πολλοί γνωρίζεται δεν είναι σε sea level αλλά αρκετά ποιο ''ψηλά''..

Εξάλλου, η ατμόσφαιρα του πλανήτη εκτείνεται και ως τα 10.000 χιλιόμετρα!! Αλλα ακριβώς λόγο της μηδενικής, η σχεδόν μηδενικής πίεσης, είναι εξαιρετικά αραιή..γιαυτό και ο ISS ας πούμε υφίσταται aerodynamic drag και χάνει ύψος συνεχώς, γιαυτό γίνονται και corrections στη τροχιά του, η οποία είναι γύρω στα 400 χλμ ψηλά..

Οπότε με λίγα λόγια η πίεση φταίει γιατί δεν ''κραταει'' τα μόρια του οξυγόνου ''πυκνά'' όπως σωστά υπονόησε ο pulsar. :great:
 
Καλησπερα στους φιλους! Μια ερωτηση...για ταξιδι σε Νεα Υορκυ με ποιες εταιριες αξιζει να κανεις την πτηση?Σε economy θεση αναφερομαι.
 
Σίγουρα με κάποια ευρωπαϊκή. Το σέρβις τους είναι ανώτερο από αυτο των αμερικανικών εταιρειών.
 
Παρόλα αυτά, κάποια άλλη εταιρεία (πχ αμερικάνικη) ενδέχεται να έχει απευθείας πτήση, που σημαίνει μικρότερη ταλαιπωρία.
 
Απο τις ευρωπαικες ειναι καποιες που ξεχωριζουν?Για παραδειγμα στις 3 πρωτες ποιες υπερτερουν?
 
Με Singapore από Φρανκφούρτη. (Το πρόβλημα είναι η ώρα αναχώρησης )
 
Η Turkish έχει φτηνές πτήσεις. (Γύρω στα 600 ευρώ)
 
Top