Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

Καλησπέρα σε όλους,

Μια και αυτό είναι το πρώτο μου μήνυμα, να ευχαριστήσω τους πάντες διαχειριστές και χρήστες για το πολύ ενδιαφέρον και ζωντανό forum για όλους εμάς που αγαπάμε την αεροπορία.

Στην αρχή σκεφτόμουνα να βάλω αυτή την ερώτηση στα περί aviation hobby/simulators αλλά μια και δεν είναι αμιγώς τέτοιο το θέμα τη θέτω εδώ και σαν γενική ερώτηση. Αν δεν είναι σωστό ας με ενημερώσουν οι διαχειριστές να την μεταφέρω σε άλλο thread/σβήσω.

Η ερώτησή μου είναι λοιπόν ποιά είναι η μοίρα των παλιών τυπωμένων χαρτών των πιλότων εφόσον αντικασταθούν από νέους ενήμερους.

Ο λόγος που ρωτάω είναι διότι ως χρήστης του Xplane9 (flight sim) χρειάζομαι τυπωμένους χάρτες για να σχεδιάζω τις διαδρομές και τις πορείες μου. Γνωρίζω για τα διάφορα website που σου επιτρέπουν τη δημιουργία flight plan, αλλά εγώ θα ήθελα να έχω κάποιο έντυπο υλικό (π.χ. IFR high enroute charts) για την Ευρώπη. Δεδομένου οτι δε με ενδιαφέρει να είναι οι τελευταίοι και οι πιο ενήμεροι αναρωτιέμαι αν οι τυχόν επαγγελματίες πιλότοι που συχνάζουν εδώ, πετάνε/ανακυκλώνουν τους παλιούς τους χάρτες (δε γνωρίζω ποιά είναι η διαδικασία) και αν είναι διατεθιμένοι/μπορούν να τους δωρίσουν/πουλήσουν έναντι μικρής τιμής σε εμάς τους φουκαράδες τους flight sim-άδες;
 
Καλημέρα και χρόνια πολλά! Να ρωτήσω κάτι:Τι σημαίνουν οι δύο λέξεις <<Notam>> και <<Τhunderbird>>;
Ευχαριστώ εκ των προτέρων
 
NOTAM or NoTAM is the quasi-acronym for a "Notice To Airmen"
http://en.wikipedia.org/wiki/NOTAM
"Υπόμνημα" ή "ενημέρωση" προς τους πιλότους.

Τhunderbird: Όνομα μυθικού πλάσματος που μεταφράζεται "πουλί του κεραυνού".
http://en.wikipedia.org/wiki/Thunderbird_(mythology)
Εξ αυτού ονομάστηκε και το ακροβατικό σμήνος της US AIR FORCE
http://en.wikipedia.org/wiki/U.S._Air_F ... underbirds

Καλή χρονιά.
 
AΠΟΡΙΑ !

Έχοντας κατά καιρούς πετάξει με διάφορες εταιρείες -συμπεριλαμβανομένων και των δύο μεγάλων εγχώριων- αλλά μην έχοντας κρατήσει το νηολόγιο του αεροσκάφους με το οποίο πέταξα, υπάρχει τρόπος να το μάθω εκ των υστέρων ; Υπάρχει δηλαδή κάποιου είδους μηχανή αναζήτησης των πτήσεων του παρελθόντος είτε από την ίδια την εταιρεία είτε από ανεξάρτητη αρχή τήρησης δεδομένων πτήσεων ;
Ευχαριστώ εκ των προτέρων για τις απαντήσεις σας !
 
Δεν ξέρω αυτό που ρωτάω αν είναι κουφό αλλά τα αεροπλάνα τα οποία έχουν τους κινητήρες πίσω όπως το MD80 ή το F100 έχουν κάποια συγκεκριμένη ονομασία?
Όπως τα ελικοφόρα τα λέμε turboprop και τα jet..
 
Αυτά λέγονται συνήθως T-tail. Πάντως τα ελικοφόρα δεν είναι όλα turboprop. Μπορεί να είναι πχ και piston!
 
T-tail λέγονται ώς γνωστόν τά αεροπλάνα στά οποία το σύστημα stabilizers-elevators βρίσκεται στην κορυφή τού fin/rudder καί όχι στη βάση του.Δέν είναι απαραίτητο να έχουν τους κινητήρες πίσω (παράδειγμα,τά Bae146 καί τά ATR).

Οπως επίσης δέν είναι απαραίτητο ένα αεροπλάνο να έχη κινητήρες πίσω γιά να είναι T-tail.Τό MD11 (DC10) καί τό Tristar (καθώς καί το αισθητικώς κακάσχημο Trislander) έχουν έναν κινητήρα στην ουρά,αλλά το tail τους είναι κανονικώτατο.
 
Γι' αυτό και είπα "συνήθως". Τις περισσότερες φορές τα αεροσκάφη που έχουν τους κινητήρες πίσω και δεξιά-αριστερά της ουράς (όχι έναν κινητήρα στη μέση όπως DC-10 & Tristar, μιας και έχουν τους άλλους κινητήρες στα φτερά) έχουν τα πίσω πτερύγια στο πάνω μέρος της ουράς και γι' αυτό κατατάσσονται στα T-tails. Φυσικά υπάρχουν και εξαιρέσεις (πχ Avro, ATR).
 
Καλησπερα σε ολους!!!
Θα ηθελα να ρωτησω ποσος ειναι ο μεσος ορος Πτητικης ζωης ενος Αεροπλανου κι αν αυτο εχει σχεση σε μεγαλο βαθμο με το Μοντελο η τον τυπο του Αεροσκαφους!!!
Ευχαριστω.
 
Gr321, η απάντηση δεν είναι ξεκάθαρη. Μέχρι πρίν 10-15 χρόνια, τα αεροπλάνα ξεπερνούσαν τα 30 χρόνια "ζωής". Τελευταία όμως, τα πράγματα έχουν αλλάξει. Η ποιότητα κατασκευής έχει πέσει, γιατί δεν αναμένεται ένα ολοκαίνουριο αεροπλάνο να ξεπεράσει τα 20-25 χρόνια. Οι βασικοί λόγοι είναι:

1) Το ιδιοκτησιακό καθεστώς των αεροπλάνων τώρα, είναι σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό leasing. Έτσι, οι εταιρείες δεν βλέπουν το αεροσκάφος σαν περουσιακό στοιχείο. Το θέλουν όσο κάνει την δουλειά τους. Αν βγεί καινούργιο-καλύτερο το αλλάζουν. Σαν αυτούς που κάνουν lease αυτοκίνητα. Αυτό βέβαια άνθιζε σαν φαινόμενο όταν οι αγελάδες ήταν παχές, γιατί τώρα έχουν σφίξει πολύ τα ζωνάρια και που είσαι ακόμα. Οι εποχές που τα αεροπλάνα έβγαιναν από το εργοστάσιο και πήγαιναν κατευθείαν στην έρημο, θα περάσουν. Θα μειωθεί σημαντικά η παραγωγή.

2) Η τεχνολογία αλλάζει, καί στα ηλεκτρονικά και στην οικονομία πτήσης (υλικά-κινητήρες-σχεδιασμός κλπ). Οι εταιρείες το ζητάνε αυτό. Και επειδή η βελτίωση και αναβάθμιση ενός 15ετούς αεροσκάφους στοιχίζει πολλά ή είναι ανέφικτη (πόσο μάλλον όταν είναι και leased), η αγορά καινούργιων τύπων ή εκδόσεων ήταν πιό συμφέρουσα. Το πιό τρανταχτό παράδειγμα ήταν οι περιβαλλοντολογικές επιπτώσεις. Όταν εισήχθησαν τα όρια θορύβου, περίπου το 1992, πολλά αεροπλάνα που είχαν ακόμα χρόνια ζωής, αποσύρθηκαν επειδή ήταν...φασαριόζικα. Το κόστος μετατροπής των κινητήρων ήταν απίστευτα μεγάλο, ειδικά σε εταιρείες με στόλους 80 και πλέον αεροπλάνων. Δηλαδή αυτών που αποφασίζουν.

3) Το χρηματιστήριο και τα κόλπα έπαιξαν και παίζουν ρόλο. Όταν η Ryanair ή η Easyjet ανακοίνωναν αγορές 150 και 250 και οπσιον άλλων 200 (???) αεροπλάνων πρίν 6-7 χρόνια, οι μετοχές τόσο οι δικές τους αλλά τόσο και των Boeing/Airbus, ανέβηκαν με τρελλούς ρυθμούς.

Από τεχνικής άποψης, ένα καλά συντηρημένο αεροπλάνο με τακτικές αναβαθμίσεις και βελτιώσεις, μπορεί να πετάει για 50 χρόνια, ίσως και παραπάνω (για τζέτ επιβατικά μιλάμε). Απλά στις μέρες μάς (όπως και στα αυτοκίνητα) ισχύει αυτό που λένε "they don't make them as they used to anymore". Σου λέει ο Μπόινγκ αλλά και ο Όπελ, άμα τα φτιάχνω για να κρατάνε 30 χρόνια, τί δουλειά θα κάνω εγώ μετά ? Και δίκιο έχει ......
 
Top