Γιατί όχι ATH-SKP?

stavrogin

Νέο μέλος (Tourist)
Εγγραφή
23/04/2012
Μηνύματα
6
Likes
0
Πάντα απορούσα γιατί δεν υπάρχει πτήση Αθήνα-Σκόπια. Υπάρχει απαγόρευση πτήσεων μεταξύ των δύο χωρών από πλευράς Ελλάδας? Πιστεύω ότι πρέπει να υπάρχει ικανοποιητική O & D ζήτηση μεταξύ αυτών των πόλεων. Ιδίως για την ΟΑ με τα turboprop θα ήταν ότι πρέπει. Τι νομίζετε?
 

lgav1966

First-Class-Member
Εγγραφή
11/08/2004
Μηνύματα
980
Likes
0
Καλημέρα υπηρχε κάποτε πριν 7-8χρόνια με την AEGEAN αν θυμάμαι καλά και πηγαίναν 4 άτομα και ερχόντουσαν άλλοι τόσοι με το RJ ασυνφορο μάλλον τελικά και για αυτό το σταμάτησαν

ΜΜ
 

skg1

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
12/01/2009
Μηνύματα
50
Likes
0
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
OAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGTS
Κατ' αρχάς εννοείται πως δεν υπάρχει κάποια τέτοιου είδους απαγόρευση. Οι διπλωματικές σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών, παρά το ζήτημα της ονομασίας, είναι κανονικές. Υπάρχει αμοιβαία αναγνώριση (έστω κι αν η Ελλάδα αναγνωρίζει τη γειτονική χώρα με προσωρινή ονομασία), υπάρχουν εντονότατοι οικονομικοί δεσμοί, συνεργασία στα πλαίσια διεθνών οργανισμών. Από εκεί και πέρα, οι ελληνικές εταιρίες που εκτελούν πτήσεις προς Ευρώπη διασχίζουν κανονικότατα τον εναέριο χώρο της γειτονικής χώρας, επομένως δεν υπάρχει κάποιο κώλυμα στο να εκτελεστούν πτήσεις μεταξύ ATH - SKP.

Τώρα, βέβαια, τίθεται το ερώτημα κατά πόσο μία τέτοια πτήση θα ήταν βιώσιμη. Προσωπικά, πιστεύω πως όχι. Μπορεί μεν να υπάρχουν οικονομικές σχέσεις ανάμεσα στις δύο χώρες, ωστόσο αυτές δε μπορούν από μόνες τους να καταστήσουν βιώσιμο ένα τέτοιο δρομολόγιο. Πόσο μάλλον όταν οι περισσότεροι έλληνες επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στη γειτονική χώρα προέρχονται από περιοχές της βόρειας Ελλάδας. Η τουριστική κίνηση στην πρωτεύουσα της γειτονικής χώρας είναι κάτι το ανύπαρκτο (όποιος την επισκεφτεί θα καταλάβει αμέσως το λόγο), ενώ τα περισσότερα σημεία ταξιδιωτικού ενδιαφέροντος της χώρας βρίσκονται στην περιοχή Οχρίδας - Μοναστηρίου, που απέχει από το SKP το ίδιο, ή ακόμα και περισσότερο, απ' ότι το SKG. Τέλος, το βιωτικό επίπεδο των κατοίκων της γείτονος είναι πολύ χαμηλό ούτως ώστε να μπορούσε ένα τέτοιο δρομολόγιο να υποστηριχτεί από εισερχόμενους επισκέπτες. Άλλωστε, οι περισσότεροι Σκοπιανοί που ταξιδεύουν στην Ελλάδα προτιμούν την (οικονομικότερη ίσως) λύση του Ι.Χ. αυτοκινητου.
 

AirNewZealand

V.I.P.-Class-Member
Εγγραφή
09/04/2007
Μηνύματα
1.203
Likes
192
Περιοχή
Αθήνα
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
ANZ
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Για Σκόπια πέταγε στο παρελθόν και η Ολυμπιακή. Ενδεικτικά, στο χειμερινό πρόγραμμα 28.10.2001-30.03.2002, υπάρχουν 2 πτήσεις την εβδομάδα με ATR72, με τον εξής προγραμματισμό :

Κάθε Τρίτη ΟΑ393 ATH-SKP 05:15-05:50 OA394 SKP-ATH 06:30-09:05
Κάθε Κυριακή ΟΑ393 ATH-SKP 13:25-14:00 OA394 SKP-ATH 14:40-17:15

Νομίζω ότι πτήσεις υπήρχαν επίσης και το προηγούμενο ή/και επόμενο καλοκαίρι και μετά πάπαλα. Γενικά, οι πτήσεις της Ολυμπιακής για τα Σκόπια δεν κράτησαν πολύ.
 

Orfeas

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
18/06/2009
Μηνύματα
89
Likes
14
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
OAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Και στο θερινό πρόγραμμα 2002 (23/6-26/10) έχουμε:
ΔΕ-ΤΕ-ΠΑΡ ΟΑ 393 Αθήνα 00:50 Σκόπια 01:25 ---------> ΟΑ 394 Σκόπια 02:05 Αθήνα 04:35 με ATR 42.
Εντελώς αψυχολόγητο ωράριο και δεν απορώ που καταργήθηκε...
 

jerry

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
04/01/2003
Μηνύματα
4.080
Likes
684
Website
www.air-born.gr
Η ΟΑ την πάλαιψε την πτήση σε όλες σχεδόν τις ώρες της ημέρας. Η πτήση πρέπει να διεκόπη οριστικά μετά το θερινό πρόγραμμα 2003.

Χειμερινό 2002-2003
Code:
OA 393	ATH	SKP	1700	1730	.2.....	AT4	YMLKQ	0
OA 393	ATH	SKP	1900	1930	......7	AT4	YMLKQ	0

Θερινό 2003
Code:
OA 393	ATH	SKP	2130	2200	.2....7	AT4	YMLKQ	0

Η πτήση της Α3 ξεκίνησε (αμέσως μετά) το χειμώνα 2003-2004 (και διεκόπη άδοξα όπως όλοι ξέρουμε).

Σύμφωνα με τα κατάστιχά μου, τον πρώτο καιρό πρέπει να υπήρχε και διανυκτέρευση (μετά θυμάμαι κάποιες αλλαγές στο πρόγραμμα)

Code:
ATH-SKP
26	2150-2200 Α3910 
34	2200-2210 Α3910 
SKP-ATH
3457 0540-0750 Α3911
 
Top