Καλοκαίρι 2022 - Disruptions στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια

Αν και αρκετά Γερμανικά αεροδρόμια λίγο πολύ κατάργησαν τα fast lanes ή / και τα κλείνουν όταν έχει πολύ κόσμος.

Πριν από κάποιες εβδομάδες η LH έστειλε και ένα σχετικό μαιλ στους τακτικούς τους πελάτες, ζητώντας συγγνώμη για τα πολλά προβλήματα, στο οποίο γράφεται μεταξύ άλλων

Die angespannte Personalsituation durch unsere Systempartner lässt derzeit an vielen deutschen Flughäfen keine gesonderte Bedienung der Fastlanes zu. Uns ist bewusst, dass gerade dieser Premiumservice für Sie als Vielfliegerinnen und Vielflieger ganz besonders wichtig ist. Dennoch müssen wir Sie in dieser außergewöhnlichen Situation bitten, Wartezeiten an der Sicherheitskontrolle in Ihrer Zeitplanung zu berücksichtigen.

Και όπως το διάβασα, το ζήτησαν ακόμα και κάποιοι πολιτικοί, δηλ. για να περάσουν όλοι λίγο πιο γρήγορα από τον έλεγχο.

Να μην μιλάνε για αεροδρόμια όπως CGN όπου το τελευταίο ΣΚ είχε ουρές μέχρι και 5 ώρες και παραπάνω και εκατοντάδες επιβάτες που έχασαν τις πτήσεις τους.
 
Αυτό το είδα και αλλού (π.χ. αυτό εδώ από το Schiphol), αλλά σε κάποιες περιπτώσεις φαίνεται πως ήταν απλά prank ή κάτι σαν challenge... Ωιμέ, τι να πει κανείς...

Κάτι άλλο που κάνει απελπισμένος κόσμος είναι να κλείνει ένα full-bizz εισιτήριο προκειμένου να περάσει το security με προτεραιότητα και μετά να το ακυρώνει μιας και προβλέπεται full refund (εφόσον δεν είναι business-lite). Εκεί μας φτάσαν οι αλήτες!
Στην Αθήνα το φαινόμενο έχει την κωδική ονομασία Σαντορίνη :mrgreen:
 
Όλα σωστά. Και η τραγική ειρωνεία είναι πως με όλη αυτήν την αναστάτωση, δεν υπάρχει καν η "υπεραξία".
Καλά, αυτό σχετικό είναι. Ήδη η AF-KLM ανακοίνωσε κέρδη για πρώτη φορά μετά την πανδημία και παρόλο το χάος των αεροδρομίων και της ίδιας (έχουν βάλει στην άκρη 70 εκ. για αποζημιώσεις) αναμένει να κλείσει τη χρονιά με κεροδοφορία. Έχουν και κάτι δις. κρατικής βοήθειας να ξεπληρώσουν... Όλα καλά πάνε για τους μετόχους, ε τώρα ταλαιπωρούνται λιγουλάκι οι επιβάτες.
 
Πώς να μην κερδοφορήσει που πέσαμε όλοι πάνω στα εισιτήρια σαν να μην υπάρχει αύριο, και οι αεροπορικές εταιρείες έβαλαν στη γραμμή τόσα αεροσκάφη όσο να πετούν γεμάτα με υψηλές τιμές. Το συμφέρον τους κοιτούν και αυτοί. Όσο βρίσκουν πελάτες, τόσο θα βαράνε.

Είμαι από αυτούς που αναμένουν να κάτσει η μετα-πανδημική μπίλια περίπου στο σημείο που ήταν το 2019 (με τις σχετικές προσαρμογές βεβαίως βεβαίως). Στο μεταξύ κάποιοι θα κάνουν το πάρτι τους. Δεν πειράζει. Κι εμεις τα (ψυχολογικά) σπασμένα μας βγάζουμε, εκείνοι τα οικονομικά τους. Τι θα τους κάνουμε; Μήνυση; :mrgreen:
 
Δε διαφωνώ, να βγάλουν και αυτοί, αλλά μιας και φαίνεται πως το παραδάκι φτάνει και περισσεύει, ας κοιτάξουν να ρίξουν και κάτι στο πως το όλο σύστημα θα λειτουργήσει καλύτερα. Το σύστημα των αερομεταφορών είναι πολύπλοκο, αλλά δε μπορώ να πιστέψω πως δε μπορεί να γίνει κάποια βελτίωση. Απλά προφανώς εφόσον τα νούμερα βγαίνουν για τις αεροπορικές (και τα αεροδρόμα εικάζω;), δεν υπάρχει ενδιαφέρον για όποια αλλαγή. Και ακόμα δεν έχει έρθει ο Αύγουστος, που θα είναι η κατάβαση στην άβυσσο, πριν αρχίσει η όποια βελτίωση από Σεπτέμβρη/Οκτώβρη...

Επίσης, "πέσαμε όλοι πάνω στα εισιτήρια", διότι οι εταιρείες τα έβγαλαν διαθέσιμα, φαντάζομαι σε συνενόηση πάντα με τους εμπλεκομένους. Τι όχι; Και το επιχείρημα πως η ζήτηση "έσκασε" ξαφνικά δεν το καταλαβαίνω πλήρως. Με τον κόσμο κλεισμένο 2 χρόνια, με τους περιορισμούς ταξιδιών να χαλαρώνουν (θυμάται κανείς πότε πετούσαμε με EU DCC;), με τον κόσμο πλήρως εμβολιασμένο και με τις πτήσεις διαθέσιμες για αγορά, όποιος μανατζαραίος περίμενε κάτι διαφορετικό, ε θα πρέπει να κοιταχτεί στον καθρέφτη.

Εν κατακλείδι, δε φταίνε οι επιβάτες σε τίποτα, φταίνε οι stakeholders. Να κάτσουν να τα βρούνε.
 
Το «πέσαμε πάνω στα εισιτήρια» δεν είχε την παραμικρή επίκριση. Καλά κάναμε. Από εκεί και πέρα, ναι, θα έπρεπε όλο το σύστημα να είχε προβλέψει/προνοήσει, σε αυτό συμφωνούμε όλοι εδώ και καιρό.
 
Εχουμε εικόνα για την κατάσταση στο Βενιζέλος με τις βαλιτσες;
Γνωστή μου που ταξίδεψε την προηγούμενη εβδομάδα Θεσαλονίκη-Αθήνα μου είπε πως χάθηκαν ΟΛΕΣ οι βαλιτσες από ΟΛΟΥΣ τους επιβάτες.
 
Μα άν πρόκειται για απευθείας πτήση (όχι από επιβάτες που ήρθαν από ανταπόκριση ή / και είχαν ανταπόκριση στην Αθήνα) ίσως ποτέ δεν φορτώθηκαν στη Θεσσαλονίκη (γιατί δεν υπήρχε προσωπικό, δεν ήθελαν να καθυστερήσουν τη πτήση με κίνδυνο πολλοί να χάσουν τις ανταποκρίσεις τους και έτσι αποφάσισαν να πετάνε χωρίς βαλίτσες);

Στην Αθήνα μπορεί να ξεφορτώνονται με καθυστέρηση / να μην φορτώνονται εγκαίρως σε πτήση ανταπόκρισης, αλλά να χάνονται βαλίτσες από πτήση SKG-ATH;
 
Κατι για το οποίο δεν έχω διαβάσει- ακούσει σχετικά, ειναι η αναμενόμενη για μένα απαίτηση αποζημιώσεων που λογικά υπάρχουν απο αεροπορικές εταιρείες σε εταιρείες επιγειας εξυπηρέτησης ( καθυστερήσεις, χάσιμο slots, χαμένες βαλίτσες κλπ) και βέβαια επιβατών σε αεροπορικές εταιρείες για ολα οσα βιώνουν. Φαντάζομαι οτι μονο το θέμα των αποσκευών επιβαρύνει με πολλά λεφτά τις αεροπορικές εταιρείες.. Οι δραστηριότητες στα αεροδρόμια ειναι υποστελεχωμένες και το εναπομείναν προσωπικό καλείται να βγάλει πέρα την αυξημένη κίνηση, σε συνδυασμό με το λιγοτερο προσωπικό. Οι εταιρείες handling γλυτώνουν λοιπόν αρκετους μισθούς, αλλά οι αμοιβές τους απο τις αεροπορικές ειναι ίδιες. Αν όμως δεν "πληρώσουν" για αυτό, οι διαχειριστές αεροδρομίων, handlers, αεροπορικές και οτι άλλο εμπλέκεται στην ομαλή ροή των πτήσεων, μπορεί τελικά να ανοίξει η όρεξη και να μη σκιστούν να ψάξουν για προσωπικό για την επόμενη σαιζόν, αφου πλέον η φετινή ειναι χαμένη
 
Θίγεις μεγάλο ζήτημα. Ευθύνη μεταφοράς των αποσκευών κλπ έχει η αεροπορική (αυτή θα κληθεί να πληρώσει τις αποζημιώσεις στους επιβάτες με καθυστερημένες ή/και χαμένες αποσκευές), που για οικονομικούς, πρακτικούς (και άλλους λόγους) το αναθέτει σε εταιρείες handling και μετά συνήθως απαιτεί να πληρώνει λίγα και να έχει βασιλική εξυπηρέτηση, που αναγκάζει τις εταιρείες handling να κακοπληρώνουν τους εργαζομένους που οδηγεί σε ελλείψεις προσωπικού κτλ. Να θυμίσουμε πως παλιά π.χ. η Aegean έκανε self-handling όχι μόνο σε ATH αλλά και σε αρκετά περιφερειακά αεροδρόμια. Ενδεχομένως, θα έπρεπε οι αεροπορικές να βάλουν το χέρι λίγο βαθύτερα στην τσέπη... Λύσεις υπάρχουν (η Icelandair έχει κρατήσει το ευφυές μέτρο (προφανώς επειδή αποδίδει) να φέρνει 2 υπαλλήλους στο AMS για να βοηθάνε στη φόρτωση, ενώ η KLM διαφημίζει στα social media τους υπαλλήλους γραφείου που κατέβηκαν στην πίστα να βοηθήσουν στο χάος - και φαντάζομαι, ε θα τους δίνει και κάτι παραπάνω).
 
Top