Κρατικά Αεροδρόμια ή Ιδιωτικά. Τι λέτε?

cavo_paradiso":210cv6t5 said:
Στα χαρτιά ναι. Αλλα άμα εσείς το λέτε ιδιωτικό με τον τρόπο που λειτουργεί... Και άντε να το πούμε ιδιωτικό, είναι όμως ο κανόνας η η εξαίρεση των ιδιωτικών αεροδρομίων? Γιατί όπως ηπα k πριν αλλιώς τα έχω συνηθίσει εγώ τα ιδιωτικά :p

Όσο για την ανταγωνιστικότητα ΕΠΙΒ’ΛΛΕΤΑΙ να χτιστεί ένα τουλάχιστον μικρό αεροδρόμιο ακόμα στην αθηνα κατά την γνώμη μου. Η στην τελική άμα δεν μπορούνε στην αθηνα, στην κόρινθο, στην σαλαμίνα

κατι μαλλον δεν πιανω....το προβλημα σου ειναι το ιδιοκτησιακο καθεστος του βενιζελου η το αν ο ανταγωνισμος δημιουργει πτωση στις τιμες??

αν οντως σε απασχολει το πρωτο τοτε πρεπει να ξερεις οτι το αεροδρομιο κατασκευαστηκε με την μεθοδο της αυτοχρηματοδοτησης. μια μεθοδο πολυ διαδεδομενη τα τελευταια χρονια σε ολο τον δυτικο κοσμο. αυτο σημαινει πως επειδη το ελληνικο δημοσιο δεν ειχε η δεν ηθελε να επεδυσει στην κατασκευη ενος αεροδρομιου επετρεψε σε καποιον ιδιοτη να το κατασευασει και να το διαχειριστει για καποια χρονια. μετα το περας των χρονων αυτων το αεροδρομιο παιρναει σε δημοσια χερια.

κατι παρομοιο εγινε και στην αττικη οδο και αν δεν κανω λαθος και στο γιοφυρι του ριο ντε πατρειρο.

οσο για το αν τα ιδιοτικα αεροδρομια ειναι κατα αναγκη φτηνοτερα απο τα δημοσια...εδω επετρεψε μου να διαφωνησω...και μαλιστα καθετως. αεροδρομια οπως του αμστερνταμ, φρανκφουρτη, χιθροου, ζυριχης ειναι ιδιοτικα..αλλα ειναι και ακριβα.

μαλλον ταυτιζεισ την εννοια secondary airport με την private airport
 
Ìðïñåß íá ìðåñäåýïìáé öéëå no frills, äåí åßìáé k åéäéêüò óå áõôÜ êáé ðñïðÜíôùí ôï post ìïõ Þôáíå âáóéóìÝíï óå ðñïóùðéêÝò åìðåéñßåò. Óôéò äõï ÷þñåò ðïõ ðñïáíÜöåñá üíôùò éÜíåé Ýôóé ôá ðñÜãìáôá ôï primary airport åßíáé êñáôéêü êáé ôï secondary éäéùôéêü and cheaper.

Ôþñá áõôü ðïõ Þèåëá íá äþóù Ýìöáóç Þôáí üôé ðñÝðåé üðùò oi ðåñéóóüôåñåò åõñùðáúêÝò ÷þñåò íá ÷ôéóôåß Ýíá secondary k óôçí áèçíá, ôïõëÜ÷éóôïí áõôü èá áíÝâáæå ôïí áíôáãùíéóìü. ×áñáêôçñéóôéêü ðáñÜäåéãìá ç wizzair ðïõ óôáìÜôçóå ôï BUD-ÁTH-BUD ëüãïõ ôïõ õøçëïý êüóôïõò óôáèìåýóåùò óôï LGAV.

Íïìßæù üôé öåýãïõìå áðü ôï èÝìá ðÜíôùò êáëï èá Þôáí ç êõâÝñíçóç íá Ý÷åé ôïõò ðüñïõò ç ôçí èÝëçóç íá ÷ôßóåé Ýíá áåñïäñüìéï ðïõ èá Þôáíå åîïëïêëÞñïõ êñáôéêü áðü ôçí ðñþôç ìÝñá ëåéôïõñãßáò

¸íá Üëëï åñþôçìá ðïõ ìðïñïýóå íá ãßíåé åßíáé ôï áí ðéóôåýåôå üôé ôï áåñïäñüìéï (LGAV) èá ðáñáìåßíåé ßäéï ðïéïôéêÜ üôáí áëëÜîåé ÷åñéá k ðÜåé óôï êñÜôïò?
 
φιλε cavo συμφωνω με οσα ειπες. και εγω θελω ενα ανατγωνιστικο αεροδρομιο στον ελβεν..διοτι πιστευω πως ο ανταγωνισμος ειναι αυτος που ριχνει τις τιμες και οχι η ταυτοτητα του ιδιοκτητη...

οσο για το που ανηκουν τα αεροδρομια στα οποια αναφερθηκες...απο σουηδια δεν γνωριζω...αλλα το ferihergy της βουδαπεστης (και τα δυο terminals) ειναι ιδοκτησια της ΒΑΑ...και αρα ειναι ιδιωτικα ειναι και το prime και το secondary
 
προσωπικά πιστεύω ότι τα ιδιόκτητα αεροδρόμια είναι ότι καλύτερο υπάρχει. Το ελληνικό κράτος δεν μπορεί να χειρίζεται αεροδρόμια. :mad:

Επίσης δεν πιστεύω (και βαρεστεμε άμα θέλετε) ότι ο επιβάτης που θέλει να έρθει στην ελλάδα δεν θα έρθει μονο και μονο επειδή το εισιτήριο για το ATH Ελευθέριος Βενιζέλος του κοστίζει 10-15 ΕUR περισσοτερους φόρους :stupid:
 
alex2":2gtslcpi said:
Επίσης δεν πιστεύω (και βαρεστεμε άμα θέλετε) ότι ο επιβάτης που θέλει να έρθει στην ελλάδα δεν θα έρθει μονο και μονο επειδή το εισιτήριο για το ATH Ελευθέριος Βενιζέλος του κοστίζει 10-15 ΕUR περισσοτερους φόρους :stupid:
Αγαπητέ Άλεξ,
Κανείς δε θα σε βαρέσει! Οι επιβάτες δε θα το σκεφτούν σίγουρα (εκτός αν είναι απ' τη νότια ιταλία :evil: ).
Το θέμα είναι ότι το σκέφτονται οι Αεροπορικές Εταιρίες, και κυρίως οι LOCO, που οι υπερβολικοί φόροι του Αθηναικού αεροδρομίου σε συνδιασμό με τα υπερβολικά μεγάλα parking fees κάνουν αδύνατη την προσφορά ενός πραγματικά οικονομικού ναύλου...
Άρα όσες λιγότερες εταιρίες έχεις σαν αεροδρόμιο :arrow: τόσο ποιό απομονωμένος προορισμός είσαι.
Προσωπικά πιστεύω ότι το κουμάντο στα λεγόμενα "μεγάλα" αεροδρόμια της χώρας μας, πρέπει να έχει το κράτος, με μια διαφορετική βέβαια ΥΠΑ.
Για πάρα πολλούς λόγους(κυρίως εθνικής σημασίας) που πιστεύω ότι δεν είναι ανάγκη να τους αναλύσω.
Φιλικά Κώστας
 
El.Venizelos

Το ΕΛ.ΒΕΝ. είναι ιδιωτικό με όλα τα καλά (κερδοφορία κλπ.) χωρίς κανένα ρίσκο διότι έχει ρήτρες με τις οποίες το Ελληνικό δημόσιο (εσείς και εγώ) πληρώνουμε όλα τα σπασμένα. Στην ουσία είναι σαν να μου δίνει το κράτος ένα μαγαζί στο Σύνταγμα με όλα πληρωμένα, με απαγορευμένο τον αναταγωνισμό και εγώ μόνο να εισπράττω. Ολες όμως τις επενδύσεος κλπ. τις κάνει το κράτος. Επι πλέον αν δεν παταέι πελάτης, το δημόσιο με αποζημιώνει για διαφυγόντα κέρδη!!!!Οποιος υποστηρίζει ιδιωτικά αεροδρόμια έχει υπόψη κανόνες ανταγωνισμού κλπ. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει στη περίπτωση του ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ. Μας πιάσαν κώτσους οι Γερμανοί. Και εγώ είμαι υπέρ καθαρά ιδιωτικών αεροδρομίων με ανταγωνιστικούς όρους κλπ. Οχι αυτό που συμβαίνει στον ΔΑΑ. Ϊσως δεν γνωρίζετε ότι ανάμεσα στους όρους της σύμβασης υπάρχει και μια που απαγορεύει οποιοδήποτε πολιτικό αεροδρόμιο σε ακτίνα 100 χλμ από τον ΔΑΑ. Γι`αυτό κλείσανε το Ελληνικό το οποίο θα μπορούσε να γίνει δευτερεύον γενικής αεροπορίας κλπ. Πετάξτε με ενα σέσνα στο ΔΑΑ. Γνωρίζει κανείς πόσο θα πληρώσει σε τέλη προσγείωσης και στάθμευσης για 1-2 ημέρες? Αν το μάθετε θα σας έρθει κόλπος.....(περίπου όσο κοστίζει ένα μικρό μεταχειρισμένο ΙΧ αυτοκίνητο)
 
http://img261.imageshack.us/my.php?imag ... ledma4.png
Åäþ ìéá öùôü ãéá ôï ðïõ áðáãïñåýåôáé íá öôéÜ÷íåé áíôáãùíéóôéêü áåñïäñüìéï. Óôï êÝíôñï ôïõ óôáõñïõ ôï LGAV. ¼ðùò âëÝðïõìå ïýôå óôçí êüñéíèï åðéôñÝðåôáé íá öôéá÷ôåß ôßðïôá. Íá ñùôÞóù ç áíäñüò ðïõ åßíáé ïëüêëçñç ìÝóá óôïí êýêëï Ý÷åé ðïëéôéêï áåñïäñüìéï?
 
Η Άνδρος δεν έχει αλλά έχει η Σύρος που φαίνεται μέσες-άκρες να καλύπτεται από τον κύκλο. Τώρα θα μου πεις τι να σου κάνει το αεροδρομιάκι της Σύρου, αλλά με μια μικρή επέκταση και ταχύπλοα shuttle ferries για Πειραιά (λίγο sci-fi είναι αυτό αλλά ποτέ δεν ξέρεις, may the force be with LGSO!), κάτι γίνεται. :twisted:
 
Αποθήκες ή σουπερμάρκετ??

Στην ελλάδα τι να θέλουμε?? Αεροδρόμιο που να βλέπετε θα δούμε ποτέ?

Τέτοια που είναι η ΥΠΑ, καλά κάνανε και την πετάξανε από την διοίκηση του Αερολιμένα Αθηνών.......Μιλάμε για τα χαμηλότερα τέλη χρήσης παγκοσμίως..ποιά άλλα χώρα έχει χειρότερα αεροδρόμια από εμάς?? Να χρεώσουν παραπάνω για τί?? Δλδ, τα 12 ευρώ ανά επιβάτη είναι λίγα?

Προσωπικά τί με νοιάζει πόσα είναι τα τχ του Βενιζέλου για τις αεροπορικές όταν και πάλι και ας είναι το ακριβότερο, και ας θέλουν όλοι οι τουρίστες να πάνε στα νησιά, αλλά παραμένει το ν.1 σε αύξηση κίνησης πανελλαδικά....Οι αεροπορικές, επιχειρήσης είναι δεν κατάλαβα γιατί να τους χαρίζετε...και κρατικό να ήταν δεν θα μ ένοιαζε.... Δεν μου λέτε...ξέρετε πολλές πόλεις παγκοσμίως που με την κίνηση της Αθήνας πριν λίγα χρόνια είχαν 2 αεροδρόμια?? Ελάχιστες...Όλες οι πόλεις την που αντικατέστησαν το αεροδρόμιο τους την προηγούμενη δεκαετία επειδή αυτό είχε φτάσει στα όρια του, έκλεισαν το παλαιό τους...παραδείγματα το Όσλο, το Μόναχο, η Κουάλα Λουμπούρ, τώρα η Μπανγκόγκ... Ναι τα 100χμ είναι τραγικό...μου ακούγεται και παράνομο..πως είναι η Ε.Ε που προστατεύει τον ανταγωνισμό να το δέχτηκε...γιατί δεν τους έχει πάει κανείς στα δικαστήρια??


Σαφώς και θα ήθελα τα αεροδρόμια να είναι κρατικά...αλλά θα ήθελα μια Υπηρεσία, που θα είναι υπέυθυνη για την κατασκευή και την διαχείριση τους, να διαχειρίζεται μόνη της τα έσοδα και τα έξοδα της..και όχι τα διάφορα τέλη εκσυχρ. κτλπ να μην ξέρουμε καν που πάνε...και εννοείτε όλες οι κινήσεις να γίνονται με βάση χρηματοοικονομικά κριτήρια...και όχι πολιτικά...φτιάξτε πρώτα το δεύτερο σε κίνηση αεροδρόμιο αντί για να πετάξετε όλα τα λεφτά σε έναν διάδρομο για 'υπερατλαντικές πτήσεις' από μία πόλη που ακόμα δεν έχει καθημερινές πτήσεις για τις βασικότερες ευρωπαικές πόλεις.

Αλλά βέβαια στην Ελλάδα έχουμε μάθει στο μέτριο, αν και οι απόψεις μας κινούνται πάντα στα άκρα....τι ήθελα και μίλησα :D :D

'Οσον αφορά το τσέσνα μπορείς να το πάς και στα Μέγαρα :) Μάλλον θα είναι φθηνότερα
 
FACT ALERT

1-Τα ΤΕΑΑ (σπατόσημα) είναι έμμεσοι κρατικοί φόροι και τα εισπράττει μεν η ΥΠΑ, τα αποδίδει δε στο δημόσιο για δρόμους, γέφυρες, ασθενοφόρα, ομόλογα κλπ.
2-Η <αύξηση> του ΔΑΑ οφείλεται σε κρατικό προστατευτισιμό διότι προκειμένου να υπάρχει κίνηση στον ΔΑΑ το κράτος μέσω της ΥΠΑ δεν δίνει εγκρίσεις κλπ. σε ξένες αεροπ. εταιρείες για τα άλλα αεροδρόμια. Γιατί?
Διότι βάσει της σύμβασης με τη ΧΟΚΤΙΦ το ελληνικό δημόσιο πληρώνει 1 δολλάριο ΗΠΑ για κάθε διακινούμενο επιβάτη στον ΔΑΑ μέχρι τα 16 εκατομύρια επιβάτες ετησίως. Δηλαδή αν διακινηθούν 10 εκατ. επιβάτες, το δημόσιο αποζημιώνει τον ΔΑΑ με 1 δολλάριο ανα επιβάτη για 6 εκατομύρια επιβάτες. Συνεπώς συμφέρει στο κράτος να αυξηθεί η κίνηση στον ΔΑΑ για να μειωθεί το ποσό που πληρώνει σ`αυτόν.
3-Η ΟΑ δεν κλείνει διότι το κράτος προτιμάει να τη λειτουργεί ως θνησιγενή διότι η ΟΑ αποτελεί τον βασικό χρήστη του ΔΑΑ πληρώνοντας δισεκατομμύρια κάθε χρόνο στη ΧΟΚΤΙΦ. (Στην πράξη τα πληρώνει το δημόσιο δηλαδή εμείς όλοι). Οπότε αν κλείσει η ΟΑ το δημόσιο θα πληρώνει ούτως ή άλλως τα διαφυγόντα κέρδη στους Γερμανούς και παράλληλα θα μεγεθυνθούν οι δείκτες ανεργίας διότι έτσι απασχολούνται και κάμποσες χιλιάδες υπαλλήλων στην ΟΑ.
4-Η ΕΛΑΣ, η Π.Υπηρεσία, η ΥΠΑ κλπ κλπ πληρώνουν τεράστια νοίκια στη ΧΟΚΤΙΦ.
Αρα το ΔΑΑ ΔΕΝ είναι ιδιωτικό με την έννοια που και εγώ θέλω (ρίσκο, ανταγωνισμό, πτώση τιμών κλπ) Η κερδοφορία του είναι εξασφαλισμένη από το δημόσιο (ΕΜΑΣ!!!) και ρίσκο κανένα. Τέτοια ιδιωτικά αεροδρόμια ονειρευόμασταν? ΜΑΘΕΤΕ ΠΡΙΝ ΕΚΦΕΡΕΤΕ ΛΑΘΟΣ ΑΠΟΨΕΙΣ. Και μη συγκρίνετε το εξωτερικό με εδώ. Εδώ είμαστε κράτος μόνο στα χαρτιά....

Ετσι ανοίγω και εγώ ιδιωτικό!!! αεροδρόμιο.

cavo_paradiso":1w5xo355 said:
Εδώ μια φωτό για το που απαγορεύεται να φτιάχνει ανταγωνιστικό αεροδρόμιο. Στο κέντρο του σταυρου το LGAV. Όπως βλέπουμε ούτε στην κόρινθο επιτρέπεται να φτιαχτεί τίποτα. Να ρωτήσω η ανδρός που είναι ολόκληρη μέσα στον κύκλο έχει πολιτικο αεροδρόμιο?
 
Top