Κράτηση εισητηρίων

Ευχαριστω πολυ για τις απαντησεις! Λογω διαμονης εκτος Ελλαδας και γνωριζοντας πως το τηλεφωνικο κεντρο χρειαζεται περιπου 10 λεπτα μεχρι να ανταποκριθει, η χρεωση θα ειναι αρκετη... Γι' αυτο ειπα να ρωτησω πρωτα εδω. Μου φαινεται πως τελικα θα χρειαστει να επικοινωνησω μαζι τους...
 
Αν βρίσκεσαι στην Κύπρο, κάλεσε 22654100 και θα συνδεθείς με το call centre της Αθήνας, με χρέωση προς σταθερό αριθμό Επαρχίας Λευκωσίας.
 
Δεν γνωρίζω εάν γενικά το σύστημά τους έχει πρόβλημα, ή με τις προσφορές που έβαλαν έχασαν την μπάλα.
Εγώ με τις προσφορές αγόρασα 3 εισιτήρια, 2 εξωτερικό 1 εσωτερικό.
Ενώ μετά την πιστωτική κάρτα μου εμφάνιζε τον κωδικό κράτησης, δεν μου έστελνε αντίγραφο στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Όταν τους έπαιρνα τηλέφωνο αναγνώριζαν ότι έχουν πρόβλημα και μου το έστελναν χειροκίνητα.
Στο 3 εισιτήριο μετά την πιστωτική κάρτα έβγαλε μήνυμα να επικοινωνήσω μαζί τους και όταν το έκανα με ενημέρωσαν ότι η κράτηση είχε περάσει και πάλι μου την έστειλαν χειροκίνητη.

Γενική απορία για τις τιμές τους…. υπήρχαν ημέρες που το business εισιτήριο ήταν €25 επιπλέον του Flex, φυσικά και το αγόρασα. :great:
Φυσικά αυτό δεν κράτησε για πολλές ημέρες, και για τους 2 Ιβηρικούς προορισμούς.
Αγόρασα εισιτήριο για Νότια Ιταλία για μετά από πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα και την επόμενη ημέρα αντί να ανέβει η τιμή του ναύλου της ίδιας ημέρας, έπεσε στα €104 με επιστροφή. Φυσικά και αυτό κράτησε ένα διήμερο και ύστερα ανέβηκε πάλι στα €136. :(

Έχω την αίσθηση ότι έχει καταντήσει λοταρία το να αγοράζεις εισιτήριο με την Α3.

Όταν παλιότερα είχα αναφέρει ότι μάλλον το κάνουν ώστε οι τουριστικοί πράκτορες να αγοράζουν φτηνά, (για την διοργάνωση γκρουπ ;.?) πέσατε να με φάτε. Δεν μου εξηγήσατε όμως πως μπορεί να υπάρχει τόσο μεγάλη διακύμανση στο κόστος εισιτηρίου από μέρα σε μέρα.
Φυσικά δεν αναφέρομαι σε ταξίδια που θα πραγματοποιηθούν σύντομα αλλά μετά από μεγάλη χρονική περίοδο.
Καταλαβαίνω αγοράζεις 1, 2,… εισιτήρια η τιμή των υπολοίπων αναβαίνει, πως είναι δυνατόν να κατεβαίνει;
Καταλαβαίνω να αρχίσει η περίοδο προσφοράς και να πέσει το κόστος εισιτηρίου, αλλά στην ίδια περίοδο προσφορών να υπάρχουν διακυμάνσεις που κρατούν 2.3 ημέρες;...;.... :?:
 
Χωρίς να είμαι συνδεδεμένος με τον χώρο του aviation (και άρα μπορεί να πω και καμιά κοτσάνα), από τα ταξίδια μου έχω δει τους εξής παράγοντες που δεν μπορείς να τους δεις σαν απλός παρατηρητής/πελάτης:

1) expected load factors :

Αν ψάξεις για ATH-LHR για τον.... Ιούλιο του 2016 θα δεις ότι τα περισσότερα είναι W-class , 200 ευρώ ow. Σημαίνει αυτό ότι δεν θα πουλήσουν ούτε ένα p-class φτηνό εισητήριο για κανά 50-60άρι? Όχι, απλά έτσι μαζεύουνε λεφτά διάφορους που κάνουν book vacations 10 μήνες νωρίτερα.
Αντίστοιχα θα δεις και για την BA στο πχ LGW-SKG για τον ιούλιο του 2016

Αντίστοιχα, οι προβλέψεις μπορεί να πέσουν έξω: Αν για παράδειγμα στο δικό σου δρομολόγιο έχουν υπολογίσει ότι Χ μέρες πριν την αναχώρηση θα πρέπει να έχουν Υ κρατήσεις με Ζ λεφτά κατά μέσ όρο και πέσουν έξω 10% στον αριθμό των κρατήσεων, θα μειώσουν τις τιμές για να προσελκύσουν περισσότερο κόσμο. Αν είσαι γκαντέμης και πάρεις τα εισητήρια πριν την μείωση, τότε θα πληρώσεις περισσότερα από κάποιον που θα τα πάρει πιο αργά από σένα.

2) Κάνουν match τις προσφορές από άλλες εταιρείες
Αν πχ η iberia έβγαλε offer για το πχ ATH-BCN , τότε η aegean υπάρχει καλή περίπτωση είτε να το κάνει match είτε να χαμηλώσει τις τιμές και να βασιστεί ότι λόγω alliance/loyalty/προτίμηση στις ελληνικές εταιρείες , ότι θα πάρει το traffic που θέλει να πάρει. Οπότε, αν αγόρασες εισητήρια πριν την προσφορά της πχ IB, τότε μάλλον θα τα πάρεις πιο ακριβά από κάποιο που αγόρασε μετά

3) Το πως λειτουργούν τα fare buckets:
Δεν ξέω αν η αιγαίου λειτουργεί έτσι, αλλά κάποιες άλλες αεροπορικές δεν πουλάνε όλα τα φτηνά fare buckets , και μετά πάνε στα ακριβότερα κλπ. Κάνουν κόλπα του στυλ:

Έστω ότι η υποθετική μας εταιρεία έχει τα P,T,U,K,W,L,M,B,Y fare buckets για economy (από το φτηνότερο στο ακριβότερο).
Δεν είναι ανάγκη να πουλήσει όλα τα P fares πριν πουλήσει T κλπ. Αυτό που μερικές φορές κάνει είναι να πουλάει σε batches των, πχ 5P-2T-1U τα εισητήρια. Άρα αν εσύ είσαι ο 8ος/8 που αγοράζει εισητήριο, ο 9ος θα το πάρει φτηνότερα. Βέβαια έκανα μερικές απλουστεύσεις σε αυτή την ανάλυση, αλλά νομίζω περνάω το κύριο μήνυμα.



Γενικά μιλώντας, οι αεροπορικές μισούν τους intermedieraries. Γιατί όταν εγώ παίρνω τα ex-CPH υπερατλαντικά σε business £200 base fare , και η orbitz/expedia παίρνουν £25 τότε στην αεροπορική δεν μένει τίποτα. Αντίστοιχα μισούν και τα GDS , γιατί αν η αιγαίου πουλάει εισητήριο 20 ευρώ ex-SKG και, επειδή το κλείνω από το εταιρικό GDS, χάνει 7 ευρώ τότε πρακτικά πετάω τζάμπα γιατί αν βάλεις και το lounge cost τότε το base fare των 4-5 ευρώ έχει γίνει -15 για πλάκα!

Όμως, προς το παρών, δεν μπορούν να κάνουν χωρίς τα τουριστικά γραφεία για διάφορους λόγους, και επίσης δεν μπορούν να κάνουν χωρίς τα GDS γιατί δεν θα παίρνανε ούτε έναν εταιρικό πελάτη αλλιώς. Και όλα αυτά στα λέω για να καταλάβεις ότι η αιγαίου δεν έχει κανέναν λόγο να σε ρίχνει εσένα και να προμοτάρει τα OTA's . Παρότι μερικές φορές στα OTA's βρίσκεις φτηνότερα fares από ότι στο site της Χ εταιρείας, αυτό συνήθως συμβαίνει επειδή η εταιρεία θέλει να είναι greedy
 
Ευτυχώς βρέθηκε ένας άνθρωπος, που δεν πιστεύει στην παγκόσμια συνωμοσία ταξιδιωτικών γραφείων και αεροπορικών εταιριών να κλέψουν τον κατά τα άλλα συμπαθέστατο Airzena μας.

Επειδή η Αιγαίου δουλεύει ΚΑΙ με το μοντέλο των provisional bookings, σχεδόν πάντοτε , συμβαίνει να ακυρώνεται μία θέση από έναν επιβάτη που είχε κάνει κράτηση υπό προθεσμία και να πέφτει στον κουβά του inventory. Σε αυτήν την περίπτωση, ανάλογα με τη διαθεσιμότητα και την παραμετροποίηση που έχει κάνει η αεροπορική εταιρία, η θέση αυτή, είτε καθίσταται διαθέσιμη στον ίδιο ναύλο με πριν (ίδιο RBD/ booking class), είτε το RBD ανεβαίνει σε άλλη κατηγορία του ίδιου fare family, και ενδεχομένως να διπλασιαστεί, να τριπλασιαστεί ή να δεκαεξαπλασιαστεί η αξία του! Ένα Y-Go Light για Σαντορίνη κοστίζει €147, δηλαδή 16,5 φορές παραπάνω από ένα P-GoLight, που κοστίζει 9 ευρώ. Το παράδειγμα είναι ακραίο, αλλά είναι υπαρκτό. Βέβαια, η Αιγαίου, δεν έχει τελειοποιήσει αυτήν την τεχνική στο επίπεδο που την έχουν τελειοποιήσει οι Swiss, Lufthansa, BA και Air France, όπου αν ακυρώσεις μια κράτηση και μπεις αμέσως να ξαναπάρεις την ΙΔΙΑ θέση, αυτή έχει πάρει τουλάχιστον 15% πάνω, αφού ανεβαίνει το Booking Class.

Παράλληλα, στο παράδειγμα της Αιγαίου, παρατηρείται και το φαινόμενο των early bookings. Όποτε η Αιγαίου χρειάζεται να δανειστεί λεφτά, αντί να τρέχει στην Alpha Bank, σας σερβίρει 100.000 θέσεις με -40% έκπτωση, για ταξίδι μετά από 6 μήνες, εισπράττει τα λεφτά μαζί με τους φόρους, τα τζιράρει και πληρώνει τους φόρους όταν εσείς πετάξετε, δηλαδή 6 μήνες μετά. Ο κύκλος αυτός επαναλαμβάνεται: εισπράττει νέα λεφτά και αποδίδει τους φόρους αργότερα κ.ο.κ... Έτσι, εσείς δανείζετε τα λεφτά σας στην Αιγαίου, με μηδενικό τόκο και με αντάλλαγμα να πετάξετε «φθηνότερα» μετά από έξι μήνες (εσείς μπορεί στο μεταξύ να πληρώνετε τόκους στην κάρτα σας), η Αιγαίου (και η κάθε Αιγαίου) τζιράρει τα λεφτά σας και όταν έρθει η ώρα να κάνει την πληρωμή, ξαναβγάζει προσφορά για να μαζέψει νέα, στη θέση αυτών που θα πληρώσει. Έτσι κάνουν όλες, απλά η Αιγαίου είναι πιο κοντά σε εμάς και με τις προσφορές των -40% έχουμε ένα καλό κίνητρο. Είναι πολύ πιθανόν, ο συμπαθής κατά τα άλλα AirZena, να έκλεισε ένα εισιτήριο σε P-class, αλλά επειδή στο μεταξύ η Αιγαίου έβγαλε προσφορά Private Fares/ Early Bird, το ίδιο το P class να πωλείται τώρα με έκπτωση από -20% έως και -40%. Είναι άδικο, το ξέρω, αλλά είναι μέσα στο παιχνίδι

Εταιρείες με το μοντέλο αποκλειστικής instant purchase (Ryanair, Transavia, easyJet κλπ), δουλεύουν διαφορετικά: κάθε θέση που κλείνεται, πωλείται ταυτόχρονα. Έτσι οι επόμενες, θα πωληθούν σε υψηλότερη τιμή, αφού δεν υπάρχουν provisional bookings. Κάποιοι από αυτούς τους αερομεταφορείς, δίνουν εγγύηση επιστροφής χρημάτων, στην περίπτωση που κλείστε σήμερα ένα εισιτήριο στα €100 και μετά από λίγες μέρες το ίδιο εισιτήριο για την ίδια πτήση, πωλείται στα €95. Η easyJet έδινε κάποτε αυτήν την εγγύηση.

Επίσης, καλό είναι να μάθουμε πως οι φράσεις «φθηνός ναύλος», «γκρουπ» και «Aegean» δε βρίσκονται συχνά στην ίδια πρόταση, εκτός εάν υπάρχει και η φράση «υπολογίσιμος ανταγωνιστής». Τα γκρουπ αποτελούν μία πολύ καλή πηγή εσόδου, με αρκετούς επιβάτες, που πετούν ομαδικά, με περιοριστικούς ναύλους, χωρίς flexibility, σε απευθείας κυρίως πτήσεις και με βαλίτσα. Εάν δεν υπάρχει αξιόλογη εναλλακτική, τότε ο αερομεταφορέας κάνει πάρτι.

Κι εδώ φαίνεται πόσο ανάγκη έχει ο αερομεταφορέας, το ταξιδιωτικό γραφείο, το οποίο θα του φέρει με μία κράτηση 50 επιβάτες, θα αναλάβει να μαζέψει τα χρήματα και να του κάνει το downpayment, το οποίο μπορεί να είναι και το 100% της αξίας και θα του βγάλει και τη βρωμοδουλειά, όπως την αποκαλώ χαριτωμένα, δηλαδή να καταχωρήσει 50 ονόματα Ελλήνων, Ινδονήσιων, Αράβων ή Κινέζων, χωρίς να του απασχολεί τους υπαλλήλους και να του φτιάξει τα εισιτήρια. Είναι τόσο χαρακτηριστική η βαρύτητα των κρατήσεων γκρουπ, που η Αιγαίου έχει κάποιους από τους καλύτερους υπαλλήλους της στο τμήμα των γκρουπ.
 
Αλλη μια ερωτηση για τους ταξιδιωτικους πρακτορες. Αν πχ η ιστοσελιδα μου εμφανιζει W-Go light και ξερω πως υπαρχει διαθεσιμοτητα σε P, μπορω να καλεσω ενα ταξιδιωτικο γραφειο και να κλεισω το εισητηριο σε P-Go light;
 
Αυτο συμβαίνει συνήθως για πτήσεις μετά τις 25/10/15, προς IOA, SMI, CHQ, MJT, SMI, JKH, KVA ή AXD, σωστά;
 
Μια ερώτηση και από μένα, προχθές πέταξα με την A3511 από Θεσσαλονίκη για Αθήνα, με go-light. Περίπου στις επτά το απόγευμα είδα μια μόνο διαθέσιμη θέση που κόστιζε 37 ευρώ, οπότε αρχίζω την διαδικασία της κράτησης, σε κάποια στιγμή η ιστοσελίδα της εταιρείας μου βγάζει έναν παράθυρο που έλεγε ότι ο χρόνος έληξε, έτσι κάνω ανανέωση και βλέπω πως πλέον η τιμή ανέβηκε στα 44 ευρώ με τέσσερις διαθέσιμες θέσεις. Αυτό γιατί συνέβη? Μήπως με πρόλαβε κάποιος γρηγορότερος?
 
aakunz":wfjy29rb said:
Αυτο συμβαίνει συνήθως για πτήσεις μετά τις 25/10/15, προς IOA, SMI, CHQ, MJT, SMI, JKH, KVA ή AXD, σωστά;
Δεν αναφερομαι σε καποιο συγκεκριμενο δρομολογιο. Απλα θυμαμαι στο παρελθον οταν εψαξα για ενα εισητηριο, υπηρχε διαθεσιμοτητα σε Ρ και μου εμφανισε W.
 
Την προηγούμενη εβδομάδα, υπήρχε αυτό το πρόβλημα με τα παραπάνω δρομολόγια, λόγω της μετάπτωσης τους στην Olympic Air. Όταν γινόταν αναζήτηση, το σύστημα εμφάνιζε αριθμό πτήσης Α3-code share, όπου ο χαμηλότερος ναύλος είναι ο W. Από τη στιγμή που ξαναβγήκαν οι OA-prime πτήσεις, το σύστημα διαβάζει όλους τους ναύλους.

Τα ταξιδιωτικά γραφεία, που έχουν πάρει κωδικούς πρόσβασης στο ΝΕΟ σύστημα κρατήσεων της ΟΑ, μπορούν να κλείνουν όλους τους δημοσιευμένους ναύλους της.
 
Top