Κριτίριο επιλογής διαδρόμου προσγείωσης στο Ελ.Βενιζέλος

  • Thread starter Luz
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Με όλο το σεβασμό αλλά δεν γίνεται να ακούμε σε αεροπορικό φόρουμ ότι οι προσγειώσεις το βράδυ στον 21L με ILS απαγορεύονται από πολλές εταιρείες λόγω ενός λόφου. Σιγά μη κάνουν και ειδική εκπαίδευση τα πληρώματα... Ο λόγος που δεν επιτρέπονται είναι για noise abatement.
 
kotobloco":2exwxk6m said:
Ειναι παρα πολλα τα κριτηρια. Εξαρταται αν ειναι μερα η νυχτα καθως πχ. προσγειώσεις στον 21L απαγορευονται τη νυχτα απο πολλες εταιρειες λογω του λοφου στο final.
Πρώτη φορά διαβάζω για απαγόρευση προσγείωσης την νύχτα στον 21L σε αεροπορικές εταιρίες λόγω του λόφου. :wall: Για noise abatement απαγορεύεται μεταξύ 15:00- 18:00 και 23:00-07:00 τοπική ώρα. Αν κλείσει δηλαδή ο 21R δεν θα προσγειωθούν στον 21L :?: Η σχεδίαση και οι προδιαγραφές ειναι για LVP approach και εχει εγκατεστημένο CAT II.
Επίσης δεν χρειάζεται "μέσον" ή να μιλάς ελληνικά για να πάρεις τον 03R/21L για προσγείωση. Αρκεί να τον ζητήσεις τις ώρες που δεν εχει πολλές απογειώσεις. Πολλές ξένες εταιρίες τον ζητάνε ( Lufthansa, Alitalia , Air France etc. ) οπως και όλες οι low cost. Σε όλα τα μεγάλα αεροδρόμια του κόσμου οι πιλότοι ζητάνε για προσγείωση τους διαδρόμους με τη μικρότερη τροχοδρόμηση στο gate.
Αυτό με τις πανελλήνιες εφαρμόζεται χρόνια τώρα.
 
Νταξει φιλος μη βαρας. Μπορεις αντ' αυτου να διαβαζεις πιο προσεκτικά.

Ειπα οτι πολλές εταιρειες το εχουν σαν COMPANY SOP να αποφευγεται η προσγειωση στον 21L τη νυχτα εκτος κι αν υπαγορευεται απο θεμα safety. Δωσε το benefit of the doubt εκτος κι αν ξερεις τα εσωτερικα SOP ολων των εταιρειων οποτε παω πασο.

Πολλές ξενες εταιρειες δεν επιτρεπουν σε συγκυβερνητες να προσγειωθουν στο LGIR ενω αλλες το επιτρεπουν. Το ιδιο γινεται και με τον 03 της Λισαβωνας, τον 09 στο Μπριστολ κτλ. Ειναι εσωτερικα της καθε εταιρειας αυτα.

Το LVP που λες που κολλαει? (Low Visibility procedures) Εκτος κι αν εννοεις LPV που ειναι RNAV approach - και δεν εχει η Αθηνα.

Οσο για τις low cost, τωρα που παρκαρουν στο satellite τις βολευει ο 03L περισσοτερο αν βγουν στον Η.
 
Όλοι διαβάσαμε πολύ προσεχτικά ότι έγραψες "απαγορεύεται " και όχι να "αποφεύγεται " από πολλές αεροπορικές εταιρείες η προσγείωση βράδυ στον 21L. Επίσης ο 21L δεν έχει καμία σχέση με τους διαδρόμους και τις δυσκολίες στα αεροδρόμια που περιέγραψες. Μόνο όταν έχει δυτικό άνεμο δημιουργούνται πιο πολλές αναταράξεις από τον 21R, λίγο πριν τη προσγείωση , λόγω του λόφου και τον κτιρίων ( hangars).
 
Δεν αποτελει "δυσκολια" του διαδρομου το οτι με ανεμο πανω απο το hangar εχεις bumps. Στο EGKK με 10kt νοτια να φυσαει γινεται χαμος στην προσεγγιση του 26L- παρολα αυτα ειναι CAT A αεροδρομιο. Οσο για τη Λισαββωνα που λες οτι δεν συγκρινεται με τον 21L, αμφιβαλλω αν ξερεις το λογο.

Για να τελειωνει το θεμα, ειπα οτι απαγορευεται- υπερβολικη εκφραση- το δεχομαι. Εχω υποψιν παρολα αυτα τουλαχιστον δυο εταρειες που ΑΠΟΤΡΕΠΟΥΝ προσγειωση στον 21L και απογειωση απο τον 03L τη νυχτα -εκτος κι αν επιβαλλεται απο θεμα safety. Τωρα αν ειναι για noise abatement ή για οποιοδηποτε αλλο λογο δεν ξερω.

Ειπα επισης οτι επιφυλασσομαι της αποψης μου γιατι δεν εχω πεταξει πολυ μεσα-εξω στο LGAV, και οτι οσοι εχουν βαση εκει θα ξερουν καλυτερα. Δεν ηξερα οτι η χρηση μια λαθος λεξης σ' αυτο το φορουμ επιφερει δημοσιο confrontation - οπως ο φιλος απο πανω που δηλωνει οτι "ολοι προσεκτικα διαβασαμε οτι εγραψες απαγορευεται". Οπου "ολοι" =σε ποιους αναφερεται;

Προφανως το αθανατο ελληνικο πνευμα ετσι ευγενικα παντα καταθετει τις αποψεις και τις γνωσεις του σε ενα θεμα. Συνηθως ατομα που δουλευουν στην αεροπορια μπορουν να συζητησουν με επιπεδο, λογω μορφωσης και skills.

Εδω η κουβεντα ειναι επιπεδου κουρσας Παγκρατι - Νεος κοσμος Τεταρτη απογευμα.
 
Α και η απογείωση από τον 03L δεν επιτρέπεται... Τι δύσκολο έχει η απογείωση από αυτό το διάδρομο? Το λιμάνι της Ραφήνας στα 5 μίλια?
 
kotobloco":32lcfp21 said:
Δεν αποτελει "δυσκολια" του διαδρομου το οτι με ανεμο πανω απο το hangar εχεις bumps. Στο EGKK με 10kt νοτια να φυσαει γινεται χαμος στην προσεγγιση του 26L- παρολα αυτα ειναι CAT A αεροδρομιο.
Αν και ξεφεύγουμε από το θέμα, όταν στην ΑΘήνα φυσάει δυτικός άνεμος, αποτελούν δυσκολία οι αναταράξεις που δημιουργούνται από το λόφο και τα κτίρια δίπλα στον 21R και αυτό στο λέω από εμπειρία. Επίσης στο EGKK ( και στο EGLL) για τις αναταράξεις που έχει με νοτιά λόγω των κτιρίων, στο AIP του αεροδρομίου αναφέρει σαν Warning : '' Strong Southerly/South westerly winds can cause building induced turbulence and windshear effects when landing on RWY 26L/R''. Μπορείς να το δεις στα plates του provider που χρησιμοποιεί η εταιρεία σου . Ένα Warning θεωρείται Threat για ένα χειριστή σύμφωνα με το ΤΕΜ. Η κατηγοροποίηση του αεροδρομιόυ είναι εταιρικό θέμα, για κάποια εταιρεία το Gatwick είναι CAT A, για μία άλλη εταιρεία είναι CAT B......

kotobloco":32lcfp21 said:
Οσο για τη Λισαββωνα που λες οτι δεν συγκρινεται με τον 21L, αμφιβαλλω αν ξερεις το λογο.
Έγραψα οτι τα αεροδρόμια και οι διάδρομοι που αναφέρεις δεν συγκρίνονται σε δυσκολία με τον 21L στην Αθήνα. Προφανώς έχουν μεγαλύτερη δυσκολία και το γνωρίζω από εμπειρία.

kotobloco":32lcfp21 said:
Εχω υποψιν παρολα αυτα τουλαχιστον δυο εταιρειες που ΑΠΟΤΡΕΠΟΥΝ προσγειωση στον 21L και απογειωση απο τον 03L τη νυχτα -εκτος κι αν επιβαλλεται απο θεμα safety. Τωρα αν ειναι για noise abatement ή για οποιοδηποτε αλλο λογο δεν ξερω.
Όταν είναι σε χρήση ο 03L/R, μετά τις 23:00L μόνο ο 03L επιτρέπεται για απογείωση λόγω noise abatement.....
 
Πάντως όσο αφορά τη μη χρήση του 03R/21L εδώ και λίγο καιρό δεν είναι μόνο το θέμα των πανελληνίων (άλλωστε συνεχίζεται και αφού τέλειωσε η σχολική χρονιά), αλλά αφορά εργασίες, όπως φαίνεται και από σχετική NOTAM

Q) LGGG/QMRLC/IV/NBO /A /000/999/3756N02356E
A) LGAV
B) 20/06/29 12:20 C) 20/07/13 14:30
E) RWY 03R/21L CLOSED DUE TO WIP.

Ξέρει κανένας τι εργασίες είναι; Έχουν καμία σχέση με την επένδυση που είχε εγκριθεί λίγο πριν ξεκινήσει το θέμα με τον COVID-19;
 
Top