Re: Olympic Air A319/A320
Συγνώμη αλλά υπάρχει κάτι που δεν καταλαβαίνω. Γιατί ήταν λάθος της Aegean που γιγαντώθηκε (λέμε τώρα) από τα συντρίμμια της αυθεντικής Ολυμπιακής; Ναι και εγώ λυπόμουνα και θύμωνα όταν έβλεπα τις Ολυμπιακές Αερογραμμές να κόβουν αβέρτα συχνότητες εκεί που πετούσε η Aegean (κυρίως στην Γερμανία, οπου το 2002 η Ολυμπιακή είχε δύο πτήσεις καθημερινά για Φραγκφούρτη και Μόναχο, ενώ στα τελευταία της είχε μία πτήση την ημέρα για Φραγκφούρτη και τέσσερις την εβδομάδα για Μόναχο ενώ η Aegean αλώνιζε). Περιέργως μετά το "ψαλίδι" του 2002 λόγω αποχώρισης των Β737-200 δεν θυμάμαι να κόπηκε κανένα δρομολόγιο από προορισμό που δεν πετούσε η Aegean. Αντίθετα όλη η Γερμανία πετσοκόφτηκε, εκτός από το Βερολίνο που δεν πετούσε η Aegean! Ή που αντί να πάρει με μακροχρόνια ενοικίαση κάποια 737 ή Α320 για να συμπληρώσει τον στόλο της, ειδικά μετά την αποχώρηση των Α300 και Β717, έπαιρνε με βραχυχρόνια ενοικίαση (πολύ ακριβότερη) 737 της κακιάς ώρας, χειρότερα από τα 737 που είχε ήδη στον στόλο της! Ή την μηδαμινή αξιοποίηση του δικτύου της Μέσης Ανατολής, καθώς λόγω των ωραρίων οι περισσότερες πτήσεις δεν είχαν βολικές ανταποκρίσεις με ευρωπαικούς ή υπεραντλαντικούς προορισμούς.
Η εκδοχή της εκ προμελέτης συρρίκνωσης και απαξίωσης είναι ίσως τραβηγμένη από τα μαλλιά, αλλά στην καλύτερη των περιπτώσεων μιλάμε για εγκληματική αμέλεια και πλήρη αδιαφορία. Η Αθήνα βρίσκεται σε στρατηγική θέση. Αν πήρχε όραμα, η Ολυμπιακή θα μπορούσε να συνδέει προορισμούς της Μέσης Ανατολής με ευρωπαϊκούς προορισμούς, κυρίως δευτερεύουσες πόλεις που δεν θα δικαιολογουσαν την ύπαρξη απ' ευθείας πτήσεων. Παράλληλα, έτσι να τροφοδοτεί και ένα λιτό μεν, υπαρκτό δε υπερατλαντικό και ασιατικό δίκτυο. Το φταίξιμο όμως δεν είναι της Aegean, η οποία αντιμέτωπη με έναν ημιθανή ανταγωνιστή επεκτάθηκε. Όσο για την ένταξη της Aegean στην Star Alliance, την εποχή που η Aegean ξεκίνησε να συνεργάζεται με την Lufthansa ήταν η πιο λογική επιλογή καθώς τότε η Aegean στην ευρώπη πετούσε μόνο στην Γερμανία και την Ιταλία, και η συνεργασία με την Lufthansa ήταν ο μοναδικός τρόπος να επικρατήσει στην πολύ σημαντική αγορά της Γερμανίας. Λίγα χρονια αργότερα καθώς η Aegean άρχισε να επεκτείνεται η ένταξη στην Star Alliance ήταν σχεδόν μονόδρομος.
Αυτό για τα "μη ελληνικά γλαράκια" δεν το σχολιάζω καν. Το οτί η Emirates δημιουργήθηκε όταν η Ολυμπιακή ήταν 28 χρονών δεν σημαίνει απολύτως τίποτα. Όλοι και όλα κρίνονται εκ του αποτελέσματος. Η Emirates σήμερα είναι "market leader", η Ολυμπιακή όπως την κατάντησαν οι κυβερνήσεις ήταν "irrelevant" και ο Βγενόπουλος παρόλα τα παχιά του λόγια, μετά από μια σύντομη ανάπαυλα συνέχισε την κατρακύλα. Όσο συναισθηματικοί και να είμαστε, η πραγματικότητα και η ελεύθερη αγορά είναι σκληρή και αμείλικτη. Η πραγματικότητα είναι οτί η Ελληνική αγορά δεν χωράει δύο "legacy" αεροπορικές εταιρίες. Αν η Ολυμπιακή ειχε απορροφηθεί από την Aegean στις αρχές της δεκαετίας του 2000 ίσως θα μπορούσε να είχε επεκταθεί, ανοίγοντας παράλληλα και νέες αγορές που θα είχε πλέον το μέγεθος να υποστηρήξει. Επίσης λάθος που δεν δόθηκε η Ολυμπιακή στην Aegean όταν έγινε η ιδιωτικοποίηση. Ίσως όμως ήταν πολύ αργά για να αποφευχθεί το μοιραίο.