LGTL Kasteli - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκης"

Re: LGTL Καστέλι - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκη"

Στο σχέδιο φαίνεται το στρατιωτικό αεροδρόμιο έξω από τα όρια του νέου πράγμα που μου δημιουργεί μερικές απορίες.
Γιατί δεν χρησιμοποιούνται ο υπάρχων διάδρομος και μέρος της επιφάνειας της βάσης.
Η 133ΣΜ θα πάψει να υπάρχει και αν όχι θα χρησιμοποιεί τον παλιό διάδρομο ή τον καινούργιο?
 
Re: LGTL Καστέλι - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκη"

gonso":36omaty3 said:
Αμέσως αμέσως μιλάμε για τον υψηλότερο διεθνή αερολιμένα της χώρας, με 1200 πόδια υψόμετρο (κάτσε καλά!). Ο διάδρομος πάνω από 12.000 πόδια (κατά τι μικρότερος του LGAV).

Υπάρχουν αρκετοί ορεινοί όγκοι ειδικά πρός τα βόρεια, άρα το κατώφλι του νοτίου διαδρόμου (20) μάλλον θα πρέπει να μετατοπιστεί για τίς προσγειώσεις κατά περίπου 800 μέτρα. Νό πρόμπλεμ όμως, ειδικά επειδή οι προσγειώσεις κυρίως θα είναι στον 02. Εξάλλου και τα εναπομείναντα 9000 και πλέον πόδια θα είναι υπέρ-αρκετά.

Λόγω αυτών των βουνών, οι απογειώσεις στον 02 θα στρίβουν μάλλον 20-30 μοίρες δεξιά αμέσως μετά την απογείωση (ξεσκίζοντας στην κυριολεξία το Καστέλλι), και θα βγαίνουν στην θάλασσα μεταξύ Χερσόνησσο και Μάλλια, στην Σταλίδα πάνω όμως από τα 4-4500 πόδια, οπότε ο θόρυβος θα είναι λίγος (πλήν των TU-154 :cool: ).

Ο χρόνος πτήσης από Αθήνα για Ηράκλειο θα αυξηθεί κατά τουλάχιστον 10 λεπτά (τις μέρες που θα έχει βοριά, δηλαδή τις περισσότερες), αλλά από Ηράκλειο για πάνω, η διαφορά θα είναι μικρότερη του 5λέπτου.

Φίλε Gonso έκανα κάποιες δοκιμές (σοβαρές) και με ένα λογικό glide των 3 μοιρών ελάχιστο AGL για προσέγγιση στον 20 είναι γύρω στα 1600ft - καθόλα λογικό για προσγείωση σε ορεινό αεροδρόμιο.
Στις απογειώσεις από τον 02 πάλι δεν είδα κάποιο σοβαρό πρόβλημα ακόμα και με FLEX των 65 βαθμών με πλήρες φόρτου Α332 σε ζέστη και υγρασία...
Ειδικά αν η επέκταση γίνει προς τα νότια όλα δείχνουν ΟΚ..

PS Αν μπει ILS στον 20, το establish - στο very long final - θα γίνεται στα 5500ft, κοντά στο τωρινό waypoint GONSO. :D
 
Re: LGTL Καστέλι - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκη"

3-4 χρόνια σε αυτό το φόρουμ, πρώτη φορά ανακλύπτει κάποιος την προέλευση του "ονόματός" μου. Όλοι νόμιζαν ότι είναι από το μάπετ σόου :rant:

Στην προσέγγιση στον 20, περίπου 3-4 μίλια τελική και στο δεξί σου χέρι, έχει βουνό (εκεί που είναι το Σμάρι, για όσους ξέρουν την περιοχή). Αυτό δεν είναι ακριβώς από κάτω από το ίχνος προσέγγισης, αλλά περίπου ένα μίλι (ίσως και λιγότερο) δεξιά. Το "εμπόδιο" είναι σαφώς μέσα στον κώνο του προστασίας του ILS για τέτοια απόσταση από το κατώφλι. Η κορυφή είναι 2000 πόδια περίπου και σε αυτήν την απόσταση τα αεροπλάνα πρέπει να είναι 2100 με 2400 πόδια (όλα τα ύψη από την επιφάνεια της θάλασσας). 100-400 πόδια πάνω από ύψωμα που είναι ένα μίλι δίπλα σου, νομίζω είναι απαγορευτικό.

Με μετακίνηση του "κατωφλίου", το περιθώριο θα αυξηθεί πιστεύω (νομίζω ότι και ο υπάρχων διάδρομος έχει displaced threshold, παρόλο ότι είναι πιό ανατολικά, αλλά αυτό θα είναι και λόγο του χωριού (Καστέλι)).

ΥΓ1. Στο FS έκανες την δοκιμή? Είναι αξιόπιστο?

ΥΓ2
redhell":3f1rfog2 said:
Στις απογειώσεις από τον 02 πάλι δεν είδα κάποιο σοβαρό πρόβλημα ακόμα και με FLEX των 65 βαθμών με πλήρες φόρτου Α332 σε ζέστη και υγρασία...

Με ένα κινητήρα? Γιατί όλοι οι υπολογισμοί γίνονται με βάση ένα κινητήρα. Όχι ότι υπάρχει πρόβλημα σοβαρό, αλλά το SID, μιά δεξιά στροφούλα θα την έχει.
 
Re: LGTL Καστέλι - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκη"

gonso":2x2s28d2 said:
3-4 χρόνια σε αυτό το φόρουμ, πρώτη φορά ανακλύπτει κάποιος την προέλευση του "ονόματός" μου. Όλοι νόμιζαν ότι είναι από το μάπετ σόου :rant:
Το είχα αντιληφθεί από την πρώτη στιγμή, αλλά που να' ξερα τι έχεις ακούσει... :) :)

gonso":2x2s28d2 said:
Στην προσέγγιση στον 20, περίπου 3-4 μίλια τελική και στο δεξί σου χέρι, έχει βουνό (εκεί που είναι το Σμάρι, για όσους ξέρουν την περιοχή). Αυτό δεν είναι ακριβώς από κάτω από το ίχνος προσέγγισης, αλλά περίπου ένα μίλι (ίσως και λιγότερο) δεξιά. Το "εμπόδιο" είναι σαφώς μέσα στον κώνο του προστασίας του ILS για τέτοια απόσταση από το κατώφλι. Η κορυφή είναι 2000 πόδια περίπου και σε αυτήν την απόσταση τα αεροπλάνα πρέπει να είναι 2100 με 2400 πόδια (όλα τα ύψη από την επιφάνεια της θάλασσας). 100-400 πόδια πάνω από ύψωμα που είναι ένα μίλι δίπλα σου, νομίζω είναι απαγορευτικό.
Με μετακίνηση του "κατωφλίου", το περιθώριο θα αυξηθεί πιστεύω (νομίζω ότι και ο υπάρχων διάδρομος έχει displaced threshold, παρόλο ότι είναι πιό ανατολικά, αλλά αυτό θα είναι και λόγο του χωριού (Καστέλι)).
Υπάρχει ένα "θέμα" -όντως- στο σημείο που λες και υπάρχουν 2 λύσεις. Είτε offset LOC approach, είτε κάτι πιο περίεργο σε στυλ IGS, αλλά στοιχηματίζω ότι στο Ελλαδιστάν οι ΥΠΑαίοι θα επιλέξουν απλά μια ILS με glide των 3.5 μοιρών... Εξάλλου έχουμε ζωντανό παράδειγμα τον 34 στο SKG, και τον 28 όταν θα ξανανοίξει... Πάρε βούτες να χεις... ***
Και η προσέγγιση στον 02 θα είναι περίεργη. Πολύ νότια υπάρχουν σοβαρά υψομετρικά και λογικά οι είσοδοι για το IAF θα γίνονται από ανατολικα και δυτικά, χωρίς straight in.

gonso":2x2s28d2 said:
ΥΓ1. Στο FS έκανες την δοκιμή? Είναι αξιόπιστο?
Με τις κατάλληλες προσθήκες mesh terrain, αεροσκάφους , σχεδίασης του approach και του αεροδρομίου from scratch κλπ ναι.

ΥΓ2
redhell":2x2s28d2 said:
Στις απογειώσεις από τον 02 πάλι δεν είδα κάποιο σοβαρό πρόβλημα ακόμα και με FLEX των 65 βαθμών με πλήρες φόρτου Α332 σε ζέστη και υγρασία...

gonso":2x2s28d2 said:
Με ένα κινητήρα? Γιατί όλοι οι υπολογισμοί γίνονται με βάση ένα κινητήρα. Όχι ότι υπάρχει πρόβλημα σοβαρό, αλλά το SID, μιά δεξιά στροφούλα θα την έχει.
Συμφωνώ. Αλλά με το "proceed direct EPALO, DIRMI ή MIL" μόλις περνάνε τα 5000 μια από τα ίδια θα έχουμε...

*** Σοβαρό πρόβλημα η έλλειψη αεροπορικής παιδείας στο AIP Ελλάδος. Άλλη κουβέντα όμως αυτή που σηκώνει ξεχωριστό topic.
 
Re: LGTL Καστέλι - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκη"

Μιλάω για την περίπτωση που θα βάλουν προσέγγιση ακριβείας. Προσέγγιση LOC (μέ ή χωρίς offset), δεν είναι ακριβείας. Να κάνουν τέτοια αεροδρομιάρα και να μην έχει ILS και από τις δύο μεριές, τί να πώ, όλα να τα περιμένει κανείς. Αλλά με τον τρόπο που λέω ή ακόμα και με μεγαλύτερη γωνία ILS, το πρόβλημα λύνεται και εύκολα.

Στην προσέγγιση στον 02, τα βουνά που λές είναι περίπου 9-10 μίλια τελική και δεν είναι πολύ πάνω από 3000 πόδια ύψος. Τα αεροπλάνα εκεί θα είναι στα 4000 πόδια περίπου και δεν βλέπω "θέμα".

Τα radar vectors, θα είναι για αριστερό ή δεξί downwind έτσι και αλλιώς. Straight-in, μόνο τους Λίβυους θα εξυπηρετεί, γι'αυτό και δεν το βλέπω για πρόβλημα! Επίσης για τους ΒΔ Ευρωπαίους, θα παίζει και ο αεροδιάδρομος που έρχεται από Παλαιοχώρα στα νότια του νησιού, και θα μπορούν να μπάινουν σε ένα μακρύ αριστερό βασικό σκέλος.

Για την ιστορία, στα χωριά που βρίσκονται γύρω από το Καστέλι, έχω περάσει όλες μου τις διακοπές σαν παιδί. Ανυπομονώ τρελλά για το καινούριο αεροδρόμιο. Οι κάτοικοι δεν ξέρω!
 
Re: LGTL Καστέλι - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκη"

gonso":1r0jotws said:
Το 2004 που είχα κατέβει διακοπές κάτω, θυμάμαι ότι από την Χερσόνησσο πρός Καστέλλι, ο παλιός μικρός δρόμος είχε πολλά έργα και διπλάτυνση και "ισιωμα" σε πολλά σημεία. Μου είχε δωθεί η εντύπωση ότι ο δρόμος αυτός θα γινόταν σαν την εθνική από τα έργα που είδα. Λάθος είχα καταλάβει? Και αν τελικά δεν έιχα λάθος και ο δρόμος αυτός γίνει (αν δεν έγινε ήδη) μεγάλος, δεν μπορεί αυτός να εξυπηρετήσει το νέο αεροδρόμιο? Είναι δεν είναι 35 χλμ από το Ηράκλειο. Και με την λογική ότι η μεγάλη πλειοψηφία των επιβατών του LGTL θα είναι τουρίστες (Μάλλια-Χερσόνησσο-Σταλίδα κλπ), δεν θα ήταν υπερβολή να γίνει νέος δρόμος ? (ειδικά όταν δεν θα γλίτωνε παραπάνω από 10-15 χλμ από τον δρόμο μέσω Χερσονήσσου).

Αν είναι δυνατόν! Ο υπάρχων άξονας δεν είναι σε θέση να εξυπηρετήσει τώρα την επαρχία Πεδιάδος! Που να φτιαχτεί και το αεροδρόμιο! Ο συγκεκριμένος άξονας κατασκευάστηκε με προδιαγραφές Low Traffic. Με βάση τον κυκλοφοριακό φόρτο που θα προκύπτει από το LGTL ο άξονας θα μεταμορφωθεί σε σκοτώστρα. Έχει φτιαχτεί με σκοπό να συνδέει τον ΒΟΑΚ με το Καστέλι. Στις μελέτες προβλέπονται λίγες εκατοντάδες οχήματα την ημέρα (και αν). Απ τη στιγμή όμως που θα μπει στη μέση το LGTL θα μιλάμε για μερικές χιλιάδες. Με τον κυκλοφοριακό φόρτο που θα προκύψει είναι απαραίτητη η δημιουργία ενός κλειστού αυτοκινητοδρόμου με τουλάχιστον 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση+ ΛΕΑ με διαχωριστικό στηθαίο τύπου New Jersey, κάτι το οποίο έτσι η αλλιώς προβλέπεται και συμπεριλαμβάνεται στον προϋπολογισμό του έργου. Ο υπάρχων δρόμος καλό θα ήταν να χρησιμοποιηθεί ως βοηθητικός άξονας. Η κατάστασή του είναι τριτοκοσμική.
Δεν μπορεί σε καμία περίπτωση ακόμα κι αν αναβαθμιστεί κ άλλο σε οδό ταχείας κυκλοφορίας να αποτελεί κύρια σύνδεση μεταξύ Καστελίου κ βόρειων παραλίων....
 
Re: LGTL Καστέλι - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκη"

Το αεροδρόμιο του Καστελλίου προορίζεται να εξυπηρετεί όλο το νησί και επίσης να γίνει νότια πύλη εισόδου της χώρας και... μεγαλεπίβολο μεν πραγματοποιήσιμο δε - μια εμπορική πύλη της Ν/Α/ Μεσογείου. Η γεωγραφική θέση της Κρήτης το επιτρέπει αυτό. Οπότε δε μιλάμε απλώς για μερικούς τουρίστες το καλοκαίρι όπως είναι σήμερα τα δεδομένα. Άλλωστε ο τουρισμός είναι κυμαινόμενος. Η επένδυση σε εναλλακτικές μορφές οικονομικής μεγέθυνσης θα βοηθήσει στην αειφορία του τόπου...
 
Re: LGTL Καστέλι - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκη"

Τώρα εμένα πές με χαζό, αυτά δεν τα καταλαβαίνω. Τί παέι να πεί "νότια πύλη εισόδου της χώρας" και "εμπορική πύλη της Ν/Α/ Μεσογείου". Αυτά δεν είναι που ακούς σε κάτι ξύλινες ομιλίες βουλευτών και υπουργών και ακούν εξτασιασμένοι οι χωρικοί?

Φίλε μου TeaCHeRaKiS, κάντο μου λίγο πιό λιανά αν εσύ το καταλαβαίνεις. Δηλαδή ποιοί ξένοι θα έρχονται στο Ηράκλειο, και δεν θα είναι τουρίστες? Τράνσιτ επιβάτες? Θα γίνει hub* το Ηράκλειο? Αν γι'αυτό μιλάμε, και την στιγμή που αυτοί οι επιβάτες δεν θα βγαίνουν από το αεροδρόμιο, για τί επενδύσεις μιλάμε?

Αν πάλι δεν εννοείς τράνσιτ επιβάτες και δεν μιλάμε για τουρίστες και είναι και ξένοι, σπάω το κεφάλι μου να δώ για ποιό λόγο πρέπει να χρησιμοποιήσουν την "νότια είσοδο" και 'οχι την κεντρική. Δηλαδή θα υπάρχουν άνθρωποι που θα έρχονται στο Καστέλι, θα παίρνουν τις καινούριες autobahn του νησιού και θα πηγαίνουν στο Ηράκλειο για να πάρουν το καράβι να πάνε στην Αθήνα? Ή θα πάρουν το καράβι για να πάνε στην Φολέγανδρο? Τον Αγούδημο τον ρωτήσανε?

Πώς μπορεί να γίνει είσοδος μιάς χώρας ένα νησί? Να μου πείς για την Θεσσαλονίκη να πώς μάλιστα. Πρόσβαση παντού με αυτοκινητοδρόμους. Οι αυτοκινητόδρομοι από το Καστέλι πού θα σε πηγαίνουν? Είπαμε να σε πάνε Ηράκλειο και Χερσόνησο. Πού αλλού?

Αν μπορείτε να μου το εξηγήσετε είμαι όλος αυτιά.

LGIR09, μάλλον δεν με κατάλαβες. ΕΙΠΑ, ότι το 2004 είδα μεγάλα έργα στον δρόμο Καστέλι-Χερσόνησο και ΦΑΝΤΑΣΤΗΚΑ ότι όταν τα έργα τελείωναν, θα γινόταν δρόμος μεγάλος. Δεν έχω ξαναπάει από τότε. ΑΝ είχε γίνει δρόμος μεγάλος (κλειστός, 2 λωρίδες κλπ), ΡΩΤΑΩ, χρειαζόταν και δεύτερος από τα νότια προάστια του Ηρακλείου να πηγαίνει Καστέλι Η' θα μπορούσε να ήταν ο δρόμος Ηράκλειο-Χερσόνησο-Καστέλι? ΜΕ ΒΑΣΗ ΑΥΤΑ, θεώρησα ότι είναι υπερβολή να γίνει και ΔΕΥΤΕΡΟΣ κλειστός αυτοκινητόδρομος, παράλληλος λίγα χιλιόμετρα δυτικότερα αυτού που ΦΑΝΤΑΣΤΗΚΑ ότι θα είχε γίνει και μάλιστα τελειώσει.

Προφανώς, εφόσον ουσιαστικά δεν φτιάχτηκε τίποτα της προκοπής, χρειάζεται τέτοιος δρόμος μεταξύ πόλης και αεροδρομίου.




*Hub
Αν το Καστέλι είναι να γίνει hub όπως θα γινόταν ο Βενιζέλος, δεν θα πάρω!

ΥΓ. Αλήθεια, για την χρηματοδότηση και τα κονδύλια τί έχουν πεί? Θα μπούν ιδιώτες πάλι ή τα χρήματα είναι εξασφαλισμένα? Γιατί άμα μπούνε ιδιώτες τότε ο τουρισμός του νησιού προβλέπω να μήν έχει αύξηση αλλά μείωση (υψηλά τέλη χρήσης για 30 χρόνια, μετακύληση του κόστους στον τουρίστα, αύξηση του ναύλου, είναι και το ευρώ ακριβό, θα πεί ο άλλος: άσε θα πάω Sharm El Sheikh και ας μην έχει καλτσούνια)
 
Re: LGTL Καστέλι - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκη"

gonso":2a2nqxt5 said:
...........Θα μπούν ιδιώτες πάλι ή τα χρήματα είναι εξασφαλισμένα? Γιατί άμα μπούνε ιδιώτες τότε ο τουρισμός του νησιού προβλέπω να μήν έχει αύξηση αλλά μείωση (υψηλά τέλη χρήσης για 30 χρόνια, μετακύληση του κόστους στον τουρίστα, αύξηση του ναύλου, είναι και το ευρώ ακριβό,.........


aas59":2a2nqxt5 said:
Εγώ (σαν χρήστης του αεροδρομίου) βλέπω το εξής αποτέλεσμα όταν θα πετάμε από εκεί : Διπλασιασμό του κόστους για την μετακίνηση από/προς , καθώς και τετραπλασιασμό του χρόνου που απαιτείται.
Το γεγονός ότι θα αυξηθεί και το κόστος χρήσης του (πάρκινγκ κλπ) σε επίπεδα Ελ.Βεν. πρέπει να θεωρείται δεδομένο..
 
Re: LGTL Καστέλι - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκη"

Φιλε gonso, οι δρομοι οδηγουν σε ολη την Κρητη εφοσον δημιουργηθει σωστη συνδεση μεταξύ τους. Το LGIR ήδη αποτελει Hub για καποιες εταιρειες. Αυτο που δεν εχει ακομη η Κρητη ειναι cargo κινηση αεροπορικη. Το γεγονος οτι το Καστελλι βρισκεται στη μεση του Νομου Ηρακλειου και σχεδον στο κεντρο της Ανατ. Κρητης το νεο αεροδρομιο δημιουργει προϋποθεσεις αναπτυξης και του Λασιθιου αλλά και της Μεσσαρας που εξυπηρετειται μονο απο έναν παλαιο δρομο συνδεσης.
Η πλειονοτητα φοβαται βεβαια οτι το αεροδρομιο απλως θα εξυπηρετησει τη Χερσονησσο, τα Μαλλια και τον τουρισμο των συγκεκριμενων περιοχων. Βλεποντας το διαφορετικα ομως, καταλαβαινει κανεις οτι ειναι υπερτοπικου χαρακτηρα η επενδυση. Η Κρητη δεν παυει να ειναι ενα νησι με 350 - 400.000 κατοικους και δεν εχει ενα διεθνες συγχρονο αεροπορικο κομβο συγκοινωνιας. Ειναι αρκετα απλοϊκο να θεωρησει κανεις εκ προοιμίου ότι δεν υπάρχει πιθανότητα βελτίωσης του τρόπου συγκοινωνίας και διακίνησης εμπορευμάτων και ατόμων καθώς και η δυνατότητα προσέλκυσεις επενδύσεων στην περιοχή του αεροδρομίου και στην ανατ. Κρήτη εν γένει.
Αν δεν υπαρχουν μακροπνοες στρατηγικες και στοχοι δεν εχει νοημα να κανουν τετοια επενδυση.
 
Top