LGTS/SKG: Έργα στο intersection των διαδρόμων

Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

airport123":nkvszoa7 said:
chr04":nkvszoa7 said:
Έφευγε 7:00 και την πήγαν 13:55

Αρκετά μεγάλη διαφορά! Δεν είναι 5-10 λεπτών αλλά 7 ωρών! Σε αυτή την περίπτωση σου είπαν ότι δικαιούσαι επιστροφή χρημάτων? Βασικά σου γράφουν ποιος είναι ο λόγος αυτής της καθυστέρησης?

Και εμένα η Ryanair για το Θεσσαλονίκη-Αθήνα μου έστειλε αλλαγή για τις 8 Νεομβρίου από 14:00 σε 16:40 !!!
Το email τους μου στάλθηκε 2 εβδομάδες πριν, άρα ΔΕΝ έχει σχέση με τα έργα (που ουτε καν είχαν αποφασιστεί μέχρι τότε) αλλά με το γενικότερο μπάχαλο με τις πτήσεις της ryanair.
Mε ενημέρωναν πως επειδή η αλλαγή είναι >2 ώρες μπορώ να κάνω refund
 
Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

teris3":1vhlqj30 said:
Το email τους μου στάλθηκε 2 εβδομάδες πριν, άρα ΔΕΝ έχει σχέση με τα έργα (που ουτε καν είχαν αποφασιστεί μέχρι τότε) αλλά με το γενικότερο μπάχαλο με τις πτήσεις της ryanair.

Από πέρυσι είχαν αποφασιστεί ότι θα γίνουν τα έργα κάπου μέσα στον Οκτώβριο, αλλά το τελευταίο 15ημερο άλλαξαν τα slots. Το θέμα είναι αν οι πτήσεις ανήκουν σε αυτές τις κατηγορίες :

https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/fr-p ... Greece.pdf

https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/fr-p ... s+2017.pdf

Αν όχι, μπορεί να είναι τα έργα στο αεροδρόμιο που σας αλλάζει τις ώρες αναχώρησης, καθώς η ryanair άλλαξε ή ακύρωσε τις πτήσεις από τις 6 Οκτώβρη και ενημέρωσε (όπως τουλάχιστον είπε) όλους τις επιβάτες τότε.

https://www.thesun.co.uk/travel/4494281 ... list-full/

Λογικά η πτήση του teris3 εντάσσεται σε αυτή την κατηγορία (γιατί ακυρώθηκαν οι πτήσεις της Τετάρτης το μεσημέρι στο Θεσσαλονίκη Αθήνα). Αλλά του chr04 όχι, γιατί ταξιδεύει Πέμπτη για Βερολίνο
 
Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Όπως φαίνεται, άλλαξε η πρώτη πτήση της Α3 από Αθήνα για Θεσσαλονίκη, από 7.05 στις 7.00, χωρίς να ξέρω εάν είναι λόγω των έργων.

Δεν αποκλείω ότι και αλλαγές μερικών ωρών να οφείλονται στα έργα. Εάν π.χ. σε κάποιο χρονικά διάστημα όπως το πρωί υπάρχουν πολλές πτήσεις μπορεί η μια να μεταφέρεται το μεσημέρι. Μπορεί και ότι 1 ώρα αργότερα δεν βολεύει στην εταιρία, και προτιμάει εντελώς διαφορετική ώρα…. Δύσκολο να πει κανείς τί ισχύει στη περίπτωση της FR.

Όμως, τα δικαιώματα των επιβατών ισχύουν ανεξάρτητα από τον λόγο της ακύρωσης / καθυστέρησης / αλλαγής (εκτός από την αποζημίωση). Όσον αφορά αλλαγές: Ο κανονισμός δεν αναφέρει ρητά την περίπτωση της αλλαγής της ώρας, όμως, εφόσον ξέρω μια σημαντική αλλαγή (ότι κι αν είναι αυτό…) θεωρείται σαν ακύρωση, με όλα τα σχετικά δικαιώματα.

Δεν γνωρίζω εάν οι 2 ώρες που αναφέρει η Ryanair βασίζονται σε κάποια δικαστική απόφαση, ή είναι απλά αυθαίρετη πολιτική της εταιρίας (παρόμοια με τον περιορισμός στην τριπλάσια τιμή…). Νομίζω ότι τουλάχιστον την ακύρωση με επιστροφή χρημάτων την δικαιούσαι και σε μικρότερες αλλαγές.

Ούτε γνωρίζω τί ισχύει για τυχόν έξτρα έξοδα, δηλ. εάν στο παράδειγμα του Βερολίνου κάποιος πρέπει να φύγει τώρα το βράδυ πριν και χρειάζεται εκεί ξενοδοχείο. Μάλλον δύσκολο να πάρεις πίσω τα επιπλέον έξοδα…. Παρόμοια με το rebooking/rerouting: Μπορεί να το δικαιούσαι, αλλά εάν δεν υπάρχει άλλη πτήση από Θεσσαλονίκη για Βερολίνο το πρωί δεν σε βοηθάει. Δηλ. με τις λίγες πτήσεις που έχουμε το χειμώνα ακόμα εάν η αρχική σου πτήση αλλάζει πολλές ώρες δύσκολο να βρεις καλύτερη εναλλακτική. Ακριβώς γι΄αυτό με ενοχλεί και τόσο αυτή η καθυστερημένη ενημέρωση.
 
Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Το δεδομένο είναι ότι θα γίνουν τα έργα. Aυτό είναι γνωστό από τον Απρίλιο του 2016, όταν τα έργα αρχικά προγραμματίστηκαν για το χειμώνα 2016-17 (W16), και ανακοινώθηκε τότε μειωμένο runway capacity 4 αφίξεις και 4 αναχωρήσεις ανά ώρα (αυτά που γράφονται για 2 κινήσεις είναι τελείως λάθος). Στην πορεία, τον Σεπτέμβριο του 2016 έγινε μετάθεση της ημερομηνίας έναρξης των έργων για τις 16/01/2017, οπότε μέχρι 15/01/2017 το capacity ανέβηκε στις 6 αφίξεις και 6 αναχωρήσεις ανά ώρα (μειωμένο και πάλι λόγω έργων στον τροχόδρομο Α) και μείωση στις 4 κινήσεις από 16/01 καθώς και μείωση των κινήσεων για την περίοδο S17 (26MAR-28OCT). Τελικά τον Δεκέμβριο του 2016, τα έργα αναβλήθηκαν για το χειμώνα 2016-17. Το capacity για την περίοδο W17 (χειμώνας 2017-1:cool: ανακοινώθηκε τον Μάιο του 2017, με 4 αφίξεις και 4 αναχωρήσεις ανά ώρα και τα SLOT συντονίζονται ήδη με αυτό τον τρόπο εδώ και 5 μήνες.

Οι εταιρείες δηλαδή είναι ενημερωμένες εδώ και μήνες και ο συντονισμός των πτήσεων γίνεται με βάση το μειωμένο runway capacity (4+4) αντί για 10+15 που ισχύει φέτος το καλοκαίρι και 6+6 που ίσχυσε πέρυσι τον χειμώνα. Απλά... επειδή πάντα υπάρχει η ελπίδα ότι τα έργα για τους x-y λόγους θα μπορούσαν να ματαιωθούν και πάλι, οι εταιρείες έχουν κάθε δικαίωμα να εκδόσουν πρόγραμμα πτήσεων με το ιδέατο ωράριο (που επιθυμούν) και όχι με βάση τα slots που έχουν πάρει. Όσο πια πλησιάζουν στις ημερομηνίες εκτέλεσης των πτήσεων αναγκάζονται να προσαρμόσουν τα δρομολόγια με βάση τα slots που έχουν διαθέσιμα ώστε να είναι οκ με τις υποχρεώσεις τους έγκαιρης ενημέρωσης προς τους επιβάτες. Το capacity 4+4 δεν είναι τόσο τρομακτικό με την έννοια ότι η κίνηση του αεροδρομίου είναι μειωμένη έτσι κι αλλιώς τους χειμερινούς μήνες. Απλά αναγκαστικά θα απλωθούν οι πτήσεις μέσα στην μέρα, και δεν θα υπάρχουν αιχμές με πάνω από 4-5 αεροπλάνα ταυτόχρονα κάτω. Το πρόβλημα με τη χρήση του 10L/28R θα είναι τις ώρες με ομίχλη ή χαμηλή νέφωση λόγω της έλλειψης διαδικασίας προσέγγισης ακριβείας (ILS).
 
Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Πολύ σωστά όλα όσα λες και ευχαριστούμε πολύ για τις αναλυτικές πληροφορίες.

Να ρωτήσω όμως κάτι άλλο: Αφού ήξεραν από πέρυσι ότι θα χρησιμοποιηθεί ο τροχόδρομος γιατί έπρεπε να φτάσουν 2 μέρες πριν την έναρξη (16 Οκτωβρίου) να καταλάβουν ότι δεν είναι ασφαλής και ότι πρέπει να πάει 15 μέρες αργότερα; Επίσης, πότε τελικά θα ξεκινήσουν; Οι επιβάτες πότε θα ενημεωθούμε ότι θα αλλάξει έστω και 5 λεπτά η πτήση μας; Ναι μεν και τώρα έχει κίνηση, αλλά αν (λέω αν) καθυστερήσουν κι άλλο τα έργα, θα έχουμε πρόβλημα το Μάιο και τον Ιούνιο του 2018 που τότε έχει μεγαλύτερη κίνηση από τα τέλη Οκτωβρίου.
 
Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Σύμφωνα με το EU261/2004 η εταιρεία οφείλει να ενημερώσει τους επιβάτες όχι λιγότερο από 2 εβδομάδες πριν την ημερομηνία της πτήσης. Αν μιλάμε για αλλαγή λιγότερη των 2 ωρών μπορεί αυτό να γίνει μέχρι και 1 εβδομάδα πριν την πτήση και αν μιλάμε για αλλαγή λιγότερο της 1 ώρας αυτή μπορεί να γίνει και λιγότερο από 1 εβδομάδα πριν την πτήση.

==

Είναι προφανές ότι για ένα τόσο σύνθετο ζήτημα, εμπλέκονται πολλοί φορείς που πρέπει να συντονιστούν. Το ότι έγινε κάποια μελέτη το 2012 για το έργο αναβάθμισης του υπάρχοντος τμήματος του 10/28 που προβλέπε τη χρήση του παράλληλου τροχόδρομου ως διαδρόμου, δεν σημαίνει ότι σε εκείνη τη φάση ο μελετητής ήταν δυνατόν να προβλέψει όλες τις παραμέτρους για την πραγματοποίηση προσ/απογειώσεων στον τροχόδρομο.
Από εκεί και πέρα, η κατασκευάστρια εταιρεία, ο κύριος του έργου (η ΕΥΔΕ), η εποπτέυουσα αρχή για τη λειτουργία του αεροδρομίου (ΥΠΑ->ΑΠΑ), η αρχη συντονισμου πτησεων (ΕΑΣΠ), η εναέρια κυκλοφορία (ΥΠΑ), ο airport operator (FG) που δεν υπήρχε το 2012, οι χρήστες του α/δ (αερ.εταιρείες) έρχονται ο καθένας να επιτελέσει το ρόλο του... άνθρωποι (που δεν είναι οι ίδιοι όλα αυτά τα χρόνια) καλούνται να ελέγξουν, να υπογράψουν και να λειτουργήσουν κ.ο.κ.

Είναι ωραίο να απλοποιούμε -στα πλαίσια μιας συζήτησης σε ένα forum- πράγματα και καταστάσεις... αλλά μάλλον η πραγματικότητα τελείως διαφορετική από αυτά που λέμε εδώ με μια δόση αφελειας.
 
Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Να ρωτήσω κάτι άλλο: αυτές οι 4 πτήσεις την ώρα αφήνουν και κάποια περιθώρια; Δηλ. εάν η πρώτη απ΄αυτές φτάνει / φεύγει με καθυστέρηση, λογικά θα έχει επιπτώσεις και στις άλλες (και μέχρι το βράδυ πού θα φτάσουν οι καθυστερήσεις...). Ή εάν στις πρωινές ώρες υπάρχει ομίχλη, οι πτήσεις μπορούν να γίνουν αργότερα, ή αναγκαστικά θα ακυρωθούν λόγω έλλειψης slots;
 
Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Προσωπικά δεν μπορώ να συσχετίσω την ΑΣΦΑΛΕΙΑ με την ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Δηλ. γιά πάνω από 4 πτήσεις την ώρα πώς τίθεται θέμα ασφάλειας;
Χρησιμοποίηση ΤΡΟΧΟΔΡΟΜΟΥ σημαίνει πρόβλημα ακόμη καί γιά ΜΙΑ πτήση.
Εκτός αν σχετίζεται με τα α/φ που είναι στις πύλες, οπότε δεν θα πρέπει να υπάρχει στο έδαφος ΚΑΝΕΝΑ γιά να προσεγγίσει άλλο, καθόσον ο τροχόδρομος είναι προς το μέρος των δαπέδων στάθμευσης.
 
Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Όπως το καταλαβαίνω, η μειωμένη χωρητικότητα οφείλεται στο γεγονός ότι για taxiing και απογειώσες/προσγειώσεις θα χρησιμοποιηθεί ο ίδιος διάδρομος. Δηλ. κάθε αεροπλάνο "μπλοκάρει" τον διάδρομο για αρκετό χρόνο, και γι' αυτό δεν μπορούν να γίνουν περισσότερες πτήσεις. Ίσως παίζει ρόλο και η έλλειψη ILS που για λόγους ασφάλειας απαιτούνται μεγαλύτερες αποστάσεις ανάμεσα στα αεροπλάνα.

Δεν νομίζω ότι θα χρησιμοποιούσαν αυτόν τον παράλληλο διάδρομο εάν δεν ήτανε ασφαλές (προφανώς υπήρχε και ανάλογη αναβάθμιση). Απλά θα κλείσει με την πρώτη ομίχλη, νέφωση, έντονη βροχή, χιονόπτωση κλπ., ακριβώς γιατί δεν μπορούν να ρισκάρουν ατυχήματα, και θα έχουμε αρκετές ακυρώσεις και καθυστερήσεις.
 
Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Προφανώς και θα χρησιμοποιείται ο διάδρομος-τροχόδρομος καί γιά τις τροχοδρομίσεις, όπως γίνεται στα μικρά νησιά π.χ., αλλά με πλάτος περί τα 30μ (όπως φαίνεται από την δορυφ) καί με σταθερά εμπόδια σε μάλλον οριακές αποστάσεις από αυτόν, πώς ξεπερνώνται τα θέματα ασφάλειας;
Εν τω μεταξύ ο τροχόδρομος του υπό αναβάθμιση διαδρόμου έχει πλάτος περί τα 45μ καί μάλλον ήταν φτιαγμένος να χρησιμοποιείται εναλλακτικά με αυτόν γιά προσαπωγειώσεις.
 
Top