Να τα πάρουμε από την αρχή.
Πρώτον, αυτή τη στιγμή υπάρχουν αρκετοί υποψήφιοι για OJT σε εταιρείες, είτε από σχολές P147 (προτιμούνται γενικά λόγω περισσότερων γνώσεων και εμπειρίας), είτε από ΤΕΙ (γενικά χαμηλότερων προσόντων), είτε από τις ένοπλες δυνάμεις.
Αυτή η πληθώρα δίνει την δυνατότητα στις εταιρείες να πάρουν όποιον θέλουν (θεωρητικά τους καλύτερους, που προκύπτουν από τις συνεντεύξεις) και παράλληλα να μην τους πληρώνουν σαν υπαλλήλους κατα την διάρκεια του OJT τους (..."και σε όποιον αρέσει, ουρά κάνουν"...).
Για τους μισθούς ισχύουν πάνω κάτω τα εξής: Αν υπάρχει πληρωμή από την πλευρά του ασκούμενου (αυτού που κάνει το OJT), αυτή αφορά κυρίως στα έξοδα της ασφαλιστικής του κάλυψης για την διάρκεια που αυτός βρίσκεται σε υπόστεγο/πίστα στο αεροδρόμιο.
Για να απαντήσω στην ερώτησή σου για τους μισθούς, σε περίπτωση πρόσληψης, συνήθως ξεκινά κάποιος με τον βασικό, αν σφραγίσει και βασικό πτυχίο μπορεί να πάει στα 800-1000, ενώ με τύπο αρχικά στα 1200-1500 (ανάλογα βέβαια και με την εταιρεία).
Μιλάμε πάντα για εταιρείες στην Ελλάδα, στην Ευρώπη εννοείται ότι τα ποσά είναι μεγαλύτερα.
Τέλος, υπάρχει και η εξής κατάσταση, που αφορά σε όσους ξεκινάνε στο επάγγελμα του μηχανικού: Ένα μεγάλο ποσοστό όλων αυτών των υποψηφίων για OJT και για πρόσληψη, έχει περάσει τα γνωστικά αντικείμενα της βασικής εκπαίδευσης με αμφιλεγόμενους τρόπους (ειδικά όσοι έρχονται από ΤΕΙ και ένοπλες δυνάμεις), έχοντας τελικά μεγάλες ελλείψεις βασικών γνώσεων (ειδικά όσοι έρχονται από ΤΕΙ).
Η παραπάνω κατάσταση, ενώ είναι πολύ κακή για την εικόνα του επαγγέλματος, ευνοεί κάποιον που έχει καλό υπόβαθρο στις βασικές γνώσεις γιατί ξεχωρίζει αμέσως στις συνεντεύξεις, άρα έχει περισσότερες πιθανότητες να ξεκινήσει κάπου OJT ή και να προσληφθεί.
Οπότε και στην ερώτησή σου "αν υπάρχει επάρκεια στο επάγγελμα" η απάντηση είναι ότι μάλλον ναι, υπάρχουν πολλοί υποψήφιοι, χαμηλού όμως γνωστικού επιπέδου σε μεγάλο ποσοστό.
Όλα αυτά στην Ελλάδα μας, αν και έχω ακούσει ότι παρόμοιες συνθήκες επικρατούν και σε άλλες χώρες της Ευρώπης.