Μισθοι πιστοποιημενων μηχανικων στην Ελλαδα

  • Thread starter koups
  • Ημερομηνία δημιουργίας

koups

Νέο μέλος (Tourist)
Εγγραφή
11/12/2021
Μηνύματα
2
Likes
0
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGTS
καλημερα σας

Θα ηθελα να ρωτησω μια ερωτηση για τι μισθους περιμενει να δει καποιος σε Ελλαδα ,ειτε στην αρχη σαν OJT μηχανικος και μετα σαν Β1.1 ?

Ευχαριστω
 

GEM

Business-Class-Member
Εγγραφή
28/08/2006
Μηνύματα
339
Likes
145
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Για το OJT μάλλον θα πληρώνει, δεν θα πληρώνεται.
Σαν πρώτο μισθό (με πτυχίο, χωρίς τύπο) υπολόγισε τον βασικό.
 

koups

Νέο μέλος (Tourist)
Εγγραφή
11/12/2021
Μηνύματα
2
Likes
0
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGTS
Ευχαριστω για την απαντηση.
Να ρωτησω και κατι ακομα?? Το επαγγελμα ειναι σε τοση επαρκεια που πρεπει να πληρωσει ο ασκουμενος? και μετα να παιρνει τον βασικο? και αντε και εκανε και τυπο .. Μετα???
 

GEM

Business-Class-Member
Εγγραφή
28/08/2006
Μηνύματα
339
Likes
145
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Να τα πάρουμε από την αρχή.
Πρώτον, αυτή τη στιγμή υπάρχουν αρκετοί υποψήφιοι για OJT σε εταιρείες, είτε από σχολές P147 (προτιμούνται γενικά λόγω περισσότερων γνώσεων και εμπειρίας), είτε από ΤΕΙ (γενικά χαμηλότερων προσόντων), είτε από τις ένοπλες δυνάμεις.
Αυτή η πληθώρα δίνει την δυνατότητα στις εταιρείες να πάρουν όποιον θέλουν (θεωρητικά τους καλύτερους, που προκύπτουν από τις συνεντεύξεις) και παράλληλα να μην τους πληρώνουν σαν υπαλλήλους κατα την διάρκεια του OJT τους (..."και σε όποιον αρέσει, ουρά κάνουν"...).

Για τους μισθούς ισχύουν πάνω κάτω τα εξής: Αν υπάρχει πληρωμή από την πλευρά του ασκούμενου (αυτού που κάνει το OJT), αυτή αφορά κυρίως στα έξοδα της ασφαλιστικής του κάλυψης για την διάρκεια που αυτός βρίσκεται σε υπόστεγο/πίστα στο αεροδρόμιο.
Για να απαντήσω στην ερώτησή σου για τους μισθούς, σε περίπτωση πρόσληψης, συνήθως ξεκινά κάποιος με τον βασικό, αν σφραγίσει και βασικό πτυχίο μπορεί να πάει στα 800-1000, ενώ με τύπο αρχικά στα 1200-1500 (ανάλογα βέβαια και με την εταιρεία).
Μιλάμε πάντα για εταιρείες στην Ελλάδα, στην Ευρώπη εννοείται ότι τα ποσά είναι μεγαλύτερα.

Τέλος, υπάρχει και η εξής κατάσταση, που αφορά σε όσους ξεκινάνε στο επάγγελμα του μηχανικού: Ένα μεγάλο ποσοστό όλων αυτών των υποψηφίων για OJT και για πρόσληψη, έχει περάσει τα γνωστικά αντικείμενα της βασικής εκπαίδευσης με αμφιλεγόμενους τρόπους (ειδικά όσοι έρχονται από ΤΕΙ και ένοπλες δυνάμεις), έχοντας τελικά μεγάλες ελλείψεις βασικών γνώσεων (ειδικά όσοι έρχονται από ΤΕΙ).
Η παραπάνω κατάσταση, ενώ είναι πολύ κακή για την εικόνα του επαγγέλματος, ευνοεί κάποιον που έχει καλό υπόβαθρο στις βασικές γνώσεις γιατί ξεχωρίζει αμέσως στις συνεντεύξεις, άρα έχει περισσότερες πιθανότητες να ξεκινήσει κάπου OJT ή και να προσληφθεί.

Οπότε και στην ερώτησή σου "αν υπάρχει επάρκεια στο επάγγελμα" η απάντηση είναι ότι μάλλον ναι, υπάρχουν πολλοί υποψήφιοι, χαμηλού όμως γνωστικού επιπέδου σε μεγάλο ποσοστό.

Όλα αυτά στην Ελλάδα μας, αν και έχω ακούσει ότι παρόμοιες συνθήκες επικρατούν και σε άλλες χώρες της Ευρώπης.
 

sv1xv

V.I.P.-Class-Member
Εγγραφή
27/09/2006
Μηνύματα
1.491
Likes
389
Website
sv1xv.blogspot.com
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
BAW
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGEL
TWITTER
SV1XV
Μια μικρή υποσημείωση: στην επόμενη τριετία η δεξαμενή αποφοίτων ΤΕΙ θα μειωθεί και σε μια πενταετία θα υπάρχουν ελάχιστοι, δεδομένου ότι η σχολή δεν υπάρχει πλέον στο μηχανογραφικό (υπολειτουργεί για τους παλαιούς σπουδαστές).
 
  • Like
Reactions: GEM
Top