Μπορεί ένας άσχετος επιβάτης να προσγειωσει ενα Β737, μόνο με βοήθεια απο Πυργο Ελεγχου;

Όλα αυτά μου θυμίζουν το παραμύθι με το Κύπριο Ι/Φ της Ήλιος. Ας μην τα σκαλίζουμε....
 
Συμφωνώ απολύτως με τους προλαλήσαντες και ιδιαίτερα με τους κ.κ Kotobloco, ο οποίος ανέλυσε το θέμα ως προς την ουσία του και με τον CHRISTOS55 με το τραγικό και βλακώδες δυστύχημα της Helios!
 
Συγγνώμη αλλά με έχει πιάσει η κακεντρέχειά μου!
Ενδεχομένως θα μπορούσε να διευκολύνει ώστε η αναγνώριση των θυμάτων να γίνει λίγο πιο εύκολη!
(Καλά ντε, μη βαράτε, επιστρέφω στη στάνη μου!)
 
Νομιζω οτι αν κανεις επιτυχημενες προσγειωσεις με X Plane 11, συστηματικα..... έχεις πιθανοτητα να προσγειωσεις ενα αεροσκαφος, αρκει να ειναι παρομοιο μοντελο. Αν πετας Β747 στο XP11 και στην πραγματικοτητα βρισκεσαι σε κοκπιτ Α380, χλωμο το κοβω!
 
Πριν δεκαετίες είχα διαβάσει ένα μυθιστόρημα σε paperback, ίσως Bell, του οποίου δεν θυμάμα τον τίτλο. Η υπόθεση είναι ότι μετά από τροφική δηλητηρίαση και των δυο πιλότων σε μια πτήση στην Β. Αμερική, αναλαμβάνει την προσγείωση ενός B737 (μοντέλο 200?) ένας επιβάτης με την βοήθεια μιας αεροσυνοδού που τον βοηθά στις τηλεπικοινωνίες. Ο επιβάτης δεν είνα άσχετος αλλά έχει 1000+ ώρες σε μονοκινητήριο υψηλών επιδόσεων (Spitfire). Τελικά ο επιβάτης καταφέρνει να κάνει μια εξαιρετικά κακή προσγείωση εξ όψεως με ζημιές στο αεροπλάνο, η οποία κάλλιστα θα μπορούσε να εξελιχθεί σε δυστύχημα. Αν κάποιος το έχει διαβάσει και γνωρίζει τον τίτλο ας τον γράψει.
 
TOGA":23cugs4a said:
Πιθανόν αναφέρεσαι στο Runway Zero-Eight
Σωστά, νομίζω ότι αυτό είναι, Δεν γνώριζα τον τίτλο στα αγγλικά ώστε να το αναζητήσω, δεδομένου ότι στα ελληνικά έχει κάποιο άλλο τίτλο, όμως η ζωγραφιά στο εξώφυλλο πρέπει να είναι η ίδια,
 
Δεν ξέρω για 737.

Από A320 αυτό που θα ήθελα να καταθέσω είναι ότι autoland είναι τεχνικά εφικτό και σε CAT I ILS. Απλούστατα δεν είναι recommended. Φυσικά σε μια τόσο ακραία περίπτωση, αν δεν υπάρχει κοντά αεροδρόμιο με CAT II ή III, δε νομίζω ότι θα ρίσκαρε κάποιος manual προσγείωση, αν υπάρχει η επιλογή έστω και επισφαλούς autoland με CAT I ILS. Επίσης το υποψήφιο αεροδρόμιο, παρότι CAT I μπορεί να πάρει κάποια μέτρα ώστε να εξασφαλίσει όσο το δυνατό απρόσκοπτο σήμα, κρατώντας τα οχήματα και τα αεροσκάφη εκτός της sensitive περιοχής του ILS.

Επίσης, όχι στο A320 δε φέρνεις τις μανέτες idle για το flare σε autoland.

Στα 20 πόδια (Radio) περίπου, το autothrust κάνει command για thrust idle. Ο χειριστής απλώς πρέπει από εκείνη τη στιγμή και μετά να φέρει κάποια στιγμή τις μανέτες πίσω, όχι για το flare, αλλά γιατί μετά το touchdown αν οι μανετες είναι σε θέση Climb ή οπουδήποτε άλλου εκτός από idle, τότε θα ξαναβάλουν στοιχεία οι κινητήρες.
 
Top