«Νεκρώνει» ο Ευρωπαϊκός εναέριος χώρος λόγω... ηφαιστείου!

nikos_k.":37z9dnlr said:
το Pinatubo είναι κατηγορίας S3. To Ισλανδικό είναι S0.
Για λόγους συνάφειας, να σημειώσω ότι το Eyjafjallajökull είναι κλίμακας VEI 1 και το Pinatubo VEI 6. (Η κλιμακα παει απο 0 έως 7)
Τα S3 και S0 είναι ονοματοδοσίες του USGS που έχουν να κάνουν με το είδος της λάβας, όχι με την ισχύ της έκρηξης.
Εδώ, μια ωραία εικόνα που δείχνει σχηματικά την τέφρα που παράγεται ανάλογα με τον αριθμό της κλίμακας VEI
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ure_en.svg

Το ηφαίστειο Katla, του οποίου ενεργοποίηση φοβούνται τώρα πολλοί, είναι VEI 5... :rolleyes:

Υ.Γ Η κλίμακα VEI θεωρητικά έχει και 8ο βαθμό, αλλά αυτός αναφέρεται μόνο σε Αρμαγεδδωνικές εκρήξεις τύπου 2012 και πρακτικά δεν περιλαμβάνεται.
 
Aκόμη δεν έχει βγεί εκτενές δελτίο τύπου απ' την Airbus για τα χθεσινά δοκιμαστικά, ωστόσο βγήκε μία πρώτη ανακοίνωση
...A380 MSN 004 flew for 3hr 50 min within French airspace and the A340-600 for 5 hrs in French and German airspace as per normal procedures.

The flight test crew did not notice anything abnormal and the post flight inspection showed no irregularities. We have passed the information to the engine manufacturers and the airworthiness authorities to support them in evaluating safe conditions for flight...
 
παιδες τη βοηθεια σας.
Ταξιδεψα εγω και η κοπελα μου στις 16 Απριλιου με τη πτηση της Aegean Α3806. Λιγο μετα τη προσγειωση μας στο muc, το αεροδρομιο εκλεισε ολοκληρωτικα. Αυτη τη Παρασκευη (23 Απριλιου) επιστρεφουμε με τη πτηση Α3803. Η aegean καθε μερα ακυρωνει ολες τις πτησεις της απο/προς muc και μαλλον οπως δειχνει το πραγμα και η πτηση μας τη Παρασκευη θα ακυρωθει.

Απο εκει και περα πως ενεργουμε; Μπορουμε να ζητησουμε να μας πληρωσουν τη διαμονη μας στο μοναχο; Τι αλλο θα πρεπει να ζητησουμε ως κοινοι θνητοι;

Τελος, μια ψιλοασχετη ερωτηση αλλα απο 26 Απριλιου τελειωνει η αδεια μας (ιδιωτικοι υπαλληλοι και οι δυο). Ξερετε τι μπορει να γινει στη περιπτωση απουσιας μας απο την εργασια λογο ανωτερα βιας;

sorry αν σας επρηξα με τις ερωτησεις μου.
 
Απ' ότι γνωρίζω μπορείς να ζητήσεις διαμονή για 48 ώρες, αλλά όχι κάποια χρηματική αποζημίωση (καθώς δεν είναι υπαιτιότητα της Aegean).

Εύχομαι να μην χρειαστεί καν και να πετάξετε κανονικά.

Όσο για την δουλειά σας στην Ελλάδα, μπορείτε να ζητήσετε από την εταιρία να σας δώσει γραπτή βεβαίωση καθυστέρησης/ματαίωσης της πτήσης σας. Είναι κοινή πρακτική στις εταιρίες. Δες για παράδειγμα την ειδική φόρμα που δημιούργησε η Brussels Airlines ειδικά για αυτό το σκοπό:

If you need a document of proof for your flight cancellation due to the ashcloud to provide to your employer or insurance company, please fill in this form and add in the comment: "I want a document of proof for my cancelled flight":
http://www.brusselsairlines.com/en_be/c ... elled.aspx
 
Airspace restrictions update

Last updated: 20:50 BST, Tuesday 20 April 20:10

The Civil Aviation Authority has approved the opening of UK airspace from 22:00 today.

We are ready to open, but until further notice passengers must contact their airlines before travelling to the airport.

Not all flights will operate during the early period of opening, and we will be doing everything we can to support airlines and get people moving.

http://www.heathrowairport.com/
 
To χρονικό της ημέρας.

Eνώ οι βρετανικές αρχές είχαν πεί χθές βράδυ (δευτέρας) ότι από το πρωί (Τρίτης) θα άνοιγαν σταδιακά οι χώροι και τα αεροδρόμια, αρχίζοντας με την Σκωτία και μέχρι αργά το απόγευμα και το Λονδίνο, οι νέες εκρήξεις του ηφαιστείου ξανα "κοκκίνισαν" τους γνωστούς πλέον χάρτες, με αποτέλεσμα οι αρχές να κάνουν στροφή 180 μοιρών και να τα ξανακλείσουν όλα. Όλα, εκτός φυσικά από τα μεγάλα ύψη, όπου οι βρετανοί πολίτες έβλεπαν να περνούν όλη μέρα μεγαλοπρεπώς τα contrails των βορειοευρωπαικών εταιρειών από και πρός την Αμερική και τα σκανδιναβικά πρός τον νότο.

Απόψε, παρ΄όλα τα ντουμάνια των χαρτών http://www.metoffice.gov.uk/aviation/va ... 785386.png
ακυρώνονται σχεδόν όλοι οι περιορισμοί, από τις 22:00 τοπική ώρα. (παρεπιπτόντως, ο νορβηγικός χάρτης http://met.no/animation.gif μέσα σε 12 ώρες (γιατί τον παρακολουθώ συνέχεια), άλλαξε δραστικά και τα δραματικά σκουρόχρωμα μαύρα και κόκκινα αντικαταστάθηκαν από ...κόκκους!)

Μερικά από τα αποψινά quotes:

H πρόεδρος της βρετανικής ΥΠΑ...είπε: " Έγιναν λεπτομερή συμβούλια με ειδικούς ώστε να επανεκτιμήσουμε την αντοχή των αεροσκαφών στην ηφαιστειακή σκόνη...............Το μεγαλύτερο εμπόδιο ώστε να επιτραπεί η επανέναρξη των πτήσεων ήταν το να γίνει αντιληπτό το όριο αντοχής των αεροσκαφών στην ηφαιστειακή σκόνη....................Οι κατασκευαστές συμφώνησαν για την αυξημένη αντοχή, για περιοχές με χαμηλή πυκνότητα στάχτης "

Ο σκαιώδης υπουργός μεταφορών της βρετανίας : "Η κυβέρνηση πρέπει αμέσως να δεσμευτεί για πλήρη διερεύνηση για αυτό το φιάσκο..............Έξι μέρες μετά την έναρξη της κρίσης, μαθαίνουμε τώρα και ξαφνικά ότι υπάρχουν επίπεδα πυκνότητας στάχτης τα οποία δεν βάζουν σε κίνδυνο τις αερομεταφορές. Η ερώτηση στα χείλια των εκνευρισμένων επιβατών και των αεροπορικών εταιρειών είναι γιατί αυτό δεν ήταν γνωστό εκ των προτέρων από τους υπεύθυνους."

Όπως δεν συμφώνησα με το κλείσιμο όλου του εναερίου χώρου (από την Παρασκευή τουλάχιστον και μετά), έτσι τώρα δεν συμφωνώ με το άνοιγμα! Γιατί το θέμα δεν είναι ηφαιστεικό ή αεροπορικό. Το θέμα είναι η έλλειψη μεθοδολογίας, λογικής, υπευθυνότητας, συνεργασίας και οι τεράστιες δόσεις "ευκολίας" και "προστατοκωλισμού" με την οποία οι άνθρωποι οι οποίοι είναι τοποθετημένοι σε υπεύθυνα πόστα δρούν και αποφασίζουν. Φτηνοί στα λάχανα και ακριβοί στα μαρούλια όπως πάντα, κάλυψαν τον κώλο τους ωραία ωραία την Πέμπτη, αλλά όταν σφίξαν τα πράγματα άλαξαν τροπάρι στο άψε σβήσε.

Οι άνθρωποι αυτοί δεν είναι σε αυτή τη θέση για να παίρνουν εύκολες αποφάσεις. Είναι για να παίρνουν δύσκολες. Κανείς δεν διαφωνεί to play it safe. Αλλά όταν το "play it safe" μετατρέπεται ξαφνικά σε "play it safe until den mas pairnei allo", είναι απίστευτα εξοργιστικό και έχει γίνει πιά τόσο σύνηθες παγκοσμίως.

Στην θέση του κυριούλη που είναι υπέυθυνος για τα volcanic ash computer models ή του άλλου κυριούλη στον οποίο τα πασάρουν ο οποίος έχει τον διακόπτη που με το που τον πατάς 7.000.000 επιβάτες αρχίζουν την "Οδύσσεια ενός Ξενητεμένου" , μπορείτε να βάλετε όποιον θέλετε. Την κινέζα κυριούλα που με στόμφο μας έλεγε πρίν 18 μήνες (σε παγκόσμια τηλεοπτική κάλυψη και με το απαραίτητο σιγοντάρισμα των καναλιών, σε ....ότι και νά'λεγε), ότι την βγάζουμε δεν την βγάζουμε από την νόσο των χοίρων. Ή τον άλλον κυριούλη που πριν 4 χρόνια μας είχε "τελειώσει" από την νόσο των πουλερικών. Ή κάποια άλλη κυριούλα στις Βρυξέλλες που ανακοίνωνε την γενοκτονία των τρελλών βρετανικών αγελάδων πρίν 12 χρόνια. Συμπτωματικά όλοι αυτοί είναι με 6ψήφιες ή και 7ψήφιες ετήσιες αποδοχές.

Η απίστευτη ευκολία με την οποία έγινε η αποψινή κωλοτούμπα, κάνει ακόμα και εμένα που θαύμαζα το γαλάζιο του ουρανού τις τελευταίες μέρες, να αναρωτιέμαι: "Is it really safe to fly?"
 
gonso":13d17crq said:

Κοίτα να δείς που θα τους το χαλάσει πάνω στο καλό:
Ακινητοποιημένο αεροσκάφος στο Ostend/Bruges στο Βέλγιο, μετά από σύντομη πτήση από το Μααστριχτ στην Ολλανδία.
Εντοπίστηκε στάχτη στους κινητήρες, η έκταση της ζημιάς δεν έχει ανακοινωθεί.

Θα συμφωνήσω κι εγώ με τον φίλο gonso ότι το απότομο άνοιγμα μόνο εξ αιτίας της διάλυσης του νέφους δε προκλήθηκε.
Η British Airways, σε μια συντονισμένη κίνηση "εκβιασμού", έστειλε σήμερα το απόγευμα πλήθος πτήσεων με προορισμό την Μ.Βρεττανία και τις κράτησε σε Holding Pattern για αρκετή ώρα, πιέζοντας έτσι να αρθεί η απαγόρευση, όπως και έγινε... Δε ξέρω αν η συγκέντρωση στάχτης τελικά είναι τέτοια που να αποτελεί πρόβλημα, αλλά σίγουρα, αυτό είναι κάτι που θα έπρεπε επιβεβαιωθεί επιστημονικά και με επαληθευμένες μετρήσεις, όχι με τη λογική οτι αφού δε χάλασε κανένα αεροπλάνο ακόμα, πάμε κι εμείς... έχω πραγματικά περιέργεια σε πόσο καιρό θα φανεί η συσσώρευση της όποιας φθοράς και τι θα λένε τότε στους ασφαλιστές τους...

Τέλος, ένα βίντεο με εργαστηριακή προσομοίωση του τι κάνει η τέφρα στους κινητήρες
http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/8632572.stm
 
κάποτε... παλιά, όταν στην αεροπορία υπήρχε και πολύ δόση ρομαντισμού... ένας σοφός όπως αποδείχτηκε είχε πει...

"Αν ξέρατε... ποιοι σας πάνε, και πώς σας πάνε... δε θα ταξιδεύατε ποτέ". Καθίστε να το αναλύσετε...και ισχύει για κάθε είδος
μεταφοράς... με τις υγείες μας.
 
gonso":2krlawo9 said:
Το ερώτημα (και στην ουσία το ρεζουμέ της υπόθεσης), είναι η πυκνότητα της σκόνης. Δεν έχει γίνει καμμία σοβαρή μέτρηση από την Πέμπτη και μετά. ........................................ Ούτε μετρήσεις γίνονται αλλά και να γίνονταν, κανένας κατασκευαστής κινητήρων δεν έχει εκδόσει ανάλογο περιορισμό ποτέ. Άρα βασιζόμαστε σε υπολογιστικά μοντέλα και την κρίση ανθρώπων........................

Tώρα τί λένε? Οι κατασκευαστές λένε ότι τα αεροπλάνα αντέχουν μέχρι 2000 μικρογραμμάρια ανά κυβ. μέτρο ηφαιστειακής σκόνης. Άσχετα αν η σκόνη προέρχεται από το Εσφλωσελοφκοωμ ή από το Πινατούμπο ή τον Οξύλινθο Ευβοίας. Με τί δοκιμές φτάσανε σε αυτόν τον αριθμό είναι άγνωστο. Οι αρχές λένε ότι οι δοκιμαστικές πτήσεις του σαββατοκύριακου (το γνωστό ΣΚ με τον απέραντο γαλάζιο ουρανό), μέτρησαν μάξιμουμ 100 μικρογραμμάρια ανά κυβ. μέτρο. Για ποιές πτήσεις μιλάνε? Του Ντορνιέ ή της ΚLM? To μεν Ντορνιέ δεν ανέβηκε πάνω από τα 10.000 πόδια (άρα που ξέρουν τί γινόταν παραπάνω) και η KLM δεν έχει onboard μετρητές.

Το γεγονός είναι ότι παραδέχονται τώρα ότι το "νέφος" πάνω από την Βρετανία ήταν 20 φορές αραιότερο από το ελάχιστο που τέθηκε τώρα, πράγμα που ήταν προφανές και δια γυμνού οφθαλμού.

Παπατζηλίκι αβέρτα. Τέτοια κοθώνια και μαρμελαδόπαιδα που μας έχουν βρεί, καλά μας κάνουν.
 
Και αφού σιγά σιγά επανέρχεται η τάξις στα αεροπορικά δρομολόγια, αρχίζει σταδιακά και η "επόμενη μέρα"...

Οι αεροπορικές έχουν το δικαίωμα να ζητήσουν οικονομική βοήθεια απ' τις κυβερνήσεις τους ωστόσο άρχισαν να μπλέκονται και δικηγορικές φίρμες προς αναζήτηση υπευθύνων και στοιχειοθεσίας κατηγοριών ώστε να υπάρχει και backup plan για τις κυβερνήσεις που πιθανώς να τσινήσουν...

Αναμένουμε με ενδιαφέρον...

:arrow: http://www.reuters.com/article/idUSLDE63K1S420100421
 
Top