Οικονομικά Θέματα για την Aegean Airlines - Ισολογισμοί

  • Thread starter panos
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Ναι, ΟΚ, είμαστε εντελώς εκτός θέματος.

Η ουσία της δήλωσης του CEO είναι σε απόλυτη αρμονία με τις χθεσινές δηλώσεις της προέδρου της Κομισιόν και με τις αποφάσεις που αναμένεται να πάρει το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο. Η λέξη «πόλεμος» που χρησιμοποίησαν ήδη οι ηγέτες της Γαλλίας και της Ελλάδας, και που θα την ακούμε όλο και περισσότερο πια, εκφράζει ακριβώς την κατάσταση.

Η AEGEAN τα έχει πάει πολύ καλά τόσο σε περιόδους κρίσης (11η Σεπτεμβρίου, κρίση 2008, το 2015 παράγγειλε και παραλάμβανε αεροσκάφη εν μέσω capital controls), όσο και σε περιόδους που όλα ήταν φαινομενικά καλά, αλλά χρεοκοπούσε και μια αεροπορική τον μήνα. Μπορεί κάποιοι να διαφωνούν με τον τρόπο διοίκησης, τις τιμές και δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο, αλλά ξέρω και ότι στην Ευρώπη είναι πανεύκολο να φαλιρίσει όποιος κάνει και το παραμικρό λάθος. Στην AEGEAN είναι κερδοφόροι και αυτό λέει πολλά.
 
Άντε καλέ, η αγορά θα αυτορυθμιστεί και ο καθένας θα πάρει το δρόμο του. Τι, όχι;
 
Πάντως η Aegean καλώς ή κακώς είναι στρατηγικού χαρακτήρα για την Ελλάδα και τον τουρισμο που είναι 25% του ΑΕΠ. Αν κλείσει αυριο χτύπα ξύλο, δεν μπορεί να πει το κράτος οκ, έκλεισε μια ακόμα καφετέρια και ένα τυροπιταδικο. Απλό είναι.

Το ίδιο θα κάνει και η Κινα και η Γερμανία με την LH και το ίδιο κάνει εδώ και χρόνια η Γαλλία με την AF. Οι εταιρείες αυτές δεν είναι πεντε-δεκα δρομολόγια από το Α στο Β (επι 30 χωρες), είναι εγγυητές των οικονομικών συμφερόντων και διπλωματίας των χωρών τους στην Κινα, την Αφρική και δεν ξέρω πού και διαπραγματευτικά χαρτιά. Συνεργάζονται και βοηθούν την Audi στην Κινα και την Renault στην Ιαπωνια όπως η Aegean το Costa Navarino ( σε πολύ μικροτερη κλίμακα σαφώς).

Είναι πολύ θετικά τα αποτελέσματα και δεν νομίζω η ΕΕ να αφήσει έναν κλάδο να φαλιρήσει αυριο. Πρεπει να σκεπτούμε και το κόστος αναπλήρωσης τους, καθώς σε 2-3 μήνες η οικονομία πρέπει πάλι να βγει προς την αναπτύξη. Τωρα στις ΗΠΑ τι θα γινει, έχει ενδιαφέρον αλλά αυτό ειναι σε άλλο θεμα.
 
Επειδή το θέμα είναι ενδιαφέρον από πολλές απόψεις, προτείνω στους moderators να γίνει ένα σπλιτ.

Άλλα στοιχεία να "ρουφήξουμε": Η ρευστότητα των εταιρειών, ανάλυση από το CAPA

Εκτίμηση της ΙΑΤΑ για τις ανάγκες των αεροπορικών σε έως και 200 δις δολλάρια.

Είναι προφανές πως θα ανοίξουν οι "κάνουλες του κρατικού χρήματος", παρόλα αυτά κάτι που σκέφτομαι είναι ποιοι θα είναι οι όροι και πως. π.χ. η LH έχει πει πως θα ζητήσει βοήθεια και στα 4 κράτη που οι εταιρείες της έχουν βάση (LH, SN, LX, OS), αντίστοιχα σε πολλές περιπτώσεις η βοήθεια έιναι πιο εύκολο να δοθεί (π.χ. Ολλανδία η κυβέρνηση έχει ήδη πει πως θα κάνει ο,τιδήποτε για να σώσει την KLM, στην Ιταλία η Αλιτάλια σώθηκε συνοπτικά), αλλά τι γίνεται με τις λόκο π.χ. FR, W6, U2 που είναι υπεράνω κρατών;

Μία άλλη παράμετρος είναι πως σε λίγο δε θα υπάρχει σάλιο στις εταιρείες. Η UA λέει πως η αποζημίωση από ακυρωμένο εισιτήριο θα έρθει έως και 1 χρόνο μετά, ενώ πολλές εταιρείες (π.χ. SN) λένε πως μην ακυρώνετε ακόμα τα εισιτήρια θα μπορείτε να τα αλλάξετε έως τον Ιούνιο...
 
τελευταία μέρα του χρόνου (2019) ο όμιλος έκανε hedging στο 59% (2020), 17%(2021), 8%(2022) και 11% (2023) τον καυσίμων (εκτιμώμενες ανάγκες) του...
επίσης μην ξεχνάμε (το είχα αναφέρει πολλές φορές και όταν "μελετούσε" την αγορά και όταν την έκανε) ότι "αγόρασε" στο peak (circle) τα αεροσκάφη του...

υπόψιν δεν είμαι από αυτούς που θέλουν να κλείσει η εταιρία... αλλά ούτε από αυτούς που βλέπουν πολύχρωμα συννεφάκια στα οποία πηδάει από το ένα στο άλλο το "μικρό μου pony" (όποιος κατάλαβε κατάλαβε)
 
CHRISTOS55":o8izw0st said:
Μια άλλη ιδέα επίσης θα ήταν και η Κρατικοποίηση (ολική ή μερική) της Aegean όπως γίνεται και με την Alitalia. http://www.airnews.gr/2020/03/17/e%ce%b ... -alitalia/
Ώστε να καταντήσει σαν την Alitalia και την κρατική Ολυμπιακή?
Γιατί να το κάνουμε αυτό στη χώρα μας και την οικονομία της?
:wall:
 
Γιατι η κρατική αεροπορική είναι ένα είδους φετίχ, σα το δέσιμο ή τις σφαλιάρες
 
Πάλι παρεξηγήθηκα !!!!! Κατ αρχήν δεν είμαι υπέρ των Κρατικών επιχειρήσεων. Το Κράτος δεν είναι επιχειρηματίας ούτε ξέρει να Διοικεί επιχειρήσεις. Απλά διαχειρίζεται αυτά που εισπράττει από εμάς ??????. Έγραψα για μερική ή ολική Κρατικοποιήση (αντίστοιχου ποσού ή μετοχών) μόνο για την περίπτωση της οικονομικής ενίσχυσης. Αν η όποια ενίσχυση δοθεί με την μορφή δανείου, έστω και ατόκου, τότε όλα καλά διότι κάποια μέρα πρέπει να επιστραφεί. Δεν συμφωνώ όμως με την άνευ επιστροφής ενίσχυση και εξήγησα τον λόγο. Την δικιά μου, την δικιά σας ή τις άλλες επιχειρήσεις που μας ανάγκασαν ή αναγκαστήκαμε να κλείσουμε ποιος θα τις ενισχύσει? Το βασικό όμως είναι ότι τα όποια χρήματα δοθούν θα προέρχονται από τις μέχρι σήμερα υπερφορολογήσεις ή από αυτές που θα προκύψουν στο μέλλον. Ο καθένας μας επέλεξε με τον δικό του ρίσκο να επενδύσει κάπου, ακόμη και στο χρηματιστήριο ή σε Ομόλογα και υπόκειται τις συνέπειες. Κάποιοι άλλοι όμως αυτές τις μέρες πλουτίζουν, πρέπει να τα βάλουμε μαζί τους ή να τους δεσμεύσουμε τα κέρδη?
 
Top