Οικονομικά Θέματα για την Aegean Airlines - Ισολογισμοί

  • Thread starter panos
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Πάντα κάτι μαθαίνεις απ' το CAPA, αφρός είναι :cool:
Με την Α3 ωστόσο περιπλέκεται λίγο το πράγμα λόγω των πολλών τσάρτερ που πετάνε. Λογικά αυτά σπρώχνουν προς τα πάνω πληρότητες και revenue/passenger?
 
Charter, ξε-charter, το πτητικό έργο είναι πτητικό έργο, και πάντα καλοδεχούμενο, ειδικά αν φέρνει κόσμο στα ελληνικά νησιά, ακόμα πιο καλοδεχούμενο. Άλλωστε πόσο % είναι σε σχέση με το κύριο? Πόσο, δηλαδή 'πειράζει' τους δείκτες? Πάνω από 10%?
 
Εμμμμ, εδώ μας θέλω! Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Α3, το 2012 η διεθνής διακίνηση προς/από την υπόλοιπη Ελλάδα ανήλθε στα 1.4 εκατ., στα οποία όμως περιλαμβάνονται και οι τακτικές πτήσεις της Θεσ/κης, του Ηρακλείου και κάποιες λίγες από Ρόδο και λοιπά μέρη.Αυτά τα 1.4 εκατ. αντιστοιχούν στο 25% της συνολικής ετήσιας διακίνησης (6.1 εκατ.) ή στο 40% της συνολικής ετήσιας διακίνησης εξωτερικού οπότε πρέπει να είναι αρκετά πάνω απ' το 10%, ίσως γύρω στο 20% αν αφαιρέσουμε τις τακτικές πτήσεις που προανέφερα?

Όσο για το τσάρτερ ξετσάρτερ, αν και δεν γνωρίζουμε τους όρους με τους οποίους δουλεύουν, σίγουρα επηρεάζει το πτητικό έργο και τα αποτελέσματά του αν σκεφτούμε πώς διαφορετικά θα αξιοποιούνταν τα α/φη και με τι κέρδη/ζημίες. Σε άμεση συνάρτηση είναι και το ότι την πλειοψηφία του κόσμου στα νησιά δεν την φέρνει η ίδια η Α3 αλλά οι tour operators που μισθώνουν την Α3 για το μεταφορικό έργο. Το τονίζω αυτό συνέχεια γιατί έχει τη σημασία του. Φυσικά, αυτό που είναι καλοδεχούμενο είναι ότι μια ελληνική αεροπορική βγάζει επιτέλους λεφτά απ' τον τουρισμό με όλα τα θετικά συνεπακόλουθα. Για φέτος ας πούμε, ο στατιστικολόγος της Ρόδου (καλή του ώρα :cool: ) δίνει πρόβλεψη για περίπου 350.000 επιβάτες. Για να καταλάβουμε το μέγεθος της Α3 τοπικά αλλά κσι τη συνεισφορά του προορισμού που δεν τυγχάνει ανάλογης προσοχής απ' την Α3, μόνο η UN είναι κοντά σε αυτό το νούμερο που έρχεται όμως κυρίως με 747 και 777 ενώ η 3η της λίστας είναι γύρω στις 120.000.
 
Βρίσκω πάντως εξαιρετικά ενδιαφέρον το γεγονός πως η Λάρνακα (LCA) αυτή τη στιγμή αποτελεί την 3η κατά σειρά μεγαλύτερη βάση για την Α3. Ίσως μελλοντικά και αναλόγως των εξελίξεων, η Κύπρος αποδειχθεί σανίδα σωτηρίας για την εταιρεία...
 
Με την τωρινή κατάσταση στην Κύπρο και δεδομένου ότι μπαίνει σε μνημονιακή εποχή και τα δύσκολα έρχονται,δεν ξέρω αν θαναι σανίδα σωτηρίας ή επιβάρυνσης.Από την άλλη,εάν οι ΚΑ πουλήσουν τα χρυσά σλοτς του LHR, θα μπορούσε η Α3 να ξαναγυρίσει στο LCA-LHR ή ναχει 2daily μοιρασμένα σε LHR- LGW;Οχι βέβαια ότι η ΒΑ θα κάτσει με σταυρωμένα τα χέρια...Επιπλέον,αν εξαιρέσουμε τα ΑTH,SKG,LON που αλλού θα μπορούσε η Α3 να πετάει year-round χωρίς να μπαίνει μέσα,δεδομένου και του ανταγωνισμού από τις λο-κο..?
 
Την τιμητική τους έχουν οι γλάροι, anna και CAPA έχουν πάλι ενδιαφέροντα στοιχεία.

Απ' το anna ξεχωρίζω το τελευταίο κομμάτι
Although the airline recently referred to operating 158 international routes, this includes many routes only served as charter flights. According to Innovata data for the peak summer month of August, Aegean Airlines will be operating a total of 19 domestic routes and 61 international scheduled routes. Despite the addition of almost 30 new routes the total number of flights operated in August will be up just 4% compared with last August, seat capacity will be up 5%, and ASKs will be up a more significant 14%, reflecting the on-going shift to longer average sector lengths, driven by the decline in domestic traffic and increase in international routes.

As noted last week, one of the airline’s new routes is from Larnaca to London Gatwick, replacing the daily service to London Heathrow. The airline’s flights from Athens to London Heathrow have also been cut from four times daily to three. The explanation for this is that these additional Heathrow services were operated using slots leased to it by former fellow Star Alliance member bmi British Midland. Since bmi was bought by IAG, and been absorbed by British Airways, these slots were no longer available to the airline.
:arrow: http://www.anna.aero/2013/04/10/aegean-airlines-plans-major-international-expansion-this-summer/

ενώ στο CAPA εμφανίζεται η Α3 σε ένα άρθρο-έρευνα με τίτλο "European airline labour productivity: CAPA rankings" όπου και τερματίζει 5η σε παραγωγικότητα προσωπικού πίσω από W6, FR, VY & U2...
:arrow: http://centreforaviation.com/analysis/european-airline-labour-productivity-capa-rankings-104204
 
Αποτελέσματα Α’ Τριμήνου 2013

Κηφισιά, 27 Μαΐου 2013
Ο κύκλος εργασιών της ΑEGEAN κατά το πρώτο τρίμηνο του 2013 ανήλθε σε €115,9
εκ., παρουσιάζοντας αύξηση 11% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2012. Το
αποτέλεσμα προ φόρων διαμορφώθηκε σε ζημιές ύψους €8,2 εκ., βελτιωμένο σε
σύγκριση με ζημιές €31,2 εκ. το 2012. Η βελτίωση του κύκλου εργασιών και του
αποτελέσματος προέρχονται από την αύξηση της πληρότητας του δικτύου
εξωτερικού καθώς καιτις προσπάθειες περαιτέρω διαχείρισης του κόστους.
Το αποτέλεσμα μετά από φόρους διαμορφώθηκε σε ζημιές ύψους €1,2 εκ. έναντι
ζημιών €25 εκ. το 2012, λόγω και της επιπλέον θετικής επίδρασης κατά €5 εκ. στην
απαίτηση από αναβαλλόμενο φόρο που πρόεκυψε από την αύξηση του φορολογικού
συντελεστή σε 26% από 20%.
Η AEGEAN μετέφερε 1 εκ. επιβάτες πετυχαίνοντας σημαντική αύξηση της μέσης
πληρότητας πτήσεων σε 70,5% από 65,3%. Οι επιβάτες που ταξίδεψαν στο δίκτυο
εξωτερικού ανήλθαν σε 585 χιλ., παρουσιάζοντας αύξηση 7% έναντι του 2012.
Αντίθετα, η επιβατική κίνηση εσωτερικού υποχώρησε κατά 13%, με περαιτέρω
μείωση του μέσου ναύλου εσωτερικού κατά 9% για πέμπτη συνεχή χρονιά.
Τα ταμειακά διαθέσιμα ανήλθαν σε €160 εκ. την 31.03.2013.
Ο κ. ∆ημήτρης Γερογιάννης, ∆ιευθύνων Σύμβουλος, ανέφερε σχετικά:
«Η στρατηγική ενίσχυσης του δικτύου εξωτερικού ωριμάζει σταδιακά και μας
επιτρέπει την υποκατάσταση της απώλειας σε δραστηριότητα από την αδυναμία της
εσωτερικής ζήτησης. Συνεχίζουμε να επενδύουμε στην εξωστρέφεια αυξάνοντας τους
προορισμούς μας. Τη θερινή περίοδο του 2013 η AEGEAN εκτελεί άνω των 158
δρομολογίων εξωτερικού στηρίζοντας την ανάπτυξη τόσο της Αθήνας όσο και της
ελληνικής περιφέρειας. Παράλληλα, προσβλέπουμε στις συνέργιες από την εξαγορά
της Olympic Air για να ενισχύσουμε με οικονομίες κλίμακας την ανταγωνιστικότητά
μας και να διασφαλίσουμε την αναπτυξιακή πορεία που χρειαζόμαστε τόσο για την
εταιρεία μας όσο και για τον τουρισμό μας.»

:arrow: http://el.aegeanair.com/files/1/Content ... ess_gr.pdf
 
Δυνατά μπηκε η σεζόν στην Α3 αφού με ανακοίνωση μας πληροφορεί οτι η διακίνηση επιβατών εξωτερικού Μαϊου και Ιουνίου παρουσίασε αύξηση 23%, μέχρι και η Αθήνα είχε 15% άνοδο.
Αύξηση 23% παρουσίασε η AEGEAN στο δίκτυο εξωτερικού το διάστημα Μαΐου – Ιουνίου 2013, το πρώτο δίμηνο της τουριστικής περιόδου, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2012, μεταφέροντας συνολικά 814.546 επιβάτες.

Η αύξηση είναι αποτέλεσμα των κινήσεων που πραγματοποιεί η εταιρεία για επέκταση του δικτύου της στο εξωτερικό με 32 νέα δρομολόγια, αλλά και της περαιτέρω ανάπτυξης της δραστηριότητάς της από τις βάσεις που διατηρεί τόσο στην Αθήνα όσο και στα κύρια περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας.

Πιο αναλυτικά, σημαντική ανάπτυξη στην επιβατική κίνηση εξωτερικού κατά το δίμηνο Μαΐου-Ιουνίου 2013 παρουσίασαν οι κύριες βάσεις με σημαντικό αριθμό αεροσκαφών ανά βάση, δηλ. της Αθήνας (15%), της Θεσσαλονίκης (23%), του Ηρακλείου (34%) και της Ρόδου (40%), όσο και οι βάσεις ενός αεροσκάφους όπως της Κέρκυρας (19%), της Κω (νέα βάση 155%) και της Καλαμάτας (νέα βάση 274%), περιοχές από τις οποίες η εταιρεία παρουσίασε αυξημένη δραστηριότητα σε νέους προορισμούς...
:arrow: http://el.aegeanair.com/i-etaireia/grafeio-tupou/deltia-tupou/deltio-tupou/?prid=430
 
Aegean: Κέρδη 16,5 εκατ. στο εξάμηνο
Η βελτίωση του κύκλου εργασιών και του αποτελέσματος προέρχεται εξολοκλήρου από την ανάπτυξη και την αυξημένη απόδοση του δικτύου εξωτερικού, σημειώνει η Aegean.

Ο κύκλος εργασιών της ΑEGEAN κατά το πρώτο εξάμηνο του 2013 ανήλθε σε €278,6 εκ., παρουσιάζοντας αύξηση 22% σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2012.

Κατά την ίδια περίοδο, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε €16,5 εκ., σε σύγκριση με ζημίες €38,5 εκ. το 2012. Η βελτίωση του κύκλου εργασιών και του αποτελέσματος προέρχεται εξολοκλήρου από την ανάπτυξη και την αυξημένη απόδοση του δικτύου εξωτερικού που σε συνδυασμό με την αποτελεσματική διαχείριση του κόστους, υπερκάλυψαν τη συνεχιζόμενη κάμψη της καταναλωτικής ζήτησης στο εσωτερικό.

Η AEGEAN μετέφερε 1,6 εκ. επιβάτες στο δίκτυο εξωτερικού το πρώτο εξάμηνο του 2013, παρουσιάζοντας αύξηση 11% σε σχέση με το 2012. Η μέση πληρότητα των πτήσεων στο δίκτυο εξωτερικού ενισχύθηκε κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες στο 76%, γεγονός που συνέβαλε σημαντικά στη βελτίωση του αποτελέσματος της Εταιρείας. Αντίθετα, η επιβατική κίνηση εσωτερικού υποχώρησε κατά 5%, με περαιτέρω μείωση του μέσου ναύλου εσωτερικού για πέμπτη συνεχή χρονιά.

Οι χαμηλότερες τιμές πετρελαίου συνέβαλαν επίσης στη μείωση του κόστους καυσίμου της εταιρείας κατά 4% και κατά συνέπεια στη βελτίωση της κερδοφορίας. Οι πρόσφατες όμως εξελίξεις στη Μέση Ανατολή τον Αύγουστο οδήγησαν τις τιμές πετρελαίου σε υψηλότερα επίπεδα.

Ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος, ανέφερε σχετικά:

«Η αντιλαμβανόμενη σταθερότητα για τη χώρα σε σχέση με το εξαιρετικά δύσκολο πρώτο εξάμηνο του 2012 και η αύξηση της ζήτησης από το εξωτερικό έβαλαν τις απαραίτητες βάσεις. Με την επιλογή μας να επενδύσουμε στην ανάπτυξη του δικτύου εξωτερικού τόσο από την Αθήνα όσο και από τα περιφερειακά αεροδρόμια, μπορέσαμε να μεταφράσουμε θετικά τη ζήτηση αυτή για την εταιρεία μας, αλλά και να συμβάλουμε σημαντικά στην τουριστική κίνηση της χώρα μας. Για πρώτη φορά μετά από 3 χρόνια μπορέσαμε να αντισταθμίσουμε την απώλεια από την εσωτερική ζήτηση, η οποία δυστυχώς συνεχίζεται, με τον κύκλο εργασιών μας από την αγορά εσωτερικού να συρρικνώνεται περαιτέρω.

Η τρέχουσα δυναμική στις αγορές εξωτερικού σε συνδυασμό με τις οικονομίες κλίμακας στις οποίες προσβλέπουμε από την σκοπούμενη εξαγορά της Olympic Air, η οποία τελεί υπό έγκριση της ΕΕ, αποτελούν τις αναγκαίες βάσεις για ανάπτυξη το 2014, για να επεκτείνουμε το δίκτυο εξωτερικού τόσο από την Αθήνα, όσο και την περιφέρεια, ενώ παράλληλα θα μπορούμε να προσφέρουμε πληρέστερη κάλυψη και συνδεσιμότητα με το εξωτερικό σε όλους τους προορισμούς εσωτερικού αξιοποιώντας τις συνέργειες και προσφέροντας ανταγωνιστικές τιμές.»

Συνολικά το 2013 η Aegean προσφέρει 160 απευθείας δρομολόγια εξωτερικού από την Αθήνα αλλά και τα περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας.

:arrow: http://www.euro2day.gr/article/1130128/ ... tails.aspx
 
Άντε, του χρόνου και με πολλά πολλά νοικάρικα, να έχουμε κι εμείς θέμα :cool:
 
Top