aakunz
Concorde-Class-Member
- Εγγραφή
- 27/09/2003
- Μηνύματα
- 4.249
- Likes
- 2.567
- Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
- GRL
- Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
- LGKC
Ωραίο το Γιβραλτάρ. Γεμάτο ιστορία, ίντριγκες, τούνελ, μνημεία, πιθήκους και Άγγλους, που οδηγούν στη σωστή πλευρά του δρόμου, όπως λέει και ο Ovelix. Εκεί πρωτοβρέθηκα πριν από 8 περίπου χρόνια, διέσχισα το διάδρομο του North Front, περπάτησα ολόκληρη την πόλη, έφτασα μέχρι το Europa Point,αλλά ο άτιμος ο καιρός δε μου επέτρεψε να ανέβω μέχρι την κορυφή του Βράχου. Φέτος είπα να το επαναλάβω. Κάτι η ανoιξιάτικη διάθεση να κλείσω κανένα early booking, κάτι η ακαταμάχητη προσφορά της British (€320 για Γιβραλτάρ είναι σκάνδαλο), συνετέλεσαν ώστε, στα τέλη Μαρτίου, να έχω ήδη βγαλμένο το εισιτήριο, για το φθινόπωρο, όταν ο καιρός θα είναι πιο ευχάριστος και οι τουρίστες λιγότεροι. Buckle-up λοιπόν και ξεκινάμε!
1η πτήση
ΒΑ631, ATHLHR, Φθινόπωρο 2016
Σήμερα θα πετάξουμε με το G-TTOE, ένα έφηβο (14 χρονών) Airbus Α320, με λαμπρή προϋπηρεσία σε GB Airways, easyJet και storage (τρελή «παιδική εκμετάλλευση» και μετά κωσταλέξι). Το check-in της ΒΑ, σκανδαλωδώς σου δίνει 4-5 διαθέσιμες επιλογές. Αν θες κάτι καλύτερο, πλήρωσε για να μάθεις άλλη φορά. Πήρα λοιπόν την 28D (διάδρομος, ντροπή μου, το ξέρω), γιατί οι υπόλοιπες εναλλακτικές με ήθελαν ανάμεσα σε δύο ακόμα άτομα (κοινώς ήταν κάτι σε Β ή Ε).
Η επιβίβαση ήταν σχετικά οργανωμένη. Προηγήθηκαν οι (πολλοί) status επιβάτες και ακολούθως, οι υπόλοιποι με τις πίσω σειρές να επιβιβάζονται πρώτες. Παραδόξως τηρήθηκε και από το προσωπικό και από τους επιβάτες. Ίσως υπάρχει τελικά ελπίδα για αυτόν το λαό και αυτόν τον τόπο...
Χλιαρή υποδοχή από το ευπαρουσίαστο πλήρωμα. Όσοι είχαμε χειραποσκευές με κίτρινο ταμπελάκι, έπρεπε να τις βάλουμε υποχρεωτικά κάτω από το μπροστινό μας κάθισμα, προκειμένου να υπάρχει περισσότερος χώρος για τις μεγάλες χειραποσκευές, για να μπουν στο ντουλαπάκι. Το πλήρωμα έκανε ό,τι μπορούσε και φαινόταν, ότι «το είχε» περισσότερο, από άλλους αερομεταφορείς (όνομα και μη χωριό) .
Πάντως, παρατήρησα ότι υπήρχαν αρκετές «διαλυμένες» οικογένειες ή παρέες και μάλλον αυτό οφειλόταν στις επιλογές που σου εμφανίζει το check-in. Κάποιος μυστήριος αλγόριθμος δεν επιτρέπει επιλογή κοντινών θέσεων, ακόμα και όταν όλοι οι επιβάτες βρίσκονται στην ίδια κράτηση, ίσως για να αναγκαστούν να πληρώσουν. Κατά συνέπεια, παράλληλα με το χάος του πού θα μπουν οι χειραποσκευές, το ρεσιτάλ της προ-κλασσικής μουσικής των ηχείων (πάντα παίζει η "Lakmé" του Léo Delibes, που δεν τη λες και προ-κλασσική, και συγκεκριμένα το "Sous le dôme épais"), ακούγονταν διάφορα του τύπου «Σωσώώώώ, μήπως είναι άδεια η διπλανή σουουουου, γιατί με έχουν στείλει εδω γαλαρίααααα [...] καλά, πες του Άγγλου αν μπορεί να έρθει αυτός εδώ και να έρθω εγώ δίπλα σου. Έλα ρε Σωσω, τι δεν καταλαβαίνει ο Άγγλος; [...] εξκιούζ μη, σόρρι μις, αϊ τράβελ γουιθ φρεντ οφ μάιν. Σι σιτς ατ νάμπερ φιφτήν. Καν γιου χέλπ ας;». Κι επειδή ο χαμός συνεχιζόταν, το προσωπικό της Πύλης ανέλαβε δράση κάνοντας την επική εκφώνηση «Παρακαλούμε τις χειραποσκευές με το κίτρινο ταμπελάκι να τις βάλετε κάτω, μπροστά από τα ποδαράκια σας».
Παράλληλα, είχαμε και εκπαιδευόμενο πλήρωμα, οπότε ο αρχηγός του πίσω galley, Sunny εξηγούσε τα κατατόπια του galley, πού κρύβονταν τα special meals (συγκρατήστε τη λεπτομέρεια), πόσα σάντουιτς είχαμε φορτωμένα κλπ. Κι επειδή καθόμουν τελευταία σειρά διάδρομο, είχα στήσει αυτί και άκουγα. Όλες οι μερίδες ήταν μετρημένες.
Με τα πολλά ξεκινήσαμε, απογειωθήκαμε. Ένα bin άνοιξε αυτόματα κατά την άνοδο, ενώ λίγο αργότερα άρχισε και η κλασσική λογοδιάρροια που παθαίνουν οι cabin services directors της ΒΑ, μετά τις 15.000 πόδια. «Τι όμορφη μέρα η σημερινή και τι μεγάλη χαρά να έχω σήμερα τόσο αξιόλογους συνεργάτες στην ομάδα μου, για να σας προσφέρουμε δωρεάν φαγητό και ποτά» έλεγε η ηγουμένη. Κάτι ανάλογο επανέλαβε και ο κάπταιν προσθέτοντας παράλληλα διάφορα κοσμητικά επίθετα για τον καιρό (light breeze, brisk morning in London, slightly cloudy with a chance of a light drizzle later in the day), προκειμένου να μη μας πει ευθέως, ότι στο Λονδίνο η θερμοκρασία θα ήταν 12 βαθμούς χαμηλότερα από την Αθήνα, αλλά και ότι θα φτάναμε πριν την ώρα μας.
Παράλληλα γίνονταν και οι ετοιμασίες για το σέρβις. Προς στιγμήν επικράτησε ένας πανικός γιατί έλειπε μια πενηντάδα σάντουιτς και όλοι προσπαθούσαν να την βρουν.
Ένα από τα πιο ακατανόητα πράγματα, είναι αυτό το πράγμα που συμβαίνει κάθε φορά που ξεκινάει το σέρβις, σχεδόν όλοι οι επιβάτες θυμούνται ότι πήραν διουρητικά ή υπακτικά, έτσι το τρόλλεϋ πηγαινοέρχεται στο διάδρομο, για να χωρέσουν να περάσουν.
Υπήρχαν δύο επιλογές σάντουιτς, οι οποίες ήταν εξ ίσου δημοφιλείς, με αποτέλεσμα, ακόμα και στην τελευταία σειρά, να έχεις επιλογή, που σημαίνει ότι δεν πήραν όλοι οι προηγούμενοι μόνο από τη μία επιλογή, ώστε να εξαντληθεί. Πήρα το σάντουιτς 3 τυριών, νομίζοντας ότι ήταν το vegetarian ovo-lacto που είχα παραγγείλει, οπότε το κακό ήταν μικρό. Κάποια στιγμή έρχεται και ο Sunny, ο οποίος αφού μου ζήτησε χίλια συγγνώμη, μου έφερε ΚΑΙ το special meal, το οποίο «μόλις βρήκαν». Στη συνέχεια, επέστρεψε στο galley, όπου συζητούσαν για το πόσο φοβερή είναι η Ακρόπολη και πώς κατάφεραν και μετέφεραν τόσα μάρμαρα από την Πεντέλη για να φτιάξουν τον Παρθενώνα.
Το κάθισμά μου ήταν σχετικά αναπαυτικό, με ένα αξιοπρεπές seat pitch (τρέμω στην ιδέα, ότι θα προσθέσουν άλλες 2 σειρές). Το High Life και το Business High Life είναι από τα πιο βαρετά in-flight περιοδικά, που έχω δει. Θέμα του εξωφύλλου: οι φθίνοντες αριθμοί ηλικιωμένων ιαπωνέζων γυναικών, που κάνουν καταδύσεις για να βγάλουν στρείδια και όστρακα. Δε νομίζω να έχω πέσει σε τίποτα χειρότερο, από αυτά. Ίσως πάλι να κάνω και λάθος. Τέλος πάντων, τα υπόλοιπα ήταν παντελώς αδιάφορα, κάτι που επέτεινε και το 20λεπτο holding πάνω από το Κρόυντον καθώς και το ότι επί 4 ώρες δεν έβλεπα έξω από το παράθυρο. Γενικότερα ήμουν σε μία kill-me-now φάση, που δε θα βοηθούσε ιδιαίτερα, δεδομένου του ότι θα έπρεπε να αλλάξω τέρμιναλ, διότι μπορεί η Iberia να μετακόμισε στο Τ5, ορισμένοι προορισμοί της ΒΑ, όμως παραμένουν στο Τ3. Αφού και τώρα που το γράφω, νοιώθω τη βαρεμάρα.
Κάποια στιγμή εδεήσαμε και προσγειωθήκαμε. Ευτυχώς για εμάς, πιάσαμε στο ΜΤΒ του Τ5, οπότε γλιτώσαμε και το τραινάκι. Οι οδηγίες ήταν απλές: αν ο τελικός προορισμός σου είναι το Λονδίνο, ακολουθείς τις χαρούμενες κίτρινες πινακίδες. Αν πάλι χρησιμοποιείς το Heathrow μόνο για μεταπιβίβαση, τότε ακολουθείς τις πένθιμες, τις μωβ.
Συνεχίζεται...
1η πτήση
ΒΑ631, ATHLHR, Φθινόπωρο 2016
Σήμερα θα πετάξουμε με το G-TTOE, ένα έφηβο (14 χρονών) Airbus Α320, με λαμπρή προϋπηρεσία σε GB Airways, easyJet και storage (τρελή «παιδική εκμετάλλευση» και μετά κωσταλέξι). Το check-in της ΒΑ, σκανδαλωδώς σου δίνει 4-5 διαθέσιμες επιλογές. Αν θες κάτι καλύτερο, πλήρωσε για να μάθεις άλλη φορά. Πήρα λοιπόν την 28D (διάδρομος, ντροπή μου, το ξέρω), γιατί οι υπόλοιπες εναλλακτικές με ήθελαν ανάμεσα σε δύο ακόμα άτομα (κοινώς ήταν κάτι σε Β ή Ε).
Η επιβίβαση ήταν σχετικά οργανωμένη. Προηγήθηκαν οι (πολλοί) status επιβάτες και ακολούθως, οι υπόλοιποι με τις πίσω σειρές να επιβιβάζονται πρώτες. Παραδόξως τηρήθηκε και από το προσωπικό και από τους επιβάτες. Ίσως υπάρχει τελικά ελπίδα για αυτόν το λαό και αυτόν τον τόπο...
Χλιαρή υποδοχή από το ευπαρουσίαστο πλήρωμα. Όσοι είχαμε χειραποσκευές με κίτρινο ταμπελάκι, έπρεπε να τις βάλουμε υποχρεωτικά κάτω από το μπροστινό μας κάθισμα, προκειμένου να υπάρχει περισσότερος χώρος για τις μεγάλες χειραποσκευές, για να μπουν στο ντουλαπάκι. Το πλήρωμα έκανε ό,τι μπορούσε και φαινόταν, ότι «το είχε» περισσότερο, από άλλους αερομεταφορείς (όνομα και μη χωριό) .
Πάντως, παρατήρησα ότι υπήρχαν αρκετές «διαλυμένες» οικογένειες ή παρέες και μάλλον αυτό οφειλόταν στις επιλογές που σου εμφανίζει το check-in. Κάποιος μυστήριος αλγόριθμος δεν επιτρέπει επιλογή κοντινών θέσεων, ακόμα και όταν όλοι οι επιβάτες βρίσκονται στην ίδια κράτηση, ίσως για να αναγκαστούν να πληρώσουν. Κατά συνέπεια, παράλληλα με το χάος του πού θα μπουν οι χειραποσκευές, το ρεσιτάλ της προ-κλασσικής μουσικής των ηχείων (πάντα παίζει η "Lakmé" του Léo Delibes, που δεν τη λες και προ-κλασσική, και συγκεκριμένα το "Sous le dôme épais"), ακούγονταν διάφορα του τύπου «Σωσώώώώ, μήπως είναι άδεια η διπλανή σουουουου, γιατί με έχουν στείλει εδω γαλαρίααααα [...] καλά, πες του Άγγλου αν μπορεί να έρθει αυτός εδώ και να έρθω εγώ δίπλα σου. Έλα ρε Σωσω, τι δεν καταλαβαίνει ο Άγγλος; [...] εξκιούζ μη, σόρρι μις, αϊ τράβελ γουιθ φρεντ οφ μάιν. Σι σιτς ατ νάμπερ φιφτήν. Καν γιου χέλπ ας;». Κι επειδή ο χαμός συνεχιζόταν, το προσωπικό της Πύλης ανέλαβε δράση κάνοντας την επική εκφώνηση «Παρακαλούμε τις χειραποσκευές με το κίτρινο ταμπελάκι να τις βάλετε κάτω, μπροστά από τα ποδαράκια σας».
Παράλληλα, είχαμε και εκπαιδευόμενο πλήρωμα, οπότε ο αρχηγός του πίσω galley, Sunny εξηγούσε τα κατατόπια του galley, πού κρύβονταν τα special meals (συγκρατήστε τη λεπτομέρεια), πόσα σάντουιτς είχαμε φορτωμένα κλπ. Κι επειδή καθόμουν τελευταία σειρά διάδρομο, είχα στήσει αυτί και άκουγα. Όλες οι μερίδες ήταν μετρημένες.
Με τα πολλά ξεκινήσαμε, απογειωθήκαμε. Ένα bin άνοιξε αυτόματα κατά την άνοδο, ενώ λίγο αργότερα άρχισε και η κλασσική λογοδιάρροια που παθαίνουν οι cabin services directors της ΒΑ, μετά τις 15.000 πόδια. «Τι όμορφη μέρα η σημερινή και τι μεγάλη χαρά να έχω σήμερα τόσο αξιόλογους συνεργάτες στην ομάδα μου, για να σας προσφέρουμε δωρεάν φαγητό και ποτά» έλεγε η ηγουμένη. Κάτι ανάλογο επανέλαβε και ο κάπταιν προσθέτοντας παράλληλα διάφορα κοσμητικά επίθετα για τον καιρό (light breeze, brisk morning in London, slightly cloudy with a chance of a light drizzle later in the day), προκειμένου να μη μας πει ευθέως, ότι στο Λονδίνο η θερμοκρασία θα ήταν 12 βαθμούς χαμηλότερα από την Αθήνα, αλλά και ότι θα φτάναμε πριν την ώρα μας.
Παράλληλα γίνονταν και οι ετοιμασίες για το σέρβις. Προς στιγμήν επικράτησε ένας πανικός γιατί έλειπε μια πενηντάδα σάντουιτς και όλοι προσπαθούσαν να την βρουν.
Ένα από τα πιο ακατανόητα πράγματα, είναι αυτό το πράγμα που συμβαίνει κάθε φορά που ξεκινάει το σέρβις, σχεδόν όλοι οι επιβάτες θυμούνται ότι πήραν διουρητικά ή υπακτικά, έτσι το τρόλλεϋ πηγαινοέρχεται στο διάδρομο, για να χωρέσουν να περάσουν.
Υπήρχαν δύο επιλογές σάντουιτς, οι οποίες ήταν εξ ίσου δημοφιλείς, με αποτέλεσμα, ακόμα και στην τελευταία σειρά, να έχεις επιλογή, που σημαίνει ότι δεν πήραν όλοι οι προηγούμενοι μόνο από τη μία επιλογή, ώστε να εξαντληθεί. Πήρα το σάντουιτς 3 τυριών, νομίζοντας ότι ήταν το vegetarian ovo-lacto που είχα παραγγείλει, οπότε το κακό ήταν μικρό. Κάποια στιγμή έρχεται και ο Sunny, ο οποίος αφού μου ζήτησε χίλια συγγνώμη, μου έφερε ΚΑΙ το special meal, το οποίο «μόλις βρήκαν». Στη συνέχεια, επέστρεψε στο galley, όπου συζητούσαν για το πόσο φοβερή είναι η Ακρόπολη και πώς κατάφεραν και μετέφεραν τόσα μάρμαρα από την Πεντέλη για να φτιάξουν τον Παρθενώνα.
Το κάθισμά μου ήταν σχετικά αναπαυτικό, με ένα αξιοπρεπές seat pitch (τρέμω στην ιδέα, ότι θα προσθέσουν άλλες 2 σειρές). Το High Life και το Business High Life είναι από τα πιο βαρετά in-flight περιοδικά, που έχω δει. Θέμα του εξωφύλλου: οι φθίνοντες αριθμοί ηλικιωμένων ιαπωνέζων γυναικών, που κάνουν καταδύσεις για να βγάλουν στρείδια και όστρακα. Δε νομίζω να έχω πέσει σε τίποτα χειρότερο, από αυτά. Ίσως πάλι να κάνω και λάθος. Τέλος πάντων, τα υπόλοιπα ήταν παντελώς αδιάφορα, κάτι που επέτεινε και το 20λεπτο holding πάνω από το Κρόυντον καθώς και το ότι επί 4 ώρες δεν έβλεπα έξω από το παράθυρο. Γενικότερα ήμουν σε μία kill-me-now φάση, που δε θα βοηθούσε ιδιαίτερα, δεδομένου του ότι θα έπρεπε να αλλάξω τέρμιναλ, διότι μπορεί η Iberia να μετακόμισε στο Τ5, ορισμένοι προορισμοί της ΒΑ, όμως παραμένουν στο Τ3. Αφού και τώρα που το γράφω, νοιώθω τη βαρεμάρα.
Κάποια στιγμή εδεήσαμε και προσγειωθήκαμε. Ευτυχώς για εμάς, πιάσαμε στο ΜΤΒ του Τ5, οπότε γλιτώσαμε και το τραινάκι. Οι οδηγίες ήταν απλές: αν ο τελικός προορισμός σου είναι το Λονδίνο, ακολουθείς τις χαρούμενες κίτρινες πινακίδες. Αν πάλι χρησιμοποιείς το Heathrow μόνο για μεταπιβίβαση, τότε ακολουθείς τις πένθιμες, τις μωβ.
Συνεχίζεται...