Περί slots αεροδρομίων

LEKPO1A

Moderator
Staff member
Εγγραφή
04/09/2003
Μηνύματα
3.779
Likes
140
spotterakis":384uzr0j said:
Ξερουμε αν τα σλοτ που ειχε για τα καθημερινα ATH-SKG θα χρησιμοποιηθουν απο την ιδια εταιρεια για άλλα δρομολόγια ή τα χανει κ τα παιρνουν άλλες εταιρείες;

Τα slot "ανηκουν" στην αεροπορική, ανεξαρτήτως προορισμού. Βέβαια, αν δεν τα χρησιμοποιήσει σε άλλο προορισμό, θα διαγραφούν και θα μπορεί να τα πάρει άλλος.
Φυσικά μιλάμε για το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, γιατί το αεροδρόμιο της Αθήνας δεν έχει slot.
 

spotterakis

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
21/01/2008
Μηνύματα
2.571
Likes
248
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
EZY
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGTS
Re: Νέες βάσεις της Ryanair σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Τι εννοεις δεν εχει σλοτ? Συγγνωμη που ρωταω αλλα δεν ειμαι γνωστης..Δεν εχει σλοτ η FR εκει? Πως γινεται;Τα δρομολογια δεν ηταν και με α/φη με βαση την Αθηνα..?
 

LEKPO1A

Moderator
Staff member
Εγγραφή
04/09/2003
Μηνύματα
3.779
Likes
140
Re: Νέες βάσεις της Ryanair σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Η Αθηνα δεν ειναι slot coordinated αεροδρομιο. Δεν υπαρχουν slots. Η καθε αεροπορικη προγραμματιζει τα δρομολογια της όποτε θέλει.

Τα slots αφορουν το καθε αεροδρομιο χωριστα, οχι ενα δρομολογιο μεταξυ 2 αεροδρομιων.
 

LEKPO1A

Moderator
Staff member
Εγγραφή
04/09/2003
Μηνύματα
3.779
Likes
140
Re: Νέες βάσεις της Ryanair σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

george_a":2eca3mny said:
Κυρίως σε όσους έχουν στην άκρη του μυαλού τους τις λέξεις 'μονοπώλιο' / slots κλπ. Κατάλοιπα, κατ' εμέ, παλιάς εποχής και τα δύο. Υπήρχαν; Ασφαλώς, μέχρι και το '90, αυτή ήταν η πραγματικότητα. Υπάρχουν σήμερα; ασφαλώς και όχι. Και μόνο το ότι υπήρξε, για σημαντικό διάστημα, ισχυρή παρουσία πολλαπλών αερομεταφορέων στη γραμμή ATH-SKG δείχνει ότι δεν υφίσταται μονοπώλιο. Ακόμα και αν μείνει μόνο μία. Διότι ο ορισμός του μονοπωλίου δεν είναι αν είναι ένας μόνο στη γραμμή, είναι αν υπάρχουν εμπόδια στην είσοδο κάποιου άλλου. Εμπόδια δεν υπάρχουν. Ούτε κάν με τη μορφή slots.

Καλό θα ήταν να διαχωρίσουμε τι είναι Landing Permission, και τι είναι Airport Slot.

Landing Permission: αφορά την άδεια εκτέλεσης μιας πτήσης ή σειράς πτήσεων με βάση εθνικούς και διακρατικούς κανονισμούς και συμφωνίες. Εντός Ευρωπαικής Ένωσης η απελευθέρωση των αερομεταφορών υφίσταται από το 1997, και κάθε αεροπορική εταιρεία με έδρα κράτος μέλος, μπορεί να πετάει ελεύθερα εντός κοινότητας χωρίς κάποια προηγούμενη έγκριση ή διακρατική συμφωνία. Η απελευθέρωση δεν αφορά τις εταιρείες εκτος Ε.Ε. για τις οποίες συνεχίζουν να απαιτούνται Landing Permission βάσει διακρατικών συμφωνιών.

Airport slot (χρονοθυρίδα): είναι η έγκριση πραγματοποίησης μια πτήσης ή σειράς πτήσεων σε ένα αεροδρόμιο με συγκεκριμένη χωρητικότητα αεροσκάφους, σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και περίοδο. Τα airport slots κατανέμουν τις πτήσεις με βάση το διαθέσιμο capacity του κάθε αεροδρομίου, ώστε να αποφεύγονται τα φαινόμενα συνωστισμού και να επιτυγχάνεται η βέλτιστη χρήση των διαθέσιμων εγκαταστάσεων. Στην Ελλάδα slot coordinated είναι το α/δ Θεσσαλονίκης όλο το χρόνο και 23 ακόμη αεροδρόμια, κατά την θερινή περίοδο μόνο. Το α/δ της Αθηνας δεν είναι slot coordinated.
 

spotterakis

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
21/01/2008
Μηνύματα
2.571
Likes
248
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
EZY
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGTS
Re: Νέες βάσεις της Ryanair σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

LEKPO1A":p5ep76u2 said:
george_a":p5ep76u2 said:
Κυρίως σε όσους έχουν στην άκρη του μυαλού τους τις λέξεις 'μονοπώλιο' / slots κλπ. Κατάλοιπα, κατ' εμέ, παλιάς εποχής και τα δύο. Υπήρχαν; Ασφαλώς, μέχρι και το '90, αυτή ήταν η πραγματικότητα. Υπάρχουν σήμερα; ασφαλώς και όχι. Και μόνο το ότι υπήρξε, για σημαντικό διάστημα, ισχυρή παρουσία πολλαπλών αερομεταφορέων στη γραμμή ATH-SKG δείχνει ότι δεν υφίσταται μονοπώλιο. Ακόμα και αν μείνει μόνο μία. Διότι ο ορισμός του μονοπωλίου δεν είναι αν είναι ένας μόνο στη γραμμή, είναι αν υπάρχουν εμπόδια στην είσοδο κάποιου άλλου. Εμπόδια δεν υπάρχουν. Ούτε κάν με τη μορφή slots.

Καλό θα ήταν να διαχωρίσουμε τι είναι Landing Permission, και τι είναι Airport Slot.

Landing Permission: αφορά την άδεια εκτέλεσης μιας πτήσης ή σειράς πτήσεων με βάση εθνικούς και διακρατικούς κανονισμούς και συμφωνίες. Εντός Ευρωπαικής Ένωσης η απελευθέρωση των αερομεταφορών υφίσταται από το 1997, και κάθε αεροπορική εταιρεία με έδρα κράτος μέλος, μπορεί να πετάει ελεύθερα εντός κοινότητας χωρίς κάποια προηγούμενη έγκριση ή διακρατική συμφωνία. Η απελευθέρωση δεν αφορά τις εταιρείες εκτος Ε.Ε. για τις οποίες συνεχίζουν να απαιτούνται Landing Permission βάσει διακρατικών συμφωνιών.

Airport slot (χρονοθυρίδα): είναι η έγκριση πραγματοποίησης μια πτήσης ή σειράς πτήσεων σε ένα αεροδρόμιο με συγκεκριμένη χωρητικότητα αεροσκάφους, σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και περίοδο. Τα airport slots κατανέμουν τις πτήσεις με βάση το διαθέσιμο capacity του κάθε αεροδρομίου, ώστε να αποφεύγονται τα φαινόμενα συνωστισμού και να επιτυγχάνεται η βέλτιστη χρήση των διαθέσιμων εγκαταστάσεων. Στην Ελλάδα slot coordinated είναι το α/δ Θεσσαλονίκης όλο το χρόνο και 23 ακόμη αεροδρόμια, κατά την θερινή περίοδο μόνο. Το α/δ της Αθηνας δεν είναι slot coordinated.

Ποιος οριζει εαν ενα αεροδρομιο θα ειναι slot coordinated ή όχι? Και της Αθηνας δεν ειναι γιατι ακόμα δεν εχει φτασει στα όρια της χωρητικοτητας του; Κι αν δεν ειναι πως αποφεύγονται τα φαινόμενα συνωστισμου σε peak times, ειδικα το καλοκαιρι που η κινηση αυξάνεται κατακόρυφα; Επίσης οταν λενε-ετσι τοχω ακουσει-οτι εχασε το slot απο Βρυξελλες στην αναχωρηση κ γιαυτο καθυστερησε η πτηση κ πηγε 2 ωρες μετά,πως μεταφράζεται στην περιπτωση των Αθηνων; Πολλες αποριες..απαντηστε μου με πμ για να μην πεσουμε στο ασχετο με το θεμα του θρεντ..
 

LEKPO1A

Moderator
Staff member
Εγγραφή
04/09/2003
Μηνύματα
3.779
Likes
140
Re: Νέες βάσεις της Ryanair σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

spotterakis":1eghmdt1 said:
Ποιος οριζει εαν ενα αεροδρομιο θα ειναι slot coordinated ή όχι? Και της Αθηνας δεν ειναι γιατι ακόμα δεν εχει φτασει στα όρια της χωρητικοτητας του; Κι αν δεν ειναι πως αποφεύγονται τα φαινόμενα συνωστισμου σε peak times, ειδικα το καλοκαιρι που η κινηση αυξάνεται κατακόρυφα; Επίσης οταν λενε-ετσι τοχω ακουσει-οτι εχασε το slot απο Βρυξελλες στην αναχωρηση κ γιαυτο καθυστερησε η πτηση κ πηγε 2 ωρες μετά,πως μεταφράζεται στην περιπτωση των Αθηνων; Πολλες αποριες..απαντηστε μου με πμ για να μην πεσουμε στο ασχετο με το θεμα του θρεντ..

Το αν είναι Slot Coordinated το οριζει η Επιτροπη Συντονισμου που συγκαλειται απο τον φορεα λειτουργιας του αεροδρομιου, και στην οποια συμμετεχει η κρατικη αρχη (ΥΠΑ/ΑΠΑ), η Αρχη Συντονισμου Πτησεων (ΕΑΣΠ) και οι αεροπορικες εταιρειες. O AIA και λογω υπαρξης διαθεσιμης χωρητικοτητας αλλα και λογω marketing κρατησε το αεροδρομιο μη συντονιζομενο (Level 1) και ως ενα εργαλειο προσελκυσης εταιρειων. Η καθε αεροπ. εταιρεια μπορει να προγραμματισει τα δρομολογια της ό,τι ωρα θελει.

Μην συγχεετε τα airport slots με τα "slot" της Εναεριας Κυκλοφοριας. Ειναι τελειως διαφορετικα πραγματα.
Τα airport slots (που κατανέμονται από την ΕΑΣΠ) αφορούν τον προγραμματισμό μιας σειράς πτησεων σε επίπεδο σεζόν (π.χ. οτι η ΟΑ109 προγραμματιζεται καθε Τριτη να προσγειωνεται στην SKG στις 1020), με βαση τη διαθεσιμη χωρητικοτητα των εγκαταστασεων και resources αεροδρομιων (terminal capacity, apron capacity και runway/ATC capacity).
Το slot της Εναεριας Κυκλοφοριας, αφορα μια συγκεκριμενη πτηση τη μερα που πραγματοποιείται και εχει να κανει με το αν υπαρχει διαθεσιμη χωριτηκοτητα ATC (μονο) στα αεροδρομια αφιξης/προορισμου οπως και σε ολους του τομεις εναεριου χωρου απο τους οποιους θα διελθει. Εκει καθε μερα και καθε χρονικη στιγμη μπορει να τιθονται διαφορετικοί περιορισμοι με βαση επιχειρησιακους λογους, διαθεσιμοτητα προσωπικου ATC, καιρικα φαινομενα κ.α.

Σε καποια αεροδρομια ή σε καποιες κατηγοριες πτησεων (π.χ. Executive) ανα τον κοσμο, μπορει να γινεται συσχετιση του airport slot με τους χρονους αφιξης ή αναχωρησης που κατατιθενται στο flight plan, και να εγκρινεται ή οχι το flight plan, με βάση καποιες συγκεκριμενες ανοχές.
 
Top