Δυστυχώς δεν νομίζω οτι μπορεί να γίνει οτι τυπικά και ουσιαστικά προσόντα αν αποκτήσεις.
Σε στρατιωτικούς οργανισμούς η ιεραρχία και η επετηρίδα είναι θεμέλιοι λίθοι της δομής τους. Στο πιλοτήριο ενός αεροσκάφους πολιτικού ή στρατιωτικού υπάρχει ιεραρχία: κυβερνήτης-συγκυβερνήτης-ναυτίλος-διασώστης-μηχανικός κλπ. Αν ο κυβερνήτης είναι υπαξιωματικός, δέχεται ο τυχών συγκυβερνήτης αξιωματικός τις "διαταγές-εντολές" του? - κι ας έχει ο πρώτος τα ουσιαστικά προσόντα να κυβερνήσει το α/φος. Υπήρχε μια σύγκρουση η οποία οδήγησε διεθνώς όλους τους στρατιωτικούς οργανισμούς μετά τον Β΄ΠΠ στο να σταματήσουν να κάνουν υπαξιωματικούς χειριστές αεροσκαφών γιατί υπήρχαν προστριβές όχι μόνο μέσα στα πιλοτήρια αλλά και στην μετέπειτα βαθμολογική εξέλιξη και σταδιοδρομία.
Μέχρι τότε γινόταν, λόγω των μεγάλων αναγκών του πολέμου και της αξιοποίησης των υπαξιωματικών σε μονοθέσια μαχητικά ή σε μεγάλα αεροσκάφη με πολυμελές πλήρωμα όπου υπήρχε μεν ο χειριστής-υπαξιωματικός αλλά πάνω απο αυτόν ο αξιωματικός "διοικητής του αεροσκάφους" που έδινε τις εντολές και ο χειριστής λειτουργούσε ως "οδηγός", κάτι σαν τον αμαξά στις άμαξες με άλογα του παλιού καιρού
Αρα ως υπαξιωματικός στο ΠΝ ίσως θα μπορούσες αν θέλεις να υπηρετείς σε ιπτάμενα μέσα να δείς αν μπορείς να μετατεθείς σε κάποια ιπτάμενη ειδικότητα που στελεχώνεται απο υπαξιωματικούς πχ διασώστης ή μηχανικός ή χειριστής radar/οπλικών συστημάτων.
Αν θέλεις οπωσδήποτε να γίνεις χειριστής τότε ή μπαίνεις απο την αρχή σε στρατιωτική σχολή αξιωματικών ή εκπαιδεύεσαι και σταδιοδρομείς στον πολιτικό τομέα με το όποιο κόστος...