Re: Επεξηγήσεις...
1) Integrated σημαίνει παίρνεις πρώτα το PPL και μετά βάζεις 105 ώρες κυβερνήτου (πετώντας ακόμη κι εκτός εκπαιδευτικού προγράμματος, δηλ πτήσεις τουρισμού). Μετά βαζεις 25 ώρες για το CPL. Μετά βάζεις 5 ώρες για το night qualification. Μετά κάνεις το Ιnstrument rating, κάπου ανάμεσα σ όλες αυτές τις εκπαιδεύσεις κάνεις και το Multi Engine Class Rating και τελειώνεις. Σύνολον 206 ώρες.
2) Αb initio σημαίνει oτι από τις 0 μέχρι τις 206 ώρες δεν παίρνεις κανένα ενδιάμεσο πτυχίο ή rating. Ξεκινάς από μηδενική εμπειρία και είναι όλη σου η εκπαίδευση τυποποιημένη ακόμα και για την τελευταία ώρα solo. Δεν θα πάρεις πχ το PPL (Private Pilot License) και μετά να κάνεις IR, μετά να βάλεις τις 105 ώρες solo και μετά να πας για το CPL κλπ κλπ
Κατά τη γνώμη μου είναι και ο καλύτερος δρόμος για να γίνει κανείς επαγγελματίας χειριστής
3) Οι ώρες που βάζεις για την απόκτηση του PPL όταν θέλεις να συνεχίσεις για το CPL, δεν χάνονται, μετράνε, είναι δικές σου, είναι πείρα σου και μάλιστα ακριβοπληρωμένη.
4) Το frozen ATPL δεν είναι License, ούτε Rating. Ειναι ενδεικτική ονομασια του επιπέδου εμπειρίας και γνώσεων που έχει ένας χειριστής. Εν προκειμένω, για να προσληφθείς από μια εταιρεία σε βαρέα - μικτού βάρους απογειώσεως πάνω από 5700kg/12500 lbs - αεροπλάνα δημοσίων μεταφορών με πολυμελή πληρώματα διακυβερνήσεως (Μulti Crew Cockpit) πχ Β737, Α320, ΑΤR κλπ πρέπει να έχεις τα εξής προσόντα:
CPL/IR with Multiengine Class rating
Multi Crew Cooperation
ATPL theory credit δηλ έχεις το επαγγελματικό πτυχίο του χειριστού με όλα όσα πρέπει να το συνοδεύουν αλλά επιπροσθέτως έχεις περάσει και τις γραπτές εξετάσεις του Airline Τransport Pilot License δηλ ξέρεις πχ για κινητήρες jet, ξέρεις αεροδυναμική μεγάλων ταχυτήτων κλπ και δεν θα χρειαστεί να σου κάνει η εταιρία σχολείο γενικών γνώσεων ATPL που είναι 670 ώρες όταν θα πρέπει να σε βγάλει κυβερνήτη αφού θα έχεις βέβαια βάλει 1500 ώρες πτήσεως μινιμουμ.
Ολα αυτά θα στα εξηγήσουν πολύ καλύτερα οι άνθρωποι της ΥΠΑ που ασχολούνται με τα πτυχία και οι σχολάρχες που εκπαιδεύουν χειριστές. Πιθανόν να κάνω λάθη απαντώντας σε τέτοια ζητήματα, πάσα ευγενική αντίρρησις δεκτή, άλλωστε η παροιμία "Κάνε με σοφό να σε κάνω πλούσιο" ισχύει και στην αεροπορία...