Πως γινεται καποιος Flight Dispatcer ?

  • Thread starter Thread starter flyman
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

flyman

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
20/08/2004
Μηνύματα
22
Likes
0
Θα ηθελα να ρωτησω τι ισχυει στην Ελλαδα για τους Flight Dispatcers . Κατα αρχην απο που προερχονται , Πολεμικη Αεροπορια καποια σχολη κτλ . Πως ειναι η αγορα εργασιας στο συγκεκριμενο κλαδο , υπαρχει ανεργια . Επισης πτυχια τις FAA ( μονο αυτα υπαρχουν σε ολη την Ευρωπη ) εχουν καποια αναγνωριση στην Ελλαδα ? Με λιγα λογια αξιζει να επιδιωξει κανεις ενα Αμερικανικο πτυχιο με σκοπο να απασχοληθει στον εν λογω κλαδο ?
Ευχαριστω για τη φιλοξενια .
 
FLIGHT DISPATCHER...

Kalhspera. den gnwrizw polla gia tous dispatchers sthn ellada kai tis armodiothtes tous omws mporw na se enhmerwsw gia ton aggliko xwro opou gnwrizw. polles etairies opws px h british airways exoun examhna programmata gia tous dispatchers tous. auto shmainei oti meta apo mia apituxh sunenteuxh se kanoun training sta dika tous stnadards. to training apoteleitai apo classroom didaskalia shadowing kai gia arxh upeuthinothta sta shorthaul flights. uparxei epishs mia web based sxolh me thn epwnumia AVTECH200. http://WWW.AVTECH2000.CO.UK H COM . EKEI gia peripou 900 loires agglias mporeis na teleiwseis to dispatcher's course kai na arxiseis na kaneis applications kai se etairies pou den diathetoun fre training. ean exeis apories oson afora tis armodiothtes tou flight dispatcher ktlp grapse mou na sou exhghsw.

elpizw na vohthisa ligaki.

filika vaggelhs
 
εεεμμμ ρε παιδια τι ακριβώς ειναι αυτός ο ντισπάτσερ?
 
Επιμελητης Πτησεων!

Ενα επαγγελμα το οποιο με την ελευση των JAR's θα ελεγα οτι εχει χασει σε μεγαλο βαθμο το κυρος του. Σε γενικες γραμμες στην Ελλαδα το να γινει κανεις Επιμελητης Πτησεων ειναι εφικτο. Προσωπικα θα συμβουλευα να μην ασχοληθει κανεις με την αποκτηση πτυχιου FAA (οχι γιατι δεν αξιζει , αλλα απλουστατα γιατι στην Ευρωπαικη Ενωση δεν εξυπηρετει).Ο λογος ειναι οτι βασει JAR (Joint Aviation Regulations) στην Ε.Ε δεν ειναι απαραιτητη η κατοχη του πτυχιου επιμελητου πτησεων. Στην Ελλαδα ομως τα πραγματα ειναι λιγακι διαφορετικα μιας και το καθε κρατος μελος (JAA) εχει το δικαιωμα να τροποποιει τις διαταξεις και να τις προσαρμοζει αναλογα με τις αναγκες του. Ακουγεται περιεργο ομως συμβαινει. Ετσι λοιπον ενας υποψηφιος επιμελητης μπορει αρχικα να παρακολουθησει μαθηματα σε καποιο ΙΕΚ (υπαρχει για παραδειγμα ενα στο Μαρκοπουλο που προσφερει τετοιου ειδους εκπαιδευση) και στην συνεχεια αρχιζει ο μεγαλος αγωνας!!! Απαιτουνται βαση ελληνικης νομοθεσιας τουλαχιστον 2 χρονια προυπηρεσιας (για ποσο καιρο ακομα, αυτο δεν το γνωριζω!) για να μπορεσει καποιος να συμμετασχει στις γραπτες (σε πρωτη φαση) εξετασεις και στην συνεχεια τις προφορικες, για την αποκτηση του πτυχιου. Στην συνεχεια μετα την περαιωση των εξετασεων θεωρειται Επιμελητης Πτησεων. Παντως θα ακουστει λιγο περιεργο αλλα ειναι πιθανο να μπορει κανεις να εργαζεται (ακομα και στην Ελλαδα) σε καποια αεροπορικη εταιρεια ως βοηθος επιμελητη (υπο επιτηρηση) και να μην ειναι κατοχος πτυχιου. Τα JAR's επιτρεπουν κατι τετοιο!

Υπαρχουν αρκετα επιπλεον στοιχεια και λεπτομερειες αλλα ελπιζω να λυθηκαν ορισμενες βασικες απορειες!

Γενικα ειναι ενα πολυ ενδιαφερον αντικειμενο μιας και οι γνωσεις που αποκτα καποιος με την παροδο των χρονων ασκωντας αυτο το επαγγελμα τον/την καθιστουν ικανο στο να παιρνει αποφασεις που αφορουν στον σχεδιασμο και στην ασφαλη εκτελεση μιας πτησης! Πιστευω οτι μια σηζητηση με εναν χειριστη (α/φων ή ελικοπτερων)με πολυετη πειρα μπορει να υποστηριξει αυτην την αποψη.

Tα τελευταια χρονια η Ευρωπη εχει κανει μια στροφη και το εργο της Επιμελητειας καθως και αυτο του Operations Control Center (OCC) εχουν ταυτοποιηθει.

Καλη σταδιοδρομια!
 
Το επάγγελμα αυτό καθ'αυτό πεθαίνει. Πάνε οι εποχές που μία εταιρεία με 30 αεροπλάνα είχε τουλάχιστον 20 επιμελητές που δούλευαν με βάρδειες όλο το 24ωρο. Τώρα τα κομπιούτερ και τα προγράμματα κάνουν την δουλειά και υπάρχουν 2-3 επιμελητές σε κάθε μεσαίου μεγεθους εταιρεία για να επιβλέπουν τους υπολογιστές και να κάνουν χειροκίνητο flight planning άμα πέσει το σύστημα.

Στο εξωτερικό dispatcher λέγεται και ο υπάλληλος της εταιρείας handling που είναι υπέυθυνος για την εξυπηρέτηση του αεροπλάνου στο έδαφος. Ένας υπάλληλος επιφορτίζεται αυτό το ρόλο για κάθε πτήση, από την στιγμή που το αεροπλάνο έρθει στο gate μέχρι να φύγει. Έρχεται σε άμεση επαφή με το πλήρωμα και είναι ο μαέστρος της επιχείρησης. Δεν χρειάζεται πτυχίο (τουλάχιστον στην Αγγλία) και με μία εκπαίδευση της τάξεως των 20-30 ημερών που γίνεται στον χώρο εργασίας (στην πίστα), τελειώνεις.
 
gonso":y5b1lpgc said:
Στο εξωτερικό dispatcher λέγεται και ο υπάλληλος της εταιρείας handling που είναι υπέυθυνος για την εξυπηρέτηση του αεροπλάνου στο έδαφος. Ένας υπάλληλος επιφορτίζεται αυτό το ρόλο για κάθε πτήση, από την στιγμή που το αεροπλάνο έρθει στο gate μέχρι να φύγει. Έρχεται σε άμεση επαφή με το πλήρωμα και είναι ο μαέστρος της επιχείρησης. Δεν χρειάζεται πτυχίο (τουλάχιστον στην Αγγλία) και με μία εκπαίδευση της τάξεως των 20-30 ημερών που γίνεται στον χώρο εργασίας (στην πίστα), τελειώνεις.

Γεγονός. Στην Ελλάδα ο εν λόγω κύριος λέγεται ramp agent (ελληνιστί "πισταδόρος","ραμπάς","ράμπα",κ δέ συμμαζεύεται) αλλα τον όρο αυτό σπάνια τον συναντάς στο εξωτερικό. Δουλειά που συνίσταται ανεπιφύλακτα για aviation buffs :wink: , άν και έχει ΠΟΛΛΕΣ ευθύνες και ΠΟΛΥ τρέξιμο.
 
Top