πόσο θα βοηθούσε τον τουρισμό η δημιουργία αεροδρομίων?

Nikitas

Economy-Class-Member
Εγγραφή
13/03/2006
Μηνύματα
177
Likes
0
Περιοχή
ΒΟΛΟΣ
Χαιρετώ όλους
Θα ήθελα σε μορφή γκάλοπ να μάθω κατά πόσο πιστεύετε ότι μικρά αεροδρόμια θα βοηθούσαν τον τουρισμό και την ανάπτυξη μικρότερων νησιών του Αιγαίου, όπως π.χ. Αμοργός, Νίσυρος, Σέριφος, Πάτμος δεδομένης της αυξανόμενης κίνησής τους σε επισκέπτες και της δυνατότητας εγκατάστασης αεροδρομίου μικρών αεροσκαφών.
 
Πιστεύω σε συνδυασμο με χαμηλότερα νάυλα θα βοηθήσει πολυ.
 
Πιστεύω ότι τα ναύλα των αεροπλάνων δεν θα αυξηθούν τόσο όσο των πλοίων. Ο χρόνος πτήσης σε συνδυασμό με ένα οικονομικό ναύλο θα κάνει τους προορισμούς αυτούς αρκετά δυναμικούς.
 
Όταν η απόσταση με το καράβι είναι αρκετές ώρες και ο ναύλος της πτήσης είναι λογικός πιστεύω ότι θα έχει επιτυχία.....
 
Πολλές νησιωτικές χώρες που βασίζονται στον τουρισμό έχουν αναπτύξει μορφές εναέριας επικοινωνίας μεταξύ των κέντρων ενδιαφέροντος. Οι Κυκλάδες είναι ένας δυνητικός στόχος που θα μπορούσε να αποτελέσει σημείο δραστηριότητας. Σωστής όμως και φυσικά μετά από έρευνες αγοράς και πλήρη καταγραφή του περιβάλλοντος δραστηριοποίησης. Τα μπακαλίστικα της χώρας μας (αυτά έχουμε άντε να κάνουμε κάτι) δεν έχουν ζωή. Ακόμα και το κόοτος ενός εισιτηρίου σε μία παραδειγματικά αναφερόμενη πτήση (Σαντορίνη-Πάτμος) χρίζει ιδιαίτερης έρευνας. Το target group πάντως των τουριστών που είναι χρήστες των τουριστικών προϊόντων των κυκλάδων για παράδειγμα, θα ευνοούσε μόνον εποχική χρήση και με μικρά περιθώρια κέρδους για καιρό. Όλα αυτά βέβαια σε συνδυασμό με τον τουρισμό κρουαζιέρας που ουσιαστικά στατιστικά μεταφέρει κοινά στόχους αεροπορικής μεταφοράς που μεμονομένα δεν θα γίνουν ποτέ χρήστες άμεσα της υπηρεσίας.
Τα αεροδρόμια από μόνα τους δεν είναι μοχλοί ανάπτυξης. Μάλιστα πολλές φορές και το αντίθετο. Η ουσία βρίσκεται δυστυχώς ακόμα αγκιστρωμένη στην έλλειψη στρατηγικής ανάπτυξης σε οργανωμένη βάση ιδιαίτερα στην ιεράρχηση των προτεραιοτήτων.
(π.χ. Τί να τον κάνεις τον τουρίστα με αεροπλάνο/υδροπλάνο στην Νίσυρο, όταν δεν θα του έχεις εξασφαλισμένο νερό και ρεύμα. Γιατί αυτός που θα χρησιοποιήσει το αεροδρόμιο, απλά θα θέλει και τα υπόλοιπα... ;) )
 
Νομίζω ότι περισσότερο αναφέρεσαι σε υποκατάσταση των ακτοπλοϊκών μεταφορών με αεροπορικές :?: Η ύπαρξη αεροδρομίου θα έχει σαν αποτέλεσμα να μεταφερθούν περισσότεροι επισκέπτες στο νησί ή κάποιοι απλώς θα προτιμήσουν το αεροπλάνο αντί του πλοίου? Ο λόγος που δεν πάνε κάποιοι επισκέπτες στην Νίσυρο είναι γιατί αυτή δεν είναι εύκολα προσβάσιμη? Έχω την εντύπωση ότι σε πολλές περιπτώσεις τόσο μικρών νησιών, η αύξηση του τουρισμού μπορεί να είναι απλά οριακή.

Νομίζω ότι χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το αεροδρόμιο της Κάσου - με τον τρόπο που λειτουργεί σήμερα, δεν πιστέυω ότι έχει αυξήσει την τουριστική ροή στο νησί (έχοντας επισκεφθεί κιόλας το νησί, νομίζω ότι αποτελεί εξαιρετικά δύσκολη περίπτωση).

Από την άλλη, θα πρέπει να γίνουν λεπτομερείς περιβαντολλογικές μελέτες για πιθανή κατασκευή αεροδιάδρομου και πόσο τελικά αυτό μπορεί να επιβαρύνει / υποβαθμίσει οικιστικά τον χαρακτήρα του νησιού.

Και τελικά, αν υπάρχει αεροδρόμιο στην Κω, το οποίο είναι σε θέση να εξυπηρετεί και διεθνείς / charter πτήσεις, δεν θα είναι πιο εύκολο να δημιουργηθούν κάποιες βάσικες υποδομές για να εξυπηρετηθεί η γειτονική Νίσυρος και Τήλος (πχ σύνδεση με το λιμάνι και ανταπόκριση με πλοία)?
 
Η Νίσυρος ίσως να είναι ακραίο παράδειγμα και μάλλον κακώς το χρησιμοποίησα. Ωστόσο η Αμοργός και η Πάτμος που έχουν δεδομένη μεγάλη κίνηση από Αθήνα ίσως θα έπρεπε να ενταχθούν σε κάποιο σχεδιασμό αεροδρομίων.
Η σκέψη μου αφορά, όχι την υποκατάσταση του πλοίου από το αεροπλάνο αλλά την δυνατότητα πρόσβασης σε νησιά οπου οι ακτοπλοϊκές εταιρίες κρίνουν μη συμφέρουσες τις προσεγγίσεις λόγω απόστασης και πλήθους επιβατών.
Κάτι άλλο... γιατί να μη μπορώ να "πεταχτώ" στην Πάτμο για Weekend και να χάνω μία μέρα στο καράβι (όταν δεν έχει βλάβη ή απαγορευτικό)???
 
Συμφωνώ κατα βάση με τις σκέψεις του captainjumbo.

Βεβαίως και πρώτιστο πρέπει να είναι η βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των κατοίκων των νησιών και ένα από τα βασικότερα προβλήματα τους αναμφίβολα είναι αυτό της συγκοινωνίας.Λύνοντας λοιπόν το πρόβλημα της συγκοινωνίας αντιμετωπίζεις κατά ένα τρόπο και το πρόβλημα της ανάπτυξης μια που η έλευση του τουρισμού (η ατμομηχανή της ανάπτυξης) εξαρτάται κυρίως από την συγκοινωνία και τις λοιπές υποδομές(διαμονή-εστίαση).

Δυστυχώς όμως δεν θεωρώ ρεαλιστικό τον στόχο κάθε νησί και αεροδρόμιο γιατί αφενός είναι οικονομικά ασύμφορος και αφετέρου γιατί πολλές φορές λόγω μορφολογίας εδάφους ανεφάρμοστος.

Κατά την γνώμη μου οι μόνες εφικτές λύσεις είναι δύο.

Πρώτον και ιδιαίτερα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες τα υδροπλάνα. Είναι απαράδεκτο να μην υπάρχει αλματώδης ανάπτυξη των υδροπλάνων σε μιά καθαρά θαλασσινή χώρα όπως η Ελλάδα. Σε συνδιασμό με το χαμηλό κόστος των υποδομών είναι φως φανάρι ότι αποτελούν ιδανική λύση.
Τι γίνετε όμως τον χειμώνα όταν ο καιρός δεν επιτρέπει την ομαλή διεξαγωγή των δρομολογίων και οι πληρότητες είναι χαμηλότατες?
Ελικόπτερα!! Χαμηλό κόστος κατασκευής ελικοδρομίων και χαμηλότερο κόστος αγοράς από τα αεροπλάνα.

Δεν θεωρώ ότι είμαι ειδικός σε αυτά τα θέματα, απλά ανατρέχω σε χώρες που αντιμετωπίζουν ίσως τα ίδια με μας προβλήματα (Καναδας- υδροπλάνα , Ν.Φερόες-ελικόπτερα)

Αν βλέπετε άλλη ρεαλιστική λύση με μεγάλη χαρά θα την ακούσω.
 
Συμφωνώ απόλυτα ότι η καλύτερη λύση είναι αυτή του υδροπλάνου.

Στην περίπτωση αυτή μιλάμε γενικά για καλύτερη και γρηγορότερη πρόσβαση των ντόπιων κατοίκων περισσότερο παρά αύξηση των τουριστών και ειδικά από εξωτερικό.
 
Η τουριστική κίνηση στα λεγόμενα μικρά και απομακρισμένα νησιά υπάρχει 2-3 μήνες το καλοκαίρι.Τους άλλους μήνες λόγω καιρού και έλλειψης ενδιαφέροντος ερημιά και σκοτάδι!! Δεν υπάρχει καμμιά περίπτωση δηλαδή να υπάρξει τουρισμός τον Μαρτιο π.χ στην Ανάφη ή την Μήλο ακόμα και αν υπήρχε καθημερινή αεροπορική σύνδεση με μεγάλα αεροπλάνα σε super αεροδρόμιο και με χαμηλά ναύλο. Τι θα κάνεις ρε αδελφέ σε ένα τέτοιο νησί Μάρτη μήνα με κρύο και βροχή??
Γνωρίζετε ότι ένα από τα κοντινότερα άγονα Κυκλαδονήσια η Κύθνος είχε πρόπερσι το καλοκαίρι καθημερινή σχεδόν σύνδεση με τον Πειραιά με ταχύπλοο και οι πληρότητες ήταν απογοητευτικές?? Η σεζόν σε αυτά τα νησιά είναι περιορισμένη και γιαυτό φταίει η φύση και όχι οι συγκοινωνίες και τα καταλύματα.
Ούτος ή άλλως πιστεύω ότι και η αλλόγιστη τουριστική ανάπτυξη αυτών των νησιών, θα καταστρέψει τελείως το μοναδικό περιβάλλον τους(βλέπε Μύκονο και Σαντορίνη). Το ζητούμενο λοιπόν είναι πρώτον με καθημερινή συγκοινωνία χειμώνα-καλοκαίρι (υδροπλάνα-ελικόπτερα)να κρατήσεις τον κόσμο στο νησί και δεύτερον το καλοκαίρι να δώσεις την δυνατότητα στους όποιους τουρίστες το θελήσουν να μπορούν εύκολα και αξιοπρεπώς να τα επισκευθούν.
 
Top