Προσκύνημα στο Μάτσου-Πίτσου και λίγη Νέα Υόρκη

Η πόλη Πούνο, που την επισκέπτεσαι για την Λίμνη Τιτικάκα εξυπηρετείται από το αεροδρόμιο της πόλης Χουλιάκα . Είναι ένα σύγχρονο αεροδρόμιο και το 9ο στον κόσμο σε υψόμετρο (3,826 μ), :great: αλλά εξυπηρετείται μόνο από τις AV και LA, οι μικρές Περουβιανές εταιρείες δεν πετούν στο αεροδρόμιο.


https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24619

Έτσι λοιπόν είχαμε εισιτήριο με την LAN και με κόστος $ΗΠΑ186 μονής κατεύθυνσης συμπεριλαμβανομένου του Yankee φόρου :rant:
(που το εισιτήριο της Peruvian με $HΠΑ86, μονής κατεύθυνσης :great: ).
Θα πετάγαμε με Α319

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24618

Όπως καταλαβαίνεται μόνον τουρίστες έκαναν check–in στην αίθουσα.
Πριν 24 ώρες είχαμε κάνει ηλεκτρονικό check-in στην ηλεκτρονική σελίδα της LAN.
Το check-in είναι πολύπλοκο, :wall: άμα θέλεις να αλλάξεις την προκαθορισμένη θέση, δεν σου βγάζει χάρτη των θέσεων του α/φ, αλλά θα πρέπει να ξέρεις την αρίθμηση που σου αναφέρει σε τι σειρά θέσεων αντιστοιχεί, το μόνο που αναφέρει είναι εάν είναι παράθυρου ή διαδρόμου.

Στην αίθουσα αναμονής μας αναγγέλλουν ότι η πτήση θα είχε 1 ώρα καθυστέρηση λόγω καθυστερημένης αναχώρησης α/φ από LIM. :D
Καλά αρχίσαμε να το εμπεδώνουμε ότι από LIM θα έχουμε καθυστερήσεις…!.! :D
Λόγω της καθυστέρησης μας μοίρασαν hamburger από τοπική αλυσίδας ταχυφαγείου. Η ποιότητα του κρέατος εκπληκτική - γευστικότατο , καμία σχέση με τα Ελληνικά ταχυφαγεία που το κρέας είναι άνοστο.
Όταν έφτασε το α/φ αμέσως άρχισε η επιβίβαση από 3 διαδρόμους ανάλογα τον αριθμό της θέσης (1ος ήταν για την business 2ος για 5-25 σειρές και 3ος για υπόλοιπες).
Περπατήσαμε στο α/φ και επιβιβαστήκαμε.

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24620

Το αεροσκάφος συμπαθητικό, με το που έγιναν οι αναγγελίες και η παρουσίαση σωστικών στις οθόνες οροφής άρχισε η τροχοδρόμηση και η απογείωση.
Σε λίγο άρχισε η εξυπηρέτηση από την αεροσυνοδό.

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24621

Το πλήρωμα καμπίνας φαινόταν κουρασμένο και αδιάφορο. :( Επίσης το κουτάκι cajita feliz που μας σέρβιραν ήταν καταθλιπτικό. Κράκερς και καλαμπόκι όλα συσκευασμένα, τίποτα που να θυμίζει real food. Ευτυχώς υπήρχε αρκετή Inca Cola, τέλεια μας άρεσε πάρα πολύ και την καταναλώναμε στο Περού (κρίμα που δεν υπάρχει αλλού).

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24622

Φτάσαμε στην Λίμα. Παρ όλου που είχαμε σταθμεύσει σε φυσούνα (πρώτη φορά μας συνέβη) περιμέναμε 15 λεπτά για να αρχίσει να αποβιβάζονται οι επιβάτες,--- μάλλον γιατί ο διάδρομος εξόδου περνά εμπρός από άλλες πύλες επιβίβασης και θα περιμέναμε άλλους επιβάτες να επιβιβαστούν σε α/φ.
Αποχωρήσαμε (μεσημεράκι) από το α/φ που η αεροσυνοδός μας αποχαιρέτησε νυσταγμένη :shock: . Ποιος ξέρει πόσες πτήσεις είχε κάνει από το πρωί, ή είχε ξενυχτήσει το βράδυ.
Στην Λίμα θα μέναμε 2 μέρες για να δούμε την πόλη.
Στις γραμμές της Nazca δεν πήγαμε, γιατί η εκδρομή με πούλμαν αξίας $200 είναι 2 ημερών και η μονοήμερη εκδρομή αξίζει $ΗΠΑ400 – οπότε για μας μια χαρά είναι και οι φωτογραφίες που βλέπουμε στο διαδίκτυο.

http://nazcaflights.com/mobile/private- ... -tour.html

επιστροφή στο αεροδρόμιο για την επιστροφή στην BOG με TACA.

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24623

το δικό μας α/φ θα ήταν Α320

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24624

όπως θα μαντέψατε, είχαμε 1 ώρα καθυστέρηση. :D
Η επιβίβαση έγινε με λεωφορείο. Στην διαδρομή διαπιστώσαμε ότι ο δρόμος εξυπηρέτησης της πίστας διατρέχει πίσω από τα α/φ που είναι σταθμευμένα στις φυσούνες. Οπότε όποτε έφευγε α/φ από τις φυσούνες σταμάταγε η κυκλοφορία του δρόμου. Λεωφορεία επιβατών, φορτηγά με βαλίτσες, φορτηγά τροφοδοσίας, κλπ περίμεναν πότε θα φύγει το α/φ για να συνεχίσουν την πορεία τους. Να, ένας λόγος καθυστερήσεων. Διαπίστωσα ότι οι φυσούνες του αεροδρομίου ήταν κοντές ώστε να αφήνουν χώρο από κάτω τους για τον δρόμος εξυπηρέτησης της πίστας (διπλής κατεύθυνσης).
Θα μπορούσαν όμως να έχουν δρόμο μονής κατεύθυνσης και η αντίθετη κυκλοφορία να γίνονταν μακριά από τα α/φ κοντά στον διάδρομο προσγείωσης ώστε να μην εμποδίζουν τον βοηθητικό διάδρομο εξυπηρέτησης α/φ. Η κίνηση του αεροδρομίου επίσης επιδεινώνεται καθώς τα α/φ περιμένουν να τροχοδρομήσουν στον χώρο στάθμευσης.
Γενικά υπάρχει ένα κομφούζιο στην πίστα, που επιδεινώνει την κατάσταση των καθυστερήσεων.
Με το που επιβιβαστήκαμε στο α/φ διαπιστώσαμε ότι η TACA σταματά στο εξωτερικό του α/φ.

Σε λίγο η συνέχεια προς ΒΟG - MAD - ΑΤΗ….
 
Ήλπιζα ότι θα προλάβαινα να έμπαινα σε Α320 με τα παλιά χρώματα της TACA, μου άρεσε το κόκκινο λοφίο, η TACA είναι η πρώτη που χρησιμοποίησε A320 στη Λατινική Αμερική το 1990.

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=22723

αλλά δυστυχώς από το 2013 όλο και συρρικνώνεται ο αριθμός των α/φ με αυτό τον χρωματισμό, Κάποιο Α321 (επίσης η πρώτη που τα χρησιμοποίησε το 2015 στην Λατινική Αμερική) εντοπίσαμε στη LIM αλλά δεν φωτογραφήθηκε. Ο νέος χρωματισμός παραπέμπει στο σχεδιασμό της AV.
Υπήρχε αρχικός σχεδιασμός τα πάντα να απορροφηθούν από την AV αλλά μετά την αντίδραση των κατοίκων του Ελ Σαλβαδόρ για την εξαφάνιση της αεροπορικής τους εταιρείας και της 75χρονη ιστορία της, παραμένει τυπικά το όνομα και ο νέος χρωματισμός των α/φ.
Τυπικά η TACA ιδρύθηκε στις Ονδούρας το 1931 αλλά μόνο το τμήμα του Σαν Σαλβαδόρ επιβίωσε. Αντιδράσεις για την συγχώνευση υπήρχαν και στην Κόστα Ρίκα με το κλείσιμο της βάσης του SJO. Η κυβέρνηση είναι ακόμη στα δικαστήρια με την εταιρεία.

Αυτά όλα συμβαίνουν στο εξωτερικό του α/φ γιατί με το που μπαίνεις μέσα στο α/φ Α320 όλα ήταν Avianca, :( πλήρωμα, περιοδικό, φαγητό – μόνο τα trolley τροφοδοσίας είχαν το σήμα της TACA. :( Καθώς και τα μίλια της πτήσης LIM-BOG, στην Α3 πιστώθηκαν με τον χαρακτηρισμό TACA

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24625

Με το που αναχωρήσαμε άρχισε η εξυπηρέτηση από το πλήρωμα, το φαγητό ήταν ίδιο με τα άλλα που είχαμε στην AV

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24626

Φτάσαμε στην BOG με 1 ώρα καθυστέρηση, γι αυτό στην επιστροφή η AV έχει 2 και μισή ώρες για μετεπιβίβαση στο B787 για MAD. Κάτι ξέρουν παραπάνω από εμάς, αφού κάνουν καθημερινά το δρομολόγιο. Επίσης τι κακό με το αεροδρόμιο της LIM :mrgreen: δεν έχει Wi-Fi, γράφεσαι στην τηλεφωνική τους εταιρεία η οποία σου δίνει μόνο 10 λεπτά χρήση Wi-Fi χωρίς χρέωση.
Η μόνη διαφορά που παρατήρησα στις πτήσεις της AV ήταν οι πωλήσεις των Duty Free δεν γίνονται με trolley αλλά περνά μία αεροσυνοδός με τα περιοδικά, αν τις το ζητήσεις σημειώνει την θέση σου και μετά από ώρα επιστρέφει και σε ρωτά αν θα ήθελες κάποιο προϊόν. Κατά την διάρκεια της πληρωμής σε ρωτά αν θέλεις να πιστωθούν μίλια στην κάρτα σου, δυστυχώς η Α3 δεν συμμετέχει στο πρόγραμμα οπότε δεν έλαβα μίλια για το ρολόι που αγόρασα (πάνε – χάθηκαν 500 μίλια από αντίστοιχο ρολόι που ήθελα να αγοράσω από την Α3). Το έχω δει και σε άλλη εταιρεία αυτόν τον τρόπο πωλήσεων αλλά δεν μπορώ να θυμηθώ ποια ήταν.

Η επιστροφή ήταν αναμενόμενη και φτάσαμε στην MAD στην ώρα μας. :great:
Είχαμε 6 ώρες αναμονή για την ανταπόκριση της Α3. Αν και είχαμε business εισιτήρια στην Α3, δεν μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε τα lounge του Τ4 καθώς είναι μόνο για ΙΒ και τις εταιρείες που χρησιμοποιούν το κτήριο.
Η Α3 καθώς και η Αστροσυμμαχία χρησιμοποιεί το κτήριο Τ2.
Η Sky Team χρησιμοποιεί το Τ3, και οι loco το Τ1.
Το σύμπλεγμα κτηρίων Τ1/2/3 είναι το παλαιό αεροδρόμιο της Μαδρίτης. Το Τ2 είναι δαιδαλώδες και οι ανελκυστήρες παλαιοί. Κουβαλήσαμε τις βαλίτσες στο λεωφορείο που κάνει την διασύνδεση των κτηρίων και ανεβήκαμε τον άνω όροφο όπου γίνονται οι αναχωρήσεις.
Ευτυχώς η Α3 άνοιξε τα γκισέ 3 ώρες πριν την πτήση, :great: έτσι περιμέναμε 2 και μισή ώρες στην αίθουσα.
Με την παραλαβή των εισιτηρίων μας πληροφόρησαν ότι οι επιβάτες business εισέρχονται στη αίθουσα αναχωρήσεων από άλλη είσοδο / έλεγχο στο τέλος της αίθουσας, και χωρίς ταλαιπωρία κατευθύνονται στο lounge που είναι ακριβώς δίπλα.

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24627

Το lounge αν και ανακαινίστηκε τον Σεπτέμβριο, μοιάζει σαν καφετέρια Αμερικάνικου Πανεπιστημίου. :eek:
Η επιλογή φαγητού, καλή; Ευτυχώς υπήρχαν μπόλικα μπουκαλάκια σαμπάνιας. Μετά από ένα σάντουιτς με Ισπανικό κρέας (καλό!) και 3 μπουκαλάκια σαμπάνιας, κατευθυνθήκαμε στις πολυθρόνες στην διπλανή αίθουσα που ήταν ποιο απομονωμένη για ένα υπνάκο. :oops:
Παρ όλο που κοιμηθήκαμε στο Β787, ήμασταν ράκη. :oops:
Δεν φοβόμασταν να χάσουμε την πτήση μας καθώς θα μας ειδοποιούσαν από την reception.
Μετά από 1 ώρα ύπνου, είχαμε αρκετό χρόνο να κάνουμε ένα ντουσάκι για να ανανεωθούμε. Υπήρχαν 2 ντους με καλλυντικά 1 χρήσεως και πετσέτες. :great:

Εκεί χαζέψαμε και την Conviasa με το θρυλικό δρομολόγιο του συγκεκριμένου α/φ από Καράκας για Τεχεράνη.

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24632

επίσης είδαμε και μια άγνωστη Ισπανική εταιρεία που κάνει cargo δρομολόγια προς Γερμανία,

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24631

Επιβιβαστήκαμε στο Α320 της Α3 το οποίο είχε 6 λεπτά καθυστέρηση.
Η επιβίβαση έγινε από μία πύλη χωρίς διαδικασία σειράς θέσεων και εμείς έπρεπε να διακόψουμε την επιβίβαση της οικονομικής.
Η εξυπηρέτηση καμπίνας αρκετά φιλική καθώς ήμασταν τα 2 μόνα άτομα.
Μετά την προσφορά των εφημερίδων και της ζεστής πετσέτας (πάλι με πλαστική λαβίδα) ήλθε η σειρά του welcome drink.
Ευτυχώς είχε σαμπάνια οπότε συνέχισα το ποτό μου χωρίς να φοβάμαι ότι θα ανακατέψω γεύσεις. Μόνο που δεν είχε μπουκαλάκι άλλα μας έφερνε ποτηράκια. Επίσης μειονέκτημα, τα ποτηράκια δεν έχουν το λογότυπο της εταιρείας, λες και έχουν αγοραστεί με το κιλό.
Μετά την απογείωση και την παρουσίαση σωστικών από τις οθόνες οροφής η αεροσυνοδός μας έφερε το Menu (αν και γνώριζε ότι είχαμε special meal) και μας ρώτησε αν θα θέλαμε να μας φέρει την σαλάτα.
Με την παρουσίαση του δίσκου

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24628

μας ρώτησε εάν θα θέλαμε λευκό κρασί. Προτίμησα να συνεχίσω με σαμπάνια.
Κατά την διάρκεια της πτήσης το πλήρωμα διακυβέρνησης, φιλικότατο έκανε ανακοινώσεις της διαδρομής της πτήσης στα Αγγλικά, Ελληνικά και Ισπανικά. :great:
Όπως προανέφερα, κρίμα που η Α3 και στους επιβάτες business δεν προσφέρει in flight entertainment. Έπρεπε λοιπόν να χαζεύουμε έξω από το παράθυρο.
Πλήρης βαρεμάρα, :? ευτυχώς μας διέκοψε η αεροσυνοδός που μας ρώτησε εάν θέλαμε να μας φέρει το κυρίως φαγητό. Καθώς είχαμε special meal δεν υπήρχε ανάγκη να μας ρωτήσει εάν θέλαμε μοσχάρι ή κοτόπουλο, όπως έγραφε το Menu που μας είχε προσφέρει μετά την ζεστή πετσέτα.

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24629

Η αεροσυνοδός μας είχε καταλάβει, οπότε δεν ρώτησε αν θέλαμε κόκκινο κρασί αλλά προθυμοποιήθηκε να μας φέρει και άλλη σαμπάνια.
Με το που τελείωσε τις υποχρεώσεις της έναντι ημών, εξαφανίσθηκε στην οικονομική καμπίνα να βοηθήσει τις συνεργάτιδές της καθώς το α/φ ήταν πλήρες και ο φόρτος εργασίας πολύς. :!:
Μία ώρα πριν την προσγείωση η αεροσυνοδός επέστρεψε στην περιοχή μας για να ετοιμάσει το trolley των πωλήσεων. Μας ρώτησε αν θέλαμε κάτι και συνέχισε στην οικονομική. Αν και ήθελα ένα ρολόι που το είχα κελάρει από προηγούμενα ταξίδια με είχε προλάβει η AV και το είχα αγοράσει από αυτούς.
Μετά από 1 τεταρτάκι, επέστρεψε ασθμαίνοντας να μας ρωτήσει αν είχε έλθει η ώρα για το γλυκό και τον καφέ (δεν προσφέρεται Ελληνικός καφές) :rant:

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24630

Μετά από αυτά τα καλά φτάσαμε στην Αθήνα και το τέλος του ταξιδιού.

Με το καλό και στο επόμενο….. Καλή Χρονιά. :arrow:
 
Και ομως υπαρχει INKA COLA στην Ελλαδα . Στην Αθηνα την εχω αγορασει απο το μαγαζι LA TIENDA ( Σεβαστουπόλεως 56, Αμπελόκηποι, 115 26 Αθήνα Αττικής , τηλ. 2107470744 ) και στο Ηρακλειο της Κρητης , στο μαγαζι PILI ( Λεωφ. 62 ΜΑΡΤΥΡΩΝ , 364, ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 713 03 , Τηλ. 281 037 0577 ) καθως και αλλα προ'ι'οντα απο λατινικη Αμερικη .
 
airzena":1t2lac16 said:
αλλά δυστυχώς από το 2013 όλο και συρρικνώνεται ο αριθμός των α/φ με αυτό τον χρωματισμό, Κάποιο Α321 (επίσης η πρώτη που τα χρησιμοποίησε το 2015 στην Λατινική Αμερική) εντοπίσαμε στη LIM αλλά δεν φωτογραφήθηκε. Ο νέος χρωματισμός παραπέμπει στο σχεδιασμό της AV.
Η TACA έφερε το 1ο Α321 στην Λατινική Αμερική απ' τα τέλη 2005/αρχές 2006! Πλέον Α321 έχει και η LATAM. ;)

Όταν λες "νέο χρωματισμό" εννοείς αυτόν; :arrow: https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24624
Γιατί αυτό ήταν το νεο livery της TACA πριν την συγχώνευσή της με την Avianca. Πλέον, όλα τα αεροσκάφη (και τα πρώην της TACA και AeroGal) θα φέρουν τα νέα χρώματα της AV.

airzena":1t2lac16 said:
Υπήρχε αρχικός σχεδιασμός τα πάντα να απορροφηθούν από την AV αλλά μετά την αντίδραση των κατοίκων του Ελ Σαλβαδόρ για την εξαφάνιση της αεροπορικής τους εταιρείας και της 75χρονη ιστορία της, παραμένει τυπικά το όνομα και ο νέος χρωματισμός των α/φ.
Όλα έγιναν Avianca! (λίβερυ, κωδικοί, στολές κλπ) Το TACA είναι το νομικό όνομα της εταιρίας με βάση το Ελ Σαλβαδόρ. Το εμπορικό σήμα όμως είναι πλέον το σήμα της Avianca. Just business και στα παλιά τους τα παπούτσια οι κάτοικοι και οι αντιδράσεις τους! :p

Η TACA πριν τη συγχώνευση με την AV, είχε ένα σωρό θυγατρικές. Μετά τη συγχώνευση, οι θυγατρικές εταιρίες παραμένουν ως νομικά όντα (καθώς είναι εμπορικές εταιρείες), χρησιμοποιούν όμως την επωνυμία και το σήμα της "μαμάς" AV. Έτσι, τα πράγματα έχουν ως εξής:
- Avianca (για τις δραστηριότητες από BOG)
- Avianca operated by AeroGal (για τις δραστηριότητες από UIO & GYE)
- Avianca operated by TACA Airlines (για τις δραστηρίοτητες από SAL)
- Avianca operated by LACSA (για τις δραστηριότητες από SJO)
- Avianca operated by Trans American Airlines ex-TACA PERU (για τις δραστηριότητες από LIM)

airzena":1t2lac16 said:
Αντιδράσεις για την συγχώνευση υπήρχαν και στην Κόστα Ρίκα με το κλείσιμο της βάσης του SJO. Η κυβέρνηση είναι ακόμη στα δικαστήρια με την εταιρεία.
Δεν έκλεισε εντελώς, ωστόσο το έργο από τη βάση αυτή μειώθηκε σημαντικά, λόγω της κοντινής απόστασης του SJO από τα υπόλοιπα hubs της AV (SAL & BOG συγκεκριμένα). Οι κλασσικές επιπτώσεις από μια συγχώνευση...

airzena":1t2lac16 said:
Η Sky Team χρησιμοποιεί το Τ3, και οι loco το Τ1.
Στο Τ1 "δένουν" και κάποιες μεγάλες εταιρείες (πχ DL), ενώ η UX το χρησιμοποιεί για όλα τα υπερατλαντικά της. ;)

airzena":1t2lac16 said:
Εκεί χαζέψαμε και την Conviasa με το θρυλικό δρομολόγιο του συγκεκριμένου α/φ από Καράκας για Τεχεράνη.
Πάνε αυτά! Πλέον η Conviasa δεν πετά για Τεχεράνη και Δαμασκό. Αν θυμάμαι καλά είχε φάει και ban από τον EU Airspace, και γι' αυτό πλέον πετά στη Μαδρίτη με wet-leased αεροσκάφη (τώρα έχει νοικιάσει το 747 της Wamos, ex-Pullmantur)


Εξαιρετικό το trip report σου airzena! Αναμένουμε και μελλοντικά σου σύντομα! :D
 
Ωραίοι προορισμοί airzena!

Σχετικά με την business, νομίζω ότι πλέον όλες οι εταιρίες στην Ευρώπη προσφέρουν κατά τη διάρκεια της πτήσης αυτό ακριβώς που προσέφεραν πριν μερικά χρόνια στην economy, απλώς προσθέτουν κανά δυο...μεταξωτές κορδέλες (κανένα πορσελάνινο πιατάκι, μισή ίντσα seat pitch παραπάνω ή κάτι αντίστοιχο...)
 
Top