Για να το ξαναπάρουμε από την αρχή για να καταλαβαίνουμε. Τι λένε τα EU-OPS:
An RNAV departure or arrival may only be flown if it is retrievable by route name from the FMC navigation database and conforms to the charted route. The route may subsequently be modified through the insertion or deletion of specific waypoints in response to ATC clearances. The creation of new waypoints by manual entry is not permitted.
Άρα, για να το φέρουμε σε πραγματικό παράδειγμα, εαν είναι το αεροπλάνο στο έδαφος στο Ντε'Γκώλ στο Παρίσι, και η εξουσιοδότηση είναι για το SID "PILUL1P" (που είναι Rnav Sid), όταν θα γίνει η εισαγωγή του Route στο FMC (είτε Boeing είτε Airbus ή ότι και άλλο α/φος να είναι), πρέπει ο χειριστής να βρεί το SID στο database με την ονομασία "PILU1P" και να το επιλέξει.
Εάν, για τον αλφα ή βήτα λόγο, δεν υπάρχει το SID αυτό στο database, ΔΕΝ μπορεί ο πιλότος να πάρει το χάρτη και να "ζωγραφίσει" στο FMC τα σημεία αυτού του RNAV SID. Πρέπει να ενημερώσει τον ελεγκτή ότι δεν μπορεί να το πετάξει.
Οι λόγοι που απαγορεύεται είναι δύο: 1) Μήν γίνει κανένα λάθος στην εισαγωγή και μειωθεί ο διαχωρισμός με άλλα αεροσκάφη (μιάς που τa RNAV SIDs και STARs, λόγο ακρίβειας ναυτιλίας, έχουν μικρότερους διαχωρισμούς από τα άλλα α/φη και 2) γιατί δεν μπορεί ο χειριστής στα σημερινά FMC, να επιλέξει αν ένα waypoint είναι "fly-over" ή όχι
Δεν θα μπώ σε λεπτομέρειες για τα fly-over, απλά μερικά waypoints στα RNAV SIDs και STARs πρέπει το αεροπλάνο να τα περνάει ακριβώς από πάνω, ενώ κάποια άλλα μπορεί (λόγω στροφής και ταχύτητας), να περάσει κοντά τους, αλλά όχι και ακριβώς από πάνω.