Ρωσική εισβολή στην Ουκρανία - Επιπτώσεις στην αεροπορία

Νομίζω πως δεν ευσταθεί ο όρος κατάσχεση. Αν ήταν έτσι τότε τα περιουσιακά στοιχεία θα μεταφέρονταν στον κατάσχοντα. Απαγόρευση μετακίνησης και χρήσης των περιουσιακών στοιχείων έχει επέλθει με όλα τα επακόλουθα. Οι οδηγίες συντήρησης των α/φων εκδίδονται και παρακολουθούνται από τις κατασκευάστριες εταιρείες και δεν είναι δυνατόν να τροποοιηθούν από καμία ΥΠΑ χώρας.
 
Η (φίλη κι αδελφή μας) Σερβία έγινε μία από τις κυρίες πύλες είσοδου Ρώσων στην Ευρώπη αφού δεν συμμετέχει στις κυρώσεις κατά της Ρωσίας και η Air Serbia πετά ελεύθερα από και προς τη Μόσχα.

Η ΕΕ δεν έχει απαγορεύσει την είσοδο σε Ρώσους πολίτες και έτσι αυτοί πετούν ελεύθερα στο Βελιγράδι και από εκεί εξίσου ελεύθερα όπου θέλουν.

Μαζί με τη Σερβία παρόμοιο ρόλο, ενδιάμεσος σταθμός όσων Ρώσων ταξιδεύουν, έχουν η Τουρκία, το Κατάρ και τα ΗΑΕ.

 
Νομίζω πως δεν ευσταθεί ο όρος κατάσχεση. Αν ήταν έτσι τότε τα περιουσιακά στοιχεία θα μεταφέρονταν στον κατάσχοντα. Απαγόρευση μετακίνησης και χρήσης των περιουσιακών στοιχείων έχει επέλθει με όλα τα επακόλουθα. Οι οδηγίες συντήρησης των α/φων εκδίδονται και παρακολουθούνται από τις κατασκευάστριες εταιρείες και δεν είναι δυνατόν να τροποοιηθούν από καμία ΥΠΑ χώρας.
Το "κατάσχεση" το έχω σε εισαγωγικά... Το τελικό αποτέλεσμα είναι ότι δεν τα δίνει πίσω, χρησιμοποιώντας διάφορα "τεχνάσματα" ( πάλι σε εισαγωγικά)!
 
Οι εταιρείες λίζινγκ έχουν μέχρι τις 28 Μαρτίου να τερματίσουν τα συμβόλαιά τους με τις εν λόγω εταιρείες και να πάρουν πίσω όσα αεροσκάφη μπορούν.

Το τι λέει ο νόμος, η επιχειρηματική πρακτική και η κοινή λογική προφανώς δεν έχουν σημασία πια αφού έχουμε κανονικό πόλεμο.

Εδώ που φτάσαμε, τίποτα δεν αποκλείεται. Το πιθανότερο είναι να τα κρατήσουν "ομήρους" ως αντάλλαγμα σε μελλοντική διαπραγμάτευση. Ή να βρεθούν "κατά λάθος" στο διάβα μερικών οβίδων ενώ κάθονται. Κανείς δεν ξέρει.

Για να συνεχίσει να τα πετάει η Ρωσία θα πρέπει να τα εθνικοποιήσει, να τα θέσει υπό την εξουσία της δικής της ΥΠΑ, να τα ασφαλίσει (πες ως εδώ μπορεί να τα κάνει όλα, μια τζίφρα χρειάζεται), αλλά θα πρέπει και να τα συντηρεί χωρίς την παραμικρή υποστήριξη από τον κατασκευαστή. Με μαθηματική ακρίβεια θα καθηλωθούν το ένα μετά το άλλο, εκτός αν η Ρωσία (δεν θα εκπλαγώ καθόλου) συνεχίσει να τα πετάει έτσι κι αλλιώς αδιαφορώντας για τον κίνδυνο.

(εδώ η παρόμοια, αν και όχι ίδια, κατάσταση με το Ιράν
How Sanctions Are Affecting Iran’s Airline Industry )

Εκτίμησή μου πάντως είναι ότι δεν τα χρειάζεται ως αεροσκάφη. Το μεταφορικό έργο είναι πια ελάχιστο και μόνο domestic, ενώ τα ρωσικού reg και ρωσικής κατασκευής θα καλύψουν όπως-όπως τις ανάγκες.

Αλλά και εδώ υπάρχει catch. Το Sukhoi Superjet έχει κατά περίπου 50% εξαρτήματα αμερικανικής προέλευσης/τεχνολογίας. Η συντήρησή του θα συναντήσει και εδώ εμπόδια. Για όλα τα υπόλοιπα δεν έχω εικόνα.
 
Και για όποιον θέλει να εμβαθύνει λίγο παραπάνω, άρθρο στον Economist αναλύει τις περισσότερες από τις πτυχές του θέματος.

Συνοπτικά:
-Για τις δυτικές εταιρείες (leasing και κατασκευαστές) οι κυρώσεις είναι βάρος που μπορούν άνετα να αντέξουν.
-Για την Aeroflot είναι καταστροφικές.
-Μόλις 62 αεροσκάφη από τα 12.000 στο backlog των κατασκευαστών προορίζονται για τη ρωσική αγορά.
-Τιτάνιο και άλλα ορυκτά μπορούν να βρεθούν και από άλλες χώρες. Είναι θέμα χρόνου η προσαρμογή.
-Η «έκθεση» των εταιρειών λίζινγκ σε πελάτες της Ρωσίας είναι γύρω στο 5% του portfolio τους.
-Οι εταιρείες leasing καλύπτονται ασφαλιστικά για τυχόν απώλεια των αεροσκαφών.
-Οι ιδιωτικές ρωσικές αεροπορικές αναμένεται να συμμορφωθούν, διαφορετικά θα έχουν συνέπειες για πολλά χρόνια μετά τη λήξη της κρίσης. Η κρατική Aeroflot είναι άλλη υπόθεση.
-Συστήματα κρατήσεων και πληρωμών έχουν γυρίσει σε “spreadsheets and pencils”.

 
Πάντως κάθε μέρα όλο και περισσότερα Ρωσικα αεροσκάφη επανανηολογούνται από VP / VQ σε RA-.
 
Η (φίλη κι αδελφή μας) Σερβία έγινε μία από τις κυρίες πύλες είσοδου Ρώσων στην Ευρώπη αφού δεν συμμετέχει στις κυρώσεις κατά της Ρωσίας και η Air Serbia πετά ελεύθερα από και προς τη Μόσχα.

Η ΕΕ δεν έχει απαγορεύσει την είσοδο σε Ρώσους πολίτες και έτσι αυτοί πετούν ελεύθερα στο Βελιγράδι και από εκεί εξίσου ελεύθερα όπου θέλουν.

Μαζί με τη Σερβία παρόμοιο ρόλο, ενδιάμεσος σταθμός όσων Ρώσων ταξιδεύουν, έχουν η Τουρκία, το Κατάρ και τα ΗΑΕ.


Για την ακρίβεια η Air Serbia έχει βρει την κότα με το χρυσό αυγό. Κάποιες μέρες έχει έως και 3 πτήσεις (ημερησίως) για Μόσχα, ενίοτε και με 332! Οι πτήσεις αυτές φαίνονται γεμάτες έως 21/3, και μετά αν ας πούμε θέλεις ένα εισιτηριάκι (σε Υ) SVO-BEG-AMS (ή οπουδήποτε αλλού Ευρώπη) κοστίζει πάνω από 600 ευρώ :!:

Εξ ου και δέχτηκαν απειλή για βόμβα ενώ πλέον υπόσχονται πως δε θα βγάλουμε άλλα λεφτά από πονεμένους ανθρώπους. Υπάρχει πάντα η Qatar βέβαια με τιμούλες που φτάνουν και τα 2.000 ευρώ. Εναλλακτικά, υπάρχει και η Belavia που σε πετάει IST μέσω MSQ, ε και μετά θα βρεις το δρόμο σου.
 
Η συμμαχία των προθύμων :mrgreen:
 
Ευτυχως μεσα στον παραλογισμο πετανε οι ανθρωποι....
 
Σφίγγει κι άλλο ο κλοιός. Γι αυτό και νηολογούνται όσα αεροσκάφη είναι δυνατόν σε RA-.
Από το Flight Mode:

"Bermuda revokes the licenses of Russian aircraft
The Government previously confirmed that there are approximately 900 aircraft on the Registry of which approximately 740 are utilized by Russian air operators.

Και η δήλωση της ΥΠΑ των Βερμούδων:
"International sanctions on the aviation sector have had a significant impact on the ability to sustain safety oversight on Russian operated aircraft on the Bermuda Aircraft Registry. The airworthiness system has been restricted to the point that the Bermuda Civil Aviation Authority (BCAA) is unable to confidently approve these aircraft as being airworthy. Therefore, as of 23:59 UTC on March 12th 2022, the BCAA has provisionally suspended all Certificates of Airworthiness of those aircraft operating under the Article 83bis Agreement between Bermuda and the Russian Federation.

For any aircraft airborne at 23:59 UTC on March 12th 2022, the provisional suspension is effective immediately upon landing."
 
Top